خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
بررسی کوتاه و تجربه رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰
سهشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
تاریخچه خودروهای گرن توریزمو یا GT
سهشنبه، ۳۰ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مکلارن و رویای شکستن رکورد سرعت زمینی در دهه ۹۰؛ روایتی خواندنی از یک پروژه نافرجام
شنبه، ۱۱ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
به یاد جوانان
تجربه رانندگی با ایکو دنا پلاس توربو
پنجشنبه، ۲۱ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
معایب و مزایای سدان ژاپنی که در ایران مونتاژ می شود
همه چیز در مورد نسل دوم مزدا ۳ در ایران
یکشنبه، ۵ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
طرح های مفهومی زشت فراری که هرگز تولید نشدند
برند نامآشنای فراری، در طول تمامی سالهایی که خودرو تولید کرده است، تنها و تنها محصولاتی را به بازارهای جهانی عرضه کرده که دارای شاخصههای خاصی از احساسات، زیبایی، سرعت، قدرت و اصالت بودهاند. ابرخودروهایی که هرکدام حرف زیادی برای گفتن در میدان رقابت با خودروهای دیگر جهانی داشته و دارند.
دوشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۱۲ |
اما دراینبین، طرحهایی نیز بودهاند که این برند ایتالیایی نتوانسته آنگونه که باید و شاید از کار دربیاورد. طرحهایی که با ابرخودروهای برتر این شرکت، فاصله بسیار زیادی دارند. فراری انزو پیتر سایمون پیتر سایمون یکی از طراحان نخبه و کاربلد خودرو است که تاکنون توانسته طرحهای بسیار زیبایی از خودروها را به دنیای واقعی بکشاند؛ اما این طراح در کنار خودروهای زیبایی که طراحی کرده، به سراغ فراری انزو نیز رفته و با بازطراحی آن، یک محصول بهغایت زشت و بدون اصالت را به واقعیت بدل کرده است. درواقع هدف آقای سایمون، نشان دادن نسل بعدی فراری انزو بوده که بهجای آن، یک ساعت در حال ذوب شدن را به تصویر کشیده است. خوشبختانه فراری در هیچیک از طراحیهای خود سراغ این طرح نیامده و قصدی نیز برای این کار ندارد. فراری پینین اگرچه از آلفا رومئو جولیا، در دنیای خودروها، عمدتاً بهعنوان یک فراری سدان یاد میشود، خود شرکت فراری در دهه ۸۰ میلادی ایدهای مبنی بر تولید یک سدان ۴ درب که ازنظر ظاهری شبیه استون مارتین لاگوندا و خودروهای مرسدس بنز بود، داشت. خودرویی سدان با موتور ۱۲ سیلندر ۴.۸ لیتر که به دلیل قرار نداشتن سیاست تولید خودروی سدان توسط فراری، هیچگاه به مرحله تولید نهایی نرسید. تستا دورو کولانی البته این خودروی نهچندان جذاب، اگرچه برند اسب شاهزاده فراری را بر روی خود یدک میکشد اما توسط یک طراح آلمانی به نام لوئیجی کولانی و تنها باهدف شکستن رکورد سرعت، ساخته شد. خودرویی با موتور ۴.۹ لیتری ۱۲ سیلندر و استفاده از سامانه توربوشارژ دوقلو که قدرت بینظیر ۷۴۰ اسب بخار را تولید میکرد. تستا دورو در سال ۱۹۹۱ توانست به رکورد سرعت بینظیر ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. جدای از بحث سرعت و قدرت موتوری این خودرو، طراحی ظاهری آن، در حد و اندازه یک خودروی فراری نبوده و نیست. فراری ۵۱۲ S برلینتا بازهم شاهد یک طرح دیگر از خانهی طراحی ایتالیایی یعنی شرکت Pininfarina هستیم که هدفش از طراحی این خودروی عجیب، شکستن زبان طراحی سنتی در اواخر دهه ۶۰ میلادی بوده است. ۵۱۲ S که در سال ۱۹۶۹ و در موتورشو تورین به نمایش گذاشتهشده بود، نتوانست طبق انتظارات ظاهر شود. طرحی که طبق تصویر، آنقدر زشت و بیاصالت طراحیشده بود که خوشبختانه برای همیشه در حد همان طرح مفهومی باقی ماند! فراری ۵۱۲S Modulo اگر بخواهیم از بعضی از زوایا به این طرح نگاه کنیم، میتوان گفت که واقعاً شگفتانگیز و آیندهنگرانه طراحیشده است. خودرویی با سقف شیشهای، بدنهای با ارتفاع بسیار کم که بیشتر شبیه فضاپیماها طراحیشده است تا یک خودروی جادهای. اما اگر به این طرح بیشتر دقت کنید، متوجه میشوید که فقط در نگاه اول جذاب بوده و طرح مربوط به سال ۱۹۷۰ طراحیشده توسط پائولو مارتین، همان بهتر که در حد یک طرح مفهومی باقی ماند.
کد محتوا: ۱۹۶۰۳
ارسال: دوشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۱۲
به روز شده: دوشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲:۲۵
کلید واژهها: فراری
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۲۳۶۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.