مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
۶ دلیل برای آنکه چانگان CS۳۵ بخریم
چهارشنبه، ۲۴ مهرماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
مروری بر تاریخچه ماشین های خودران
سهشنبه، ۲۰ آذرماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
معرفی کانسپت نیسان Z پروتو؛ تلاش نیسان برای مقابله با تویوتا GT۸۶
پنجشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت آخر )
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
سواری کوتاه با مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹+فیلم
چهارشنبه، ۲۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
فراری مونزا SP۱ با تیونینگ اختصاصی نوویتک؛ معجونی از رویا
آخرین پروژه تیونر پر آوازه ایتالیایی بر روی یکی از خاصترین محصولات اخیر شرکت فراری یعنی فراری مونزا SP۱ پیاده سازی شده که این محصول خاص و تولید محدود را به سطح جدیدی از نظر فنی و ظاهری رسانده است.
یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶:۲۷ |
این ارتقای ظاهری و فنی بر روی مدل دو سرنشینه یعنی مونزا SP۲ صورت گرفته و مهم ترین تغییر در بخش ظاهری آن استفاده از رینگ های ۲۱ و ۲۲ اینچی به ترتیب در چرخهای جلو و عقب ساخت شرکت ووسن است. برای ارتقای بیشتر خودرو از نظر ظاهری نیز نوویتک از کمک فنر اختصاصی خود استفاده کرده و ارتفا خودرو را به میزان ۳۵ میلیمتر کاهش داده است. در نتیجه این تغییرات نمای جانبی مونزا SP۱ به نسبت مدل استاندارد جلوه بهتر و گیراتری دارد و دیگر خبری از فضای خالی بین بدنه و لاستیک مشاهده نیست. در بخش فنی هم شاهد استفاده از سیستم اگزوز اختصاصی نوویتک هستیم که امکان باز و بسته کردن دریچههای اگزوز برای افزایش و کاهش صدای خروجی آن را به راننده میدهد. این سیستم اگزوز از اینکونل ساخته شده که به طور گسترده در خودروهای فرمول یک و همینطور صنایع هوایی کاربرد دارد. با وجود این که SP۱ به قوی ترین موتور V۱۲ شهری شرکت فراری مجهز شده است اما نوویتک با ارتقای حداکثر قدرت این موتور ۶.۵ لیتری در حدود ۸۳۳ اسب بخار نیرو و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور را از دل آن بیرون کشیده است. در نتیجه این افزایش قدرت مونزا SP۱ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد. این خودروی دلربا در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز به حداکثر سرعت خود میرسد. از آنجا که مونزا SP۱ و SP۲ هر دو جز محصولات بسیار خاص شرکت فراری هستند و تولید محدودی دارند به نظر نمیرسد که مالکان زیادی دست به تغییر در مشخصات خودروی میلیون دلاری خود بزنند. چراکه اعمال تغییرات و تیونینگ خودرو به احتمال زیاد باعث کاهش ارزش آن در دراز مدت خواهد شد. با این وجود نمیتوان از شجاعت نوویتک برای ارتقا این محصول خاص نیز خرده گرفت. این تیونر توانسته با تغییرات به نسبت کوچک اما موثر عملکرد خودرو را حداقل یک پله ارتقا دهد.
کد محتوا: ۲۱۱۱۱
ارسال: یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶:۲۷
به روز شده: یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۰۸
کلید واژهها: فراری، فراری مونزا، نوویتک
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۱۴۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.