خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
برترین خودروهای بریتانیایی در طول تاریخ
چهارشنبه، ۹ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
بنز E۲۳۰؛ خاطره بازی با نوستالژی دهه ۹۰ + فیلم
چهارشنبه، ۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
خودروهای بیامو که نمیدانستید هیچ گاه وجود داشته اند
شنبه، ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
الماسهای قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹
یکشنبه، ۴ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
۶۴ هزار دلار برای نهایت کیفیت و امکانات
مدل ۲۰۲۰ "ب ام و" x ۶ معرفی شد
سهشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
اولین اولتراکار دنیا با ۳ هزار اسب بخار قدرت معرفی شد
در جهان خودرو، اول سوپرکارها متولد شدند، سپس هایپرکارها آمدند و حالا یک شرکت تازه تأسیس یونانی بنام Spyros Panopoulos یا SP Automotive ادعا میکند که اولین اولتراکار جهان را ساخته است.
سهشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸:۳۰ |
این خودرو که کائوس (Chaos) نام دارد، قرار بود در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شود که برگزاری نمایشگاه لغو شد و شرکت SP تصمیم گرفت خودروی خود را خیلی زودتر به نمایش درآورد. این شرکت ادعاهای دیوانهواری را در مورد کائوس مطرح کرده که شامل شکستن رکورد نوربرگرینگ، رکورد سرعت و رکورد مسافت ۴۰۰ متر میشود. پیشرانه کائوس این اولتراکار یونانی به یک پیشرانه ۴ لیتری V۱۰ توئین توربو مجهز شده که در دو سطح قدرت قابل انتخاب خواهد بود. این موتور توسط خود SP طراحی شده و توسعه یافته و بسیاری از اجزای آن مثل بلوک موتور، پیستونها، شاتونها و میل بادامک همگی از طریق چاپ سهبعدی ساخته شدهاند. همچنین بلوک موتور از منیزیوم و آلومینیوم ساخته شده و پیستونها، شاتونها و سوپاپهای آن تیتانیومی هستند. دو توربوشارژر که از فیبر کربن، تیتانیوم، منیزیوم و ترکیبات سرامیکی ساخته شدهاند هم این قطعات را همراهی میکنند. وظیفه انتقال نیروی این موتور به هر چهارچرخ هم بر عهده یک گیربکس دوکلاچه است. این موتور در نسخه پایه کائوس ۲۰۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به ادعای SP، این نسخه ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در ۷.۹ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و ۴۰۰ متر را هم در ۸.۱ ثانیه طی میکند؛ اما در نسخه پرچمدار اعداد از این هم دیوانهوارتر هستند. خروجی موتور در این نسخه ۳۰۶۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۸۵ نیوتن متر گشتاور است و ردلاین آن به ۱۱,۸۰۰ تا ۱۲,۲۰۰ rpm میرسد. به گفته SP، نسخه پرچمدار کائوس سریعتر از خودروهای فرمول یک و یا هر وسیله نقلیه چهارچرخ یا دوچرخی که تاکنون ساخته شده شتاب میگیرد. به گفته شرکت یونانی، این نسخه ظرف ۱.۵۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، ظرف ۱.۷ ثانیه از صد به دویست کیلومتر بر ساعت و در ۷.۱ ثانیه از صفر به سیصد کیلومتر بر ساعت میرسد. این شرکت برای مسافت ۴۰۰ متر هم عدد خارقالعاده ۷.۵ ثانیه را ادعا کرده است. SP همچنین حداکثر سرعت کائوس را هم فراتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده که اگر اثبات شود از رکورددارهای کنونی سریعتر خواهد بود. طراحی بیرونی کائوس کائوس در ظاهر با خطوط تیز و ورودیهای هوای پیچیده در سراسر بدنه، بسیار تهاجمی و اغراقآمیز به نظر میرسد. علیرغم اینکه کائوس در ظاهر شباهتهایی به خودروهای مشهور دارد، رینگهای آلیاژی منحصر فرد ۲۱ و ۲۲ اینچی و سر اگزوزهای چهارتایی که از طریق چاپ سهبعدی ساخته شدهاند به متمایز شدن آن کمک کردهاند. به گفته SP، این خودرو از بهترین طراحی آئرودینامیکی که تاکنون در یک خودرو ارائه شده برخوردار بوده و داونفورس آن با خودروهای فرمول یک قابلمقایسه است. کائوس برای یک اولتراکار خودروی بسیار بزرگی است زیرا ۵,۰۵۳ میلیمتر طول، ۲,۰۶۸ میلیمتر عرض و ۱,۱۲۱ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن ۲,۸۵۴ میلیمتر است. نسخه پایه این خودرو ۱۳۸۸ کیلوگرم وزن دارد اما نسخه پرچمدار به لطف استفاده گستردهتر از متریال سبکوزن و پرینت سهبعدی در ساخت بیشتر قطعات آن، سبکتر بوده و وزن آن به ۱۲۷۲ کیلوگرم رسیده است. ۷۸ درصد از بدنه کائوس که از طریق چاپ سهبعدی ساخته شده، از آلیاژهای منیزیوم و تیتانیوم به همراه قطعاتی از فیبر کربن یا کولار است. داخل کائوس در داخل خودرو، داشبورد ساده اما با غربیلک فرمانی موسوم به یوغ که نمایشگری لمسی در میانه آن جای گرفته، کاملاً آیندهنگر به نظر میرسد. یک نمایشگر عریض دیگر مقابل سرنشین، یک نمایشگر سربالا و تنها چند کنترل فیزیکی هم روی کنسول میانی خودرو دیده میشود. SP برای ساخت تکتک قطعات داخلی خودرو از فیبر کربن، تیتانیوم، منیزیوم و آلکانترا استفاده کرده است. دیگر ویژگیهای داخلی کائوس هم شامل تکنولوژی واقعیت افزوده، اینترنت ۵G، حسگر اثرانگشت، فرامین صوتی و دوربین تشخیص چهره میشود که حالات چهره راننده را میخواند تا ویژگیهای رانندگی خودرو را طبق خلقوخو تواناییهای او تنظیم کند. SP برای هر قاره، ۲۰ دستگاه کائوس تولید خواهد کرد که فروش و توزیع آنها از طریق شرکت حراجی ساتبیز (Sotheby’s) انجام خواهد گرفت. این شرکت قبلاً اولین دستگاه از اولتراکار خود را فروخته است و تحویل آن به خریداران را برای اوایل سال آینده برنامهریزی کرده است. قیمت نسخه پایه ۲ هزار اسب بخاری کائوس از حدود ۵.۵ میلیون یورو آغاز میشود و در نسخه ۳ هزار اسب بخاری به ۱۲.۴ میلیون یورو میرسد.
کد محتوا: ۲۲۴۰۲
ارسال: سهشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸:۳۰
به روز شده: سهشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷:۵۰
کلید واژهها: کائوس
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۸۲۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.