مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
کوچولوهای جسور
برترین هاچبک های اسپرت سال ۲۰۲۱
سهشنبه، ۲۴ فروردینماه ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
حرکت حساب شده یک خودروساز ژاپنی
پنجشنبه، ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
پنجشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
نگاهی کوتاه به پژو ۳۰۱ ۲۰۱۶ + قیمت خودرو در بازار
سهشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
نگاهی به برترین خودروهای میتسوبیشی در طول تاریخ
دوشنبه، ۱۳ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
شیطان آمریکایی: بررسی دوج Demon در پیست درگ
تا چند ماه قبل همه حدس می زدند که احتمالا با نسخه ای جدید از Hellcat طرف هستند اما کمتر کسی فکرش را می کرد که دوج قصد عرضه یک خودرو سریعتر از مدل ۷۰۷ اسب بخاری فعلی را داشته باشد، اما مدیران این کمپانی دست از تلاش بر نداشتند و حالا محصول جدید دوج که Demon نام دارد توان تولید ۸۰۸ اسب بخار قدرت با بنزین معمولی را دارد و به شکل اعجاب آوری قدرتمند و سریع به نظر می رسد.
چهارشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷:۱۹ |
فرض کنید پشت فرمان این شیطان برخاسته از آمریکا با لاستیک های کوچک جلو و لاستیک های مخصوص درگ عقب، ساعت ۸:۳۴ دقیقه بعد از ظهر در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و بنزین با اکتان ۱۰۰ نشسته اید. سوئیچ رو در جای خود قرار می دهید و موتور استارت میزند غرش اولیه قویترین V۸ دنیا، لرزه بر تنتان می اندازد. روی خط استات پیست می روید و از اینجا به بعد خودرو وظایف خود را انجام میدهد. دیفرانسیل روی بهترین حالت قفل می شوند و خودرو شروع به تیکاف درجا می کند تا زمانی که دمای لاستیک های ۳۰۰ درجه سانتیگراد برسد (این دما بیشترین میزان چسبندگی بین لاستیک و زمین را فراهم می کند) حالا اماده شلیک هستید. چراغ سبز می شود و ۸۴۰ اسب بخار و ۷۱۷ نیوتن بر متر گشتاور شما را به جلو شلیک می کند. هنگام استارت چرخ های جلو بلند می شوند و در همان لحظه بیشترین میزان فشار جی که در یک خودرو تولید کارخانه حس می شود را حس می کنید، در عرض یک ثانیه به سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت و پس از گذشت ۲.۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسید. لحظاتی بعد رکورد غول هایی همچون بوگاتی و مک لارن را به آسانی هرچه تمام تر شکسته اید. چند ماه قبل دوج یک دمون در اختیارمان قرار داد تا ثابت کند ادعایش دروغ نیست. این خودرو ۹ مرتبه تست شد و ثابت کرد که دوج بلوف نزده است. اما دوج داغ خرید این خودرو را به دل مشتریان اروپایی و آسیایی خود گذاشت. چرا که تنها ۳۰۰۰ دستگاه برای خود آمریکا و فقط ۳۰۰ دستگاه برای مشتریان کانادایی در نظر گرفته شده است. حداقل قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو ۸۷۷۹۰ دلار است که در مقابل عملکرد عجیب آن پول چندان زیادی نیست. در واقع مشتریان محتاج این نیز هستند که با پرداخت یک دلار پک Demon را نیز خریداری کنند. این پک شامل لاستیک های عقب و جلو مخصوص درگ، فیلتر های مخصوص، قطعات آیرودینامیکی تکمیلی، ست تعمیرات تایرهای باریک جلو و موارد مسابقه ای دیگری می شود که برای استفاده از دمون بر روی پیست مسابقه الزامی به نظر می رسند. تیم طراحی دمون توانسته اند نسبت به Hellcat آن را ۲۰۰ پوند (معادل حدود ۱۰۰ کیلوگرم) سبک تر کنند، درون پک دمون صندلی کمک راننده و سرنشین عقب به همراه سیستم صوتی نیز وجود دارد که بیشتر از یک دلار قیمت دارد. یادگیری این که شما چگونه در مقابل یک بوگاتی پیروز شوید کار بسیار آسانی است و به راحتی می توانید Demon را تبدیل به یک قاتل کنید. اما دسترسی به transbrake برای کنترل میزان گشتاور مقداری چالش آمیز خواهد بود. (قبل از انجام این کار ها هشدار می دهیم حواستان به قرار گیری جای سرتان باشد.) برای انجام این کار ابتدا خودرو را در حالت درگ قرار داده و با پای چپ پدال ترمز را فشار می دهیم. حالا هر دو پدال تعویض دنده را نگه داشته و با پای دیگر خود دور موتور را به ارامی بالا می بریم (تا جایی که بهترین میزان دور برای شروع لازم است) هنگامی که به حداقل دور موتور لازم رسیدید یکی از پدال ها سپس ترمز را رها می کنیم ( خودرو در حالت ایستاده خود باقی می ماند در حالی که دور موتور را ثابت نگه داشته ایم) حالا پدال اخر را نیز رها می کنیم. حالا خودرو به جلو شلیک می شود. باز هم تاکید می کنیم مراقب سر خود باشید. باید اعتراف کنیم که برداشتن پا از روی ترمز و نگه داشتن ان با یک پدال تعویض دنده آن هم برای خودرویی که سیستم تعلیقش بر روی حالت درگ قرار داده شده و دور بالای موتوری با اون توان واقعا ترسناک است، در واقع ترس از انجام نشدن درست کار ها و لانچ ناگهانی دارید. در هنگام شتاب گیری چرخ های جلو از زمین جدا می شوند؟ فکر می کردیم که می توانیم همانند عکس هایی که منتشر شده این کار را بکنیم اما خیر، موفق به انجامش نشدیم. اما اتفاقات به قدری سریع رخ می دهد که جای هیچ اشتباهی ندارید.
مهمترین صدایی که در شروع حرکت به گوش می رسد صدای لاستیک های مخصوص درگ عقب است که به دنبال چسبندگی می گردند. آنقدر فشار و قدرت به چرخ های عقب وارد می شود که حتی لاستیک های ردیال مخصوص درگ و زمین صاف و VHT پیست هم توان ایجاد چسبندگی مورد نیاز را ندارند. هماهنگی و زمان بندی مهم ترین عنصر هنگام رانندگی با Demon است. اما بعد از صدای لاستیک ها این صدای سوپر شارژ هاست که فضا را پر می کنند. اما در آخر بعد از گذر از خط پایان تنها صدایی که به گوش میرسد صدای فریاد های راننده از شدت هیجان است که دوست ندارد پای خود را روی پدال بردارد. باز هم تاکید می کنیم که از سمت دوج اجازه نداشتیم تا تایمر های پیست را روشن کنیم اما، طبق گفته های برنامه دودج Performance ما به رکورد ۱۱ ثانیه دقیق رسیدیم. لازم است اشاره کنیم که خودروی که در اختیار داشتیم صندلی با گرم کن به صورت آپشن، فرمان تلسکوپی و floor/trunk mats داشت که باعث افزایش وزن آن نسبت به نسخه های ساده تر شده بود. ما با یک صندلی توانستیم به رکورد ۱۰.۵ ثانیه ای برسیم. همچنین شرایط هوایی که ما در ان Demon را تست کردیم با شرایط هوایی که دوج، Demon را تست کرد متفاوت بوده است. می توانید در مقابل رقبا شرط بندی کنید، این خودرو آنچنان سریع است که از پس همه خودرو های استوک شهری بر بیاید. درست است که گفتیم شرایط اب و هوایی در رکورد دوج دمون تاثیر گذارند اما شرایط اب و هوایی همه چیز نیست و نتیجه تا حدی زیادی نیز به مهارت رانندگی شما بستگی دارد.
کد محتوا: ۲۰۹۴۹
ارسال: چهارشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷:۱۹
به روز شده: چهارشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰:۳۴
کلید واژهها: دوج، دمون
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۵۹۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.