تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
انواع تونل باد و چگونگی آزمایش های آیرودینامیکی خودرو
بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروها، تنها با آزمایش در تونل باد میسر می شود.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
آموزش کامل باتری به باتری (برقرسانی بین خودروها)
شاید ظاهر این مطلب برای بسیاری از علاقهمندان خودرو و رانندگان باسابقه، ساده و پیش پا افتاده باشد، اما عدهی زیادی از رانندگان، به هنگام بروز نقص در باتری، ناتوان از انجام این عمل و برقرسانی بین خودروها هستند.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
نگاهی به ۱۱ سدان اسپرت با قیمت زیر ۴۰,۰۰۰ دلار
چهارشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
با تویوتا اینووا کریستا آشنا شوید
سهشنبه، ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
بررسی کوتاه تویوتا RAV۴ هایبرید ۲۰۱۹+فیلم
دوشنبه، ۲۷ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
سواری کوتاه با مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹+فیلم
چهارشنبه، ۲۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
۱۱ کراساوور که در نمایشگاه خودرو نیویورک،همه را مجذوب کردند.
یکشنبه، ۸ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
نگاهی به تکامل خودروهای عضلانی
اغلب کسانی که از طرفداران پروپاقرص خودروهای بهاصطلاح عضلانی یا ماسل کارها هستند، به سال ۱۹۴۹ و خودروی الدز موبایل راکت ۸۸(Oldsmobile Rocket)، بهعنوان اولین خودروی عضلانی در جهان یاد میکنند.
شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۴۰ |
اگرچه ممکن است در این زمینه، نظرات متفاوت باشد اما پدیدار شدن یک موتور V۸ در یک موتور خودروی سبک وزن که باهدف سرعتبالا طراحی شده بود را میتوان، آغازی از این نوع خودروهای جدید در کشور آمریکا دانست. درواقع، موتور V۸ الدزموبایل که در راکت ۸۸ و همچنین کادیلاک ۳۳۱ بهکاررفته بود، یک قلب تپنده پرفورمنس ۸ سیلندری متولد شد که عموم مردم، آماده به آغوش کشیدن آن بودند. خودروهای عضلانی در دهه ۵۰ میلادی، همان خودروهایی نبودند که امروزه آنها را به آن نام میشناسیم؛ اما گروه طراحی «همی دیزاین» کرایسلر که به عنوان فایرپاور (قدرت آتشین) شناخته میشود، در سال ۱۹۵۱ پا به عرصه وجود گذاشت. موتور همی (Hemi) V۸ این گروه، درون یک کرایسلر C-۳۰۰ مدل ۱۹۵۵ جای گرفت که میتوانست تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. نام این خودرو نیز به خاطر قدرت تولیدی آن است. خودرویی که ملقب به «قدرتمندترین خودروی آمریکایی» شد. قلب تپنده V۸ جنرال موتورز نیز در سال ۱۹۵۵ متولد شد و درواقع، بهعنوان یک اثرانگشت برای ساخت خودروهای عضلانی گشت که قرار بود تولید شوند. تولیدی که در سال ۱۹۵۷ و در پی یک ممنوعیت به خاطر کشته شدن ۸۴ نفر دریکی از مسابقات خودرویی لمانس ۱۹۵۵، توسط اتحادیه تولیدکنندگان خودرو، متوقف شد. البته این حادثه، باعث نشد تا مردم از منتظر ماندن برای مسابقات و خودروهای قدرتمند مسابقهای، دست بکشند. مسابقات خودرویی کماکان، بسیار محبوب باقیمانده بود و شرکتهای خودروساز نیز در حال ساخت خودروهای قدرتمند و سبکوزن خود بودند. درحالیکه مسابقات خودرویی در دهه ۶۰ میلادی، بیشازپیش به محبوبیت رسید، شرکتهای خودروساز نیز شروع به ساخت خودروهایی سریعتر و قدرتمندتر کردند. خودروهایی که هر یک، طلیعهای از شروعی برای کلاس جدیدی بانام «خودروهای عضلانی» در تاریخ صنعت خودروسازی شدند. دوج دارت ۱۹۶۲ زمانی که صحبت از خودروهای عضلانی به میان میاید، دهه ۶۰ میلادی است که بهعنوان یک دهه آغازکننده برای ساخت خودروهایی وحشی و تهاجمی، شناختهشده و دوج دارت نیز یکی از همانهایی است که بیشتر چنین خودروهایی، حول همین مدل ساخته شدند. مدل سال ۱۹۶۲، یا بدنهای کاملاً جدید رونمایی شده بود. قلب تپنده موسوم به ۴۱۳ مکس وج (Max Wedge) نیز یک هیولای قدرتمند بود که توسط بخش دریایی و صنعتی کرایسلر تولیدشده بود. این موتور قدرتمند، میتوانست نهایت قدرت بینظیر و خیرهکننده ۴۱۰ اسب بخار را برای دوج دارت تولید کرده و به زیر پای راننده منتقل کند. نکته جذابتر در مورد این خودروی عضلانی اینکه دارت میتوانست در زمان تنها ۱۳ ثانیه، یکچهارم مایل یا ۴۰۰ متر را طی نماید. پونتیاک تمپست (GTO (Tempest یک انقلاب دیگر نیز درزمینهٔ خودروهای عضلانی، در سال ۱۹۶۴ و زمانی که شرکت پونتیاک، خودروی Tempest GTO خود را معرفی کرد و عصر طلایی را در این حوزه آغاز کرد، اتفاق افتاد. پونتیاک درزمینهٔ ساخت موتورهای حجیمتر، حتی از جنرال موتور نیز جلو زده و توانست موتورهای حجیمتر از ۳۳۰-cid(۵.۴ لیتری) را به تولید برساند. این قلب تپنده پونتیاک، میتوانست ۳۴۸ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این خودروی عضلانی پونتیاک، توانایی این را داشت که در مسافت یکچهارم مایل و با موتور قدرتمند خود، کل جاده را در دود لاستیکهایش فروببرد. همچنین پونتیاک را میتوان اولین شرکتی دانست که بهطور رسمی، از اسم «خودروی عضلانی» برای شرح خودروی GTO ۱۹۶۴ خود استفاده کرد. فورد موستانگ نام این خودرو را در جهان، کمتر کسی است که عاشق خودروها باشد و موستانگ را نشناسد. بازهم دهه ۶۰ میلادی و سال ۱۹۶۴ بود که جهان یک خودروی عضلانی با امضای تخصصی خود و در قالب خودروهای بهاصطلاح «پونی» (Pony Cars) را مشاهده کرد. خودرویی با طراحی جذاب و زاویهدار، قیمت نهچندان بالا و آپشن های زیاد که مشتریان میتوانستند بسته بهدلخواه خود، آنها را سفارش دهند. موستانگ درواقع، در کالبد خودروهای اسپرت اروپایی و با کاپوتی کشیده و قسمت عقبی کوتاه، متولد شد. حتی پسازاینکه موتور ۸ سیلندر آن، از ۴.۳ لیتر به ۴.۷ لیتر ارتقا یافت نیز این خودرو در زمره سریعترین خودروهای عضلانی جهان، قرار نداشت؛ اما کوچک بودن، سبکوزن بودن، قیمت مناسب و سریع بودن باعث شدند تا در کنار قدرت تیون پذیری (ارتقا یافتن خودرو)، خیلی زود در دل مردم، جایی برای خود باز کند. دوج چارجر درحالیکه دهه ۷۰ میلادی آغازشده بود، خودروهای عضلانی، َپیشرفتهای زیادی کرده بودند و مدلهای متنوعی از آنها نیز وجود داشت. هیولاهایی که بهصورت قانونی، خیابانهای کشور آمریکا را پرکرده بودند. دوج چارجر نیز برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ تولید شد اما این مدل بازطراحی شده ۱۹۶۸ چارجر بود که آن را تبدیل به یک خودروی نمادین کرد. دوج ابتدا برنامهریزی کره بود تا از آن مدل،۳۵,۰۰۰ دستگاه تولید کند ولی به دلیل استقبال بینظیر و تقاضای بالا،۹۶,۱۰۰ دستگاه از چارجر را در آن سالها تولید کرد. دوج چارجر دایتونا یکی از نمونههای خاص این خودرو است که با آئرودینامیک بینظیر و سابقه خوب خود در مسابقات، نامش را جاودانه کرد. خودرویی که بر پایه چارجر R/T ۱۹۶۹ ساخته شد و دارای یک قلب تپنده حجیم،۸ سیلندر ۷.۲ لیتری بود. پونتیاک فایربرد (Firebird) با آغاز دهه ۷۰ میلادی و بحران نفتی جهانی که به وجود آمده بود، بیشتر مردم آمریکا، به سمت خودروهای جمع و جورتر کامپکت و با حجم موتورهایی کم متمایل شدند و دراینبین، خودروهایی عضلانی با آن موتورهای حجیم، در حال تشنه و تشنهتر شدن بودند. در آن سالها، خودروهای عضلانی کمی توانستند از آن بحران جان سالم به درببرند. پرنده آتشین یا فایربرد شرکت پونتیاک نیز یکی از آن خودروهایی بود که در اواخر دهه ۷۰، رقیبهای کمی را مقابل خود میدید و با پیشرفتهایی که درزمینهٔ هندلینگ و دیگر قسمتهای آن صورت گرفت، بهزودی تبدیل به یک خودروی عضلانی نمادین شد. دوج چلنجر در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، خودروسازان با رعایت استانداردهای زیستمحیطی که پیش روی خود داشتند و همچنین تمایل خود به ساخت خودروهای پرفورمنس و قدرتمند، دوباره بازگشتند تا بتوانند، ماجراجویی خود را دنبال کنند. دوج چلنجر نیز یکی از آن خودروهایی است که امروزه برخلاف بعضی از عضلانیها که در دسته خودروهای اسپرت جای میگیرند، یک خودروی اصیل عضلانی بوده که امروزه و در عصر طلایی «اسب بخار» میتواند قدرتی بین ۳۰۵ تا ۷۹۷ اسب بخار را تولید کند. آنچه در مورد چلنجر جدید جذاب است، شکل و شمایل و کالبدی است که این خودرو در آن قرارگرفته است. کالبدی که ترکیبی از چلنجر و چارجر های قدیمی با شاخصههای مدرن بوده و علیرغم قوانین ایمنی در مورد جلوپنجرههای شبیه چارجر، بازهم اصالت خود را حفظ کرده است. خودرویی که شاید بتوان حتی آن را آخرین نمونه از یک خودروی عضلانی و نه یک خودروی اسپرت، دانست.
کد محتوا: ۲۰۸۴۳
ارسال: شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۴۰
به روز شده: شنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷:۴۷
کلید واژهها: پونتیاک، فورد، دوج
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۵۱۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.