تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
راهنماییهای لازم قبل از خرید خودروی نو!
مهم ترین و نخستین مرحله خرید اتومبیل درنظر گرفتن بودجه مالی است. مبلغی که میخواهید برای خرید خودرو کنار بگذارید را به طور دقیق تعیین کنید تا در یک بازه قیمتی مشخص، به دنبال خودروی مورد نظر خود بگردید. توجه داشته باشید که همه بودجه خود را برای خرید خودرو صرف نکنید زیرا بعدا هزینههای جانبی خودرو بیمه، سوخت، استهلاک قطعات و … به سراغ شما خواهند آمد.
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
بهترین و قابل اطمینان ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ از دید نشریه Consumer Reports
دوشنبه، ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
بزرگترین کراس اوور های بازار جهانی
شنبه، ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
نگاهی کوتاه به مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + فیلم
چهارشنبه، ۸ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
افزایش سطح کیفی روغن موتور، به وسیله مکمل
جمعه، ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
آینده سوخت هیدروژن؛ موانع و فرصتها
هیدروژن بهعنوان یکی از حاملهای انرژی، با موانع و فرصتهای زیادی همراه است که استفاده گسترده از آن را در آینده تحتتأثیر قرار میدهد.
شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۲۶ |
هیدروژن ظرفیت تبدیلشدن به یکی از حاملهای انرژی مهم در سیستم انرژی پاک و مکمل انرژی برق را دارد؛ اما این حامل انرژی برای انجام نقش خود در ابتدا باید بر موانع بسیاری غلبه کند. براساس گزارش اخیر آژانس بینالمللی انرژی (IEA)، هیدروژن هرگز از علاقهی بینالمللی و چندجانبه بزرگ، حتی با پیشرفتهای چشمگیر اخیر در سایر فناوریهای انرژی پاک مانند باتریها و انرژیهای تجدیدپذیر برخوردار نبوده است. طبق گفتههای آژانس بینالمللی انرژی (IEA)، هیدروژن میتواند بهعنوان بخش مهمی برای کاهش آلایندگی در نظر گرفته شود. برنامههایی که برخی دولتها با هدف کاهش آلایندگی اعلام کردهاند، توجه ویژهای را به بخشهایی معطوف میکند که در آن، برق حامل انرژی اصلی نیست. چنین بخشهایی شامل حملونقل هوایی، کشتیرانی، آهن و فولاد، تولید مواد شیمیایی، گرمایش صنعتی با درجه حرارت بالا، حملونقل جادهای در مسیرهای طولانی و گرمایش ساختمانها میشود. براساس اعلام آژانس بینالمللی انرژی، ممکن است هیدروژن حامل انرژی بهتری باشد. هیدروژن میتواند منافع دیگری مثل مبارزه با آلودگی هوا و تسهیل تبدیل انرژی پاک داشته باشد. تولید جهانی هیدروژن خالص در حدود ۷۰ میلیون تن در سال است و ۴۵ میلیون تن دیگر هم درقالب مخلوط با گازها تولید میشود. از هیدروژن خالص عمدتا در پالایش نفت و تولید آمونیاک برای کود و از هیدروژن مخلوط با سایر گازها برای تولید متانول و فولاد استفاده میشود. هیدروژن خالص هنوز بهعنوان سوخت به کار گرفته نمیشود. هیدروژن میتواند بهطور مستقیم با آب در روش الکترولیز تولید شود؛ اما در شرایط فعلی تقریبا تمام هیدروژن، از اصلاح بخار یا گازیسازی زغالسنگ تولید میشود. الکترولیز راهی مناسب برای تبدیل برق پاک حاصل از خورشید و باد و سایر منابع تجدیدپذیر به هیدروژن است. در مقابل، اصلاح بخار و گازیسازی، هر دو فرایندی متمرکز بر انرژی هستند که مقدار زیادی دیاکسیدکربن تولید میکنند. تولید هیدروژن خالص ۶ درصد از مصرف گاز طبیعی و ۲ درصد از زغالسنگ را شامل میشود. تولید حدود ۸۳۰ میلیون تن گاز آلاینده دیاکسیدکربن در سال، برابر با مجموع آلایندههای اندونزی و انگلستان تخمین زده شده است. در سیستم انرژی پاک آینده، هیدروژن و برق میتوانند حاملهای انرژی مکمل باشند؛ زیرا برق میتواند بهراحتی به هیدروژن تبدیل شود. بنابراین، هیدروژن میتواند به حل مشکلات تولید برق متناوب تجدیدپذیر کمک کند. آژانس بینالمللی انرژی در این زمینه میگوید:
از آنجا که هیدروژن میتواند در بخشهای مختلف ذخیره و استفاده شود، تبدیل برق به هیدروژن میتواند از نظر زمانی و جغرافیایی به عرضه و تقاضای متغیر انرژی منطبق باشد. بدون وجود هیدروژن، سیستم انرژی پاک برقی بیشتر میتواند مبتنی بر جریان باشد. سیستمهای انرژی مبتنی بر جریان باید با عرضه و تقاضای لحظهای در سطح گسترده مطابقت داشته باشد.این سیستمها ممکن است به اختلال در منبع و جریان موجودی، آسیبپذیر باشند.
با توجه به مزایای بالقوه برای بسیاری از گروههای مختلف، جای تعجب نیست که ائتلاف گستردهای از هیدروژن حمایت کنند. هیدروژن میتواند ارتباطی مؤثر بین گروههایی که اهداف غیرمشترک دارند مثل شرکتهای تولیدکنندهی فرآوردههای نفتی و صنایع انرژی تجدیدپذیر یا حامیان محیط زیست و کشورهای صادرکننده نفت ایجاد کند. اما برای رسیدن به این هدف، مشکلات زیادی در حوزهی تولید، پخش و ذخیرهسازی هیدروژن وجود دارد. هیدروژن عنصری فراوان، اما بسیار واکنشپذیر است که بهصورت آزاد موجود نیست و اغلب به اتمهای اکسیژن و کربن وابستگی دارد. رام گوپتا، استاد مهندسی شیمی در دانشگاه ویرجینیا کامنولث میگوید:
برای بهدستآوردن هیدروژن از ترکیبات طبیعی، باید انرژی مصرف شود. بنابراین، هیدروژن باید بهعنوان یک حامل انرژی درنظر گرفته شود.
مولکولهای هیدروژن کوچک، سبک، بسیار واکنشپذیر با سایر عناصر، بسیار اشتعالپذیر هستند و در مقایسه با گاز طبیعی (متان) با شعلهی داغتری میسوزند.ایمنی اهمیت بالایی دارید؛ زیرا هیدروژن بهآسانی نشت میکند منفجر میشود. تراکم هیدروژن کمتر از هوا است، بنابراین بهسرعت منتشر و خطر انفجار بیشتر میشود. واکنشپذیری هیدروژن مشکلات بیشتری بههمراه دارد؛ زیرا به فولاد نفوذ میکند و باعث ایجاد نقص در خطوط لوله میشود؛ مگر اینکه فولاد گرانقیمت و با کیفیت خاص در این صنعت استفاده شود. با این حال، بزرگترین مشکلات به چگالی انرژی بسیار کم هیدروژن در مقایسه با سوختهای معمولی مانند گاز طبیعی یا بنزین مربوط است. از نظر جرم، هیدروژن بیشترین مقدار انرژی را در مقایسه با سوختهای دیگر دارد. براساس وزن، هر کیلوگرم هیدروژن تقریبا سه برابر انرژی بیشتری از هر کیلوگرم بنزین خواهد داشت. با وجود این، هیدروژن از نظر حجمی، انرژی کمتری در مقایسه با سایر سوختها دارد. اگر هیدروژن بهعنوان گاز ذخیره شود، به مخزنی حدود سه هزار برابر حجم مخزن بنزین نیاز دارد که حاوی همان مقدار انرژی باشد. بنابراین، استفاده از هیدروژن خالص فقط در صورتی عملی است که آن را برای افزایش تراکم انرژی، فشرده یا حتی مایع کنیم. البته حتی در حالت نهایت تراکم مایع، انرژی هر مترمکعب هیدروژن حدودا یکچهارم انرژی هر مترمکعب بنزین است. فشردهسازی یا مایعسازی هیدروژن نیز بسیار گرانتر از گاز طبیعی است و انرژی بیشتر هم نیاز دارد. ازاینرو، تراکم انرژی پایین مانع اصلی استفاده از هیدروژن در خودرو و حتی صنایع دیگر خواهد بود. طبق آمار آژانس بینالمللی انرژی، تنها ۱۱ هزار خودرو هیدروژنی در جادهها تردد میکنند؛ در حالی که ۲۰ هزار دستگاه لیفتراک در انبارها و گمرکها استفاده میشود. قیمت دیاکسیدکربن الکترولیز، گازیسازی و اصلاح بخار، دلیل اصلی محبوبیت هیدروژن درنگاه گروههای مختلف و برخی کشورها است. آژانس بینالمللی انرژی چند شیوهی عملی را پیشنهاد کرده که در آن، امکان استفاده از هیدروژن با پشتیبانی دولتها افزایش مییابد؛ از جمله این روشها میتوان به ترکیب هیدروژن با غلظتهای پایین به خطوط گاز طبیعی اشاره کرد. در فرایند تولید هیدروژن با روشهای اصلاح بخار و گازیسازی، باید فکری بهحال جداسازی و ذخیره کربندیاکسید کرد. در شرایط کنونی، با توجه به مصرف زیاد انرژی، جداسازی و ذخیره کربندیاکسید بدون وجود داشتن روش قیمتگذاری و جریمه بر آلایندگی عملی نیست. بنابراین، بزرگترین مانع اقتصادی برای آیندهی هیدروژن، مهندسی ذخیره و توزیع گاز نیست؛ بلکه سیاست قیمتگذاری و جریمه روی آلایندهها است. اگر مسئلهی سیاست قیمتگذاری و جریمه روی آلایندهها حل شود، هیدروژن روشی پذیرفتنی برای سیستم انرژی پاکتر است؛ هرچند با فناوریهای دیگر باید رقابت کند که ممکن است ارزانتر و کارآمدتر باشند. اگر مسئلهی قیمت و جریمه روی آلایندهها حلنشده باقی بماند، به احتمال زیاد هیدروژن برای استفادهی گسترده در صنایع مختلف همچنان گرانقیمت باقی خواهد ماند.
کد محتوا: ۲۰۷۴۱
ارسال: شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳:۲۶
به روز شده: شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶:۱۸
کلید واژهها: سوخت، سوخت هیدروژن
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۱۶۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.