مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
سریع ترین خودروهای جهان در مسافت ۴۰۰ متری؛ این دونده های سرعت
سهشنبه، ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
۱۰ خودروی جذابی که در حراجیهای سال ۲۰۱۹، با بالاترین قیمت به فروش رفتند
چهارشنبه، ۲۳ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
نگاهی متفاوت به اتومبیل MVM 530
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
دوشنبه، ۱ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
رندرهای جذاب از مدل سال ۲۰۵۰ موستانگ، کرولا، کوروت و سیویک
چهارشنبه، ۱۰ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
برای اولین بار در تاریخ
تیونینگ تویوتا سوپرا توسط تیونر اختصاصی بامو
کمپانی AC اشنیتزر به تازگی و برای اولین بار در تاریخ یک محصول تویوتا یعنی سوپرا را تیونینگ کرده است.
یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۴۶ |
شاید در وهله اول این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، اما بهتر است بدانید که سوپرای جدید با بامو Z۴ M۴۰i اشتراکات زیادی دارد؛ بدین ترتیب پروژه تیونینگ سوپرا و Z۴ نیز با یکدیگر تا حد زیادی مشترک خواهند بود. کمپانی AC اشنیتزر کار تیونینگ سوپرا را با ارتقا توان پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ خطی بامو که در زیر کاپوت این خودرو قرار دارد، آغاز کرده است. این پیشرانه در حالت استاندارد قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۳۵ اسببخار و بیشینه گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتر است، اما این تیونر موفق شده قدرت و گشتاور تولیدی آن را به ترتیب به ۳۹۴ اسببخار و ۶۰۰ نیوتنمتر ارتقا دهد. شاید این میزان ارتقا قدرت و گشتاور در مقایسه با نتیجه کار سایر تیونرها روی سوپرا چندان چشمگیر نباشد، اما AC اشنیتزر برای این کیت تقویتی خود ۳۶ ماه گارانتی ارائه کرده تا خیال مشتری از کیفیت کار این تیونر آسوده باشد. این تیونر میزان بهبودی که این افزایش قدرت در عملکرد سوپرا اعمال میکند را منتشر نکرده، اما یقینا این ارتقا توان باعث بهبود شتاب و بیشینه سرعت این کوپه ژاپنی-آلمانی خواهد شد. در کنار ارتقا توان پیشرانه، AC اشنیتزر سیستم اگزوز سوپرا را تغییر داده تا صدای تولیدی پیشرانه آن نسبت به نمونه استاندارد بهتر شود. مشتریان این امکان را دارند که خروجی اگزوز را با روکش فیبرکربنی یا استیل با رنگ مشکی سفارش دهند. این تیونر در راستای ارتقا هندلینگ و فرمان پذیری سوپرا، یک سیستم تعلیق جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع و سختی برای این خودرو نصب کرده است. نتیجه نصب این تعلیق، ۲۵ میلیمتر ارتفاع کمتر این خودرو از سطح زمین شده که باعث پایین آمدن مرکز ثقل و بهبود عملکرد سوپرا در پیچها نیز شده است. این تیونر ادعا کرده که نصب این تعلیق باعث راحتتر شدن سواری و رانندگی با سوپرا نیز میشود؛ اما برای افرادی که تنها قصد کاهش ارتفاع سوپرا را دارند، AC اشنیتزر یک سیستم فنربندی جدیدی را عرضه کرده که با نصب آن ۱۵ میلیمتر از ارتفاع خودرو کاسته میشود. در خصوص تغییرات ظاهری سوپرای تیون شده با نمونه استاندارد باید بیان کرد که AC اشنیتزر یک دست رینگ ۲۰ اینچی جدید برای این کوپه جذاب نصب کرده که به صورت دو رنگ و تک رنگ قابل سفارش است. ضمن اینکه نصب اسپلیتر مشکی براق در زیر سپر جلو، بال عقب فیبرکربنی و ورودی هوای مثلثی شکل فیبرکربنی باعث تمایز چهره سوپرای تیون شده با نمونه استاندارد شده است. درون کابین هم نصب شیفتر آلومینیومی پشت فرمان، ست آلومینیومی پدالها و روکش آلومینیومی محل استراحت پا و کاور موس iDrive باعث تفاوت این نسخه با تریم استاندارد شده است.
کد محتوا: ۲۰۸۵۷
ارسال: یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۴۶
به روز شده: یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲:۲۹
کلید واژهها: بامو، تویوتا
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۶۲۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.