مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
چرا قدرت موتور خودرو کاهش مییابد؟
امروزه با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی و استفاده از موتورهای پیشرفته، روند عیب یابی خودروها نیز تخصصی تر از قبل شده است.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
۱۰ ابرخودرو جدید، با بالاترین قیمت ها در طول تاریخ
سهشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
هشت خودرو جذاب ریچارد هموند
چهارشنبه، ۲ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
ستاره های شرقی
۱۰ محصول قدرتمند تویوتا در بازار جهانی
پنجشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
۱۱ خودرو موفق در آینده
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
به یاد جوانان
تجربه رانندگی با ایکو دنا پلاس توربو
پنجشنبه، ۲۱ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
قدرتمندترین اسب هیبریدی تاریخ
فراری SF۹۰ Stradale رونمایی شد + فیلم
به لطف موفقیت فراری لافراری چه در زمینه فروش و چه در زمینه عملکرد، جای خودروهای هیبریدی در این کمپانی ابرخودروسازی ایتالیایی ثابت و محکم شده است.
دوشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰:۳۶ |
این ابرخودروی ۹۴۹ اسببخاری هیبریدی به همه ثابت کرد که حتی فراری هم رو به تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی سازی شده آورده است. حال فراری در راستای روی آوردن به محصولات الکتریکی، خودرویی جدید را معرفی کرده تا حجت را بر همه تمام کند. این خودرو فراری SF۹۰ نام دارد که همانند لافراری، محصولی هیبریدی است. اما این خودرو برخلاف لافراری، از پیشرانه درونسوز کوچکتری بهره میبرد و بیشتر به پیشرانههای الکتریکی متکی است. اما همچنان تمام چرخ محرک بوده و نکته جالب اینجاست که قدرت تولیدی آن نیز نسبت به لافراری افزایش یافته است. این خودرو با بیشینه قدرت تولیدی ۹۸۶ اسببخار، قدرتمندترین محصول خیابانی است که تا به امروز توسط فراری تولید شده است. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۴ لیتری هشت سیلندر توربوشارژ بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۷۶۹ اسببخار و بیشینه گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتر است. به خودی خود این پیشرانه قدرتمندترین فراری هشت سیلندر تاریخ است. علاوه بر این پیشرانه، فراری سه موتور الکتریکی با باتری لیتیوم یونی نیز برای این خودرو نصب کرده که یکی روی اکسل عقب و دو تا روی اکسل جلو جانمایی شدهاند. این سیستم هم قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۱۷ اسببخار بوده که مجموع قدرت این خودرو را به ۹۸۶ اسببخار رسانده است. تمام این قدرت توسط یک جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ این خودرو منتقل میشود. به لطف این قدرت SF۹۰ طی ۲.۵ ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی ۶.۷ ثانیه قادر به عبور از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. بیشینه سرعت این خودرو هم ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. برای اینکه راننده حس آرامش را هم با این خودرو تجربه کند، حالت رانندگی تمام الکتریکی نیز برای آن درنظر گرفته شده است. این خودرو در حالت الکتریکی قادر به پیمودن بیشینه مسافت ۲۵ کیلومتر است که در این حالت سرعت از ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت فراتر نخواهد رفت. ضمن اینکه باتریها با قابلیت پلاگ این نیز شارژ خواهند شد. بنابراین حتما لازم نیست که دور موتور را به محدوده قرمز رساند، بلکه میتوان با این ابرخودروی فوق قدرتمند، در آرامش کامل هم رانندگی کرد. فراری SF۹۰ ضمن دارابودن استایلی رادیکالی، کاملا آیرودینامیک طراحی شده است. قسمت جلویی شاسی و پوزه ۱۵ میلیمتر نسبت به مرکز موقعیت بالاتری دارد. این موضوع باعث شده تا هوای بیشتری به ژنراتورها برسد. به لطف این طراحی این خودرو ۳۶۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تولید میکند. فراری بیان کرده این عدد یک بنچمارک جدید در بین ابرخودروهای خیابانی محسوب میشود. درون کابین زبان طراحی تمام جدید فراری که شامل یک نمایشگر ۱۶ اینچی در پشت فرمان، هدآپ دیسپلی پیشرفته و کابینی مشابه خودروهای فرمولا ۱ است، به خوبی دیده میشود. مضاف بر آن کلیدهای کنترلی روی فرمان که شامل تنظیم حالات رانندگی اعم از eDrive، هیبرید، پرفورمنس و Qualify، برای این اسب قدرتمند طراحی شدهاند. حالت eDrive، حالتی است که خودرو به صورت تمام الکتریکی حرکت خواهد کرد و قدرت تنها توسط پیشرانههای الکتریکی تامین میشود. در حالت هیبریدی، تامین قدرت به صورت هوشمندانه بر عهده پیشرانه هشت سیلندر و سه موتور الکتریکی نصب شده خواهد بود. در حالت پرفورمنس پیشرانه هشت سیلندر وظیفه شارژ موتورهای الکتریکی را بر عهده دارد، اما در حالت Qualify، تمام ۹۸۶ اسببخار قدرت تولیدی در اختیار راننده خواهد بود. با این سطح از تجهیزات و تکنولوژی، فراری SF۹۰ وزنی معادل ۱۵۷۰ کیلوگرم دارد که ۱۳ کیلوگرم نسبت به لافراری سبکتر است. مضاف بر آن شاسی ۲۰ درصد سختتر است و ۴۰ درصد مقاومت پیچشی آن نیز افزایش یافته است. بدین ترتیب فراری SF۹۰ Stradale جواهری فوق لوکس است، اما این کمپانی قیمت آن را هنوز اعلام کرده نکرده است. اما نباید انتظار داشت چنین ابرخودرویی ارزان به کسی واگذار شود.
کد محتوا: ۲۰۷۱۱
ارسال: دوشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰:۳۶
به روز شده: شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵:۵۲
کلید واژهها: فراری، خودرو هیبریدی، فراری SF۹۰
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۲۰۷۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.