معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
علائم روغن سوزی در موتور خودرو چیست؟
در واقع روغن سوزی در موتور خودرو به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شده، بنابراین روغن با قرار گرفتن در گرمای زیاد تبخیر می شود و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج خواهد شد.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
چگونه رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهیم؟
خرید خودروهای کارکرده یا دست دوم به یکی از رخدادهای مرسوم در بازار خودرو ایران تبدیل شده است. به دلیل کمبود عرضه خودروهای صفر کیلومتر و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده بسیار داغ است و از این رو لازم است تا مصرفکنندگان تکنیکهای تشخیص رنگ شدگی خودرو را به خوبی آموخته باشند.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت آخر )
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
با کراس اوورهای کوچک و محبوب اروپا آشنا شوید
دوشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
سریع ترین خودروهای جهان در مسافت ۴۰۰ متری؛ این دونده های سرعت
سهشنبه، ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
نگاهی کوتاه به لکسوس RC ۲۰۱۹+فیلم
یکشنبه، ۲۶ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
نگاهی عمیق به شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹+فیلم
یکشنبه، ۹ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نگاهی به برترین خودروهای میتسوبیشی در طول تاریخ
زمانی، برند میتسوبیشی درست پابهپای دیگر شرکتهای بزرگ خودروسازی ژاپن چه ازنظر میزان تولید و فروش و چه ازنظر وجهه جهانی، بهصورت رقابتی پیش میرفت؛ اما امروزه و همچنین در سالهای گذشته، این برند با حرکتهای تناوبی خود نتوانسته بهروزهای اوج خودش در صنعت خودروسازی برسد.
دوشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲:۳۸ |
برندی که بهصورت سنتی، خودروها در آن، یک قسمت نهچندان بزرگ از امپراتوری تجاری میتسوبیشی محسوب شده و درنهایت نیز شرکت مستقل میتسوبیشی موتورز، از درون این برند بزرگ، ایجاد شد. ریشه و قدمت تولید خودرو در برند میتسوبیشی به سال ۱۹۱۷ و زمانی که این شرکت مدل نامآشنای A را به تولید رساند برمیگردد. ازآنجاییکه این مدل A، نسبت به مدلهای آمریکایی و اروپایی بسیار گرانتر بود، تنها ۲۲ دستگاه از آن تولید و عرضه شد. باگذشت زمان، در سال ۱۹۳۴، شرکت ساخت کشتی میتسوبیشی و شرکت ساخت جنگنده این برند، با یکدیگر ادغام شده و این شرکت، اولین خودروی مسافری ژاپنی را با سیستم چهارچرخ محرک (۴WD) به تولید رساند. خودرویی که شاید بتوان آن را طلیعهای برای حرکت روبهجلوی این شرکت بهمنظور ساخت خودرو دانست. اما در طول این سالها، بهترین خودروهای تولیدی میتسوبیشی ژاپن کدام ها بودهاند و هریک چه ویژگیهای خاصی را درون خود جایدادهاند. میتسوبیشی لنسر Evo X زمانی که درنهایت، خودروی اوو ایکس در چند سال قبل، به مرحله تولید نهایی رسید، شاید با قلب تپندهای همراه نشده بود که لیاقتش را داشت. خودرویی که در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و طراحی آن نیز از روی خودروهای جادهای با الهام گیری از مسابقات رالی صورت گرفته بود، میتوانست با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو خود،۲۹۱ اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده منتقل کند. درواقع باوجوداینکه رقیب هموطن این خودرو، یعنی سوبارو ایمپرزا، بیشتر در جادهها دیده شد، اما Evo X یک هیولای قدرتمند چه در جادههای معمولی و چه رانندگی آفرود بود. میتسوبیشی استاریون (Starion) خودروی کمتر شناختهشده نسبت به تویوتا سوپرا و مزدا RX-۷ که ویژگیهای خاص خود را برای ثابت کردن تواناییهایش داشت. استاریون با یک قلب تپنده ۲.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو عرضه شد که ازنظر قدرت، تقریباً همان تواناییهایی را از خود نشان داد که رقیبانش، به نمایش گذاشته بودند. موتور استاریون میتوانست ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۷ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این خودرو همچنین اولین خودروی ژاپنی بود که هم از سیستم تزریق سوخت کنترلشده با کامپیوتر و هم از سیستم توربوشارژ بهره میبرد. میتسوبیشی مونترو (Montero) اگرچه شاید ازنظر طراحی ظاهری، نتوان مونترو را آنطور که بایدوشاید توصیف کرد اما این خودروی ژاپنی بااینکه نتوانست درزمینهٔ ایمنی و امتیاز گیری در این حوزه، نمره خیلی خوبی را به دست آورد، توانایی آفرود مونترو با استفاده از موتور ۴ سیلندر و یا ۶ سیلندر (بسته به آپشن)، یک برگ برنده بسیار عالی برای آن محسوب میشد. میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰ GSR نام سری لنسر شرکت میتسوبیشی، تاریخ طولانی دارد که میراث خودروهای رالی آن نیز در این کتاب، نام خود را جاودان کردهاند. نسخه ۱۶۰۰ GTR مربوط به سالهای ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹، تنها در طراحی بدنه دو درب موجود بودند. در آفریقا، حتی این خودرو، پس از قهرمانی در دو دوره رالی سافاری در کشور کنیا، لقب «پادشاه خودروها» را از آن خود کرد. درحالیکه نسخه جادهای این لنسر،۱۰۸ اسب بخار قدرت تولید میکرد، نسخه مسابقهای آن میتوانست با موتور ۴ سیلندر خود تا نهایت ۱۶۹ اسب بخار را به جاده منتقل کند. میتسوبیشی اکلیپس جی-اس-ایکس توربو جایگزین خودروی استاریون، مدل اکلیپس (Eclipse) بود که نسخه GSX، از برترین مدلهای این خودرو محسوب میشد. خودرویی که با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو خود، میتوانست ۱۹۵ اسب بخار قدرت را به چهارچرخ (AWD) منتقل کند. درواقع این مدل دو درب با ظاهر و طراحی جذاب خود، توانست نامش را در کتاب صنعتی میتسوبیشی جاودانه کند. میتسوبیشی گالانت VR-۴ اگرچه خودروی گالانت VR-۴(سرواژههای Viscous Realtime ۴WD) سالهای زیادی را دوام نیاورد، اما در همان مدتزمان کوتاه عمر خود، توانست خودش را بهعنوان یک سدان با اندازه متوسط، بهخوبی ثابت کند. درحالیکه VR-۴، با موتور ۴ سیلندر توربو برای بیشتر نسخههای خود همراه بود، اما نسخه نهایی نسل هشتم گالانت پرفورمنس، با یک موتور ۲ لیتری ۶ سیلندر توربو ظاهرشده بود که میتوانست ۲۳۷ اسب بخار قدرت را به چهارچرخ خودرو (۴WD) منتقل کند. سرعت نهایی این گالانت مسابقهای،۲۲۵.۳ کیلومتر بر ساعت بود و میتوانست در زمان ۶.۵ ثانیه خود را از حالت سکون بهسرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. میتسوبیشی دیامانته با شروع دهه ۹۰ میلادی، ژاپن میتوانست خود را به خاطر تولید یک سدان فول-سایز باکیفیت عالی، تحسین کند. باوجوداینکه دیامانته، شبیه یک بی ام و سری ۵ در همان زمان، به نظر میرسید اما ویژگیهای خاص خود را بهعنوان یک خودروی ژاپنی، در اختیار داشت. این خودرو، همچنین دارای سیستم تعلیق اکتیو (فعال) بود که در زمان خود، یک سیستم نادر محسوب میشد. البته متأسفانه، میتسوبیشی تصمیم گرفت که دیامانته را در نسلهای بعدی خود، تبدیل به یک سدان خانوادگی معمولی و نه یک خودروی برتر مثل نسل اول خود کند. میتسوبیشی لنسر اوو ۵- نسخه تومی ماکینن (Tommi Makinen) خودروهای سری Evolution همیشه در خط تولید میتسوبیشی، بهعنوان هیولاهای قدرتمند و حتی مسابقهای شناختهشدهاند. نسخه Tomi Makinen، توانست چهارمین قهرمانی خود در مسابقات رالی جهانی را در سال ۱۹۹۹ به دست آورده و پسازآن، میتسوبیشی از نقشه مسابقات رالی، کنار رفت. این خودرو همچنین در کنار موتور قدرتمند، دارای ظاهر تهاجمی و جذابی است که همه را مجذوب خود میکند. همچنین، موتور ۴ سیلندر خطی این لنسر Evo، میتوانست تا ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۷۱.۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند. میتسوبیشی ۳۰۰۰GT VR-۴ شرکت میتسوبیشی، توانست یکی از برترین و جذابترین خودروهای اسپرت در همهی زمانها را با تولید همین ۳۰۰۰GT به سرانجام برساند. ابرخودرویی که میتوانست با سیستم توربو دوقلو خود تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و از سیستمهایی مانند چهارچرخ محرک، سیستم فرمان برای چهارچرخ و آئرودینامیک فعال نیز استفاده کند. شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن نیز تنها ۵.۴ ثانیه بود و باقیمتی حدود نصف هوندا NSX، از رقیب هموطن خود نیز سریعتر بود.
کد محتوا: ۲۰۸۳۳
ارسال: دوشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲:۳۸
به روز شده: دوشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴:۰۵
کلید واژهها: میتسوبیشی
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۲۲۱۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.