آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

خودروهای ۲۰۲۰ که کلاسیک‌های آینده خواهند شد

  تعریف‌ها و توضیحاتی که بتوان از دل آن‌ها، به یک خودروی کلاسیک در سطح جهانی رسید، متفاوت بوده و هر یک، ویژگی خاص خود رادارند.  

دوشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳:۵۱ |

برای مثال، در کشور ایالات‌متحده، یک انجمن مخصوص خودروهای کلاسیک بانام Classic Car Club of America وجود دارد که طبق تعریف آن‌ها، خودروهایی در وهله اول، کلاسیک محسوب می‌شوند که در بین سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۴۸، تولیدشده باشند. جالب است بدانید، خودرویی که سال تولید آن به قبل از ۱۹۱۵، بازگردد، تحت عنوان «آنتیک» (عتیقه) شناخته می‌شود.

در کشور کانادا نیز، واژه کلاسیک، به خودروهایی اطلاق می‌شود که بالای ۲۵ سال سن داشته باشند. درواقع، این ۲۵ سال به بالا بودن، پیش‌زمینه‌ای برای ورود یک خودرو به باشگاه کلاسیک‌های کانادا است. در کشور بریتانیا نیز، خودروهای کلاسیک به آن‌هایی گفته می‌شود که یا عمر آن‌ها ۴۰ سال به بالا بوده و به‌عنوان یک خودروی جاده‌ای، معاف از مالیات باشند و یا خودروهایی با سن ۱۵ سال به بالا که قیمتی بیشتر از ۱۵,۰۰۰ پوند داشته باشند. پس تا به اینجای کار، متوجه شدیم که در سه کشور از کل کشورهای دنیا، تعریف خودروهای کلاسیک تا چه اندازه‌ای می‌تواند متفاوت باشد.

اما در کل دنیا، کدام خودروهای امروزی هستند که اقبال عمومی به سمت آن‌ها بیشتر بوده و از شانس بیشتری برای این موضوع برخوردار هستند که در آینده، در حراجی‌های سراسر دنیا، به‌عنوان یک خودروی کلاسیک به فروش بروند؟ برای پاسخ به این پرسش، با ما همراه باشید:

تویوتا سوپرا

در حال حاضر می‌توان ادعا کرد که تویوتا سوپرا فعلی، یکی از برترین خودروهای اسپرت در سراسر جهان بوده که می‌تواند به‌راحتی با رقیبان سرسخت اروپایی و آمریکایی خود، به رقابتی جذاب بپردازد. خودرویی که به‌احتمال‌زیاد تا ۲۰ سال آینده، به دلیل تصادف یا تغییرات عمده‌ای که تویوتا روی آن انجام خواهد داد، دیگر به این شکل نخواهد بود و تبدیل به یک خودروی بسیار کم تعداد و مناسب برای حراجی‌ها، می‌گردد.

مزدا MX-۵

دومین خودرو از فهرست ما، بازهم یک مدل از ساخته‌های کشور ژاپن بوده که از همه لحاظ، قابلیت تبدیل‌شدن به یک نمونه جذاب کلاسیک را دارد. خودرویی که اولین نسل از آن یعنی مزدا میاتا، به‌مرور، مسیر تکاملی خود را به این سمت دیده و اکنون می‌توانیم در نسل موسوم به ND، نظاره‌گر مدل کوچک و البته خوش‌چهره‌ای باشیم که یک خودروی رودستر (Roadster) را ایجاد کرده است. جدای از شاسی سبک‌وزن و فرمان پذیری بسیار مناسب و روان این خودرو، باید موتور بروز رسانی شده در سال ۲۰۱۹ را نیز که توان تولید ۱۸۱ اسب بخار از ۲ لیتر حجم سیلندرها را دارند نیز به جذابیت‌های MX-۵، اضافه کرد.

نیسان GTR

نیسان جی تی آر ژاپنی، یک خودروی جدید برای سال ۲۰۲۰ نیست؛ اما بازهم نمی‌توان اهمیت وجودی آن را به‌هیچ‌عنوان، نادیده گرفت. خودرویی که اگرچه به‌مرورزمان، در حال از دست دادن چابکی دوران جوانی خود است اما بازهم یک خودروی سریع محسوب شده که می‌تواند نهایت مهندسی جذاب به سبک ژاپنی برای یک خودروی اسپرت را به رخ رقیبان تازه‌وارد خود بکشد. نکته جالب اینجاست که هر یک از نسخه‌های نیسان GT-R خوش‌چهره، به یک خودروی کلکسیونی تبدیل‌شده‌اند و جای هیچ شکی نیست که این نسخه نیز تا ۲۰ سال آینده، به یک کلاسیک پرهیاهو، بدل شود.

شورلت کوروت استینگری C۸

این بار می‌رویم به سراغ یک خودروی آمریکایی جذاب و البته قدرتمند و خوش‌نام که می‌تواند به‌راحتی، رقیبان خود را از پا درآورد. خودرویی که شرکت شورلت، نسخه‌هایی با موتور قدرتمندتر و سرعت بالاتر را برای کلکسیون داران، مهیا خواهد کرد و عبارت «تغییردهنده معادله بازی‌» که برای شورلت کوروت استینگری استفاده‌شده است، جای هیچ شک و شبهه‌ای را برای تبدیل‌شدن این مدل خوش‌چهره به یک خودروی کلاسیک، باقی نمی‌گذارد.

بنتلی فلایینگ اسپور

شرکت بریتانیایی بنتلی که در محصولات آن در همه جهان به لوکس بودن و گران‌قیمت بودن شناخته می‌شوند، اعلام کرده است که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۳، تمامی خط تولید خود را با پیشرانه‌های برقی، تولید و عرضه کند. این خبر بدان معناست که خودروی فلایینگ اسپور (Flying Spur) این شرکت با قلب تپنده ۶ لیتری ۱۲ سیلندر (W۱۲) و استفاده از توربوشارژ دوقلو، زندگی کوتاهی را با چنین پیشرانه بنزینی خواهد داشت. خودرویی که ۶۲۶ اسب بخار قدرت، امکانات لوکس، لوگوی بنتلی و جذابیت بصری، همگی از مواردی هستند که می‌توانند آن را به یک کلاسیک گران‌قیمت تبدیل کنند.

فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰

امکان ندارد که عاشق دنیای خودرو و ماشین‌های پرسرعت و قدرتمند باشید اما تاکنون هیچ‌گونه آشنایی با موستانگ پر ابهت و خروشان، پیدا نکرده باشید. شرکت شلبی آمریکا، سابقه طولانی در ساخت خودروهای جذاب و منحصربه‌فردی دارد که پتانسیل تبدیل‌شدن به یک مدل کلاسیک، در آن‌ها نهفته است. این مدل ۲۰۲۰ از موستانگ نیز، با موتور ۸ سیلندر (V۸)،۵.۲ لیتری خود، می‌تواند ۷۶۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و تنها در زمان ۳.۳ ثانیه، از حالت سکون، خود را به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. چه کسی است که پول تهیه چنین خودرویی را به‌عنوان یک مدل کلاسیک در بیست سال آینده داشته باشد و از قید آن بزند؟

پورشه ۹۱۱ کاررا S

نمی‌شود فهرستی از خودروهای کلاسیک آینده تهیه کرد اما نامی از خودروهای آلمانی در آن برده نشود. مدل کاملاً جدید پورشه کاررا S، با سیستم انتقال قدرت دستی خود، می‌تواند لطف بزرگی در هرچه خاص‌تر بودن به نسل‌های آینده بکند. اگرچه سیستم‌های انتقال قدرت دستی در حال دیدن مرگ خود در مقابل جعبه‌دنده‌های پیشرفته اتوماتیک هستند اما هرکسی که هنوز هم به تعویض دنده علاقه‌مند باشد می‌تواند سراغ خودروی ۹۱۱ شرکت اشتوتگارتی رفته که قرار گرفتن قلب تپنده در قسمت عقب و جعبه‌دنده دستی، جدای از طراحی خارق‌العاده، از جذاب‌ترین قسمت‌های آن محسوب می‌شوند.

پورشه تایکان

بدون شک باید به اولین خودروی تمام برقی پورشه، این تضمین را داد که در آینده، تبدیل به یک نمونه کلاسیک خواهد شد. شاید تنها مسئله برای تبدیل‌شدن تایکان برقی به یک خودروی کلاسیک در آینده، این باشد که آیا مثلاً در ۲۰ سال بعد، باتری‌های این خودرو با استانداردهای زمان، هم‌خوانی دارند یا خیر؟ هرچه که باشد، نمی‌توان از خیر تایکان پورشه باقدرت ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور بی‌رحم آن گذشت و آن را به‌حساب نیاورد.

دوج چارجر هلکت وایدبادی (Hellcat Widebody)

گربه جهنمی آمریکایی‌ها که یک همان دوج چارجر SRT هلکت نامیده می‌شود، شاید همان رؤیایی باشد که خیلی از طرفداران این نوع از طراحی، همیشه در ذهن خود پرورانده‌اند. خودرویی که شرکت دوج، با اضافه کردن یک نسخه واید بادی (به معنای بدنه عریض‌تر) و تعویض لاستیک‌ها، نه‌تنها ظاهر آن را بیش‌ازپیش، جذاب نکرده بلکه آن را برای همیشه ماندگار کرده است.


خودروهای ۲۰۲۰ که کلاسیک‌های آینده خواهند شد
مقاله

کد محتوا: ۲۰۹۶۵

ارسال: دوشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳:۵۱

به روز شده: دوشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳:۱۴

کلید واژه‌‌ها: تویوتا سوپرا، تویوتا، مزدا، نیسان، شورلت، بنتلی، فورد، پورشه ۹۱۱، پورشه تایکان، پورشه، دوج

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۰۱۰

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.