این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!

  دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه‌ های این کراس ‌اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!  

چهارشنبه، ۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶:۲۸ |


این فقط یک نمونه بج ‌انجینیرینگ یا تغییر نشان تجاری خودرو است. به عبارت دیگر؛ روگ جدید در اصل همان میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید است که تنها لوگوهای متفاوت و یک جلوپنجره بازطراحی ‌شده دارد تا با محصولات جدیدتر نیسان، مانند سنترا و لیف، هماهنگ شود.

نسل سوم روگ پنج سال است که در بازار جهانی حضور دارد، اما تازه حالا نیسان آن را با ترکیب پیشرانهٔ احتراقی و الکتریکی عرضه می ‌کند. هرچند در بیانیه خبری نیسان هیچ اشاره ‌ای به «میتسوبیشی» نشده، اما مشخصات فنی این ارتباط را کاملا آشکار می ‌کند:

کافی است کد موتور را ببینید: MMC [Mitsubishi Motors Corporation] ۴B۱۲

روگ ۲۰۲۶ همان مجموعه الکتریکی‌شده اوتلندر پلاگین هیبرید را حفظ کرده است؛ یعنی یک موتور بنزینی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی روی هر محور. مجموع توان خروجی دقیقا برابر با میتسوبیشی است: ۲۴۸ اسب ‌بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور.

بسته باتری لیتیوم-یون ۲۰ کیلووات‌ ساعتی نیز بدون تغییر باقی مانده و همان برد ۶۱ کیلومتری تمام ‌برقی را ارائه می ‌دهد. شارژ کامل آن با یک شارژر خانگی سطح ۲ حدود هفت ساعت و نیم زمان می ‌برد. با احتساب باک بنزین، برد کلی خودرو به ۶۷۶ می‌ رسد که باز هم با همتای میتسوبیشی آن یکسان است.

خودرو به صورت استاندارد دارای هفت صندلی است و هفت حالت رانندگی نیز دارد: نرمال، پاور، اکو، آسفالت، شن، برف و گل. تریم‌ها ساده ‌اند و تنها به دو نسخهٔ SL و پلاتینیوم محدود می ‌شوند.

هر دو نسخه دارای نمایشگر لمسی ۹ اینچی، صفحه‌نمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، صندلی ‌های جلوی گرم ‌شونده، فرمان چرمی و چهار پورت USB هستند. ارتقا به تریم پلاتینیوم امکاناتی مانند هدآپ ۱۰ اینچی، سیستم صوتی ۹ بلندگوی بوز، روکش چرمی، سایه‌ بان‌ های دستی ردیف دوم و سانروف پانورامای برقی را اضافه می ‌کند.

قیمت‌ گذاری در بازار آمریکا هنوز اعلام نشده، اما میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید با احتساب هزینه ‌های مقصد و تحویل، از ۴۲۶۷۵ دلار آغاز می ‌شود.

با وجود این رونمایی ، ممکن است عمر خودرو جدید نیسان در بازارهای جهانی چندان طولانی نباشد. در ماه مارس، نیسان تایید کرد که تولید نسل چهارم روگ در سال مالی ۲۰۲۶ ژاپن آغاز خواهد شد؛ یعنی بین اول آوریل ۲۰۲۶ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۷.

وقتی نسل جدید عرضه شود، اولین مدل نیسان در بازار آمریکا خواهد بود که از فناوری e-Power استفاده می ‌کند؛ سامانه ‌ای که در آن موتور احتراق داخلی تنها نقش ژنراتور شارژ باتری را دارد و چرخ ‌ها را حرکت نمی‌دهد. به عبارت دیگر یک ساختار افزاینده برد حرکتی خواهیم داشت که چینی ها طی چند سال گذشته انواع و اقسام آن حتی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر را نیز معرفی کرده اند.


این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۸۰۷

ارسال: چهارشنبه، ۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶:۲۸

به روز شده: چهارشنبه، ۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶:۲۸

کلید واژه‌‌ها: نیسان، نیسان روگ، میتسوبیشی، کلاس اوور

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: عصر ایران

بازدید: ۹

زبان: پارسی

(۱ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.