۲۰۱۰ - ۲۰۱۵ . 520i - F10

ب ام و   ::   سری پنج

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۶۲میلی متر

طول

۴۹۰۷میلی متر

عرض

۱۸۶۰میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۶۹۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۱۹۹۷سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۸۴اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۳۳کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۷/۹ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۶/۴لیتر در صد کیلومتر

سری ۵ بی ام و همیشه یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت بوده که از سال ۲۰۱۰ با نسل کاملا جدید سری ۵ یعنی نسل ششم آن رو به رو هستیم. همچنین در سال ۲۰۱۴ نیز نسخه فیس‌لیفت سری۵ معرفی شد. بازار هدف سری ۵ محصولات بی ام و جوانان و خانواده‌ها هستند. یک پله پایین‌تر سری ۳ جای دارد که بیشتر مناسب برای قشر جوان جامعه است. سری۶ نیز در کلاس بالاتری قرار دارد قیمت بسیار بالای آن امکان خرید را به هر قشری نخواهد داد.

طراحی خارجی 

طراحی ب ام و سری ۵ به گونه ای است که در نگاه اول می‌توان شباهت‌‌های فراوانی با مدل‌‌های دیگر از جمله سری۷ و سری ۳ را در چهره سری ۵ دید و شاید این فکر به ذهن خطور کند که با توجه به طراحی زیبای نسل قبلی، این طرح چندان شایسته نام بزرگ سری ۵ نیست! اما با وارسی تمام زوایای این سدان اسپرت می‌توان زیبایی هماهنگی و شخصیت آن را درک کرد، سری ۵ جدید بر خلاف مدل‌‌های قبلی که روی شاسی طولانی شده سری ۳ ساخته می‌شدند، بر اساس شاسی کوتاه شده سری ۷ شکل گرفته و به همین دلیل هم فضای داخلی بزرگ‌تر و فنربندی نرم‌تری را نسبت به نسل پیشین خود دارد.

مدل فیس‌لیت برخی تغییرات طراحی را نسبت به نمونه‌‌های اولیه تجربه کرده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به طراحی دوباره چیدمان داخلی چراغ‌‌های بزرگ جلو و عقب، طراحی مجدد سپرها در قسمت مربوط جایگیری مه‌شکن‌ها و مواردی از این دست اشاره کرد. البته درصد قابل توجهی از ۵۲۸iهای وارد شده به کشورمان در یک‌سال اخیر از پکیج اسپرت موسوم به M PACKAGE بهره می‌برند و به سپر‌های جلو و عقب اسپرت، رینگ‌‌های چرخ اسپرت با نشان M POWER و البته فرمان اسپرت مجهز هستند.

تفاوت M پیکج‌های موجود در بازار با مدل‌های استاندارد تنها در چند قطعه خلاصه شده است چراکه پیشرانه مورد استفاده در تمامی مدل‌های استاندارد و M پکیج یکسان است. اما استفاده از کیت بدنه M روی خودرو زیبایی و حس خاصی را به آن بخشیده است. سپرها، رکاب‌ها، پدال‌ها گاز و ترمز، رکاب‌های در، فرمان و رینگ‌ها در نسخه M پکیج عوض شده‌اند. به طوری که از همان ابتدا حس یک رانندگی اسپرت به شما دست می‌دهد بخصوص آنکه صدای اگزوزها تاحد قابل توجهی تغییر کرده‌اند.

فضای کابین و امکانات رفاهی

کنسول این خودرو ساده، شیک و عاری از هرگونه شلوغی طراحی شده است. وجود سیستم iDrive باعث شده کنسول جلو از شلوغی به دور باشد. این سیتم مشابه سیستم کامند موجود در محصولات مرسدس است که از طریق اهرم قرار گرفته روی کنسول وسط هدایت می‌شود و از طریق آن می‌توان تنظیمات سیستم‌های مختلف را انجام داد. ب ام و سری پنج کابین زیبا و مجهزی دارد اما در مقام مقایسه با قیمت حدود ۴۰۰ میلیونی خودرو شاید بعضی توقع بیشتری از کیفیت آن داشته باشند.

 فهرست تجهیزات و امکانات رفاهی برای خودرو واقعا بلند بالاست و حتی اگر بخواهیم هم نمی توانیم به معرفی تمامی آن ها بپردازیم. از این رو ناچارا به برخی از جالب ترین موارد اشاره می کنیم. ب ام و در عین استفاده از دوربین های پنج گانه با پوشش ۳۶۰ درجه ای به مجموعه ای رادار مجهز است که در مدل های فول آپشن (در اصطلاح بازاری پنج دکمه که در سمت چپ فرمان بر روی داشبورد قرار می گیرند) می توانند فاصله بین خطوط حرکتی، پر یا خالی بودن باند سبقت گیری (شناسای نقطه کور) و مواردی از این قبیل را کنترل کنند. در واقع دوربین دید در شب ب ام و هم (نایت ویژن) جزئی از همین سیستم محسوب می شود و اطلاعات دریافتی از دوربین مادون قرمز بر روی نمایشگر پشت آمپر که در مدل های ۲۰۱۴ به بعد بصورت تمام دیجیتالی در آمده است، نمایش داده می شود. همچنین این رادارها در زمان پارک کردن خودرو نیز کاربرد دارند و با نمایش تصویری شماتیک، راننده را از موانع و خطرات نزدیک به خودرو آگاه می سازند.

بنابراین در کامل‌ترین حالت، سیستم کمک پارک، سیستم تشخیص نقطه کور به هنگام سبقت‌، دوربین دید در شب، کروز کنترل فعال با قابلیت حفظ فاصله طولی و عرضی و مواردی از این دست در خودرو نصب می‌شوند. سیستم‌‌های امنیتی و حفاظتی قدرتمند این سدان شامل ورود و استارت بدون کلید، سیستم ضد سرقت، فرمان جمع شونده در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، سیستم قفل کودک در اختیار راننده و سیستم دزدگیر به همراه آژیر می‌شود.

ب ام و از سقف پانوراما بی بهره است اما در عوض آپشن جذاب وکیوم درب ها را دارد. سامانه باز شدن خودکار درب صندوق عقب در خودرو وجود دارد و در مواقع برگشتن از خرید با دستان پُر، می تواند بسیار کارساز باشد.همچنین گفتنی است که سامانه ورود بدون کلید و چراغ های تطبق شونده با شرایط محیطی، زاویه گردش فرمان و ارتفاع مجهزند. سفارش آپشن جالب اما نه چندان ضروری HEAD UP DISPLAY نیز برای ب ام و امکان پذیر است و در نهایت می توان با سفارش سامانه جادویی تعلیق انطباق پذیر ADAPTIVE SUSPENSION لذت واقعی سواری با یک سدان مدرن و هوشمند را تجربه کرد. همچنین امکان سفارش سیستم های صوتی حرفه ای هارمن کاردون و Bang & Olufsen هم به جای گونه پایه یا HI-FI وجود دارد.

در زمینه فضای داخلی، خودرو راحتی کافی برای چهار سرنشین را تامین می کنند اما در صورت اضافه شدن نفر سوم بر روی صندلی عقب، سرنشینان عقب فضای فشرده تری را تجربه خواهند کرد. از تغییرات سری ۵ جدید (مدل ۲۰۱۵) نسبت به نمونه‌‌های پیش از فیس‌لیفت، می‌توان به جایگزینی مجموعه پشت‌آمپر ساده و آنالوگ مدل‌‌های قبلی با نمونه کاملا دیجیتالی بر اساس تکنولوژی کریستال مایع در مدل‌‌های فیس‌لیفت اشاره کرد که از دیدگاه تاریخی، تغییری انقلابی به سبک سنت‌شکنی در تاریخ محصولات ب‌ام‌و محسوب می‌شود. نمایشگر و ظاهر این صفحه کیلومتر جدید، در شرایط مختلف مانند رانندگی اقتصادی (ECO)، ‌اسپرت و اسپرت پلاس (sport plus)، عوض می‌شود.

مشخصات فنی

پیشرانه توئین‌ توربوی این خودرو با تنها ۴ سیلندر و حجم ۲۰۰۰سی‌سی گشتاوری معادل ۳۵۰ نیوتن‌متر در بازه ۱۲۵۰ تا ۴۸۰۰ دور بر دقیقه و قدرتی معادل ۲۴۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.

شتاب صفرتا صد کیلومتر بر ساعت براساس اطلاعات رسمی ‌در حدود ۶.۲ ثانیه به طول می‌انجامد که تنها یک دهم ثانیه از مدل کوچک‌تر و سبک‌تر ۳۲۸i که از موتوری مشابه نیرو می‌گیرد، کندتر است. بنابراین می‌توان گفت که این مدل از سری ۵ به نسبت پیشرانه چهار سیلندر و کلاس خود یکی از سریع‌ترین سدان‌‌های موجود در بازار است. ظرفیت باک خودرو ۷۰ لیتر است و مصرف سوخت آن در شهر ۸.۶ لیتر و در جاده ۵.۳ لیتر و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر ذکر شده است. موتور ۴ سیلندر توربوی ب ام و ۵۲۸i حساسیت بسیار بالایی نسبت به کیفیت سوخت دارد و در صورت استفاده از بنزین کم‌کیفیت از قدرت پیشرانه و حساسیت پدال گاز به شکل چشمگیری کاسته شده و تاخیر توربوشارژر در تامین قدرت نیز افزایش می‌یابد.

اینکه ب ام و می تواند از یک موتور دو لیتری این چنین قدرت و گشتاوری بگیرد، فوق العاده است اما به همین نسبت از این پیشرانه باید نگهداری بیشتری کرد و حساسیتی که روی موتورهای ب ام و است بسیار بیشتر از مرسدس و آئودی است. درست است که هیجانی که پیشرانه فوق العاده ب ام و در کنار عملکرد خوب گیربکس ۸ سرعته آن لبخند رضایت را بر لبان هر خودرو دوستی میاورد، اما باید مراقب موتور و سرویس های آن نیز باشید.

سیستم روشنایی سری ۵ جدید مواردی چون کنترل اتوماتیک نور چراغ‌ها، سیستم شست‌وشو، مه شکن، چراغ‌های روشنایی در زیر درها، سیستم تعقیب نور چراغ‌های جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب، سیستم چرخش دوگانه چراغ‌ها در سر پیچ‌ها، سیستم روشنایی و دید در شب و سیستم روشنایی عقب شامل چراغ‌‌های LED طیفی به همراه مه‌شکن، سیستم پیش اخطار چراغ‌های عقب در صورت ترمز شدید و یا دستور راننده را شامل می‌شود. سیستم‌‌های هوشمند ایمنی مانند سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک‌کن‌ها نیز از موارد قابل ذکر دیگر است. روشنایی خودکار چراغ‌ها در مواجه با محیط‌‌های تاریک و البته سیستم چرخش لامپ‌‌های اصلی بر اساس زاویه پیچ و فرمان نیز از دیگر تجهیزات استاندارد سری ۵ هستند. هم‌چنین سری ۵ جدید در تست تصادف با داشتن ۱۲ کیسه هوا و انبوهی از سیستم‌‌های پایداری، موفق به کسب ۵ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا شده است.

نکته بسیار جالب توجهی که در سری ۵ ‌های جدید به چشم می‌خورد وجود سیستم Brake Energy Regeneration است. این سیستم در زمان فشردن بیش از حد پدال گاز وارد عمل می‌شود و کلاچ برقی دینام را خلاص می‌کند تا علاوه بر کاهش مصرف سوخت بازده پیشرانه نیز افزایش یابد. هم‌چنین عملکرد دیگر آن شارژ باطری‌ها در هنگام ترمزگیری است. حتی شما می‌توانید در صفحه نمایش روی کنسول در زمان ترمزگیری نحوه شارژ باطری را مشاهده کنید.

یکی از نکات نه چندان خوشایند سری ۵ جدید، شاید سامانه استارت استاپ (START/STOP) باشد که با هدف کاستن از مصرف سوخت و خاموش کردن پیشرانه در توقف های کوتاه طراحی شده است اما عملکرد آن به گونه ایست که بسیاری افراد ترجیح می دهند تا هزینه بیشتر سوخت را به جان بخرند و این سامانه را از مدار خارج کنند چرا که خاموشی های مکرر پیشرانه در توقف های بسیار کوتاه در ترافیک سنگین شهری مانند تهران، می تواند به امری آزار دهنده مبدل شود. در واقع شاید بد نبود که امکان تنظیم میزان حساسیت این سامانه بر اساس مدت زمان توقف وجود داشت.

جمع بندی

ب ام و برای کاهش هزینه و افزایش بازدهی تولید، علاوه بر موتور و گیربکس از بعضی قطعات مشترک با سری ۷ نیز استفاده می کند. اگر اهل رانندگی اسپرتی نباشید، می توان گفت که نمونه های پایه (۵۲۰i) با همان پیشرانه ۱۸۴ اسب بخاری هم از توانایی کافی و مناسبی برخوردارند و بنابراین خرید نمونه های قدرتمند و البته گران تر ۵۲۸i توجیح چندانی ندارد. هرچند عکس این قضیه نیز صادق است و برای افرادی که خواهان یک سدان اسپرتی تمام عیار هستند، بی هیچ شک و تردید ۵۲۸i به رقبایش برتری چشمگیری دارد و با توجه به تعداد فروش زیاد و اشتراکات فنی کلیه ب ام و های جدید و چهار سیلندر، می توان انتظار داشت که بازار دست دوم و قیمت قطعات یدکی این مدل در بلند مدت نیز مناسب و قابل قبول باشد. با این توضیح می توان گفت که خرید ب ام و هیجان انگیز خواهد بود.

اگر به بازار آزاد برویم، متوجه می شویم که این روزها ب ام و ۵۲۸i نسل جدید با مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در بازار قابل دسترس است و بین رنج قیمتی ۳۴۰ تا ۳۶۰ میلیون تومان برای مدل ۲۰۱۵ بسته به تجهیزات نصب شده خرید و فروش می شود که البته این محدوده قیمتی برای مدل های ۲۰۱۶ به بالای ۴۰۰ میلیون تومان می رسد(۴۰۰ تا ۴۳۰ میلیون تومان)، از طرفی قیمت شرکتی ۵۲۸i توسط پرشیا خودرو تفاوت نسبتا زیادی با بازار آزاد دارد به طوری که مدل ۲۰۱۶ ب ام و ۵۲۸i (همراه با بال عقب) دقیقا ۴۴۶,۳۰۰,۰۰۰ تومان و مدل ۲۰۱۵، ۴۱۹,۸۰۰,۰۰۰ تومان (پکیج تیپ ۱) قیمت گذاری شده اند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.