(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
چری، تيگو 7 اكسلنت ، ۱۳۹۷
قرمز، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۳۰,۰۰۰ کیلومتر
نیسان، ايكس تريل ، ۲۰۱۸
سفید، بدون رنگ شدگی، صفر کیلومتر
اِم جی، 6 جي تي ، ۲۰۱۶
سفید، رنگ شدگی در حد تکه، کارکرد ۴۹,۰۰۰ کیلومتر
هیوندایی، توسان ( ix35 ) ، ۲۰۱۴
سفید، بدون رنگ شدگی، کارکرد ۷۲,۰۰۰ کیلومتر
پژو، 2008 ، ۱۳۹۷
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
ادامه مطلب
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
سخنگوی وزارت، معدن و تجارت خبر داد
آغاز واردات خودرو از اول مهرماه
شنبه، ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز میشود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.
زمان ورود اولین محموله خودروهای خارجی به کشور
یکشنبه، ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸:۴۶
درحالیکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز آییننامه واردات خودرو را رسانهای نکرده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بخشی از جزئیات آن را اعلام کرد.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
شنبه، ۲۷ آبانماه ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۵۲
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
چهارشنبه، ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵ |
تیگو۲، تیگو X۳ و MVM X۲۲ ، کلیه نامهایی است که به کراس اوور جمع و جور شرکت خودروسازی چری چین اطلاق میشود. این خودرو که از زمستان سال ۹۵ وارد کارزار خودرویی کشور شده، بر مبنای دیگر محصول مشهور چری در ایران یعنی ام وی ام ۳۱۵ (چری A۱۳) طراحی و تولید شده است. ایکس۲۲ توانسته طی مدت نسبتاً کوتاهی که از عرضه آن میگذرد، گوی رقابت را از بسیاری محصولات هم قیمت مشابه برباید و محبوبیت بالایی در بین مشتریان ایرانی برای خود دستوپا کند. در این مقاله سعی داریم به بررسی جامع این کراس اوور محبوب بپردازیم. پس با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی از ایکس۲۲ را به گنجینه دانش خودرویی خود اضافه نمایید و یا اگر قصد خرید این اتومبیل را دارید، با آگاهی کامل به سراغ آن بروید. طراحی خارجی MVM X۲۲
ام وی ام X۲۲ موفق شده از نظر ظاهری هماهنگی و تناسب شایستهای را بین عناصر طراحی خارجی خود به وجود آورد. نمای روبرو از چراغ های بزرگ با گرافیک داخلی زیبا بهره گرفته است. جلو پنجره از شش ضلع با زوایای شکسته تشکیل شده و در هر دو انتها تا چراغهای جلو امتداد یافته است. دور تا دور جلو پنجره به جز قسمت بالای آن، مزین به تزیینات کروم رنگ بوده و یک نوار باریک نقره نیز در پنجره دوجانبه نشان شرکت ام وی ام به سمت جلوی X۲۲ امتداد یافته و هارمونی دلنشینی را با گرافیک داخلی چراغهای جلو پدید آورده است. در نیمه پایینی چهره ام وی ام X۲۲ ، سپر بزرگ و سرتاسری آن واقع شده که از یک هواکش بزرگتر به منظور انجام وظیفه خنککاری رادیاتور و مجموعه پیشرانه به همراه دو دریچه هواکش کوچک در جناحین بهره میبرد. قاب کرومی U شکل به همراه چراغ های روشنایی در روز نیز زینت بخش دریچههای هوای کوچک موجود در کنارههای سپر جلوی ام وی ام X۲۲ هستند. محل نصب پلاک نیز به طرز هوشمندانهای در داخل دریچه بزرگ هواکش تعبیه شده و قطعه نقرهای رنگ طراحی شده در زیر سپر خودرو، زیبایی نمای روبروی ایکس۲۲ را تکمیل نموده است. طراحی جانبی X۲۲ زیبا و قابل قبول است. نمای کناری خودرو به واسطه دو چین خوردگی حجمی که یکی در قسمت زیرین پنجره های جانبی از بالای گلگیر جلو تا انتهای چراغهای عقب امتداد یافته و دیگری در بخش پایینی دربها، دو گلگیر جلو و عقب را به یکدیگر متصل نموده، از ظاهری اسپرت و تاحدی عضلانی برخوردار شده است. ریل سقفی آلومینیومی به همراه متعلقات پلاستیکی مشکیرنگ دور گلگیرها که از قسمت جلو تا بخش عقب خودرو امتداد یافتهاند، بر خصوصیات ظاهری اسپرتگونه ام وی ام ایکس ۲۲ افزوده اند.. سایز پنجره ها و شیب خطوط انتهایی سقف در حد مناسبی بوده و رینگهای ۱۶ اینچی در قیاس با ابعاد کلی بدنه از تناسب کافی برخوردار گشته است. نمای پشتی ایکس۲۲ به زیبایی نمای روبرو نیست به ویژه که سایز چراغهای عقب تناسب چندانی با انواع جلویی نداشته و در همان نگاه اول ابعاد کوچک آنها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. یک نوار پهن کرومی که نشان شرکت سازنده در میانه آن نقش بسته، دو چراغ عقب را به هم متصل نموده است. سایز شیشه عقب مناسب بوده و در گوشه های پایینی خود با چراغ ها در تماس است. یک اسپویلر باریک نیز در بخش بالایی شیشه عقب و قسمت انتهایی سقف تعبیه شده که دو قطعه پلاستیکی سرازیر شده از دو انتهای آن، کناره های شیشه عقب را فراگرفته اند. چراغ سوم ترمز نیز درست در زیر اسپویلر عقب قرار دارد. یک عدد برف پاکن هم در میانه ضلع پایین شیشه عقب خودنمایی میکند. قسمت پلاستیکی مشکی رنگ که از جانب گلگیرهای عقب تا بخش زیرین سپر امتداد یافته، چراغهای شب نما، بخش ویژه نصب پلاک و یک قطعه دیفیوزرمانند آلومینیوم رنگ را در خود جای داده است. ابعاد کلی ام وی ام X۲۲ به شرح زیر است: طول ۴۲۰۰ میلیمتر، عرض ۱۷۶۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۵۷۰ میلیمتر، فاصله بین محورها ۲۵۵۵ میلیمتر. ضمنا وزن نسخه دستی برابر با ۱۲۱۵ و مدل اتومات معادل ۱۲۴۵ کیلوگرم است. در مجموع میتوان اینطور بیان نمود که ایکس۲۲ نسبت به خودروهای هم رده داخلی از ظاهری جذابتر با شاخصه های اسپرت بیشتری برخوردار است. فضای داخلی
نمای داخلی ایکس ۲۲ به ویژه در بخش داشبورد، غربیلک فرمان و پنل دربها، یک سروگردن بالاتر از رقبای هم قیمت بوده و از ظاهری نسبتاً مدرن برخوردار گشته است. متریال کابین را میتوان با در نظرگیری قیمت خودرو، تشکیل شده از پلاستیک خشک اما نسبتا باکیفیت دانست. صندلیها، بخشهایی از پنل دربها و غربیلک فرمان به وسیله پوشش چرم مانند روکش شدهاند. وجود خطوط نارنجی رنگ در نقاط مختلف ادوات کابین از جمله نواحی دور دریچههای دایره ای شکل سیستم تهویه، اطراف اهرم تعویض دنده و قسمت میانی داشبورد به همراه رنگ متمایز استراحتگاه بازوئی تودریها و روکش صندلیها، نقش بسزایی را در زیباتر جلوه دادن کابین ایفا مینمایند. همچنین برخی از بخشهای داشبورد با روکشی به طرح فیبرکربن پوشانده شده است که زیبایی و حس اسپرت بیشتری را القا مینماید.دکمههای مرتبط با کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، خود را در دل غربیلک فرمان نسبتا بزرگ و خوشدست ام وی ام ایکس۲۲ جای دادهاند. پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان نیز از طراحی منحصر به فردی و عجیبی بهره میبرد. در پس زمینه آن صفحهای منقش به طرح لانه زنبوری وجود دارد که یک نمایشگر کوچک دیجیتال در وسط آن قرار داشته و اطلاعاتی نظیر دمای پیشرانه، حجم سوخت موجود در باک و مسافت پیموده شده را به اطلاع راننده میرساند. حاشیههای این قسمت نیز درجهبندی شده تا عقربه های سرعت سنج و دورسنج بتوانند راننده را نسبت به وضعیت سرعت خودرو و دور موتور آگاه نمایند. دامنه حرکت گردشی عقربه سرعتشمار حداکثر تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت درجهبندی شده و عقربه دورسنج نیز در مسیری که به بیش از هشت قسمت تقسیم شده، حرکت مینماید. نکته جالب و متمایزی که در این بخش وجود دارد، حرکت خلاف جهت عقربه دورسنج است که شاید در اوایل رانندگی با X۲۲ اندکی نامأنوس جلوه کند اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، عادی خواهد شد. وجود صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی در میانه داشبورد را میتوان یکی از نقاط قوت اصلی کابین X۲۲ به عنوان یک کراس اوور میان رده به حساب آورد. به واسطه نمایشگر مذکور امکان دسترسی به تجهیزات مختلف نظیر سیستم صوتی-تصویری، بلوتوث، تلفن همراه و دوربین دید عقب فراهم شده است اما نباید انتظار یک سیستم پیشرفته با حساسیت لمسی بالا را از این سیستم داشته باشید. در قسمت پایین نمایشگر، کنترلگرهای چرخان سیستم تهویه، دکمه فلاشر، گرمکن شیشه عقب، خروجی USB و پورت برق ۱۲ ولتی قابل مشاهده است. یک میکروفون نیز در سمت چپ نمایشگر مرکزی تعبیه شده است. فضای ردیف دوم نیز برای سرنشینان با قدی کمتر از ۱۸۰ سانتی متر مناسب و کافی به نظر میرسد اما افراد بلندقدتر احتمالاً در این بخش با محدودیت فضای سر و پا مواجه خواهند شد. همچنین نمی توان ام وی ام X۲۲ را یک خودرو پنج نفره دانست و از این رو بهتر است به این مدل به چشم یک هاچ بک ارتفاع یافته ۴ نفره نگاه کنید. دید به بیرون به واسطه سایز مناسب پنجرههای جانبی و شیشه جلو، در حد مطلوب ارزیابی می شود. طرح مدرن دستگیره دربها به رنگ کرومی براق و تناسب آن با تزیینات نقرهای رنگ روی قسمت بازویی دربها، بر جنبههای زیباییشناختی کابین X۲۲ افزوده است. ضمناً صندوق بار X۲۲ دارای گنجایشی به حجم ۴۲۰ لیتر است که با خواباندن صندلیهای ردیف دوم، این فضا قابل گسترش خواهد بود. مشخصات فنی MVM X۲۲ ام وی ام ایکس۲۲ به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی) ۱۶ سوپاپه مجهز شده که حداکثر توان خروجی آن در دور موتور ۶۰۰۰rpm برابر با ۱۰۵ اسب بخار بوده و نهایت گشتاور حاصل نیز معادل ۱۳۵ نیوتنمتر است که در دور موتور ۲۷۵۰ در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. همچنین ضریب تراکم سیلندر این پیشرانه برابر با نسبت ۱ به ۱۱.۴ است که تمایل این پیشرانه به استفاده از بنزین سوپر را افزیش می دهد. وظیفه انتقال قوای پیشرانه به سمت چرخهای جلو نیز برعهده گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک (۹ سرعته سی وی تی در نسخه های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) و یا ۵ سرعته دستی نهاده شده است. طبق اعلام شرکت سازنده، حداکثر سرعت نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک برابر با ۱۶۰ کیلومتربرساعت بوده و این رقم برای خودروی تجهیز شده با جعبه دنده دستی تا ۱۷۰ کیلومتر قابل افزایش است. میزان مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک ایکس ۲۲ پرو برابر با ۶.۱ لیتر برصد کیلومتر است. این عدد برای خودروی مجهز به گیربکس دستی معادل ۵.۹ واحد اعلام شده است. همچنین ام وی ام X۲۲ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵+ است. تجهیزات رفاهی - ایمنی MVM X۲۲ از جمله تجهیزات و امکانات mvm x۲۲ میتوان به موارد ذیل اشاره نمود: کمربند ایمنی سه نقطهای برای کلیه سرنشینان، کیسه هوا SRS برای سرنشینان جلو، ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ مجهز به ABS و EBD، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، مانیتور هشت اینچی لمسی، سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)، سنسور پارک خودرو در عقب، دوربین دید عقب، بلوتوث، قابلیت اشتراک گذاری محتویات موبایل و تبلت بر روی صفحه نمایشگر خودرو، کامپیوتر سفری، سانروف برقی، صندلیهای چرمی دو رنگ، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، سیستم تهویه الکتریکی، تنظیم برقی آینههای جانبی، شیشه بالابر برقی برای کلیه دربها و امکان تنظیم صندلی راننده در شش جهت به صورت دستی. گفتنی است که در نسخه های جدید این خودرو سامانه کنترل پایداری ESP نیز به شکل استاندارد نصب شده است و به جز سری اولیه (سال نخست عرضه) سایز مدل ها مجهز به سیستم کنترل پایداری هستند. تجربه رانندگی
ارتفاع MVM X۲۲ از سطح زمین به ۱۸ سانتی متر میرسد که با کراس اوورهای مشهوری مانند کیا اسپرتیج برابری میکند، هرچند به لطف طراحی هوشمندانه در نگاه نخست احساسی که بیننده منتقل میشود حتی بیشتر از اسپرتیج به خودروهای شاسی بلند نزدیک است و میتوان گفت که X۲۲ یک سر و گردن مرتفعتر از رقیبی نظیر ساندرو استپ وی یا چانگان CS۳۵ به نظر می رسد. از این جهت می توان تصور کرد که مهندسان چینی چالش های زیادی را برای تنظیم فنربندی این خودرو پشت سر گذاشته اند که البته به سختی نسبتی فنربندی در ازای بهبود هندلینگ منجر شده است. ضرایب دنده در نسخه دستی به گونه ای انتخاب شده که شتاب و کشش نسبتا قابل قبولی در دنده های یک و دو تامین شود، شاهد این مدعا هرزگردی جزئی چرخ های جلو در تعویض دنده از یک به دو است که از ضریب نسبتا سنگین دنده دو حکایت می کند. دنده های ۴ و ۵ وجود در راستای کاستن از مصرف سوخت، تا حدی زیادی سبک در نظر گرفته شده اند و دنده ۳ در این میان نقش واسطه ای بین دو دنده سنگین نخست و دنده های انتهایی سبک را بازی می کند. در واقع وجود سامانه ESP در چنین خودرویی می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند اما متاسفانه این تکنولوژی در نسخه عرضه شده در بازار ایران نصب نشده است. البته باید تاکید کرد که هندلینگ و پایداری خودرو برای انجام مانورهای عادی و رانندگی روزمره قابل قبول به نظر می رسد و مهندسان چینی با سفت تر کردن فنربندی از حرکات گهواره ای بدنه (بادی رول) کاسته اند. در نسخه اتوماتیک نیز عملکرد گیربکس ۴ سرعته قابل دفاع به نظر می رسد و برخلاف نمونه های CVT، احساس بهتری را به راننده منتقل می کند، هرچند که با گذر دور موتور از حدود ۵۵۰۰ دور بر دقیقه حجم صدای ورودی به کابین قابل توجه به نظر می رسد اما نحوه تعویض دنده ها و تمایل موتور به افزایش دور از نکات مثبت تخت گاز رفتن با X۲۲ است که می تواند نظر مشتریان جوان را هم به سوی خود جلب کند. برای مثال در تست شتاب مقایسه ای بین مدل های دنده دستی و اتوماتیک، برتری نسخه دنده دستی چندان چشمگیر نبود و این نکته حکایت از عملکرد خوب مدل اتوماتیک در تعویض دنده ها دارد. در واقع برای مشتریانی که درگیر ترافیک روزمره هستند، انتخاب نسخه اتوماتیک باعث نمی شود که ناچار به صرف نظر از قابلیت های دینامیکی شوند. البته با توجه به شتاب حدود ۱۴ الی ۱۵ ثانیه ای صفر تا صد، نمی توان MVM X۲۲ را یک خودرو جوان پسند آتشین توصیف کرد و باید برای استفاده از چنین القابی برای عرضه مدل های قدرتمندتر در آینده دست به دعا برداشت، اما می توان گفت که این شتاب نسبتا کُند برای رفت و آمد درون شهری کفایت می کند و اگر از طریق جاده های کفی و غیر کوهستانی به سفر بروید، کار شما را در مسافرت نیز راه خواهد انداخت. در مقابل ترمزها عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند و حتی در مواجهه با فشار سنگین، اثری از کاهش توان یا تصعید شدن لنت ها دیده نمی شود. رقبا و محصولات مشابه از جمله رقبای ایکس۲۲ در بازار کشورمان که از حیث قیمت و کلاس بدنه در جایگاهی مشابه و یا نزدیک به این خودرو قرار دارند، میتوان به محصولاتی نظیر: چانگان CS۳۵، برلیانس کراس C۳، رنو ساندرو استپ وی، لیفانX۵۰ و تا حدی لیفان X۶۰ اشاره نمود. قیمت MVM X۲۲ در بازار و شرایط فروش مدیران خودرو به دنبال آن است که با ارائه شرایط فروش متنوع اقشار مختلف جامعه را به سمت خرید محصولات خود راهی کند. این روند در خصوص ایکس۲۲ نیز صدق می کند. شما میتوانید جدیدترین شرایط فروش خودرو mvm X۲۲ از سوی شرکت مدیرانخودرو را در اینجا مشاهده نمایید. در زمان نگارش این نوشته (مرداد ماه ۱۴۰۱) و مطابق با آخرین شرایط فروش، ایکس ۲۲ اتوماتیک در نسخه اتوماتیک اکسلنت اسپرت با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید ۱۴۰۰ قیمتی برابر با ۵۸۰ میلیون تومان دارد. نسخه دندهای این خودرو در تیپ اسپرت لاکچری با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید ۱۴۰۰ نیز با بهای ۴۸۷ میلیون تومان داد و ستد میشود. نقاط ضعف و قوت MVM X۲۲ مزایا
معایب
سوالات متداول ماشین MVM X۲۲ در چه کلاسی قرار دارد؟ این خودرو در کلاس کراساوورهای ساب کامپکت (Subcompact) یا همان کراساوورهای کوچک شهری قرار میگیرد. نیسان جوک و تویوتا C-HR از مشهورترین مدلهای حاضر در این کلاس هستند. مشخصات فنی ماشین MVMX۲۲ چیست؟ این خودرو پیشرانه ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی) ۱۶ سوپاپه دارد و حداکثر توان خروجی ۶۰۰۰rpm برابر با ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور است. مهمترین امکانات و ویژگیهای MVM X۲۲ کدامند؟ کیسه هوا SRS برای سرنشینان جلو، ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ مجهز به ABS و EBD، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، مانیتور هشت اینچی لمسی، کروز کنترل، سنسور پارک خودرو در عقب، دوربین دید عقب، سانروف برقی، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، سیستم تهویه الکتریکی، تنظیم برقی آینههای جانبی و امکان تنظیم صندلی راننده در شش جهت به صورت دستی. قیمت فعلی این خودرو در بازار جهانی و ایران چقدر است؟ خودرو MVM X۲۲ قیمت پایهای در حدود ۶۰ هزار یوان دارد. این رقم اکنون در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ معادل تقریبا ۸۹۰۰ دلار است. در بازار داخلی ایران ارزانترین نسخه MVM X۲۲ با پرداخت تقریبا ۴۸۸ میلیون تومان از نمایندگی قابل خرید است. خودروهای هم رده MVMX۲۲ کدامند؟ از رقبای مطرح بینالمللی باید به نیسان جوک، تویوتا C-HR، هوندا HR-V، پژو ۲۰۰۸، فورد اکو اسپرت و رنو کپچر اشاره کنیم. از نظر قیمتی این خودرو در اسفندماه ۱۴۰۰ با مدلهایی همانند لیفان X۶۰، دنا پلاس، پژو ۲۰۷، دانگ فنگ H۳۰ کراس، ام وی ام ۳۱۵ و جک J۴ در یک بازه قرار میگیرد.
کد محتوا: ۲۲۴۹۱
ارسال: چهارشنبه، ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
به روز شده: چهارشنبه، ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸:۵۸
کلید واژهها: MVM، MVM X۲۲، تیگو، تیگو۲، تیگو X۳، ام وی ام X۲۲، چری
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: digiato
بازدید: ۹۲۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.