مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
شیوه صحیح تعویض دنده خودرو در جهت افزایش عمر موتور چگونه است؟
یکی از اقداماتی که عمر موتور و گیربکس را افزایش میدهد، نحوه تعویض دنده خودرو است که می تواند ضربه سنگینی به خودرو وارد کند.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
معرفی رولزرویس گوست ۲۰۲۱؛ بازآفرینی یک سوپرسدان با پلتفرم مستقل از ب ام و
چهارشنبه، ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
برترین خودرو های تولید شده توسط ABT
یکشنبه، ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت دوم )
شنبه، ۱۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
۱۱ کراساوور که در نمایشگاه خودرو نیویورک،همه را مجذوب کردند.
یکشنبه، ۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم
مدیران خودرو یکی از اولین خودروسازانی است که به مونتاژ محصولات چینی پرداخته و توانسته با عرضه ام وی ام X۳۳ بخشی از بازار کراس اوورها را تصاحب کند. این شرکت پس از عرضه موفق این خودرو شروع به مونتاژ محصولاتی مانند تیگو ۵، ام وی ام x۲۲، تیگو ۷ و … نموده تا بخش بیشتری از بازار را به کنترل خود درآورد.
چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۴۳ |
ام وی ام x۲۲ یا تیگو ۲ ارزانترین کراساوور مدیران خودرو بوده که در کلاس کراساوورهای ساب کامپکت قرار میگیرد و در نمایشگاه پکن سال ۲۰۱۶ رونمایی شده است و شباهت بسیاری به سایر محصولات این شرکت را داراست. در این مقاله میخواهیم شما را با معایب این کراساوور مدیران آشنا سازیم. ۱ – موتور نه چندان قدرتمند ام وی ام x۲۲ به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ تجهیز شده که ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همانطور که میدانید این مقدار از قدرت برای یک خودرو ۱۲۵۰ چندان مناسب نیست و ترکیب شدن آن با یک گیربکس ۴ سرعته خودکار راندمان آن را به شدت کاهش داده است و باعث افت شتاب خودرو میگردد و قطعاً در سربالاییهای شدید و جادههای کوهستانی انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد. شتاب صفر تا صد خودرو نیز اعلام نشده است و در تستهای غیر رسمی عددی بین ۱۴ تا ۱۶ ثانیه را پر میکند که عدد چندان مناسبی نیست و شما نباید در فکر شتابهای ناگهانی باشید. ۲ – مشکلات گیربکس اتوماتیک ام وی ام x۲۲ برای انتقال قدرت از جعبه دندههای ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته خودکار استفاده میکند. هم اکنون این خودرو قیمتی بالاتر از چانگان CS۳۵ و جک S۳ دارد. و بدون شک گیربکس اتوماتیک آن حرفی برای گفتن در برابر آنها ندارد و عدم وجود قابلیت تیپ ترونیک (حالت تعویض دستی دنده) از بزرگترین معایب آن است. ۴ سرعته بودن گیربکس هم مصرف سوخت خودرو را افزایش داده و از راندمان آن کاسته است. (لازم به ذکر است CS۳۵ از گیربکس ۴ سرعته ساخت ASIAN ژاپن و S۳ از گیربکس CVT ضریب پیوسته بهره میبرد) ۳ – سواری خشک هندلینگ این خودرو با توجه به استفاده از سیستم کنترل پایداری یا همان ESP مناسب بوده و با توجه به ارتفاع زیاد اتومبیل از زمین عملکرد مناسبی را را از خود نشان میدهد ولی سواری خودرو خشک و کوبنده است و در ناهمواریها و دست اندازها حس خوبی را به سرنشینان نمیدهد پس اگر انتظار یک سواری نرم را از یک کراس اوور دارید پس بهتر است سراغ گزینههایی مانند جک S۳ بروید. ۴ – عدم شرکت در تستهای ایمنی ام وی ام x۲۲ با توجه به رنج قیمتی خود از امکانات ایمنی تقریباً مناسبی بهره میبرد ولی این خودرو در هیچ یک از تستهای ایمنی شرکت نکرده و اطلاع دقیقی از ایمنی آن وجود ندارد و معلوم نیست که آیا خودروی ۲۰۰ میلیونی شما چه عملکردی را در تصادف ها نشان خواهد داد و چه بلایی به سرتان خواهد آمد؟!! (البته بیشتر تست های ایمنی C-NCAP چین معتبر نبوده و بیش تر افراد اعتمادی به آنها ندارند) ۵ – قطعات یدکی گران قیمت به علت داخلی سازی پایین محصولات چینی قطعات یدکی این خودرو بسیار کمیاب و گران قیمت هستند و به سختی در بازار یافت میشوند و شما باید حتماً به نمایندگیهای مدیران خودرو مراجعه کنید تا قطعات بعد از مدت نسبتاً طولانی به دستتان برسد. کیفیت نه چندان بالای قطعات نیز وضعیت را بدتر میکند و باعث ایجاد مشکلاتی برای مصرف کنندگان میشوند. ۶ – صدای بیش از حد موتور در داخل کابین همانطور که در مطلب قبل اشاره کردیم کابین این خودرو به صورت هوشمندانهای طراحی شده است ولی سنگین بودن بدنه و موتور ضعیف و کم جان باعث شده تا در دورهای بالای ۲۵۰۰ موتور فشار زیادی به موتور وارد شود و صدای زیادی به درون کابین نفوذ کند. تا جایی که میتوان گفت بزرگترین اشکال کابین این خودرو همین مسئله است. (۴ سرعته بودن گیربکس X۲۲ نیز یکی از دلایل این موضوع بوده زیرا در این گیربکس ها دور موتور تا حد ممکن بالا رفته وسپس دنده تعویض میگردد، در این حالت صدای بیشتری به داخل کابین نفوذ کرده و باعث آزردگی سرنشنیان می گردد) کلام آخر اگر شما این خودرو را برای فعالیتهای شهری و مسافرتهای ساده خانوادگی استفاده میکنید شاید بسیاری از اشکالات بالا برایتان مهم نباشد و چندان به آنها اهمیت ندهید ولی اگر گزینههایی مانند شتاب و قدرت موتور و … اولویت شما برای خرید خودرو است بهتر است قید خرید این خودرو را بزنید و مقدار پول بیشتری را برای خرید یک خودرو قدرتمند جمع کنید.
کد محتوا: ۲۰۷۸۶
ارسال: چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۴۳
به روز شده: چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۵۷
کلید واژهها: ام وی ام، ام وی ام x۲۲، تیگو ۵، تیگو ۷
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۴۵۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.