۲۰۱۴ - ۲۰۱۶ . 228i كروك

ب ام و   ::   سری دو

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

بعد از رونمایی از مدل‌های سری ۴ و X۴ حتی سری ۳ جی‌تی، حال نوبت به سری ۲ رسیده تا پرشیا خودرو سبد محصولات این کمپانی آلمانی محبوب را در داخل رنگین‌تر از قبل کند. تنها نمونه های وارد شده به ایران از این سری مدل ۲۲۰i کوپه و ۲۲۸i کروک است. بی ام و سری دو به عنوان کوپه ای لذت بخش میراث دار مدل جاودانه ۲۰۰۲ به حساب می آید.

طراحی خارجی و داخلی

تنها نمونه های وارد شده به ایران از این سری مدل ۲۲۰i کوپه و 228i کروک است. بی ام و سری دو به عنوان کوپه ای لذت بخش میراث دار مدل جاودانه ۲۰۰۲ به حساب می آید. کوپه باواریایی خوش خط و خالی که تقریباً می توان گفت ایراد گرفتن از طراحی آن کار دشواری است.

کابین سری ۲ شبیه دیگر محصولات BMW بوده و کاملاً منظم و زیبا طراحی شده است. تجهیزات و امکانات ب ام و در سطح قابل قبولی قرار دارد و از جمله این تجهیزات می توان به روکش چرمی صندلی ها، صندلی‌های برقی، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک جداگانه برای سرنشینان جلو، سیستم اینفوتینمنت iDrive با نمایشگر ۸.۸ اینچی، سیستم نمایشگر اطلاعات روی شیشه (HUD) اشاره کرد. دارا بودن این امکانات در کنار دیگر تجهیزات رفاهی و قابلیت های فنی بالا ب‌ام‌و ۲۲۰i کوپه را به یک گزینه مناسب برای انتخاب جوانان تبدیل می کند.

قابلیت‌های رفاهی خودرو همچون سامانه ناوبری، کنترل خودکار دما و امکانات متعدد سیستم Connected Drive با استفاده از شستی لمسی iDrive تعبیه شده بر روی کنسول مرکزی داخل کابین، امکان‌پذیر است. نمایشگر اطلاعات روی شیشه ب‌ام‌و، سرعت لحظه‌ای خودرو را در امتداد مسیر نگاه شما بر روی شیشه جلو پرتوافکنی می‌کند. این عمل باعث می‌شود علاوه بر توجه شش دانگ به اوضاع و احوال جاده تمام اطلاعات ضروری را نیز در پیش چشم خود مشاهده کنید. اطلاعاتی همچون وضعیت جاده، سرعت لحظه‌ای خودرو و اطلاعات مربوط به سفر اعم از خروجی سامانه‌های ناوبری و برخی آیتم‌های صفحه نمایش بر روی شیشه مقابل راننده منعکس می‌شوند.

مشخصات فنی

ب ام و مدل ۲۲۰i کوپه که از سری ۴ الهام گرفته است را می توان جایگزینی مناسب برای سری یک کوپه دانست. ۲۲۰i دارای پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۲ لیتر و مجهز به توئین توربو می باشد. این موتور در ۵۰۰۰ دوربردقیقه ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. هم‌چنین در بین ۱۲۵۰ تا ۴۵۰۰ دوربردقیقه نیز گشتاوری معادل ۲۷۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. قدرت و گشتاور تولید شده توسط یک گیربکس ۸ سرعته خودکار به چرخ های عقب منتقل می شود.

ترکیب پیشرانه و جعبه دنده بسیار خوب و هماهنگ بوده و با توجه به وزن مناسب ۲۲۰i کوپه، خودرو قابلیت مانور بالایی دارد. ۲۲۰i دارای شتاب صفر تا صد ۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر درساعت است. اگر با ۲۲۰i یک رانندگی ایده‌آل را درشهر داشته باشید میانگین مصرف سوخت شما بین ۸ تا ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر است. این میزان مصرف سوخت در اتوبان نیز به ۴.۸ تا ۵.۱ لیتر کاهش می‌یابد. در حالت کلی نیز میانگین مصرف سوخت ۲۲۰i بین ۶ تا ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر اعلام شده است.

حالت‌های رانندگی با سری ۲ در چهار برنامه ECO PRO, COMFORT, SPORT و  SPORT PLUS تنظیم می‌شود. تعویض دنده‌ها در حالت کامفورت در دورهای پایین‌تر انجام می‌شود. هم‌چنین در حالت اکو یا اقتصادی، تمام تنظیمات در جهت کاهش مصرف سوخت تغییر می‌کند و بوست توربوها در‌این حالت با سایر حالت‌ها تفاوت دارد. در حالت اسپرت و اسپرت پلاس شما می توانید به راحتی سری پیچ ها کمی شیطنت کنید و یا حتی آسفالت را نقاشی کنید. در‌این حال دنده‌ها در دورهای بالاتر تعویض شده و ESP نیمه فعال می‌شود.

بر روی ب ام و ۲۲۰i سیستم‌هایی نظیر Start-Stop، Eco Pro Mode، Brake Energy Regeneration، سیستم کمکی Driving Assistant، iDrive، سیستم کمی پارک و دوربین عقب نصب شده است.

پشت چراغ قرمز، گره‌های ترافیکی و راه‌بندان‌های مربوط به تعمیرات و ساخت‌وساز جاده‌ای از جمله موارد اجتناب ناپذیری هستند که کم و بیش هر روز حرکت خودرو را مختل کرده و با خلاص کردن موتور، عملاً سودی جز سوزاندن بیهوده بنزین ندارند. قابلیت استارت/استاپ خودکار در سری۲ کوپه ب‌ام‌و به‌محض اینکه خودرو به حالت سکون قرار گرفته و راننده در وضعیت گیربکس دستی کلاچ را خلاص می‌کند و یا در گیربکس استپ‌ترونیک ترمز می‌گیرد، به‌طور خودکار فتیله موتور را پایین می‌کشد. با این حال، سنسورهای هوشمندی تعبیه شده‌اند که موتور را تنها در حالتی خاموش می‌کنند که کارکرد هیچ سیستم دیگری در خودرو به آن وابسته نبوده و هیچ گونه اثر سوء بر ایمنی یا آسایش سرنشین‌ها نداشته باشد.

بنابراین، به‌عنوان مثال، موتور تا رسیدن به دمای مورد نیاز برای کارکرد مطلوب آن و یا رسیدن دمای داخل کابین به میزان از پیش تعیین شده خاموش نخواهد شد. بسته به نوع گیربکس تعبیه شده بر روی خودرو، پس از آنکه موتور توسط سیستم خودکار استارت/استاپ خاموش شد، رها نمودن ترمز و یا درگیر کردن کلاچ موجب می‌شود که موتور دوباره در کسری از ثانیه به کار افتد که نتیجه آن مصرف کمتر بنزین و کاهش انتشار آلودگی است.

همچنین تکنولوژی بازیابی انرژی ترمزگیری (Brake Energy Regeneration) می‌گوید: وقتی ترمز می‌گیرید، انرژی بازیابی شده و در باتری‌های ذخیره می‌شود. به‌محض اینکه پدال گاز را رها می‌کنید و یا اینکه پای خود را بر روی پدال ترمز فشار می‌دهید، انرژی آزاد شده از این عمل برای شارژ کردن باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فرایند بار تحمیل شده بر موتور را کاهش داده، از حجم خروجی دود اگزوز کم می‌کند و مهم‌تر از هدر رفتن بخشی از بنزین باک خودرو جلوگیری می‌کند. بازیابی انرژی مزیت دیگری هم دارد که به شرح آن می‌پردازیم: هنگام رسیدن به بیشینه سرعت، می‌توان بخشی از نیروی پیشرانه را که بلااستفاده مانده است برای شارژ باتری‌ها هدایت کرد که در نتیجه این عمل نه تنها در هزینه سوخت صرفه جویی می‌شود، بلکه لذت مضاعفی به سواری با سدان ب‌ام‌و افزوده خواهد شد.

جمع بندی

همانطورکه می‌دانید، سری ۲ اولین نسل از این خودرو است و اگر به قیمت آن در بازارهای جهانی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که با وجود اینکه این سری یک کوپه کوچک شهری محسوب می‌شود، اما اصلاً با یک خودروی ارزان قیمت سر و کار نداریم و قیمت مدل ۲۲۰i آن حدود ۲۹۰ میلیون تومان در بازار ایران است.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.