مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
هیوندای النترا N TCR معرفی شد؛ خودرویی جذاب مخصوص مسابقات اتومبیلرانی
سهشنبه، ۸ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
چگونه یک خودروی دست دوم را پیش از خرید تست کنیم؟
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
۱۱ کراساوور که در نمایشگاه خودرو نیویورک،همه را مجذوب کردند.
یکشنبه، ۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
شوالیه پر افتخار
مهم ترین خودروهای تاریخ پژو
پنجشنبه، ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
هفت خودروی کپی برداری شده از خودروهای موفق دنیا که در ایران وجود دارد
سهشنبه، ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
بخش موتور اسپرت هیوندای از یک اتومبیل مسابقهای جذاب در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این اتومبیل در واقع بر مبنای النترا N ساخته شده و برای شرکت در کلاس TCR رقابتهای تورینگ توسعه پیدا کرده است.
سهشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱:۱۳ |
النترا N TCR توسط تیمهای مختلف قابل خریداری است. شاید بدانید پیش از این خودرو، هیوندای موتور اسپرت i۳۰ N TCR و ولستر N TCRرا توسعه داده است. حالا احتمالا خواهید پرسید با وجود دو مدل مذکور، کرهایها با عرضه النترا N TCR چه هدفی را دنبال میکنند؟ در پاسخ به سوال فوق، هیوندای میگوید اضافه شدن النترا N TCR به جمع محصولات مسابقهای، نیازهای مشتریان از کشورهای بیشتری را پوشش میدهد. در حقیقت این خودرو برای کشورهایی تولید شده که نسخه استاندارد النترا N در آنها به فروش میرسد، از این رو مدل مسابقهای به لحاظ همخوانی با قوانین مسابقات مربوطه مشکلی نخواهد داشت. به گفته هیوندای، النترا N TCR قبل از رونمایی رسمی به مدت سه ماه تحت ارزیابی قرار گرفته است؛ این مرحله شامل ۵۰۰۰ کیلومتر تست در چند پیست اروپایی میشود. هنگام ساخت النترا N TCR از مهندسین خواسته شده نهایت بهرهبرداری را از طراحی و شاسی اسپرت النترای استاندارد انجام داده و آموختههای قبلی از دو مدل i۳۰ N TCR و ولستر N TCR را به کار بگیرند. این امر سبب شده النترا N TCR از ظاهری بسیار هیجانانگیز و ایرودینامیک برخوردار باشد. از شاخصترین ویژگیهای ظاهری این خودرو میتوان به مواردی مثل اسپلیتر بزرگ جلویی، باله بزرگ عقب و گلگیرهای متورم که ناشی از افزایش عرض کلی هستند، اشاره کرد. هر چند هیوندای اشارهای به این امر نداشته، اما احتمالا شاهد استفاده از کیت بدنه به کار رفته در این خودرو، در نسخه خیابانی النترا N نیز خواهیم بود. هیوندای النترا N TCR با قوانین کلاس خود کاملا سازگار است. نیروی موتور ۲ لیتری توربوشارژ، در این مدل مسابقهای به سمت محور جلو هدایت میشود. درباره مشخصات این موتور اطلاعاتی در دست نیست، ولی طبق گفته هیوندای از یکی از موتورهای جدید موجود در مدلهای خیابانی اشتقاق یافته است. وظیفه انتقال نیروی تولیدی به چرخها را همان گیربکس شش سرعته حاضر در i۳۰ N TCR و ولستر N TCR - که به پدال شیفتر مجهز است - بر عهده دارد. آنطور که هیوندای وعده داده، این خودرو در ماههای آتی هم کماکان در تستهای گوناگون شرکت خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامهریزیهای قبلی پیش برود، روند تحویل سفارشات تا پایان سال ۲۰۲۰ شروع خواهد شد.
کد محتوا: ۲۱۰۹۷
ارسال: سهشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱:۱۳
به روز شده: سهشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲:۰۳
کلید واژهها: هیوندایی، هیوندای النترا
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۰۲۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.