(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
حذف کارت سوخت در تهران از امروز چهارم خرداد!
یکشنبه، ۴ خردادماه ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۰:۲۶
قرار است یک شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۴ کارت سوخت در یکی از جایگاههای شهر تهران غیرفعال شود.
ادامه مطلب
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
دوشنبه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹:۵۶
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
نگاهی کوتاه به پژو ۳۰۱ ۲۰۱۶ + قیمت خودرو در بازار
در این مقاله قصد داریم؛ یک نگاه کوتاه و اجمالی به خودرو، پژو ۳۰۱ ۲۰۱۶ بی اندازیم و ببینیم آیا پژو ۳۰۱ به نسبت بازه قیمتیای که در بازار دارد آیا ارزش خرید در برابر رقبا را دارد؟ با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.
سهشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱:۱۶ |
پژو ۳۰۱ یک سدان کوچک فرانسوی است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد. پژو با ساخت ۳۰۱ هدف و رویاهای بزرگی را در سر میپروراند و فکر میکرد با ساخت ۳۰۱ که نمونه کوچکمقیاس از خودرو پژو ۵۰۸ است؛ میتواند در بازارهای نوظهور مثل کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و جنوب اروپا این خودرو را به فروش خوبی برساند علت آنهم این بود که قیمت تمامشده ۳۰۱ بسیار کمتر از پژو ۵۰۸ بود ولی همان ظاهر لوکس را در درون خود داشت. باید در همینجا بگویم که پژو تا حدودی موفق شد و توانست خط تولید این خودرو را در کشورهای هدف خود مثل چین و اسپانیا و ترکیه و … راهاندازی کند و به فروش خوبی برسد. اما روال قصه و سرگذشت این خودرو در بازار ایران، متفاوت است؛ رویای حضور پژو بهصورت گسترده در ایران و خاورمیانه به سیاهی کشیده شد. در سال ۱۳۹۴ بود که ایرانخودرو و پژو پس از توافقات هستهای و رفع تحریمها، شرکت مشترکی به نام ایکاپ را تأسیس کردند. در فاز اول قرار بود پژو ۲۰۰۸ جدید، در ایرانخودرو برای مصرف بازار داخل کشور و کشورهای حوزه خلیج تا ابد فارس تولید شود. در همین حین ایرانخودرو برای شروع به بازاریابی و گسترش سبد محصولات ایکاپ، مجوز واردات پژو ۵۰۸ و ۳۰۱ را از سازمان صنعت و معدن گرفت و قرار بود تا ابتدا جای مناسبی را برای این خودروها در بازار پیدا کند و سپس با ارائه و تولید نسخههای فیس لیفت شده و جدید، پژو ۳۰۱ و ۵۰۸، این خودروها را به فروش حداکثری در ایران برسانند. اما مثالهای زیادی از عرضههای ناموفق خودروهای مختلف با برند مختلف در کشورمان وجود دارد که به علت شرایط فروش نامناسب، محدودیت در عرضه و حتی نداشتن پتانسیل رقابت با رقبا نتوانستند حتی در بازار خودرویی ما که تنوع محصول در آن کم است به موفقیت برسند. خودروهای سرشناسی مثل پژو ۴۰۷، سوزوکی کیزاشی، سیتروین c۵ و حتی هاوال و … در بازار ایران به علت سیاستهای غلط خودروسازی ما قربانی شدند و خریداران این دست از محصولات را بهزحمت برای تأمین قطعات و حتی فروش خودرو انداختند. پژو ۳۰۱ هم به سرنوشت شوم خود در ایران رسید و همانند خودروهای ذکرشده نتوانست با رقبای خود به علت سیاستهای نادرست شرکت واردکننده و قیمتگذاری غلط، با رقبای خود رقابت کند و محکومبه شکست شد. اما پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریمهای خودرویی، پژو مجدد از ایران رفت و این بار ایرانخودرو بود که رویای تولید محصولات پژو با پلت فرم PF۱، بدون حضور شریک تجاری خود را در سر میپروراند که تا حدودی هم موفق بود و ایرانخودرو توانست در زمان مدیریت هاشم یکه زارع خیلی زود به داخلی سازی و ایرانیزه کردن ۳۰۱ فیس لیفت بپردازد و این محصول را بدون حضور پژو در ایران، به مرحله تولید با داخلی سازی بیش از ۸۰ درصد برسانند که این یک موفقیت نسبی برای صنعت خودرو ما حساب میشود. طراحی ظاهری همانطور که گفته شد ازآنجاییکه پژو در ۳۰۱ نیز همانند بسیاری از محصولات خود به دنبال تولید خودرویی اقتصادی بوده خبری از خلاقیت و جسارت در طراحی بدنه خودرو نیست البته فراموش نشود که طراحی این خودرو برمیگردد به سال ۲۰۱۳ و ما نسخه فیس لیفت شده آن را بررسی نمیکنیم بااینحال ۳۰۱ جذابیتهای خاص خود را دارد. در مورد طراحی کلی این خودرو باید بگم که با طراحی نسبتاً خاص و تا حدودی خوب مواجه هستیم؛ چراغ کشیده به همراه جلوپنجره خیلی بزرگ نمای متفاوتی را به این خودرو افزوده است و ترکیب آن با خطوط برجسته روی کاپوت، به حجیمتر شدن خودرو و اسپورتتر شدن نمای جلو کمک کرده است. در نمای جانبی خیلی طراحی خاص وتیز تندی را شاهد نیستیم اما بهطورکلی با دو خط که یکی از چراغ عقب شروع و تا گلگیر جلو ادامه مییابد و دیگری نیز در قسمت پایین دربها قرار دارد مواجه هستیم. این خطوط نمای تا حدودی مدرن به نمای جانبی بخشیدهاند اما برای سال ۲۰۲۰ قدیمی محسوب میشود. در نمای عقب با ظاهر کمی ساده و کسلکننده مواجه هستیم و شاید مهمترین نکته طراحی نمای عقب خط برجسته روی درب صندوقعقب است. در کل باید گفت طراحی این خودرو خوب است و ما با خودروی نافرم و ناموزونی مواجه نیستیم و ترکیب خطها باهم،کلیت خوبی از ظاهر خودرو ساخته است. طراحی داخلی طراحی کابین پژو ۳۰۱ همانند ظاهر بیرون، طراحی ساده اما متوازن دارد. بیشتر قطعات بهکاررفته در کابین از پلاستیک خشک هستند و بعضی بخشهای داشبورد و کنسول وسط بارنگ مشکی پیانویی پوشانده شدهاند. داشبورد خودرو از طراحی i-cockpit پژو تا حدودی پیروی میکند و کنسول وسط بیشتر رو به سمت راننده است تا حالت عادی خود در سایر خودروها. طراحی کنسول میانی تا حدودی شلوغ است اما پیچیده نیست و راننده در استفاده از آن گیج نمیشود. فرمان خودرو هم D شکل است و حس یک خودروی اسپرت را به راننده القا میکند. اما آپشن های این خودرو یعنی پژو ۳۰۱ عبارت اند از :
مشخصات فنی پژو ۳۰۱ از یک موتور ۱۶۰۰ سی سی بانام EC۵ بهره میبرد که قادر است ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را بهوسیله جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میکند. این موتور درواقع نسخه بهروز موتور TU۵ است که بازدهی و میزان استهلاک این موتور نسبت به موتور TU۵ بهتر است. گیربکس این خودرو هم آیسین، ساخت کشور ژاپن است. نتیجه گیری پژو ۳۰۱ وارداتی در حال حاضر با مدل ۲۰۱۶ در تعداد محدود در بازار وجود دارد و بههیچوجه بازار خریدوفروش خوبی ندارد. علت آنهم عرضه محدود این خودرو، قیمت بالا و نبود قطعات تزیینات ظاهری و فنی و… است. در مورد قیمت خودرو هم باید بگم که امروز با پرداخت حدود ۳۳۰-۳۵۰ میلیون تومان میتوانید پژو ۳۰۱ با مدل ۲۰۱۶ و کارکرد حدود ۲۰-۳۰ هزار کیلومتر بخرید که پیشنهاد نمیشود چون اگر تصادفی برایتان پیش بیاید، هزینه یک مسافرت خارج از کشور به ترکیه هم وبال گردن شما میشود. و در انتها باید به این نکته هم اشاره کرد که در زمان فروش این خودرو، رقیبهای قدری مثل کیا سراتو آپشنال، هیوندای اکسنت و… وجود داشتند که این موضوع بیتأثیر در میزان محبوبیت این خودرو نیست و شاید علت ناموفق بودن این خودرو این موضوع باشد.
کد محتوا: ۲۱۰۶۴
ارسال: سهشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱:۱۶
به روز شده: سهشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴:۳۵
کلید واژهها: پژو، پژو ۳۰۱، پژو ۵۰۸، پژو ۲۰۰۸،
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۸۰۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.