مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
سیستم اتوپایلوت تسلا چگونه کار می کند؟
از جمله ویژگی های خودروهای تولیدی تسلا که در ماه های اخیر در کانون توجه خریداران قرار گرفته، می توان به سیستم نیمه خودکار اتوپایلوت این ماشین ها اشاره نمود که بارها و بارها جان بسیاری از سرنشینان اتومبیل های این شرکت را نجات داده و از برخوردشان با موانع جلوگیری کرده است.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
خودروهای برجستهای که در آمریکا فروش چشمگیری تجربه نکردند
شنبه، ۷ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
تند و تیزهای پاک
سریع ترین خودروهای الکتریکی ۲۰۲۰
سهشنبه، ۱۱ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
آشنایی با خودروهای باکیفیت اما ناموفق بازار ایران
سهشنبه، ۱ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
ب ام و X۶ Vantablack معرفی شد؛ سیاه ترین خودروی جهان + فیلم
پنجشنبه، ۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
۹ ویژگی و آپشن جالب در خودروهای لوکس
چهارشنبه، ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
پورشه ۹۱۱ GT۳ مدل ۲۰۲۱ رسما معرفی شد؛ لذت ناب رانندگی از پیست تا خانه
نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT۳ رسما توسط پورشه معرفی شد. این مدل با برچسب قیمت پایه ۱۲۳.۱۰۰ پوندی به فروش خواهد رسید.
چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۸ |
موتور این سوپرخودرو توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت را دارد که در حدود ۱۰ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی با کد ۹۹۱.۲ است. حداکثر سرعت آن نیز به ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت میرسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد. پورشه برای توصیف این محصول جدید از توضیح کوتاه زیر استفاده کرده است:
«یک سوپرخودرو جادهای با قابلیت های بالا در پیست های مسابقهای که امکان استفاده به صورت روزمره را برای خریداران فراهم میکند».
بخش موتور اسپرت پورشه به شدت درگیر این پروژه بوده است تا عملکرد فنی این محصول مورد انتظار را به سطح جدیدی برساند. همانند همیشه این محصول از موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت شکل تنفس طبیعی نیرو میگیرد. همچنین در بخش آیرودینامیک و فن آوریهای اختصاصی با محصولی کاملا جدید طرف هستیم. در نتیجه این تغییرات نسل جدید ۹۱۱ GT۳ یک دور کامل پیست نوربرگ رینگ موسوم به جهنم سبز را در عرض ۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه پشت سر میگذارد. این رکورد با مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک به ثبت رسیده است. طراحی ظاهری و آیرودینامیک مهم ترین مشخه طراحی ظاهری نسل جدید ۹۱۱ GT۳ را باید بال عقب آن دانست که از مدل مسابقهای ۹۱۱ RSR الهام گرفته شده است. این بال به طور دستی قابلیت تغییر زاویه را دارا است و به همراه دیفیوزر در بخش زیرین خودرو میتواند در حالت های مختلف از جمله حداکثر نیروی رو به پایین و یا حداقل نیروی رو به پایین با کمترین میزان درگ مورد استفاده قرار بگیرد. در نمای جلو از یک سپر با طراحی جدید و سادهتر استفاده شده تا از نظر عبور جریان هوا بهینه باشد. همچنین بر روی کاپوت خودرو دو خروجی هوا قرار گرفته است. سقف فیبرکربنی نیز به صورت یک آپشن مجزا به فروش میرسد. از دیگر آپشن های بدنه میتوان به آینههای فیبرکربنی، چراغ های جلو با تم سیاه، چراغ عقب با طراحی متفاوت و محافظ لبه های رینگ به رنگ آبی یا قرمز اشاره کرد. قوای محرکه همانند دیگر مدل های نسل جدید که با کد ۹۹۲ خوانده میشود، GT۳ با بدنه پهن تولید میشود. گرچه هنوز ابعاد دقیق توسط پورشه منتشر نشده تا ببینم به چه میزان از نظر طولی و عرضی ابعاد آن تغییر کرده است. با این وجود پورشه وزن این محصول را در مدل مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی ۱۴۱۸ کیلوگرم و در مدل مجهز به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک PDK برابر با ۱۴۳۵ کیلوگرم اعلام کرده است. پورشه در جهت کاستن از وزن خودرو، از کربن ضد آب با الیاف پلاستیکی (CFRP) برای ساخت کاپوت و همینطور شیشه های سبک وزن استفاده کرده است. همچنین با توجه به رینگ های آلیاژی و استفاده از صندلی های سبک وزن عقب نسل جدید تنها ۵ کیلوگرم سنگین تر از نسل قبلی آن است. سیستم خروجی اگزوز نیز در حدود ۱۰ کیلوگرم سبک تر شده است و مجهز به فلپ با قابلیت باز و بسته شدن است تا از نظر حجم تولید صدا و همینطور قوانین زیست محیطی در بهترین شرایط خود قرار بگیرد. موتور این سوپرخودرو توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت را دارد که در حدود ۱۰ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی با کد ۹۹۱.۲ است. حداکثر سرعت آن نیز به ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت میرسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد. حداکثر دور موتور این محصول نیز به ۹۰۰۰ rpm میرسد. مصرف سوخت میانگین GT۳ برابر با ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر در حدود ۲۸۳ تا ۳۰۴ گرم کربن دی اکسید تولید میکند. برای اولین بار در سری ۹۱۱ از تعلیق جناغی دوبل در محور جلو استفاده شده است و تعلیق عقب نیز از سیستم مولتی لینک با اتصالات چندگانه بهره میبرد. دیسک ترمز در جلو ابعادی برابر با ۴۰۸ میلی متر و ۳۸۰ میلی متر در عقب دارد. به طور استاندارد چرخ های ۲۰ در جلو و ۲۱ اینچی در عقب کار شده است. لاستیک فابریک این محصول میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ با ابعاد ۲۵۵/۳۵ در جلو و ۳۱۵/۳۰ در عقب است. همچنین امکان انتخاب لاستیک های نیمه مسابقهای میشلن کاپ ۲ R نیز وجود دارد. فضای داخلی و فن آوری تقریبا طراحی داخلی اتاق هیچ تفاوت چشمگیری با دیگر مدل های نسل جدید ۹۱۱ ندارد و تنها با هدف کاهش وزن از قطعات و جنس های سبک وزن استفاده شده است. با این وجود دیگر امکان حذف سیستم تهویه مطبوع وجود ندارد. تریم آلکانتارا، صندلی های اسپرت ساخته شده از فیبرکربن و همینطور رول کیج از مهم ترین ویژگی های اتاق GT۳ است. پورشه از یک اهرم دنده مشابه در هر دو مدل دستی و اتوماتیک استفاده میکند. مدیر بخش GT شرکت پورشه شخصا دوست دارد در مدل اتوماتیک به وسیله اهرم دنده را تعویض کند و علاقهای به شیفترهای پشت فرمان ندارد. با انتخاب حالت مسابقهای تنها اطلاعات اساسی بر روی صفحه نمایش به نمایش در میآید که از جمله آنها میتوان به میزان باد لاستیک، میزان فشار روغن و همینطور دمای روغن و آب اشاره کرد. پورشه از ماه می سال جاری این محصول را به مشتریان خود تحویل خواهد داد و پس از آن قرار است مدل تورینگ که بدون بال عقب و تنظیمات مسابقهای است را معرفی و به بازار عرضه کند.
کد محتوا: ۲۲۲۱۲
ارسال: چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۸
به روز شده: چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱:۳۶
کلید واژهها: پورشه، پورشه ۹۱۱، پورشه ۹۱۱ GT۳
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۸۵۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.