خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
کروز کنترل چیست و چگونه کار میکند؟
یکی از قابلیتهایی که سالهاست در خودروها تعبیه میشود، کروز کنترل یا کنترل کننده سرعت است که در برخی از خودروهای بازار دیده می شود.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
علت صدای ناهنجار سوپاپ به هنگام گاز دادن چیست؟
قطعات خودرو به هنگام خراب شدن و معیوب شدن می توانند از خود صداهایی را ایجاد کنند که در این مواقع نیاز به بررسی صداهای ایجاد شده به منظور رفع عیب قطعه خاص احساس می شود. زیرا در صورت عدم تشخیص و پیگیری قطعه معیوب، می تواند در کارکرد و روند کاری دیگر قطعات نیز اختلال ایجاد کند که نهایتا نقص فنی خودرو پیامد این وضعیت است.
مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟
مسلما برایتان این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به پمپ بنزین، متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد کند. براساس ادعای آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟ برای جواب این سوال با ما همراه باشید.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
۴ مزیت جذاب هیوندای سوناتا
سهشنبه، ۲۳ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
تجربه رانندگی با پورشه کاین GTS مدل ۲۰۱۳
دوشنبه، ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
بررسی نسخه پلاگ این هیبریدی بنتلی بنتایگا + فیلم
اشراف زاده کم اشتها
پنجشنبه، ۱۶ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
با سریعترین سدانهای حال حاضر دنیا آشنا شوید
شنبه، ۱۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
خشن تر، جذاب تر، سبزتر و البته مجهزتر
نسل دوم پژو ۲۰۰۸ معرفی شد+فیلم
شنبه، ۱ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
هوندا سیویک Si معرفی شد؛ یک سدان اقتصادی اسپرت با تمرکز بر هندلینگ
هوندا از سیویک Si مدل ۲۰۲۲ رونمایی کرد.
شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳:۴۵ |
این نسخه که نماد یک خودروی اسپرت اقتصادی است، از نظر هوندا بهترین هندلینگ و بیشترین تجهیزات را در کلاس خود ارائه میکند. در زیر کاپوت این نسخه یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با توانایی تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس شش سرعته دستی به سمت چرخها هدایت میشود. هر چند خروجی نسل جدید سیویک Si در مقایسه با نسل پیشین ۵ اسب بخار کمتر است، ولی هوندا میگوید انتقال قدرت در آن بهبود یافته و این نسل در عمل بهتر خواهد بود. نکته حائز اهمیت اینکه بیشینه گشتاور این نسل از ۳۰۰ دور پایینتر در دسترس راننده قرار میگیرد. علاوهبر این، موتور سیویک Si در دورهای بالاتر – بین ۶۰۰۰ و ۶۵۰۰ دور – میزان بیشتری از قدرت خود را حفظ میکند. با سبکتر شدن ۲۶ درصدی وزن فلایویل، واکنشهای موتور هم سریعتر شده و به لطف سیستم اگزوز جدید صدای تولیدی سیویک Si ۲۰۲۲ گیراتر و اسپرتتر است. این سیستم از نظر انتقال گازهای خروجی ۲۷ درصد عملکرد بهتری دارد. هوندا برای تزریق هیجان بیشتر به سرنشینان داخل کابین به پخش صدای مصنوعی از طریق اسپیکرها نیز متوسل شده است. گیربکس شش سرعته دستی به کار رفته در سیویک Si ۲۰۲۲ نیز جدید است. فواصل دندهها در این گیربکس به اندازه ۱۰ درصد کوتاهتر از گیربکس قبلی بوده و حالا به سیستم تطبیق دور موتور که از سیویک تایپ R به امانت گرفته شده، مجهز است. این گیربکس هنگام فعال بودن حالت اسپرت در عرض تنها ۴۳۰ میلیثانیه به فشرده شدن ناگهانی پدال گاز واکنش نشان میدهد. شاید بدانید بدنه نسل جدید هوندا سیویک به اندازه ۸ درصد مقاومت پیچشی بیشتری دارد و مقاومت آن در برابر خم شدن ۱۳ درصد بهتر از نسل پیشین است. این امر با در نظر گرفتن افزایش ۱۲.۷ میلیمتری عرض خودرو و رشد ۳۵.۵ میلیمتری فاصله محوری دوچندان اهمیت پیدا میکند. هوندا برای دستیابی به یک عملکرد اسپرتتر، در سیستم تعلیق نیز بازنگری کرده و کمکفنرهای محور جلو را به اندازه ۸ درصد و کمکفنرهای محور عقب را به اندازه ۵۴ درصد سفتتر از سیویک استاندارد کرده است. هوندا تاکید دارد مجموعه سیستم تعلیق Si بطور اختصاصی برای این خودرو تنظیم شده و به واسطه همین ویژگی و استفاده از میلههای تعادلی ضخیمتر هندلینگ و ثبات بدنه آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد. سیویک Si ۲۰۲۲ از دیسکهای ترمز بزرگتری بهره میبرد. دیسکهای این نسخه در جلو ۱۲.۳ اینچی و در عقب ۱۱.۱ اینچی بوده و در مقایسه با سیویک استاندارد به ترتیب ۱.۲ و ۰.۹ اینچ قطر بیشتری دارند. این خودرو در حالت استاندارد با تایرهای چهار فصل ۲۳۵/۴۰R۱۸ به دست مشتری میرسد، ولی در صورت نیاز امکان سفارش تایرهای تابستانی نیز به عنوان یک آپشن وجود دارد. از نظر نمای ظاهری، سیویک Si تفاوتهایی با مدل استاندارد دارد. برای مثال سپر جلو تهاجمیتر طراحی شده و در سپر عقب برای جاسازی دو خروجی اگزوز بازنگریهایی صورت گرفته است. این نسخه به اسپویلر جلو و عقب نیز مجهز شده تا پایداری آن در سرعتهای بالا افزایش یابد؛ ضمن اینکه آینههای آن قابی به رنگ مشکی براق دارند. چراغهای جلو و عقب LED و رینگهای ۱۸ اینچی ۱۰ پره با رنگ مشکی مات از دیگر خصوصیات این نسخه از سیویک هستند، ضمن اینکه رنگ نارنجی موجود در تصاویر فقط برای نسخه Si استفاده میشود. در داخل کابین صندلیهای اسپرت با پشتسریهای یکپارچه و حمایت بهتر از شانه و ران، پدالهای اسپرت، دوخت قرمز، اهرم تعویض دنده، نمایشگر ۷ اینچی پشت فرمان و نمایشگر ۹ اینچی سیستم اینفوتینمنت از موارد قابل ذکر هستند. این نمایشگر از اپل کارپلی و اندروید اتو بصورت بیسیم پشتیبانی میکند. سیویک Si از سیستم صوتی ساخت Bose با ۱۲ اسپیکر نیز سود میبرد. گفتنی است هوندا در نظر دارد سیویک Si ۲۰۲۲ را تا پایان امسال راهی نمایندگیهای فروش کند. در رابطه با قیمت متاسفانه فعلا حرفی به میان نیامده، ولی جهت اطلاع مدل پایه این خودروی پرطرفدار ژاپنی حدود ۲۲ هزار دلار ارزش دارد.
کد محتوا: ۲۲۳۸۸
ارسال: شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳:۴۵
به روز شده: شنبه، ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶:۲۱
کلید واژهها: هوندا، هوندا سیویک Si
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۶۴۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.