تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
جیلی امگرند جدید رقیب مهم آریزو ۵ از راه رسید
جیلی به طور رسمی پیش فروش نسل پنجم سدان امگرند خود را آغاز کرده است، با قیمت بین ۹۷۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار که به صورت محدود ارائه می شود. مدل جدید بر پایه پلتفرم ماژولار جهانی BMA Evo ساخته شده و دو گزینه موتور ارائه میدهد: موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی.
خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
یکشنبه، ۱۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۲
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
قوانین مربوط به نصب چراغ در اتومبیل
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
مکلارن و رویای شکستن رکورد سرعت زمینی در دهه ۹۰؛ روایتی خواندنی از یک پروژه نافرجام
شنبه، ۱۱ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
مراحل قانونی تعویض ارکان و رنگ خودرو؛ مجازات تعویض خودسرانه چیست؟
پنجشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
گران قیمت تر از بنزین؛ هزینه بالای شارژ سریع خودروهای برقی در آمریکا
جمعه، ۲۴ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
تجربه رانندگی با آئودی
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
سریعترین سامورایی سرزمین آفتاب تابان
ابرخودروی ۱۹۸۵ اسببخاری آسپارک Owl معرفی شد
پس از چندین سال انتشار تیزر، سرانجام ابرخودروی الکتریکی ژاپنی آسپارک Owl از راه رسیده و با توجه به شتاب ۱.۶۹ ثانیهای این خودرو برای رسیدن از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت، به نظر میرسد با سریعترین ابرخودروی حال حاضر دنیا رو به رو هستیم.
چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶:۲۲ |
این عملکرد خیره کننده به دلیل نصب چهار موتور الکتریکی که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۹۸۵ اسببخار و بیشینه گشتاور ۲۰۰۰ نیوتنمتر هستند، حاصل شده است. آسپارک در خصوص عملکرد ابرخودروی Owl ادعاهای بسیار زیادی دارد. این کمپانی تخمین زده که بیشینه سرعت Owl چیزی در حدود ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و برای دست یافتن از حالت سکون به مرز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۱۰.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. نیروی موتورهای الکتریکی Owl توسط یک پک باتری لیتیوم یونی ۶۴ کیلووات ساعتی تامین میشود که بیشینه مسافت ۴۵۰ کیلومتری را با درنظر گرفتن سیکل NEDC رقم زده است، البته آسپارک اعلام کرده ممکن است در آینده نمونه مجهز به پک باتری بزرگتری برای این خودرو عرضه شود. آسپارک سعی کرده طراحی خارجی Owl تا حد ممکن تهاجمی و جذاب باشد. استایل بدنه این خودرو تا حد ممکن کشیده بوده و طراحان از خطوط سیالی در بدنه Owl استفاده کردهاند. تمامی پنلهای بدنه این خودرو از جنس فیبرکربن بوده، اما سقف برای داشتن مقاومت بیشتر از جنس استیل ساخته شده است. جالب است بدانید که ارتفاع کلی Owl ۹۹ سانتیمتر است. پنلهای بدنه این ابرخودروی الکتریکی روی یک شاسی مونوکوک فیبرکربنی سوار شده که تنها ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارد. سیستم تعلیق آسپارک Owl برای هر چرخ دوبل جناغی بوده و دمپرهای هیدرولیکی نصب شده این امکان را میدهند تا فاصله کف خودرو از سطح زمین را بتوان بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلیمتر تنظیم کرد. برای متوقف کردن این ابرخودروی فوق سریع نیز کالیپرهای ترمزی ۱۰ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب نصب شدهاند. آسپارک در این لحظه تصویر مناسبی را از درون کابین Owl منتشر نکرده اما به خوبی مشخص است که چهار نمایشگر درون کابین این خودرو وجود دارد که دو عدد آنها مربوط به دوربینهای دید جانبی هستند. آسپارک قصد دارد که تنها ۵۰ دستگاه از ابرخودروی الکتریکی Owl را تولید کند و برای آنها برچسب قیمت ۳.۲ میلیون دلاری را اعلام کرده است. این کمپانی اعلام کرده که از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ قصد تحویل این خودرو را به مشتریان دارد.
کد محتوا: ۲۰۸۴۱
ارسال: چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶:۲۲
به روز شده: چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷:۳۰
کلید واژهها: آسپارک، ابرخودرو
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۹۳۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.