خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟
مسلما برایتان این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به پمپ بنزین، متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد کند. براساس ادعای آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟ برای جواب این سوال با ما همراه باشید.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
شیوه صحیح تعویض دنده خودرو در جهت افزایش عمر موتور چگونه است؟
یکی از اقداماتی که عمر موتور و گیربکس را افزایش میدهد، نحوه تعویض دنده خودرو است که می تواند ضربه سنگینی به خودرو وارد کند.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
۱۰ خودروی جذاب جیمز می
پنجشنبه، ۱۰ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
سریعترین خودروهای شهری پورشه
شنبه، ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
ای سی شنیتزر؛ برترین خودروهای شرکت تیونینگ زیرمجموعه بی ام و
سهشنبه، ۱۵ بهمنماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
با سبکترین خودروهایی که تاکنون در جهان تولیدشدهاند آشنا شوید
پنجشنبه، ۲۸ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
خودروی اقتصادی سگمنت A
ماشین K۱۱۲ محصول مشترک ایران خودرو و سایپا رونمایی شد
خودرو K۱۱۲ ایران خودرو که در واقع محصول مشترک این شرکت با سایپا بوده صبح امروز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور وزیر صمت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا رونمایی شد.
یکشنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴:۵۱ |
خودرو K۱۱۲ یک محصول اقتصادی سگمنت A بوده که بر پایه رنو کویید توسعه یافته و استایلی بین یک خودروی هاچبک و کراس دارد. از نظر ابعادی خودرو K۱۱۲ را باید جزو محصولات ساب کامپکت دانست که طولی کمتر از ۴ متر و فاصله بین دو محوری در حدود ۲۴۳۰ میلی متر دارد. خودروی K۱۱۲ ایران خودرو از نظر ابعادی طول، عرض و ارتفاعی معادل ۳۸۰۰، ۱۵۹۰ م ۱۴۹۰ میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن ۲۴۳۰ میلی متر است. ظاهرا ایران خودرو و سایپا قصد دارند که خودرو K۱۱۲ را با مشخصاتی یکسان اما با چهره متفاوتی به بازار عرضه کنند که فیس رونمایی شده ظاهرا مربوط به ایران خودرو بوده که چهره مدرن تری داشته و دارا چراغ هایی دوتایی در نمای جلو بود که از ترند طراحی روز دنیا پیروی کرده بود. البته در دیوار پشت این K۱۱۲ رونمایی شده، دو رندر یکی قدیمی و دیگری جدید طراحی شده بود که استایل ظاهری K۱۱۲ را نشان می دادند که ظاهرا به نسخه ای که قرار است در آینده توسط سایپا تولید شود، اشاره داشت که طراحی آن شبیه به جیپ رنه گید جدید اجرا شده بود! نسخه رونمایی شده خودرو K۱۱۲ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، نسخه رانینگ پروتوتایپ بود و هنوز بسیاری از قسمت های این خودرو از جمله تریم داخل و متریال کابین نهایی نشده بود. در کنار این نسخه رانینگ پروتوتایپ، مدل برقی K۱۱۲ هم البته در حد اتاق و موتور برقی به نمایش گذاشته شده بود. مشخصات فنی خودرو K۱۱۲ ایران خودرو (محصول مشترک ایران خودرو و سایپا) خودرو K۱۱۲ از موتور سه سیلندر جدید طراحی شده توسط ایران خودرو بهره می برد که حجمی معادل ۱ لیتری دارد و از نوع تنفس طبیعیست. این موتور در K۱۱۲ قادر به تولید ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار قدرت و گشتاری بین ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتن متر است. شاید توان تولیدی این موتور چندان چشمگیر به نظر نرسد، ولی مناسب وزن ۸۰۰ کیلوگرمی K۱۱۲ است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس ۵ دنده دستی که آن هم توسط ایران خودرو تولید می شود به چرخ های جلو K۱۱۲ منتقل می شود و میانگین مصرف سوختی در حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ارمغان آورده است. تنها اقدام مشترک سایپا در تولید K۱۱۲ را می توان تولید این خودرو در شرکت بن رو در ساوه دانست. چراکه موتور و گیربکس K۱۱۲ توسط ایران خودرو طراحی و تولید شده است. علاوه بر نسخه بنزینی، قرار است که نسخه برقی K۱۱۲ نیز توسعه پیدا کند که این مدل به یک موتور برقی ۴۵ اسب بخاری با گشتاور ۱۲۰ نیوتن متر روی محور جلو مجهز شده که نیروی آن به صورت مستقیم به چرخ ها منتقل می شود. از نظر ابعادی تفاوتی بین نسخه برقی و بنزینی K۱۱۲ ایران خودرو نیست و تنها وزن این مدل برقی به دلیل نصب پک باتری و قوای محرکه برقی از ۸۰۰ به ۹۵۰ کیلوگرم افزایش یافته است. ایکو K۱۱۲ برقی به یک باتری ۲۶ کیلووات ساعتی مجهز شده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش ۲۷۰ کیلومتر مسافت تحت سیکل NEDC را در خود ذخیره می کند. ایکو K۱۱۲ با وجود اینکه خودرویی اقتصادی بوده، سعی شده کابینی به روز و مدرن داشته باشد. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا نصب شده و در پشت فرمان نیز نشانگر دیجیتالی با گرافیکی ساده قرار دارد. البته با توجه به اینکه K۱۱۲ هنوز در مرحله رانینگ پروتوتایپ بوده، ممکن است المان های ظاهری و برخی از تریم داخلی این خودرو تغییر کند. خودروی K۱۱۲ یک محصول اقتصادی در سگمنت ابعادی A بوده که بر پایه رنو کویید توسعه یافته و قرار است به صورت مشترک توسط ایران خودرو و سایپا تولید شود. نکته جالب در حین رونمایی K۱۱۲ اینجا بوده که توکلی معاون خودرویی وزارت صمت K۱۱۲ را محصول سایپا خواند. قطعا وی فراموش کرده که قوای محرکه K۱۱۲ توسط ایران خودرو طراحی و تامین شده و این خودرو یک پروژه مشترک بین ایران خودرو و سایپاست.
کد محتوا: ۲۲۵۰۳
ارسال: یکشنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴:۵۱
به روز شده: یکشنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵:۰۷
کلید واژهها: ایران خودرو، سایپا، خودرو K۱۱۲، رنو، هاچ بک
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۳۶۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.