الماس‌های قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹

  در دهه ۸۰ میلادی دو رقیب اصلی در کلاس سوپرکارها وجود داشت: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹.  

یک‌‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵:۵۴ |

اولین مدلی که معرفی شد پورشه ۹۵۹ بود و در زمان خود سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شد؛ اما یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۷ فراری F۴۰ اوضاع را تغییر داد. نیروبخش پورشه پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۸۵ لیتری توئین توربوی نصب شده در عقب بود که قدرت ۴۴۴ اسبی تولید می‌کرد. پورشه ۹۵۹ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت آن ۳۱۷ کیلومتر در ساعت است که برای دهه ۸۰ عملکردی خارق‌العاده محسوب می‌شود.


اما F۴۰ که برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد تأسیس فراری تولید شد از نیروگاه ۸ سیلندر ۲.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۷۸ اسب بخار استفاده می‌کرد و در عرض ۳.۸ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید. سقف سرعت این خودروی ایتالیایی ۳۲۳ کیلومتر در ساعت بود. بدون وجود سیستم‌های الکترونیکی پیچیده و فرمان هیدرولیک، F۴۰ بسیار آنالوگ‌تر از سوپرکار مدرنی همچون فراری SF۹۰ استراداله می‌باشد! بدون هرگونه سؤالی باید گفت این دو خودرو جزو مشهورترین و تأثیرگذارترین محصولات تاریخ بوده و موضوع جالب اینکه ماه آینده در یک حراجی حضور خواهند یافت.


پورشه ۹۵۹ حاضر در حراجی شرایط مطلوب‌تری داشته و تنها حدود ۹۵۰۰ کیلومتر کار کرده است. این خودرو سال ۱۹۸۷ کارخانه را ترک کرده است. خودروی موردبحث رنگ نقره‌ای و کابینی با چرم خاکستری داشته و اولین بار توسط برند شوئبل راننده مسابقه آلمانی رانده شده است. از جمله آپشن های این خودرو می توان به صندلی‌های اسپورت و گرم شونده راننده و سرنشین جلو و تنظیم برقی آن اشاره کرد.


این خودرو بعداً به آمریکا وارد شد و توسط کلکسیونری در کالیفرنیا خریداری شد. او خودروی خود را به شرکت کانپا فرستاد تا برخی تغییرات در آن همچون سیستم تعلیق، رول کیج اسپورت، رینگ و لاستیک‌ها، چراغ‌ها، سیستم صوتی سفارشی، پشت آمپرهای مدل ۹۵۹ اسپورت، فرمان جدید و… اعمال شوند.


پیشرانه این خودرو نیز ارتقا یافته است. کانپا کارهای نهایی برای تردد قانونی این خودرو در کالیفرنیا را انجام داده است. در کل بیش از نیم میلیون دلار روی این پورشه سرمایه‌گذاری شده است. گفته می‌شود این خودرو با قیمتی بین ۱ میلیون تا ۱۲۵۰۰۰۰ دلار به فروش خواهد رفت.

اما فراری F۴۰ حاضر در حراجی نمونه‌ای تائید شده بوده و یکی از تمیزترین نسخه‌های حاضر در دنیاست. این خودرو یکی از آخرین نمونه‌های F۴۰ بوده و البته صد و نود و نهمین دستگاه از ۲۱۳ مدل تولیدی برای بازار آمریکا و یکی از ۲۲ مدل تولید شده در سال ۱۹۹۲ می‌باشد. این خودرو کارکرد حدود ۲۰ هزار کیلومتری داشته و انتظار می‌رود با قیمت بین ۱.۲ تا ۱.۴ میلیون دلار به فروش رود.


الماس‌های قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹
مقاله

کد محتوا: ۲۰۹۲۹

ارسال: یک‌‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵:۵۴

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵:۲۲

کلید واژه‌‌ها: فراری، پورشه

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: پدال

بازدید: ۹۸۳

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.