مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
هر آنچیزی که از آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باید بدانید
آب بندی خودروها چیزی نیست که متعلق به خودروهای قدیمی باشد و هنوز هم همه خودروها نیاز به آب بندی صحیح دارند تا بتوانند بهترین عملکرد و کیفیت را در اختیار صاحبانشان بگذارند.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
راهنمای تعریف ریموت انواع خودرو
در مطلب زیر سعی شده به دور از هر گونه حاشیه پردازی به اموزش نحوه تعریف ریموت در انواع خودرو بپردازیم.
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
بهترین هاچبکهای سال ۲۰۱۹
سهشنبه، ۲۳ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
نگاهی عمیق به ولوو S۶۰ T۵ + فیلم
دوشنبه، ۲۳ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
سامانه کروزکنترل تطبیقی چیست و چگونه کار میکند؟
سهشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت اول)
چهارشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تند و تیزهای پاک
سریع ترین خودروهای الکتریکی ۲۰۲۰
اگر از علاقهمندان به جهان خودرو بپرسید که آینده صنعت خودروسازی را چگونه ارزیابی خواهند کرد؛ اکثر آنها در پاسخ خواهند گفت که آینده قطعاً در اختیار خودروهای برقی است. طی یک دهه اخیر، وسایل نقلیه الکتریکی در مقایسه با اتومبیلهای احتراقی کم خرجتر بوده و میل مردم به کاهش انتشارگازهای گلخانهای بیشتر شده است. به همین دلیل میزان توجه به خودروهای الکتریکی افزایش یافته و به تدریج صنعت خودروسازی به برق وابسته میشود.
سهشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰:۰۰ |
البته علاوه بر نکات بالا باید به فروش بیشتر و راحتتر وسایل نقلیه الکتریکی اشاره داشت؛ زیرا پیشرانه هایی ساده داشته و انرژی کمتری نسبت به اتومبیلهای احتراقی مصرف میکنند. در واقع با فشار پدال گاز در خودروهای الکتریکی، بلافاصه تمام نیرو و گشتاور موتور را احساس میکنید. درست به همین دلیل است که خودروسازان در حال تولید ابرخودروهای برقی هستند. اتومبیلهایی قدرتمند و با شتابی سرسامآور که همگان به تحسین آنها میپردازند. ما در خودرونویس ۱۰ خودروی الکتریکی سریع و موجود در بازار جهانی ۲۰۲۰ را معرفی کرده و شما را با محصولات آینده محورِ خودروسازان آشنا خواهیم کرد. پینین فارینا باتیستا باتیستا در نمایشگاه اتومبیل ژنو و در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است. این خودرو در کشور آلمان و به عنوان محصولی برقی و اسپرت به تولید میرسد. باتیستا ریشه در خلاقیتهای برند مشهور جهان خودرو در ایتالیا، یعنی کمپانی پینین فارینا دارد. ظاهر این محصول به گونهای است که به سختی میتوان آن را خودرویی الکتریکی دانست؛ چون بیشتر به یک ابرخودروی امروزی شباهت داشته و اصلا شبیه به سفینههای فضایی نیست. باتیستا به چهار پیشرانه الکتریکی مجهز شده و به لطف آنها سرعت بسیار بالایی دارد. برای هر چرخ ۱ پیشرانه در نظر گرفته شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن زیر ۲ ثانیه است. حداکثر سرعت باتیستا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت بوده و مجموع توان چهار پیشرانه آن در حدود ۱۴۰۰ کیلووات یا ۱۸۸۷ اسببخار است. تولید باتیستا در سال ۲۰۲۰ آغاز شده و تنها ۱۵۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. برای خرید باتیستا باید بیش از ۲ میلیون دلار هزینه کرد. تسلا مدل اس پرفورمنس تقریباً تمام خودروسازان بزرگ، حداقل یک محصول برقی را به تولید میرساند؛ اما کمپانی تسلا آغازگر این اتفاق بوده و به همین خاطر هموارده مورد تمجید و تحسین قرار گرفته است. تسلا اعتقاد زیادی به اتومبیلهای الکتریکی داشته و به جای آن که از خودروهای برقی به عنوان مدلهای مفهومی یاد کند؛ بدنبال تبدیل رویاهای خود به واقعیت رفت. حداکثر سرعت تسلا مدل اس پرفورمنس حدود ۲۶۰ کیلومتر در ساعت بوده و شاید به همین خاطر کُندترین خودروی موجود در لیست ما باشد؛ اما باید توجه داشت که این محصول سدانی چهار درب و فول سایز بوده و بیش از ۲ تن وزن دارد. تسلا مدل اس پرفورمنس به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی مجهز شده و بُرد پیمایشی آن ۵۹۰ کیلومتر است. پورشه تایکان توربو اس در طول یک قرن گذشته، کمپانی پورشه موفق به ساخت مهمترین اتومبیلهای احتراقی تاریخ شده است. اکنون پورشه با تایکان توربو اس نشان میدهد که برای سلطه بر بازار رو به رشد خودروهای برقی آماده بوده و بازار این خودروها را نیز همانند اتومبیلهای احتراقی مورد هدف قرار داده است. تایکان توربو اس به یک باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی مجهز شده و ۷۵۱ اسببخار قدرت دارد. باتری مزبور دارای معماری جدید ۸۰۰ ولتی بوده و به همین خاطر در ۲۱ دقیقه برای پیمایش ۳۰۲ کیلومتر شارژ میشود. بهترین نکته درباره تایکان این است توسط یک خودروساز با تجربه ساخته شده و حس و حال رانندگی با آن دقیقاً مشابه با محصولات تراز اول و مشهور پورشه است. جنوویشن جی ایکس ای جی ایکس ای را باید ابرخودرویی برقی دانست که براساس شورلت کوروت و با پشتکارِ شرکت کوچکی به نام جنوویشن در مریلند ساخته شده است. این محصول شبیه به کوروت C۷ به نظر میرسد. اما محتویاتی که در زیر کاپوت آن قرار دارد؛ کاملا متفاوت با C۷ است. در واقع جنوویشن با استفاده از پیشرانه و شاسی سفارشی ساخته شده و از یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی، توان ۸۰۰ اسببخاری و ۹۷۳ نیوتنمتر گشتاور بهره میبرد. در جیایکسای برخلاف سایر خودروهای برقی از معماری متصل برای قرارگیری باتریها استفاده نشده است. با این کار باتریها را میتوان در هر مکانی نصب کرد و جنوویشن به خوبی از این امکان استفاده کرده است. حداکثر سرعت جیایکسای ۳۳۶ کیلومتر در ساعت بوده و بدلیل استفاده از استراتژی توزیع بهینه وزن، از هندلینگی عالی بهره میبرد. جگوار آی پیس در ابتدا به نظر میرسید که پورشه تایکان در میان تمام خودروهای برقی بازار، به عنوان جدیترین رقیب کمپانی تسلا مطرح شده است. اما قیمت تایکان بسیار بالا بوده و حتی تعداد زیادی از افراد مشهور هم قادر به خریداری آن نیستند. ولی از سوی دیگر، کمپانی جگوار با مدل آی پیس و در رِنج قیمتی تسلا مدل Y حضور داشته و به عنوان خودروسازی قدیمی، باید اولین رقیب واقعی تسلا شناخته شود. آی پیس کراساووری ایدهآل و برقی است. در این خودرو فضای قرارگیری بار در جلو و عقب فراهم شده و فاصله میان دو محور آن، کابینی جادار را فراهم کرده است. در این خودرو از باتری ۹۰ کیلووات ساعتی استفاده شده و بُرد پیمایشی آن ۴۷۰ کیلومتر است. حداکثر سرعت آی پیس ۳۹۶ کیلومتر در ساعت است. آستون مارتین ریپید ای ریپید ای اولین خودروی تمام برقی کمپانی آستون مارتین است. این خودرو از شخصیت لوکس و اسپرت نسخه GT و بنزینی ریپید بهره برده و تنها یک پیشرانه الکتریکی به آن اضافه شده است. اقدامات آستون مارتین منجرب به تولید یکی از زیباترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار جهانی شده است. ریپید ای با همکاری شرکت «Williams Advanced Engineering Ltd» ساخته شده و به یک موتور الکتریکی ۶۵ کیلووات ساعتی با توان ۶۰۲ اسببخار مجهز شده است. ریپید ای در کمتر از چهار ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. آستون مارتین تصمیم دارد که تنها ۱۵۵ دستگاه از مدل ریپید ای را به تولید برساند. تسلا مدل ۳ چه کسی گمان میکرد که اتومبیلی خانوادگی، معقول و ارزان قیمتی با ارزشی کمتر از ۵۰ هزار دلار، مک لارن F۱ را در شتاب صفر تا ۱۰۰ به چالش بکشد؟ بله! این دقیقاً مهمترین نکته مثبت تسلا مدل ۳ بوده و این محصول با فضای حمل بار کافی در عقب و جلو، ظرفیت حمل ۵ سرنشین و بُرد پیمایشی ۵۴۰ کیلومتر حرفی برای گفتن باقی نمیگذارد. در این محصول از باتری ۸۵ کیلووات ساعتی با توان ۲۸۳ اسببخار استفاده شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۳.۲ ثانیه است. حداکثر سرعت تسلا مدل ۳ حدود ۲۶۰ کیلومتر در ساعت است. این خودرو کوچکترین محصول تسلا بوده و هم اکنون با تولید انبوه خود به یک موفقیت برای تسلا تبدیل شده و پُرفروشترین خودروی سواری در ایالاتمتحده آمریکا است. نیو ep۹ نیو EP۹ با همکاری تیم فرمول E به عنوان یک هایپرکار برقی زیبا و برای رسیدن به یک هدف ساخته شده است. نیو EP۹ در سال ۲۰۱۷ رکورد ۶:۴۵:۰۹ دقیقه در نوربرینگ را شکست و با رکوردشکنی خود به عنوان خودرویی برقی خبرساز شد. در این محصول از چهار پیشرانه الکتریکی استفاده شده و مجموع توان آنها ۱۳۴۱ اسببخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ نئو EP۹ حدود ۲.۷ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن تقریباً ۳۲۱ کیلومتر در ساعت است. بُرد پیمایشی این اتومبیل ۴۶۲ کیلومتر بوده و به لطف تکنولوژیهای جدید خود در کمتر از یک ساعت ۸۰ درصد از ظرفیت باتریهای آن شارژ میشوند. تسلا مدل ایکس مدل ایکس یکی از بزرگترین تولیدات کمپانی تسلا بوده و با این وجود در ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. این رقم برای خودرویی ۷ نفره با وزن ۲.۵ تن بسیار چشمگیر است. مدل ایکس از یک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی بهره میبرد. پیشرانههای محور جلو و عقب مدل ایکس به ترتیب ۲۵۹ و ۵۰۳ اسببخار قدرت را به تولید میرسانند. این موضوع بُرد پیمایشی مدل ایکس را به ۴۸۵ کیلومتر و حداکثر سرعت آن را به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میرساند. شاسی مدل ایکس با مدل اس مشترک بوده و دربهای فالکونی و منحصر به فرد آن خودروی چشمنوازی را خلق کردهاند. آئودی ای-ترون ای ترون اولین خودروی کاملاً برقی و ساخته شده با ژن کمپانی آئودی است. این محصول بُرد پیمایشی مناسب، فضای کافی برای حمل بار و عملکرد چشمگیری داشته و در مجموع تعریف جدیدی از شکل ظاهری و باطن یک وسیله نقلیه الکتریکی را ارائه میدهد. در این خودرو انرژی به واسطه باتری لیتیوم یونی ۹۵ کیلووات ساعتی تامین شده و توان ۴۰۲ اسببخاری به همراه ۶۶۵ نیوتنمتر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد. بُرد پیمایشی ایترون ۳۵۸ کیلومتر بوده و به لطف برخورداری است سیستمهای جدید بازیابی انرژی، توان پیمایش مسافت بیشتری دارد.
کد محتوا: ۲۱۱۴۷
ارسال: سهشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰:۰۰
به روز شده: سهشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰:۱۷
کلید واژهها: تسلا، پورشه، پورشه تایکان، جگوار، آستون مارتین، آئودی
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۸۳۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.