مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
قفل فروش خودروسازان شکسته می شود؟
قیمت جدید ۲۷ خودرو
پنجشنبه، ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
برترین خودروهای تویوتا؛ سالهای ۱۹۳۶ تا ۲۰۱۹
یکشنبه، ۷ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
با سریعترین و قویترین شاسیبلندهای بنزینی دنیا آشنا شوید
پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
گران قیمت تر از بنزین؛ هزینه بالای شارژ سریع خودروهای برقی در آمریکا
جمعه، ۲۴ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
نگاهی عمیق به فولکس واگن آرتئون مدل ۲۰۱۹ + فیلم
یکشنبه، ۱۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA ۲۰۱۹
در نمایشگاه SEMA، امسال شاهد حضور گستردهی مدلهای سفارشی تویوتا سوپرا بودیم. در ادامه به معرفی سه نسخهی ارتقا یافتهی سوپرا در این نمایشگاه خواهیم پرداخت.
دوشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲:۰۳ |
بازگشت دوبارهی تویوتا سوپرا پس از سالها نه تنها برای طرفداران این خودرو جذابیت زیادی دارد بلکه برای تیونرها نیز بسیار قابلتوجه است. به یاد این محبوبیت زیاد سوپرا در بین تیونرها، نسخهای از این خودرو با نام Heritage Edition در SEMA رونمایی شد. این مدل بهعنوان یک خودروی ۵۰۰ اسب بخاری توسط تویوتا رونمایی شده است. تویوتا در تولید این نسخه با شرکت Precision Turbo and Engine همکاری کرده تا توربوشارژهایی با ۱۸ درصد قدرت بیشتر را روی پیشرانهی ۳ لیتری ۶ سیلندر سوپرا نصب کنند. در مرحلهی بعدی ورودی هوای اختصاصی، اگزوز ۳ اینچی و ECU تیونینگشده نیز روی پیشرانه نصب شدهاند. قسمتهای دیگری که در این خودرو جلب توجه میکنند کیت بدنهی جدید و بالهی عقب کلاسیک هستند. اما جالبترین نکته چراغهای جلو و عقب هستند که در طراحی آنها از نسل چهارم سوپرا که به نوعی محبوبترین نسل این خودرو محسوب میشود، الهام گرفته شده است. در ساخت چراغهای عقب این مدل از لنزهای ساخته شده با دستگاه CNC استفاده شده است. اسپیلیتر جلو و بالهی عقب این خودرو توسط Motorsports Technical Center و LG Motorsports تولید شدهاند و دیفیوزر بزرگ عقب نیز که خروجی مرکزی اگزوز بهصورت یکپارچه درون آن قرار گرفتهاند، ساخت مشترک MTC و Cripworks هستند. تغییراتی جزئی در گلگیرها دیده میشود و در نهایت باید به رنگ قرمز بدنه اشاره کرد.
گلگیر پهن این مدل پذیرای رینگهای ۱۹ اینچی HRE است. روی این رینگها تایرهای تویو پروکسس R۸۸۸R با ابعاد ۳۰۵/۳۰ R۱۹ در عقب و ۲۹۵/۳۰ R۱۹ در جلو نصب شدهاند. درون این رینگهای زیبا نیز دیسکهای ترمز بزرگ با کالیپر یک تکهی برمبو که در جلو از نوع شش پیستون و در عقب از نوع چهار پیستون است دیده میشوند. در بخش سیستم تعلیق از کمک فنرهای تنظیمشوندهی TEIN استفاده شده است. تویوتا سوپرا Heritage Edition را باید در زمرهی جذابترین خودروهای مفهومی نمایشگاه SEMA به حساب آورد. سوپرای دومی که در نمایشگاه جلب توجه میکند Performance Line نام دارد. نام این مدل تاحدودی آشنا است چون تویوتا ماه فوریه آن را در نمایشگاه خودروی اوساکا رونمایی کرده بود. نمایشگاه خودروی اوساکا را باید معادل ژاپنی نمایشگاه SEMA دانست که روی خودروهای ژاپنی تمرکز دارد. تویوتا سوپرا پرفورمنس لاین توسط واحد TCD تویوتا ساخته شده است. کیت آیرودینامیکی این خودرو از جنس فیبر کربن بوده و با اسپویلر جلو و بالچهی عقب، ظاهری تهاجمی و اسپرت را برای این خودروی کوپه به ارمغان میآورد. در نمای جانبی نیز شاهد رکاب جدیدی هستیم که نیروی رو به پایین بیشتری تولید میکند. مسیرهای هوای جانبی این خودرو از روی درها ادامه پیدا کرده تا جریان هوا را به بهترین نحو بهبود ببخشد. با حرکت به سمت عقب تویوتا سوپرا پرفورمنس لاین متوجه سپر جدید فیبر کربنی خواهید شد که طراحی آیرودینامیکی دارد و سیستم اگزوز سفارشی را درون خود جای داده است. این سیستم اگزوز ساخت HKS بوده و خروجیهای آن قطر بیشتری دارند. تغییرات ظاهری این مدل در انتها به رینگهای جدید ۱۹ اینچی ختم میشود که به روش فورج تولید شدهاند. این رینگهای مشکی رنگ وزن کمتری در مقایسه با رینگهای استاندارد سوپرا دارند و روی آنها تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت ۴S قرار گرفته است. درون کابین سوپرا پرفورمنس لاین صندلیهای اسپرت Bride نصب شده که در پیست مسابقه حمایت بهتری از بدن سرنشینان به عمل میآورند. سوپرا پرفورمنس لاین هیچ تغییری در بخش پیشرانه تجربه نکرده و روی آن همان پیشرانهی ۳ لیتری ۶ سیلندر ۳۳۵ اسب بخاری بیامو با گشتاور ۴۹۵ نیوتنمتر دیده میشود. خودروی سوم هم تویوتا سوپرای GR HyperBoost است که با موتور ۷۵۰ اسب بخاری در SEMA حضور پیدا کرده است. راتلج وود، تحلیلگر نسکار و مجری سابق برنامهی تاپ گیر آمریکا یکی از عاشقان تویوتا سوپرا است و به همین دلیل تویوتا از وی خواست تا نسخهای از سوپرا را برای نمایشگاه آماده کند. نتیجهی این کار خودرویی از آب درآمد که ۷۵۰ اسببخار قدرت دارد. کیت بدنهی فیبر کربنی این خودرو شامل ۲۰ قسمت بوده و عرض بیشتری هم به این خودروی کوپه داده است. بیشتر این افزایش پهنا در بخش عقب خودرو دیده میشود. بهگفتهی تویوتا، این کیت بدنهی ۲۰ تکهی فیبر کربنی به گونهای طراحی شده است که بهسادگی میتوان آن را مثل نمونهی کارخانهای نصب کرد. سقف فلزی سوپرا نیز در این مدل با یک نمونهی فیبر کربنی جایگزین شده تا وزن خودرو کاهش پیدا کند. رینگهای این مدل نیز سفارشی هستند. رینگهای ۲۰ اینچی سه تکه ساخت Lightspeed Racing بوده و از جنس فیبر کربن هستند. روی این رینگها تایرهای کنتیننتال مدل ExrtemeContact Sport قرار گرفتهاند. برای بهبود فرمانپذیری و کاهش ارتفاع نیز از کمک فنرهای KW Automotive V۳ از نوع تنظیمشونده استفاده شده است.
تیونینگ پیشرانهی ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی سوپرا به عهدهی شرکت LL۱۷ Motorsport گذاشته شده است. این تیونر با نصب سیستم اگزوز اختصاصی و برخی تغییرات دیگر قدرت پیشرانه را به ۷۵۰ اسببخار میرساند. سیستم اگزوز این خودرو کاملا از جنس تیتانیوم ساخته شده است.
کد محتوا: ۲۰۸۳۹
ارسال: دوشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲:۰۳
به روز شده: دوشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶:۲۲
کلید واژهها: تویوتا، تویوتا سوپرا
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۵۷۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.