چرا نمایشگاه خودروی تهران جهانی نیست؟

  نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در حالی پس از گذشت ۱۱ سال برای دومین بار در شهر آفتاب آغاز به کار کرد که به اعتقاد برخی کارشناسان به‌دلیل ماهیت صنعت و بازار خودرو ایران، نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرویی کشورمان، فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد.  

چهارشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۵۶ |

به نقل از برخی خبرگزاریهای داخلی، آنچه مشخص است در نمایشگاه‌های بین‌المللی، طبق روالی معمول آخرین دستاوردها و تکنولوژی مربوط به صنعت خودرو در معرض دید جهانیان قرار می‌گیرد حال آنکه در ایران به‌دلیل عدم حضور خودروسازان جهانی و همچنین انحصاری که زنجیره خودروسازی ایران را اسیر خود کرده، نمایشگاه بین‌المللی نه‌تنها قادر به نمایش دستاوردهای جهانی نیست؛ بلکه با نمایش خودروهای کنونی خودروسازان و وارد‌کنندگان به محلی برای خرید و فروش خودرو تبدیل شده است.

در این بین به‌نظر می‌رسد که بیشتر بازدید‌کنندگان نمایشگاه خودرو تهران را متقاضیان خرید خودرو تشکیل می‌دهد تا بلکه بتوانند از میان خودروهای موجود در بازار انتخابی با رضایتمندی انجام دهند. هرچند برخی از وارد‌کنندگان و یا خودروسازان حاضر در نمایشگاه محصولات آینده خود را نیز در معرض دید قرار داده بودند، اما این خودروها نیز به‌نوعی برای بازاریابی به جمع محصولات نمایشگاهی پیوسته بود.

در هر صورت برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران با تمام کم و کاستی‌هایش پس از گذشت ۱۱ سال می‌توان اتفاق خوبی در این حوزه دانست این در شرایطی است که در نمایشگاه مذکور باز هم حضور چینی‌ها پررنگ‌تر از دیگر شرکت‌های مطرح خودروساز به چشم می‌آمد. چینی‌هایی که هم قصد صادرات خودرو به ایران را  دارند و هم به‌نوعی برای حضور در حوزه تولید اعلام آمادگی کرده‌اند.

اما در شرایطی کارشناسان به نمایشگاه‌های خودرویی معتبر دنیا اشاره کرده و استقبال گرم مشتریان از این نمایشگاه‌ها را علاقه‌مندی به دیدار آخرین دستاوردهای خودرویی تعبیر می‌کنند که مشتریان ایرانی به‌نوعی از این گزینه محروم هستند، در این مورد یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که عدم توسعه محصول در شرکت‌های خودروساز منجر به آن شده که خودروسازان تنها به نمایش خودروهای قدیمی خود اکتفا کنند و در این زمینه حرفی برای گفتن نداشته باشند.

وی همچنین تاکید می‌کند که هم‌اکنون به‌دلیل توقف سایت ثبت‌سفارش، وارد‌کنندگان و مشتریان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و محصولات ارائه شده در نمایشگاه نیز قیمت و زمان مشخصی برای تحویل ندارند. در هر صورت برخی دیگر از کارشناسان نمایشگاه خودروی تهران را عاملی برای تحرک بازار خودرو عنوان می‌کنند و اینکه این رویداد می‌تواند جانی تازه به بازار پاییزی خودرو دهد.


چرا نمایشگاه خودروی تهران جهانی نیست؟
گزارش

کد محتوا: ۱۱۳۰۸

ارسال: چهارشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۵۶

به روز شده: چهارشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۵۶

کلید واژه‌‌ها: نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، صنعت خودرو، خودروسازان جهانی

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۸۰۸

زبان: پارسی

(۳ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.