خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
آشنایی با خودروهای باکیفیت اما ناموفق بازار ایران
سهشنبه، ۱ مهرماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
تأثیرگذارترین خودروها در فرهنگ عمومی
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کدام خودروساز چینی زودتر وارد بازار آمریکا خواهد شد؟
شنبه، ۲۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
محبوبترین رنگهای بدنهی خودرو در بازار جهانی
شنبه، ۱۶ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
راهنمای خرید خودرو کارکرده در بازار ایران
چهارشنبه، ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نگاهی کوتاه به آئودی ای-ترون؛ تازهوارد بازار خودروهای برقی+فیلم
ای-ترون اولین محصول تمام الکتریکی تولید انبوه آئودی است که با ویژگیهای برجستهای مثل مسافت پیمایش ۴۰۰ کیلومتر، زنگ خطری جدی برای رقبا محسوب میشود.
سهشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱:۳۵ |
آئودی قصد دارد با کراساور تمام الکتریکی ای-ترون به بخشی بسیار رقابتی وارد شود. این خودرو که از تمامی ویژگیهای طراحی آئودی بهرهمند است، با ۴.۹۰ متر طول، ۱.۹۴ متر عرض و ۱.۶۲ متر ارتفاع، ۲۳.۷ سانتیمتر کشیدهتر، ۴.۸ سانتیمتر عریضتر و ۳.۹ سانتیمتر کمارتفاعتر از نسل دوم Q۵ است درحالیکه ادعا شده فضای کابینی مشابه مدل بزرگتر Q۷ را ارائه میکند. ای-ترون خودرویی با طراحی هوشمندانه است که همان میزان توجه به جزئیاتی را که از آئودی انتظار میرود، بههمراه فهرستی طولانی از آپشنهای سفارشی مثل آینههای جانبی مجازی ارائه میکند. ای-ترون روی نسخهای کاملاً اصلاحشده از پلتفرم MLB ساخته شده که در مدل Q۵ هم بهکار رفته است. این امر موجب شده کراساور الکتریکی آئودی در ظاهر شباهتهایی با برادر درونسوز خود داشته باشند؛ هرچند که در زیر، این پوستهها کاملاً باهم متفاوت هستند. ای-ترون به دو موتور الکتریکی مجهز است که اولی با ۱۸۱ اسببخار قدرت روی محور جلو و دومی با ۲۲۱ اسببخار قدرت روی محور عقب قرار گرفته است. این موتورها به یک میلگاردان الکترونیکی متصل شدهاند که نیاز به اتصال مکانیکی سنتی را برطرف کرده است. دو موتور الکتریکی که سامانهی چهارچرخ محرک را هم برای خودرو پدید آوردهاند، مجموعاً ۴۰۲ اسببخار قدرت و ۶۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند که البته این حداکثر خروجی فقط در حالت Boost ارائه میشود. آئودی ادعا کرده که ای-ترون در این حالت ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن روی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در حالت Normal اما بهمنظور افزایش مسافت پیمایش، قدرت و گشتاور به ترتیب با ۱۳ و ۱۸ درصد کاهش، به ۳۵۰ اسببخار و ۵۶۰ نیوتنمتر میرسد. البته ای-ترون در این حالت هنوز هم میتواند ظرف ۶.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. انرژی موردنیاز موتورها توسط یک پکیج باتری لیتیوم یونی ۹۵ کیلووات ساعتی تأمین میشود که در کف خودرو قرار گرفته است. این باتریها ۷۰۰ کیلوگرم از وزن ۲۴۹۰ کیلوگرمی کل خودرو را به خود اختصاص دادهاند. به ادعای آئودی، تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتریهای ای-ترون را میتوان با استفاده از شارژرهای سریع ۱۵۰ کیلووات ساعتی ظرف تنها ۳۰ دقیقه شارژ کرد؛ اما شارژ کامل باتریها با استفاده از شارژرهای خانگی استاندارد ۱۱ کیلووات ساعتی ۸.۵ ساعت طول میکشد. اولین احساس هنگام رانندگی با ای-ترون، آرامش در جادهها است و حتی باتوجهبه استانداردهای خودروهای الکتریکی امروزه، فوقالعاده ساکت و آرام است. البته در کابین کمی از نالهی موتورهای الکتریکی به گوش میرسد اما صدای تایرها در سرعتهای شهری به میزان شگفتانگیزی پایین است؛ اما این کراساور الکتریکی درعینحال خودروی سریعی هم هست و موتورهای الکتریکی برای اینکه خودرو را بهسرعت از حالت سکون به سرعتهای بالا برسانند، نیروی کافی را فراهم میکنند؛ اما اگر این کافی نباشد، میتوان خودرو را در حالت بوست قرار داد و از تمامی قدرت و گشتاور آن استفاده کرد. در این حالت، شتاب ای-ترون حیرتانگیز خواهد بود و بهلطف جعبهدنده تکسرعته، در سرعتهای بالا عملکرد شگفتانگیزی را به نمایش میگذارد. آئودی روی آئرودینامیک ای-ترون هم تمرکز زیادی داشته و به ادعای خود، ضریب درگ آن را به ۰.۲۷ رسانده است که به افزایش سکوت در سرعتهای بالا کمک شایانی میکند. این موضوع درکنار قوای محرکهی تقریباً بیصدا و فرمان سبک، رانندگی بسیار راحتی را در مسیرهای طولانی فراهم میکند. البته نباید پنداشت که رانندگی با ای-ترون کسلکننده و بهدوراز هیجان است زیرا در این کراساور الکتریکی، کنترل تکانهای بدنه و چسبندگی بهگونهای است که رانندگی کاملاً سرگرمکنندهای را ارائه میکند. آئودی در ای-ترون، مرکز ثقل را آنقدر پایین نگهداشته تا تغییرجهتهای ناگهانی هرچقدر هم که شدید باشند، بدون هیچ مشکلی صورت گیرند. این ویژگی در مسیرهای پیچدرپیچ بسیار جذاب است و امکان پیمودن پیچها را با سرعتهای بالا فراهم میکند. سامانهی چهارچرخ محرک خودرو نیز حتی در زمان غیرفعال بودن ESP، تا حد امکان از بیشفرمانی جلوگیری میکند. به این دلایل، ای-ترون بسیار سرگرمکنندهتر از آن است که انتظار میرود. در همین حال، سیستم احیای انرژی پیشرفتهی آئودی نیز بستهبه شرایط رانندگی و جاده، تا حد امکان حداکثر انرژی را بازیابی میکند. ای-ترون بهصورت استاندارد به کمکفنرهای بادی مجهز است که کنترل سواری خوبی را پدید آورده است. همچنین باتوجهبه وزن سنگین خودرو، همانطور که انتظار میرفت، ثبات بالایی دارد و درعینحال بزرگترین دستاندازها نیز هیچ تأثیر ناخوشایندی روی سرنشینان ندارند. ارتفاع این خودرو هم قابل تنظیم است که در حالت Efficiency تا ۲۷ میلیمتر کاهش پیدا میکند و در حالت «آفرود» ۵۲ میلیمتر افزایش مییابد. در خودروهای الکتریکی، میزان مصرف انرژی به شیوهی رانندگی و مهارت راننده بستگی دارد اما بهطورکلی گفته شده است که ای-ترون با یکبار شارژ کامل باتریها میتواند تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. البته همانطور که اشاره شد، این خودرو به سیستم احیای انرژی هم مجهز است که به افزایش بُرد کمک میکند. در این کراساور آلمانی، احساس ترمزها کاملاً طبیعی است و احساس ناخوشایندی که در اغلب خودروهای الکتریکی دیده میشود، در آن وجود ندارد. بهترین ویژگی ای-ترون، داشتن احساس مانند یک آئودی است. کابین بینظیر این کراساور مسلماً برای خودروهای الکتریکی، استانداردهای جدیدی را در طراحی، کیفیت و ارگونومی ایجاد کرده است. در اینجا همهی مواردی که از یک آئودی معمولی انتظار میرود، مثل صفحه آمپر کابین مجازی وجود دارد. در ای-ترون، موقعیت و مکان راننده بسیار عالی است و با مجموع ظرفیت بار ۶۶۰ لیتر (۶۰۰ لیتر صندوق بار و ۶۰ لیتر زیر کاپوت جلو)، خودرویی کاملاً کاربردی است. این در حالی است که با خواباندن صندلیهای عقب، فضای بار به ۱۷۲۵ لیتر افزایش پیدا میکند. بهطورکلی آئودی با ای-ترون، خودرویی با تمامی ویژگیهای محصولات معمولی خود را ارائه کرده است. این کراساور الکتریکی با ظاهر هوشمندانه، کیفیت عالی و سطح بالای مهندسی، خود را از رقبا جدا کرده؛ بنابراین میتوان گفت آئودی ای-ترون استانداردهای جدیدی را در بین خودروهای الکتریکی ایجاد کرده است.
کد محتوا: ۱۹۵۸۴
ارسال: سهشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱:۳۵
به روز شده: پنجشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱:۴۲
کلید واژهها: آئودی
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۸۴۱
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.