۲۰۱۵ - ۲۰۱۶ . 2.8 نيوفيس نسل دوم

ب ام و   ::   سری X۳

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

یکی از محبوب‌ترین و پر‌فروش‌ترین SUVهای جمع و جور، ب ام‌ و X۳ است. فرآیند تولید خودروهای SUV جمع و جور و کراس اوورها زمانی شدت گرفت که ترافیک‌های شهری و کمبود جای پارک، رانندگی با خودروهای شاسی‌بلند بزرگ و پر مصرف را مشکل کرد و نیاز به ساخت یک خودروی کوچکتر با مصرف سوخت مناسب، محسوس بود. خصوصا برای افرادی که همیشه دوست دارند سوار بر یک خودروی شاسی‌بلند باشند و از ارتفاع بالاتر و با وسعت دید بیشتر به مسیر خود نگاه کنند. معمولا SUVهای کوچک شهری، توانایی آفرود قابل توجهی ندارند و حتی فضای بار آنها نیز چندان جادار و کاربردی نیست.بدون شک بعد از سری ۵، شاسی بلند کوچک X۳ را می‌توان به عنوان پر‌فروش‌ترین مدل ب‌ام‌و در بازار داخلی معرفی کرد که البته نسل پیشین آن هم در ایران، محبوب و پرطرفدار بود اما حالا با وجود تعداد قابل توجه مدل‌های ۲۰۱۴ و صفرکیلومتر این خودرو در بازار داخلی، مدل ۲۸i فیس‌لیفت ۲۰۱۵ نیز توسط پرشیا خودرو و همچنین وارد‌کننده‌های شخصی به کشور راه یافته ‌ و با اختلاف قیمتی چشمگیر نسبت به مدل ۲۰۱۴ به فروش می‌رسد که البته این مسئله علاوه بر مدل و سال ساخت خودرو، به سطح آپشن‌ها و افزایش قیمت پایه آن نیز مربوط می‌شود. بنابراین اکنون خریداران X۳ باید ۲ مسئله مهم را مورد توجه قرار دهند؛ یعنی تفاوت مدل فیس‌لیفت با مدل قبلی و همچنین تنوع تجهیزات و امکانات رفاهی که موجب اختلاف قیمت مدل‌ها در بازار می‌شود. نکته جالب اینجاست که در حال حاضر این خودرو در کشور آلمان تولید نمی‌شود بلکه تنها در کشورهایی همچون آمریکا، روسیه و هندوستان مونتاژ می‌شود. در ضمن، تمامی نمونه‌های صادر شده به بازار امارات و شاید هم ایران ساخت کشور آمریکا هستند.

طراحی بدنه

از تفاوت‌های جزیی مدل فیس‌لیفت شده ب ام و X۳ مدل ۲۰۱۵ نسبت به مدل ۲۰۱۳، می‌توان به فرم جدید دیفیوز سپر عقب، مه‌شکن‌های روی سپر عقب با حالتی جدید و ‌آینه‌های جانبی زیباتر اشاره کرد. داستان طراحی قسمت جلو اما متفاوت است و حجم وسیعی از تغییرات را تجربه کرده است.

چراغ‌های جلو X۳ فیس‌لیفت شده، تغییر شکل داده‌‌اند و هم‌چون سایر مدل‌های جدید ب‌ام‌و، به جلو پنجره‌ اتصال یافته اند در نتیجه چهره جلوی X۳ به مراتب تهاجمی‌تر و خشن‌تر از نسل قبل شده است. در‌ واقع قسمت جلوی X۳ به برادران بزرگ تر خود نظیر X۴ و X۵ جدید نزدیک شده است و همان شباهتی را که در طراحی قسمت عقب سدان‌های ب‌ام‌و شاهد هستیم، در طراحی قسمت جلو شاسی بلندهای‌این شرکت نیز به چشم می‌خورد. ‌این در حالی است که‌این سبک طراحی ب‌ام‌و در نظر خیلی از طرفداران خوشایند نیست. هم‌چنین سپر جلو به کلی تغییر شکل داده تا فرم جدید دماغه خودرو هماهنگ شود.

طراحی داخلی

در داخل کابین تغییر محسوسی نسبت به مدل ۲۰۱۳ صورت نگرفته، جز اینکه جنس قاب دریچه‌ها و ادوات پانل مرکزی بهبود یافته و چرم صندلی‌ها مرغوب و بادوام است. همچنین بر‌خلاف دیگر مدل‌های ب‌ام‌و، پکیج M Sport این خودرو شامل غربیلک فرمان سه‌پایه M Power نمی‌شود و فقط یک غربیلک فرمان با طرح اسپرت و لوگوی M روی آن نصب می‌شود. همچنین در مدل ۲۰۱۵ فضای پایین دسته دنده و فرم ماوس سیستم iDRIVE کمی ‌تغییر کرده‌‌اند. نکته مثبت در طراحی کابین X۳، عدم شباهت آن با سایر شاسی بلندهای ب‌ام‌و است. ‌این در حالی است که تفاوت کابین سدان‌های ب‌ام‌و به حداقل رسیده است و گاهی تشخیص مدل‌های مختلف آنها از روی طراحی کابین بسیار سخت می‌شود!

فضای پا در ردیف جلو و عقب X۳ با توجه به کلاس و ابعاد آن، خوب است و فضای صندوق بار نیز اگرچه چندان چشمگیر نیست اما در نوع خود، کاربردی و رضایت‌بخش است. فضایی ۵۵۰ لیتری که می‌توان با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب آن را تا ۱۶۰۰ لیتر افزایش داد. شما می‌توانید نحوه چینش صندلی‌ها را نیز به ۴۰:۲۰:۴۰ تغییر دهید تا علاوه بر تأمین فضای لازم برای بار، هر ۵ سرنشین نیز در X۳ سوار شوند.

سیستم صوتی Harman Kardon مورد استفاده در X۳ دارای یک آمپلی‌فایر دیجیتال با خروجی ۶۰۰ وات با قابلیت انتخاب تنظیمات پیش‌فرض است که کیفیت و قدرت صدای خروجی را تضمین می‌کند. روی هم رفته ۱۶ اسپیکر در کابین X۳ کار گذاشته شده‌اند. ۷ باند میدرنج، ۷ تویتر و دو باس با یکدیگر بسیار هماهنگ بوده و صدایی یکپارچه‌ را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

مشخصات فنی

هم‌چون سایر محصولات جدید ب‌ام‌و در‌ایران، X۳ جدید در سه مدل ۲۰i، ۲۸i و ۳۵i وارد ایران شده است، که مدل ۳۵i با توجه به قوانین گمرکی و حجم ۳ لیتری پیشرانه‌اش، مدتی است اجازه ورود به کشور ندارد و می‌توان گفت رایج‌ترین مدل X۳ در ایران، مدل ۲۸i است که در ادامه به قابلیت‌های فنی آن می‌پردازیم.
مدل۲۸i به عنوان قوی ترین مدل X۳ در‌ایران، قادر است ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند همچنین مدل ۲۰i قادر به تولید ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیتون متر گشتاور است. این در حالی است که هر دو مدل از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تویین توربو برخوردار هستند. نکته مثبت پیشرانه X۳ جدید، نحوه عملکرد توربو است که در دورهای پایین چالاکی مناسبی برای‌این خودرو به ارمغان می‌آورند. بوست توربوها و تنظیمات ECU در این دو مدل متفاوت است و همین عامل اختلاف قدرت بیش از ۴۵ اسب بخاری را برای این دو مدل به همراه دارد.

این خودروی دو دیفرانسیل (مجهز به سیستم xDrive) از یک جعبه دنده ۸ سرعته تیپ‌ترونیک فوق‌العاده دقیق با عملکرد عالی برخوردار است. هم اکنون با اضافه شدن دنده‌ها، علی­رغم کاهش مصرف سوخت، نیرو و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار راننده قرار می دهد. برای مثال هم اکنون به لطف دنده‌های سبک چنانچه سرعتتان زیاد باشد دور موتور بیش از اندازه بالا نرفته و مصرف سوخت و صدای پیشرانه در مقایسه با خودروهای ۵ دنده‌ بسیار کمتر خواهد بود. این گیرباکس که در سایر محصولات جدید ب‌ام‌و نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، در دنیا یکی از بهترین‌هاست و تنظیمات آن جوری انجام شده است که هم‌چون سایر گیرباکس‌های اتوماتیک در حالت دستی و در دورهای بالا در تعویض دنده‌ها دخالتی نکند. توجه کنید که طبق گفته بی ام دبلیو sDrive برابر با خودروی دیفرانسل عقب و xDrive همان خودروی AWD یا چهارچرخ متحرک می باشد.

سیستم xDrive به کار برده شده در X۳ به سیستم چهارچرخ محرک محصولات بی‌ام‌و گفته می‌شود که با کمک سیستم‌های ABS و DSC وظیفه تنظیم بهترین حالت کشش و تقسیم صحیح نیرو بین چرخ ها را در شرایط مختلف همچون سر پیچ‌ها، سطوح لغزنده و … بر عهده دارد. XDrive به طور استاندارد در محصولات شاسی بلند ب.ام.و از جمله X۱، X۳، X۵ و X۶ مورد استفاده قرار میگیرد که به صورت سفارشی میتوان بر روی سری ۱ الی ۷ ب.ام.و هم استفاده کرد.
برنامه رانندگی برای‌این خودرو از میان چهار حالت ECO (اقتصادی)، COMFORT (راحت)، SPORT (اسپرت) و SPORT+ (اسپرت پلاس) قابل انتخاب است. در حالت نرمال و کامفورت عملکرد سیستم تعلیق و کمک فنرها بسیار نرم و راحت است و خشکی و تکان‌های سابق را ندارد. در حالت‌های اسپرت نیز همه چیز برای قدرت‌نمایی ب‌ام‌و X۳ فراهم می‌شود. در‌این حالت فرمان و کمک فنرها سفت‌تر می‌شوند و دنده‌ها در دورهای بالاتر تعویض می‌شوند. از X۳ جدید نمی‌توان انتظار قابلیت‌های آفرود و خارج جاده‌ای داشت، اما به عنوان یک شاسی‌بلند جمع و جور، برای تردد در شهرهای شلوغ بسیار مناسب است و مصرف سوخت قابل قبولی دارد.

یکی از سیستم‌هایی که در این خودرو استفاده شده، سیستم Start/Stop است. این سیستم بدین صورت کار می‌کند که در هنگام توقف خودرو و فشردن پدال ترمز، پس از چند ثانیه پیشرانه به صورت خودکار خاموش می‌شود و با فشردن پدال گاز، مجدد و به سرعت روشن می‌شود و می‌توانید بدون هیچ وقفه‌ای به حرکت خود ادامه دهید. این سیستم برای شرایطی مانند توقف پشت چراغ قرمز و یا در ترافیک است و باعث می‌شود تا مصرف سوخت و به تبع آن میزان تولید آلایندگی به صورت چشمگیری کاهش یابد. این سیستم بسیار هوشمند بوده و امنیت و راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند. برای مثال اگر پیشرانه به دمای ایده آل خود نرسیده باشد، شارژ باتری خودرو کم باشد و یا دمای داخل کابین به میزان دلخواه نرسیده باشد پیشرانه خاموش نشده و به انجام وظیفه ادامه می‌دهد. حتی پس از خاموش شدن شرایط را زیر نظر می‌گیرد. برای مثال اگر پس از خاموش شدن پیشرانه شیشه‌های خودرو به دلیل سردی هوا بخار کند سنسورها به صورت خودکار تشخیص داده و پیشرانه برای از بین بردن بخار روشن می‌شود. شما می‌توانید با فشردن یک کلید این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید.

جمع بندی

ب ام‌ و X۳ ۲۸i مدل ۲۰۱۵ در ایران با قیمت تقریبی ۳۱۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان در بازار آزاد و ۳۹۲ میلیون تومان در نمایندگی خرید و فروش می‌شود همچنین مدل ۲۰۱۶ X۳ در بازار ازاد حدود ۳۹۰ تا ۴۱۳ میلیون و به صورت شرکتی این مدل با قیمت ۴۱۳ میلیون تومان توسط پرشیا خودرو عرضه می شود. در این بازه قیمتی X۳ رقبایی چون لکسوس NX۲۰۰t و یا آئودی Q۵ را دارد.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.