مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
پنج عمل ویرانگر موتور خودرو را بشناسید
موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو به حساب میآید که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
ترمیم شیشه ی خودرو
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در حین رانندگی، سنگی به شیشه خودروی شما برخورد کند و باعث ترک خوردگی یا شکستگی شود؟ آیا در چنین شرایطی شیشه خودرو را تعویض یا آن را ترمیم کرده اید؟
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
وضعیت صنعت خودروسازی ایران در جهان چگونه است؟
سهشنبه، ۲۷ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کدام خودروساز چینی زودتر وارد بازار آمریکا خواهد شد؟
شنبه، ۲۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
خودروهای کلاسیک آمریکایی که زمانی در ایران محبوب بودند
چهارشنبه، ۲۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
افزایش سطح کیفی روغن موتور، به وسیله مکمل
جمعه، ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
نگاهی کوتاه به پژو ۳۰۱ ۲۰۱۶ + قیمت خودرو در بازار
سهشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
با بزرگ ترین قلب های تپنده نصب شده بر روی خودروهای ۲۰۲۰ آشنا شوید
با اینکه در خودروهای امروزی، رسم بیشتر شرکت ها و سازندگان بر این شده است که حجم موتور را کم کرده و با استفاده از فنآوریهای مدرن بهکاررفته در قلبهای تپنده، بتوانند جبران این کاهش حجم موتور را در قدرت نهایی داشته باشند اما هنوز هم هستند مدل هایی که انجین هایی حجیم داشته و با موتورهایی کاملا متفاوت، عرضه میشوند. البته باگذشت سال های گذشته، تعداد خودروهایی که در بازارهای جهانی با موتورهایی پرحجم تولید و عرضهشدهاند، کم و کمتر شده است.
سهشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱:۳۹ |
باوجود همه مزایا و معایب یک انجین حجیم، نمیتوان از قدرت و صدای لذت بخشی که موتورهای ۸ سیلندر،۱۰ سیلندر یا ۱۲ سیلندر در زیر کاپوت این خودروها تولید می کنند، صرف نظر کرد. اگرچه مسائلی همچون آلایندههای محیط زیستی، مصرف سوخت و وزن بالاتر خودرو برای چنین موتورهایی وجود دارد و میتوان به عنوان معایب، آنها را در نظر گرفت اما نباید از شور وشوق خیلیها برای داشتن چنین خودروهایی نیز صرف نظر گرد. همچنین بعضی از شرکت ها به این موتورهای حجیم نیز راضی نشده و با اضافه کردن یک سیستم مجزا توربو یا سوپرشارژ، میتوانند یک حرف کاملا جدید و قدرتی باورنکردنی را به مشتری خود، تحویل دهند. با ما باشید تا با خودروهایی آشنا شوید که در بازارهای جهانی، دارای بزرگ ترین و حجیم ترین موتورها هستند. بوگاتی شیرون: موتور ۸ لیتری W۱۶ بوگاتی شیرون نامی نیست که کسی عاشق صنعت خودرو و طرفدار خودروهای برتر باشد و آن را نشناسد. ابرخودرویی فرانسوی که توانست هم در بحث سرعت و شتاب و هم زیباییشناسی، نام د را در تاریخ جاودان کند. شرکت خلاق بوگاتی، برای مدل شیرون خود، یک قلب تپنده ۸ لیتری ۱۶ سیلندر را در نظر گرفته است که برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود، از چهار عدد توربوشارژ نیز استفاده کرد است. همچنین بوگاتی، یک نسخه خاص از شیرون را بانام شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس، تولید کرده است که میتواند قدرت خارقالعاده ۱,۵۷۷ اسب بخار را تولید کرده و به سرعت نهایی سرسامآور ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته برچسب قیمتی این مدل نیز بسیار بالا بوده و روی عدد ۲,۹۹۸,۰۰۰ دلار، خود را نشان می دهد. فورد سوپر دیوتی: موتور ۷.۳ لیتری V۸ فورد برای خودروهای F-۲۵۰ و F-۳۵۰ خود در نسخه سال ۲۰۲۰، تغییرات مهم و قابل توجه ای را در نظر گرفته است. اگرچه هنوز هم انجین ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر درون این وانتهای غولپیکر دیده میشود اما فورد یک قلب تپنده ۷.۳ لیتری ۸ سیلندر را نیز برای سال ۲۰۲۰، روانه بازار کرده است. موتوری که قادر است ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۴ پوند فوت گشتاور را در دور ۳,۹۰۰ rpm، تولید کند. رولزرویس کولینان/فانتوم: موتور ۶.۷۵ لیتری V۱۲ کولینان (Cullinan) اولین تلاش خودروساز بریتانیایی رولزرویس برای ساخت یک مدل شاسیبلند است. خودرویی که به واقع نیز یک مدل خیرهکننده و استثنائی، تلقی میشود. حالا این بستگی به سلیقه افراد دارد که از ظاهر و طراحی خارجی کولینان مستطیل شکل، خوششان بیاید یا خیر؛ اما رولزرویس فانتوم، یک محصول نهایی فوق لوکس دیگر از این خودروساز بریتانیایی بوده که نشان دهنده عصاره مهندسی و طراحی این شرکت برای ساخت یک سدان ۴ درب است. در واقع اگرچه این دوخودرو رولزرویس کاملا متفاوت بوده و حتی با کلاسهای متفاوتی نیز عرضهشدهاند اما رولز رویس برای قلب تپنده آنها، یک موتور ۶.۷۵ لیتری ۱۲ سیلندر را استفاده کرده است که از روی بی ام و اقتباسشده است. موتوری که میتواند ۵۶۳ اسب بهار قدرت را به زیر پای راننده خود منتقل کند. بنتلی مولسان: موتور ۶.۷۵ لیتری V۸ باوجوداینکه به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان در حال حاضر، شرکت بنتلی به طور موقت تعطیلشده است اما این خودرو با که نسخه قدیمی مولسان محسوب میشود، با موتور ۶.۷۵ لیتری ۸ سیلندر خود و استفاده از سیستم توربوشارژ دوقلو، میتواند ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۱ پوند فوت گشتاور تولید کند. جالب است بدانید که این موتور از سال ۱۹۵۹ تا به اکنون در سدان پرچمدار بنتلی، استفادهشده است و این شرکت بریتانیایی، توانسته است از آن سال تا به اینجای کار، تعداد ۳۵,۸۹۸ دستگاه از این خودروی لوکس را به فروش برساند. استفاده از این موتور افسانهای حجیم نیز در همین نسخه، از طرف بنتلی به پایان خواهد رسید. رولز-رویس گوست: موتور ۶.۶ لیتری V۱۲ خودروی گوست (به معنای روح) شرکت رولز-رویس نیز یک خودروی سطح پایه برای این خودروساز محسوب شده که از یک موتور ۱۲ سیلندر حجیم استفاده میکند. موتوری که میتواند ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ پوند فوت گشتاور تولید کند. البته مصرف سوخت گوست بالا بوده ولی قیمت آن با توجه به سطح پایه بودنش، روی عدد ۳۱۱,۹۰۰ دلار ایستاده است که نسبت به دیگر خودروهای لوکس پرمیوم، بسیار پایینتر است. شورلت سیلورادو: موتور ۶.۶ لیتری V۸ این بار به سراغ یک وانت غولپیکر قدرتمند آمریکایی میرویم که که دارای یک موتور توربو دیزل ۸ سیلندر است. این موتور میتواند ۴۰۱ اسب بخار قدرت و گشتاور بی نظیر ۹۱۰ پوند فوت را به راننده خود تحویل دهد. همچنین، فنآوریهای بهکاررفته درون خود و طراحی داخل کابین این وانت، بسیار مدرن و زیبا هستند. منتها بحث میزان مصرف سوخت، مشکلی است که راندن این وانت با این موتور حجیم را کمی کم صرفه میکند. بی ام و سری ۷: موتور ۶.۶ لیتری V۱۲ نمیتوان فهرستی از برترین خودروها در هر موضوعی نوشت و نامی از یک خودروی آلمانی در آن نبرد. این خودروی جذاب باواریایی، میتواند با موتور ۶.۶ لیتری ۱۲ سیلندرش، قدرت بی نظیر ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۷ پوند فوت را تولید کند. در واقع این موتور قادر است تا در مواقع نیاز، هم قدرت و صدای بینظیری را برای راننده تولید کند و هم در مواقع آرامش، بامتانت و درخور یک بی ام و اصیل، به رانندگی خود ادامه دهد. لامبورگینی اونتادور: موتور ۶.۵ لیتری V۱۲ برند گاو خشمگین ایتالیا، هیچ وقت طرفدار موتورهای کم حجم و توربوشارژ نبوده است. به همین خاطر، قلب تپنده تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر، از طرف مهندسان لامبورگینی برای اونتادور انتخابشده است تا بتواند قدرت بی نظیر ۷۳۰ اسب بخار را در دور ۸,۲۵۰ rpm تولید کرده و ۵۰۷ پوند فوت گشتاور را نیز به زیر پای راننده منتقل کند. سریع ترین نسخه از اونتادور نیز بانام SVJ، میتواند ۷۹۱ اسب بخار قدرت تولید کند. لامبورگینی برای این خودروی خوشچهره جذاب خود، برچسب قیمتی ۵۱۷,۷۷۰ دلار را انتخاب کرده است. فراری ۸۱۲ سوپرفست: موتور ۶.۵ لیتری V۱۲ این رقیب هم وطن لامبورگینی اونتادور نیز یک اسب شاهزاده ایتالیایی است که با موتور افسانهای خود، میتواند نظر همه را به سمت خودش جلب کند. تولید ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۹ پوند فوت گشتاور، عددهایی هستند که برای این خودروی فوق سریع دیده میشوند. قدرتی که از طریق یک جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه خودکار، به زیر پای راننده منتقل میشود. جالب است بدانید که شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این ابرخودرو، تنها ۲.۸ ثانیه است که عدد خیرهکنندهای محسوب میشود.
کد محتوا: ۲۱۰۲۹
ارسال: سهشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱:۳۹
به روز شده: سهشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲:۱۱
کلید واژهها: بوگاتی شیرون، فورد، رولزرویس، بنتلی، شورلت، بی ام و، لامبورگینی، فراری
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۴۰۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.