تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت صدای ناهنجار سوپاپ به هنگام گاز دادن چیست؟
قطعات خودرو به هنگام خراب شدن و معیوب شدن می توانند از خود صداهایی را ایجاد کنند که در این مواقع نیاز به بررسی صداهای ایجاد شده به منظور رفع عیب قطعه خاص احساس می شود. زیرا در صورت عدم تشخیص و پیگیری قطعه معیوب، می تواند در کارکرد و روند کاری دیگر قطعات نیز اختلال ایجاد کند که نهایتا نقص فنی خودرو پیامد این وضعیت است.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
مک لارن الوا از راه رسید؛ موشک زمین به زمین بدون شیشه جلو
پنجشنبه، ۲۳ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
نگاهی عمیق به مدلهای مختلف نسل اول فورد موستانگ
چهارشنبه، ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
بهینه و تند و تیز
بهترین خودروهای ۴ سیلندر جهان در ۲۰۲۱
سهشنبه، ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
برترین شاهکارهای تویوتا در دهه ۹۰ میلادی
یکشنبه، ۲۹ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
۵ خودروی برتر پرمصرف در جهان
چهارشنبه، ۲۱ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
خودرویی که بیشترین تعداد موتور روی آنها نصب شد
شرکتهای بزرگ خودروسازی از گذشته به منظور جلب رضایت مشتری و دستیابی به موفقیت فروش محصولاتشان در بین اقشار مختلف، طراحی و تولید پیشرانههای متعددی را در دستور کار قرار میدادند تا مشتری حسب احتیاج خود، موتور اتومبیل را نیز برگزیند. امروزه روز، سازندگان بر آنند تا حدالامکان از تعدد پیشرانهها کاسته و سپس با استفاده از تکنولوژی نوین و سامانههای جدید مدیریت موتور، امکان انتخاب حالتهای مختلف رانندگی را برای راننده فراهم کرده و سطوح مختلفی از قدرت خروجی پیشرانه را به انتخاب وی بگذارند.
شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹:۳۰ |
برای درک بهتر این موضوع فهرستی از ۱۰ اتومبیل مطرح قدیمی و امروزی در جهان را فراهم کردهایم که با پیشرانههای متعددی در دسترس بودند. یادآوری میکنیم که این لیست محدودیتی ندارد میتوان خودروهای بیشتری به آن اضافه کرد. ۱-اوپل امگا: اوپل نشانی قابل اعتماد در صنعت خودروسازی و برندی محبوب در میان ایرانیان است. حافظهی تاریخی علاقهمندان هنوز هم مدلهایی نظیر کومودور و دیپلمات را به یاد دارد، اگر چه این دو نتوانسته بودند آن چنان که باید خبرساز و نام آور شوند. اما با ورود به دهه ۹۰ میلادی، مدلهای متنوعی از این برند آلمانی که در آن دوران هنوز زیر چتر جنرال موتورز قرار داشت به ایران سرازیر شدند و اینبار اما خاطرات بسیار خوشی از خود به جای گذاشتند. یکی از لوکسترین و در عین حال دوست داشتنیترین آنها، خودرویی سدان در سگمنت E با نام «اُومگا B۲» بود که از حیث تکنولوژی و امکانات ایمنی و رفاهی، اتومبیلی شاخص در میان همکلاسان جهانی خود به حساب میآمد. امگا در طول ۷ سالی که (۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳) روی خط تولید قرار داشت، با ۲۳ نوع موتور بنزینی و دیزلی با توان خروجی ۸۲ تا ۳۷۷ اسببخار عرضه میشد اما، تنها دو موتور ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۲۴ سوپاپه ۶ سیلندر ۳ لیتری برای بازار ایران در نظر گرفته شده بودند. ۲- مرسدس بنز ۱۹۰: بنز W۲۰۱ یا ۱۹۰E، نسل اول کلاس C محسوب میشود و با اقتباس از اتاق W۱۲۶، با عنوان Compact class و لقب بچه مرسدس، از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۳ میلادی در بازارهای جهانی حضور داشت. شرکت مرسدس بنز برای این محصول خود طیف وسیعی از پیشرانههای بنزینی و دیزلی را در نظر گرفته بود که شمارگان آنها به ۲۰ عدد میرسید! موتورهای بنزینی مرسدس در آن سالها ابتدا کاربراتوری بودند و اندکی بعد، برای نخستینبار به سیستم سوخترسانی مکانیکی- الکترونیکی بوش KE جت رونیک مجهز شدند. ارمغان این سیستم، آوای کم و آلایندگی بسیار پایینتر بود. ۳- فورد سییرا: فورد مدل ورد مدل Sierra خودرویی محبوب در سگمنت D بود که از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۳ توسط شعبه اروپایی کمپانی فورد آمریکا و در کشورهایی نظیر آلمان، انگلستان، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، آرژانتین و بلژیک درگونههای مختلفی نظیر لیفتبک، صندوقدار، ون و استیشن به تولید میرسید! این ماشین اگرچه برای ایرانیها ناشناس است اما در آن سالها، محصول کلیدی فورد برای جدال با همکلاسان اروپایی سیرا محسوب میشده است. کارخانهی سازنده ۱۵ مدل پیشرانه با حجمهای ۱.۳ تا ۲.۹ لیتر بنزینی و دیزلی را در دسترس علاقهمندان به سییرا قرار داده بود. از این تعداد ۴ مورد آن از نوع ۶ سیلندر خورجینی بودند. ۴- مزدا ۳۲۳: پروتژ، فامیلا یا ۳۲۳، نسل هشتم سدان کوچک اندازه مزدای ژاپن بود که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ تولید میشد. ۳۲۳ مانند دیگر هموطنان خود، هنوز هم در تمام جهان به استهلاک پایین و دوام بالا شهره است. این اتومبیل در ۴ تیپ گوناگون توسط شرکت بهمن موتور در ایران به تولید میرسید. ۳۲۳ از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ روی خط تولید بهمن بود و بعد مزدا۳ جایگزین آن شد. در زمان عرضهی جهانی، شرکت مزدا محصول خود را با ۱۵ مدل موتور ۱.۳ تا ۲ لیتری به فروش میرساند. در ایران اما شرکت بهمن ۳۲۳ را تنها با موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپه و دو مدل جعبهدنده دستی و خودکار تولید میکرد. ۵- شورولت ایمپالا: داشتن ایمپالا موهبتیست که مالکین باید به آن افتخار کنند! شورولت ایمپالا جزو خودروهاییست که خصوصاً نسل اوّل و دوّم آن آدم را انگشت به دهان میگذارد! ایمپالا پس از رونمایی در سال ۱۹۵۸، به مدت ۷ سال پر فروشترین محصول شورولت در بازار خودروهای اندازه بزرگ بود و رقیب مستقیم پلیموث فیوری و فورد گالکسی ۵۰۰ به حساب میآمد. در سال ۱۹۶۵ شورولت کاپریس با اقتباس از ایمپالا به بازار آمد و از حیث امکانات، رده بالاتر ایمپالا محسوب میشد. ایمپالا در مقاطعی با توقف تولید مواجه شد، به عنوان مثال استقبال از نسل ششم آن در سال ۱۹۸۰ پر شور و حرارت نبود در نتیجه، ۵ سال بعد تولید آن متوقف شد. سال ۱۹۹۱ شورولت تصمیم به احیای مجدد ایمپالا گرفت در نتیجه سه سال بعد «ایمپالای ss» متولد شد و طراحی آن در مقایسه با اسلاف خود، کاملاً دگرگون شده بود. ایمپالا به طور کل از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ با ۸ مدل پیشرانهی ۶ و ۸ سیلندر خورجینی با حجمهای ۳.۵ تا ۵.۳ لیتر در دسترس مشتریان قرار داشت. ایمپالا سرانجام در سال ۲۰۱۹ و درحالی که دهمین نسل خود را تجربه میکرد، برای همیشه از خط تولید کنار گذاشته شد. ۶- فولکس واگن گلف: چراغهای گرد، دماغه کشیده و ظاهر ساده اما جذاب، مشخصه اصلی نسل دوم فولکس گلف بودند، البته میبایست صدای دلچسب موتورهای ۱.۸ لیتری آن را نیز به خصوصیات ارزشمندش افزود! نسل دوم گلف در رده خودروهای خانوادگی کوچک قرار داشت و در طول حیات ۹ ساله خود (۱۹۸۳ تا ۱۹۹۲)، به صورت هاچبک ۲ و ۵ در تولید میشد. شرکت مادر برای آن ۸ مدل موتور با حجمهای ۱ تا ۲ لیتر در نظر گرفته بود که انواع بنزینی و دیزلی را شامل میشد. ۷- بیوک سنچوری (Century) : بیوک سنچوری چکیدهی صفات لوکس بودن، راحتی سواری و قدرت بود و در گذشته نسلهای مختلف آن در ایران نیز به فروش نسبتا خوبی دست یافتند. نسل پنجم سنچوری بر اساس پلت فرم A جنرال موتورز در سال ۱۹۸۲ و بر خلاف گذشتگان خود، به صورت جلو محرک ساخته شد. تا سال ۱۹۹۷ که سنچوری که در نسل ششم و آخر خود قرار داشت، کارخانه سازنده برای آن ۸ گونه پیشرانه مختلف لحاظ کرده بود که به طور خلاصه شامل دو موتور ۴ سیلندر خطی ۲.۲ و ۲.۵ لیتری و ۶ نمونه شش سیلندر خورجینی ۲.۸ تا ۴.۳ لیتری میشد. ۸- کادیلاک سی تی اس: امروزه در زمینهی ساخت کامپیوتر خودرو پیشرفت شگرفی حاصل شده و امکان مدیریت اختصاصی توان موتور در خودروها موجب بی نیازی کارخانجات اتومبیل سازی به طراحی و تولید چندین مدل پیشرانه در حجم های گوناگون شده است. اما هنوز هم ممکن است پیش از خرید یک مدل ماشین صفر کیلومتر، در لیست اقلام سفارشی سازنده چند مدل موتور با بازدهی مختلف دیده شود. به عنوان مثال کادیلاک برای نسل سوم سدان لوکس خود CTS که از سال ۲۰۱۴ روانهی بازار شده، ۵ مدل موتور ۲ تا ۶.۲ لیتری در نظر گرفته است که ۲۷۲ تا بیش از ۶۰۰ اسببخار را شامل میشوند! ۹ –شورولت کامارو: شورولت از زمانی که رقیب هموطنش، یعنی «فورد»، مدل موستانگ را در سال ۱۹۶۴ به بازار فرستاد به فکر ساخت ماشینی قدر قدرت افتاد تا برای آن شاخ و شانه بکشد. خودرویی که پیش از رونمایی شایعه حضورش با نام «پانتر» قوت گرفته بود، در نهایت «کامارو» نام گرفت. نسل اول کامارو از سال ۱۹۶۶ در سه مدل Rally sport، Sport coupe و Super sport حضور قاطعانهی خود را کلید زد. از همان ابتدا برای کامارو ۸ مدل موتور در نظر گرفته شده بود که ضعیفترین آن، یک نمونه ۶ سیلندر خطی ۳۸۰۰ سیسی ۱۴۰ اسبی بود که البته برای ماشینی به ابهت کامارو ضعیف به نظر میرسید ولی مصرف سوخت پایینی داشت و مشتری خاص خود را میطلبید. اما از سال ۱۹۶۸ به بعد، شورولت برای این کوپهی تنومند و پرطرفدار، ۱۲ گونه پیشرانه کنار گذاشت که قویترین آنها را انواع بلوک بزرگ با خروجی متفاوت ۳۲۵، ۳۵۰ و ۳۷۵ اسب تشکیل میدادند. در نسل دوم مضاف بر ۱۲ موتور قبلی، یک نیروگاه عظیم ۷۴۰۰ سیسی نیز به جمع بنزین خورهای معرکه شورولت پیوسته بود تا با قرار گرفتن روی شاسی کامارو، رقیبان را در سراسر جهان به دردسر اساسی بیندازد. درست از همین جا بود که فراری، آلفارومئو، جگوار و آستون مارتین دریافتند که «این یک ماشین معمولی نیست!». ۱۰- شورولت نوا: این ماشین سدان دیفرانسیل عقب از شهرت کافی نزد ایرانیان برخوردار است. نسل چهارم نوا در کشورمان از اواسط دهه ۵۰ شمسی توسط شرکت جنرال موتورز ایران (پارس خودروی کنونی) تولید شد و تا حدود یک دهه بعد ادامه داشت. شورولت نوا در سه تیپ C۳،C۵ و C۶ تنها با پیشرانه ی ۶ سیلندر ۴.۱ لیتری ۱۲ سوپاپه به دست مشتری میرسید اما در بازارهای جهانی مضاف بر موتور ۴.۱ لیتری، ۵ نوع دیگر نیز در لیست انتخاب مشتریان قرار داشت. مصرف سوخت مناسب، استهلاک پایین و راحتی سواری از جمله نکات برجستهی شورولت نوا بود که آن را به اتومبیلی محبوب و پرفروش در ایران و اقصی نقاط جهان تبدیل کرده بود.
کد محتوا: ۲۰۶۵۶
ارسال: شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹:۳۰
به روز شده: شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹:۰۱
کلید واژهها:
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۲۲۴۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.