خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
نگاهی متفاوت به اتومبیل MVM 530
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
نگاهی متفاوت به نگهداری خودرو
چگونه میزان خرابی خودروی خود را کاهش دهیم؟
پنجشنبه، ۲۴ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
با تویوتا اینووا کریستا آشنا شوید
سهشنبه، ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
بیسو به جای سوبارو
دوشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
برترین خودرو های تولید شده توسط ABT
یکشنبه، ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
سیویک تایپ R با ۳۱۵ اسب بخار قدرت راهی بازار میشود
هوندا بالاخره مشخصات فنی سیویک تایپ R را منتشر کرد. این نسخه از سیویک به عنوان مدل ۲۰۲۳ در آمریکا به فروش خواهد رسید و در مقایسه با نسل قبلی ۹ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. این میزان افزایش قدرت هر چند قابل توجه به نظر نمیرسد، ولی در کنار سایر بهبودهای فنی، کمک شایانی به چابکی هوندا سیویک تایپ R جدید میکند.
سهشنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷:۹۹ |
مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R در زیر کاپوت هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ موتور K۲۰C۱ قرار دارد. این موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربورشارژ حالا ۳۱۵ اسب بخار قدرت در دور ۶۵۰۰ و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور بین دورهای ۲۶۰۰ الی ۴۰۰۰ تولید میکند. این میزان گشتاور در مقایسه با نسل قبلی ۲۰ واحد بیشتر است. نکته تاملبرانگیز اینکه سیویک تایپ R قبلی در نسخه بازار اروپا ۳۱۶ اسب بخار قدرت دارد. در هر صورت با توجه به ارقام مذکور، سیویک تایپ R اکنون قدرتمندترین خودروی کارخانهای هوندا برای مشتریان آمریکایی محسوب میشود. سیویک تایپ R و بهبود عملکرد کلی هوندا میگوید توربوشارژر سیویک تایپ R جدید در بازه گستردهتری فشار بیشتری تولید میکند. این امر با اندازه، شکل و تعداد تیغههای توربین در ارتباط است. افزایش توان مکش همراه با سیستم اگزوز بهتر باعث میشود موتور خودرو در کل عملکرد بهینهتری ارائه کند. بد نیست بدانید اگزوز هوندا سیویک تایپ R به سوپاپهای فعال مجهز است. این سوپاپها با تغییر حالت در دورهای بالاتر صدای بلندتری تولید میکنند. نسل جدید هوندا سیویک تایپ R از ورودی هوای بزرگتر، رادیاتور حجیمتر و فن قطورتر سود میبرد. به همین خاطر تهویه و خنککاری موتور اکنون بهتر از قبل است و راننده میتواند به مدت طولانیتر خودرو را تحت فشار قرار دهد. هوندا تاکید دارد عملکرد گیربکس شش سرعته هم بهینهتر از قبل است و تجربه بهتری را برای راننده رقم میزند. چرخ طیار سبک و بازنگری در سیستم همسانسازی دور موتور دو تغییر مهم دیگر در هوندا سیویک تایپ R جدید است. با اتکا به این تغییرات پایداری هنگام دنده معکوس و ورود به پیچ افزایش مییابد. علاوهبر اینها هوندا روی حس تعویض دنده هم تاکید دارد. مهندسان این شرکت ژاپنی در سفتی اهرم و الگوی تعویض دنده بازنگری کردهاند و دیفرانسیل لغزش محدود بهینهتر از قبل قدرت موتور را به زمین انتقال میدهد. رشد ابعاد، تقویت ترمز و سیستم تعلیق سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ از نظر فاصله محوری رشد کرده و از این جهت ۳.۵ سانتی متر طول بیشتری دارد. این امر در کنار بازنگری در سیستم تعلیق، سواری نرمتر، پایداری بیشتر و حس تسلط بهتر به فرمان را به ارمغان آورده است. عرض خودرو هم در محور جلو ۲.۵ سانتی متر و در محور عقب ۱.۹ سانتی متر بیشتر از نسل پیشین است. برای کاهش جرم فنربندی نشده، کالیپرهای ترمز سیویک تایپ R جدید دو تکه هستند. فرایند خنککاری در ترمزهای این نسل نیز بهتر شده و به منظور حس بهتر و پایداری بیشتر بازنگریهایی در بوستر ترمز صورت گرفته است. از نظر ابعاد بدنه باید گفت هوندا سیویک تایپ R جدید ۲ سانتی متر طولانیتر، ۱.۲ سانتی متر کم ارتفاعتر و ۱.۵ سانتی متر عریضتر از نسل پیشین است. در داخل گلگیرهای این خودرو رینگهای ۱۹ اینچی مشکی مات با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت ۴S جا خوش کردهاند. این تایرها نسبت به تایرهای نسل قبلی ۲ سانتی متر پهنای بیشتری نسبت به قبل دارند. مدل ۲۰۲۳ از سیویک تایپ R در ابتدا با ۵ رنگ در آمریکا عرضه خواهد شد که عبارتند از سفید اختصاصی، قرمز، آبی، مشکی کریستالی و خاکستری. در داخل کابین، صندلیها و زیرپاییها به رنگ قرمز هستند و در سایر قسمتها نیز تزئیناتی به همین رنگ دیده میشود. با توجه با ضخامت کمتر نشیمنگاه صندلی، تغییر مکان آینهها و کاهش ارتفاع کاپوت، راننده حالا در ارتفاعی پایینتر مینشیند. تکنولوژیهای جدید برای سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ سیویک تایپ R از تکنولوژیهای مدرنتری بهرهمند است. نمایشگر پشت فرمان این خودرو اطلاعات را گویاتر و خواناتر به راننده ارائه میکند تا در سرعتهای بالا تمرکز او بهم نخورد. این نمایشگر یک حالت اختصاصی با نام +R دارد که دور موتور و وضعیت گیربکس را در قسمت بالا و همانند خودروهای مسابقهای نمایش میدهد. سیستم اینفوتینمنت سیویک تایپ R از طریق نمایشگر ۹ اینچی کنترل میشود. این سیستم برای نمایش و ذخیره دادهها و عملکرد راننده در پیست قابلیتی به نام LogR دارد. به لطف این قابلیت راننده میتواند مهارت خود را به تدریج بهبود دهد. سیستم اینفوتینمنت این خودرو بصورت بیسیم از اپل کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی میکند. شارژ بیسیم تلفن همراه و سیستم صوتی با کیفیت Bose Centerpoint از دیگر ویژگیهای قابل ذکر هستند. ورود به بازار آمریکا از پاییز امسال سیویک تایپ R جدید در کارخانه یوری در ژاپن تولید خواهد شد. جالب اینکه موتور این خودرو در کارخانه آنا واقع در سیدنی اوهایو مونتاژ میشود و از آنجا به ژاپن انتقال مییابد. در رابطه با قیمت هنوز چیزی مشخص نیست، اما میدانیم که این خودروی پرطرفدار از همین پاییز وارد بازار آمریکا میشود.
کد محتوا: ۲۲۵۱۰
ارسال: سهشنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷:۹۹
به روز شده: سهشنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱:۱۶
کلید واژهها: هوندا، سیویک تایپ R
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: digiato
بازدید: ۷۰۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.