مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟
مسلما برایتان این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به پمپ بنزین، متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد کند. براساس ادعای آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟ برای جواب این سوال با ما همراه باشید.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
خودروهایی که رنگهای خاصشان،ارزش آن ها را بالا برده است!
یکشنبه، ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
نبرد چینی های هم قیمت
فردا SX۵ یا لیفان X۷۰ ؟
دوشنبه، ۷ تیرماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
خودروهای برجستهای که در آمریکا فروش چشمگیری تجربه نکردند
شنبه، ۷ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
نگاهی به تکامل خودروهای عضلانی
شنبه، ۲۵ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
با ۵ خودروی محبوب ایرانیها در سال ۹۸ آشنا شوید
چهارشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بهترین هاچبکهای سال ۲۰۱۹
اتوکار بریتانیا فهرستی از ۱۰ خودروِ هاچبک برتر سال ۲۰۱۹ منتشر کرده که در میان آنها، خودروهایی از هوندا، فولکسواگن، رنو، هیوندای، مرسدس بنز و... دیده میشود.
سهشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۴۲ |
اگر خودرویی بخواهید که از یک طرف، هم توانایی حرکتی قدرتمند و سریع و هم قیمت مقرونبهصرفهای داشته باشد و از طرف دیگر، برای استفادهی روزمره نیز مناسب باشد، بهترین گزینه خرید هاچبک فولسایز اسپرت است. تبدیل هاچبکهای خانوادگی به خودروهای اسپرت ایدهی جدیدی نیست و سالها است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ بهویژه خریداران خودرو در اروپا تمایل زیادی به این نوع خودروها دارند. بنیانگذار این کلاس از خودروها را باید فولکس واگن گلف دانست که در سال ۱۹۷۶ بهبازار آمد. فولکس واگن آغازکنندهی این راه بود؛ ولی اکنون دیگر تنها نیست و بسیاری از خودروسازان هاچبکهای اسپرت را در بین محصولاتشان دارند. امروزه، خودروهای هاچبک اسپرت محصولات مختلفی را دربر میگیرد و بهتازگی هیوندای نیز به این کلاس گام نهاده است. درادامه، ۱۰ خودروِ برتر این کلاس را بررسی خواهیم کرد که اتوکار انتخابشان کرده است. ۱. هوندا سیویک Type R درحالحاضر، بهترین خودروِ اسپرت دیفرانسیلجلویی که میتوانید در بازار پیدا کنید، هوندا سیویک Type R است. این خودرو محصولی بسیار قابل و توانا از هوندا است و بهلطف پایداری زیاد و عملکرد قدرتمند پیشرانهی توربوشارژش، میتواند تجربهی رانندگی بسیار لذتبخشی فراهم کند. شایان ذکر است سیویک Type R خودرویی کاملا کاربردی است و میتوانید همهروزه از آن استفاده کنید. کابین سیویک Type R نیز بسیار راحت است و بیشتر شبیه به خودروهای گرانتر دیده میشود. درمجموع، میتوان این خودرو را یکی خودروهای اسپرت برتر موجود در بازار فعلی دانست. ۲. فولکس واگن گلف R فولکس واگن گلف R یک مدل بالاتر از گلف GTI محسوب میشود و بیشترین دینامیک رانندگی و توانایی حرکتی را در میان تمامی هاچبکهای فولکس واگن ارائه میکند. وجود سیستم چهارچرخ محرک در این مدل سبب شده تا پایداریاش مثالزدنی باشد. گرچه جای خالی پیشرانهی V۶ گلف نسل R۳۲ در این خودرو حس میشود، درعوض، ویژگیهای دیگری مانند کمکفنرهای هوشمند دارد. با راندن فولکس واگن گلف R متوجه خواهید شد این خودرو بسیار راحت است و نهتنها میتوانید هرروز آن را بهکار بگیرید؛ بلکه میتوانید با آن به سفر نیز بروید. درکل، گلف R یکی از هاچبکهای قدرتمند بازار است و واقعا باید بابت ساختش به گروه فولکس واگن تبریک گفت. ۳. رنو مگان اسپرت RS ۲۸۰ چهارمین نسل از رنو مگان RS خودرویی برای عاشقان سرعت است. رنو مگان RS جدید به سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب هم مجهز شده که باعث میشود هدایت خودرو آسانتر شود و حس کنید خودرو فاصلهی محوری کمی دارد. کمکفنرهای هیدرولیکی نیز عملکرد بسیار نرمی دارند و میتوانند از پس سختترین شرایط ممکن بربیایند. افزونبراین، پیشرانهی ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربوِ مگان نیز بسیار قدرتمند است؛ ولی عملکردش بهخوبی پیشرانهی هوندا سیویک Type R نیست. ارگونومی کابین مگان نیز چندان راحت نیست و بدتر از آن، عملکرد ناامیدکنندهی جعبهدندهی دستی آن است. باوجوداین، جعبهدندهی دستی مگان RS بهتر از جعبهدندهی دوکلاچهی آن است. با تمام اینها، همچنان راندن مگان RS لذتبخش است و البته، نسخهی عادی این مدل سواری نرمتری دارد. ۴. هیوندای i۳۰N هیوندای i۳۰N اولین تجربهی هیوندای در کلاس هاچبکهای اسپرت است. هیوندای برای تولید این محصول مسئول مهندسی سابق بخش M در بیامو را استخدام کرد و مراحل تحقیق و توسعهی این خودرو را به این مهندس باتجربهی آلمانی سپرد. هیوندای i۳۰N خشکترین سواری را در بین رقبا دارد و بیشتر مانند هاچبکهای اسپرت قدیمیتر احساس میشود. عملکرد فرمان و مجموعهی فنی نیز خشن است و رانندگی با این خودرو را کمی سخت میکند. بااینحال، هیوندای برگ برندهای نیز دارد و آن آپشنهای زیاد است. ۵. مرسدس AMG A۳۵ ۴Matic+ مرسدس بنز AMG A۳۵ ارزانترین خودروِ AMG است. این مدل را باید ردهی میانی مرسدس بنز A کلاس دانست؛ چون مرسدس بنز مدل قویتر A۴۵ را نیز دارد. باوجوداین، A۳۵ درمقایسهبا A۴۵ خودرویی خوشرکابتر و اقتصادیتر است و میتوان از آن هرروز استفاده کرد. زیر کاپوت A۳۵ از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوِ A۴۵ استفاده شده که بیش از ۳۰۰ اسببخار قدرت تولید میکند. این نیرو با استفاده از جعبهدندهی ۷ دندهی خودکار دوکلاچه به هر ۴ چرخ خودرو منتقل میشود. رانندگی با A۳۵ ساده و راحت است و اینطور نیست که احساس کنید برای استفادهی روزانه خودرویی بیشازحد سریع و قوی است. شاسی و سیستم تعلیق این خودرو بهگونهای ساخته شدهاند که فرمانپذیری و چسبندگی چشمگیری حتی هنگام لغزندهبودن جاده ارائه کنند. درکنار این ویژگیها، مرسدس بنز A کلاس در داخل کابین نیز امکانات زیاد و پیشرفتهای دارد و میتوان آن را خودرویی برای هر نوع کاربری و با تواناییهای درخورتوجه ارزیابی کرد. ۶. سئات لئون کوپرا در محصولات سئات، نام کوپرا یعنی با خودرویی اسپرت طرف هستیم. سئات لئون کوپرا در دو نسخه عرضه میشود که یکی دیفرانسیلجلو است و ۲۸۶ اسببخار قدرت دارد و دیگری دودیفرانسیل است و ۲۹۶ اسببخار قدرت دارد. با وجود اشتراکات زیادی که بین سئات لئون کوپرا و فولکس واگن گلف R وجود دارد؛ اما سئات در نسخهی دیفرانسیلجلو از قفل دیفرانسیل الکترونیکی نیز بهرهمند است. لئون کوپرا خودروِ چالاکی است و چسبندگی فراوانی دارد. البته، نمیتوان آن را در کلاس خودش بهترین دانست؛ ولی پیشرانهاش نیز قدرتمند است و بهراحتی میتوان دور موتور را تا محدودهی قرمز افزایش داد و از صدای جذاب پیشرانه نیز لذت برد. نکتهی مثبت دیگر سئات قیمت ارزانتر آن است. ۷. آئودی RS۳ اسپرت بک آئودی RS۳ اسپرت بک نسخهای اسپرت از آئودی A۳ بهشمار میرود و باتوجهبه مشکلات بهوجودآمده دربارهی مصرف سوخت و آلایندگی آن، بهزودی درکنار مدل A۳، مدل جدیدی از آن معرفی خواهد شد. این خودرو از پیشرانهای ۲.۵ لیتری توربو با ۵ سیلندر و یک جعبهدندهی دوکلاچه بهرهمند است. این خودرو با قدرت ۳۹۵ اسببخاریاش میتواند در ۳.۹ ثانیه سرعتش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برساند و ازایننظر خودرویی بسیار سریع است. RS۳ برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت نیز به کمتر از ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد. ۸. فولکس واگن گلف GTI گلف GTI معروفترین هاچبک این فهرست است و همچنان خودرویی درخوراحترام و پرطرفدار است. با وجود ویژگیهای مناسب، اما گلف GTI درمقایسهبا رنو مگان RS و هوندا سیویک تایپ R حرف چندانی برای گفتن ندارد و بیشتر خودرویی روزمره است تا خودرویی اسپرت. بهتر است فولکس واگن فکری نیز برای جذابیت ظاهری بیشتر این مدل بکند؛ چون این امر به فروش بیشتر GTI کمک میکند. ۹. بیامو M۱۴۰i خودروِ هاچبک دیفرانسیلعقب با پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو نیز ممکن است بسیار لذتبخش باشد و این دقیقا چیزی است که بیامو M۱۴۰i با خود بههمراه دارد. بیامو M۱۴۰i بیشتر از هر خودروِ دیگری در این کلاس راننده را درگیر میکند و رانندگی با آن بسیار لذتبخش است. تعادل شاسی محرک عقب M۱۴۰i بهترین نیست؛ اما چسبندگی درخورتوجهی سر پیچها دارد و میتواند پابهپای سئات لئون کوپرا و فولکس واگن گلف R حرکت کند. ۱۰. اشکودا اکتاویا vRS ۲۴۵ قدرت فراوان این اشکودا، اکتاویا را به خودرویی لذتبخش برای رانندگی تبدیل کرده است. این خودرو به سیستم کنترل شاسی دینامیک نیز مجهز است که سواری راحتی فراهم میکند. با وجود نبود سیستم چهارچرخ محرک، اشکودا اکتاویا پایداری مناسبی دارد و میتوان آن را ترکیبی متناسب از تواناییهای اسپرت و سواری راحت دانست.
کد محتوا: ۲۰۶۱۹
ارسال: سهشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۴۲
به روز شده: سهشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۲۷
کلید واژهها: بهترین هاچبکهای سال ۲۰۱۹، هاچ بک، هوندا، فولکس واگن، هیوندایی، مرسدس بنز، رنو مگان، آئودی، بی ام و
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۲۷۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.