(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
حذف کارت سوخت در تهران از امروز چهارم خرداد!
یکشنبه، ۴ خردادماه ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۰:۲۶
قرار است یک شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۴ کارت سوخت در یکی از جایگاههای شهر تهران غیرفعال شود.
ادامه مطلب
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰:۰۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲:۵۱
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
تزریق هیجان به جعبه دنده های CVT توسط تویوتا؛ e-CVT چگونه کار می کند؟
در حال حاضر تویوتا محصول پر فروش خود یعنی کرولا را عموما به صورت هیبریدی عرضه می کند. این خودرو به یک جعبه دنده "e-CVT"مجهز است و از آن جا که عموما ما جعبه دنده های CVT را دوست نداریم، کرولا جدید چندان به مزاق ما خوش نمی آید. اما "e-CVT" چیز چندان جدیدی نیست و تویوتا در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی و در مدل پریوس به طور پیوسته از آن استفاده کرده است.
پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۴۷ |
تویوتا اسم این فن آوری را "THS" و یا همان (سیستم هیبرید تویوتا) نام گذاری کرده است. این کمپانی با معرفی "HSD"، از این فن آوری در خودروهای لکسوس نیز استفاده کرده است و حتی آن را در اختیار دیگر خودروسازان نیز قرار داده است. موتور و جعبه دنده در یک اتصال جدا نشدنی حسی همانند خوردن یک پودینگ و محتویات چسبنده روی آن را به شما می دهند، مگر آن که جعبه دنده شما از نوع CVT باشد. البته بسیاری از رانندگان از رفتار ناهماهنگ دور موتور با میزان سرعت در جعبه دنده CVT متنفر هستند. این حالت در واقع به دلیل اتصال دو پولی به کمک یک تسمه پدید می آید. جعبه دنده CVT اولین بار توسط شرکت DAF در سال ۱۹۵۸ میلادی معرفی شد. به جای داشتن جعبه پیچیده ای از انواع اقسام چرخ دنده ها، دو پولی با قابلیت تغییر در میزان قطر آن به وسیله یک تسمه به یکدیگر متصل می شود. برای داشتن حالتی مشابه با دنده یک، موتور پولی را در کوچک ترین قطر خود به چرخش در می آورد و پولی دوم که توسط تسمه به پولی اول متصل است در بزرگ ترین قطر خود چرخ ها را به حرکت در می آورد. با افزایش سرعت، قطر پولی به حرکت در آمده توسط موتور بزرگ و بزرگ تر می شود و پولی متحرک یا دوم کوچک تر می شود تا ضریب را افزایش و در نتیجه باعث شتاب گیری خودرو شود. این جعبه دنده به جای کنترل توسط کامپیوتر با یک وکیوم کنترل می شود. این وکیوم به طور مرتب و خودکار قابلیت تغییر در سراشیبی ها و تپه ها و همینطور در حالت شتاب گیری سنگین تر را دارد. این سیستم توسط آئودی، فورد و حتی فیات نیز استفاده شده است. البته نمی توان تمامی CVT ها به خصوص e-CVT جدید تویوتا را مورد سرزنش قرار داد. به طور مثال تویوتا در مدل جدید کرولا به جای استفاده از تسمه و پولی های معمول، از دو موتور الکتریکی در نقش ژنراتور با نام های MG۱ و MG۲ که به یک جعبه دنده سیاره ای متصل شده اند استفاده می کند. در واقع تمامی سیستم به گونه ای طراحی شده که در یک طرف موتور به همراه متعلقات این جعبه دنده قرار گرفته است و در طرف دیگر نیز جعبه دنده با اتصال به چرخ ها خودرو را به حرکت در می آورد. استفاده از دنده های موسوم به خورشیدی یا سیاره ای امری معمول در جعبه دنده های اتوماتیک است که در جعبه دنده جدید تویوتا نیز از آن استفاده شده است. این بسته جمع و جور شامل یک چرخ دنده خورشیدی و سیاره ای و حلقه دنده بسته است که حالت چرخش سیارات به دور خورشید در منظومه شمسی را شبیه سازی می کند. در این بین تنها چند اجزای متفاوت به نسبت جعبه دنده های معمولی وجود دارد که باعث می شود دو ژنراتور در نقش های مختلفی بازی کنند. موتور الکتریکی MG۱ می تواند موتور احتراق داخلی را روشن کند و در ادامه نقش یک ژنراتور را برای شارژ باتری ها بازی می کند. موتور الکتریکی MG۲ به تنهایی و یا با کمک موتور احتراق داخلی خودرو نقش محرک را بازی می کند و حتی می تواند به عنوان یک بازیاب انرژی در زمان ترمز گیری به ایفای نقش بپردازد. MG۱ می تواند مقدار کمی از گشتاور را به مجموعه چرخ دنده ها برای حفظ تعادل بین موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی دوم یعنی MG۲ ارسال کند. همچنین ترکیب های بسیار مختلفی با استفاده از این دو موتور الکتریکی پدید می آید. به طور مثال در حالت تمام الکتریکی هر دو موتور الکتریکی از موتور احتراق داخلی بدون استفاده از کلاچ جدا می شوند و یک برد حرکتی هرچند کوتاه را ممکن می سازند. بنابراین تمامی جعبه دنده های CVT آن چیزی نیستند که ما فکر می کنیم و این راه حل تویوتا یکی از هوشمندانه ترین و کارآمدترین سیستم ها است و جای تعجب نیست که ایده و اجرایی شدن آن بیش از ۲۰ سال به طول انجامیده است. شرکت بوش نیز با کمک کنترل الکترونیکی همان سیستم ساده مکانیکی و معمول جعبه دنده های CVT یعنی پولی و تسمه را کنترل می کند و علیرغم این که جعبه دنده های CVT جایی در مسابقات استقامت اتومبیل رانی جایی نداشته اند اما در دهه ۱۹۷۰ ستاره هلندی رالی کراس "jan de Rooy" این مسابقات را تحت سلطه خود با دو خودرو “DAF ۵۵” و “۵۵۵S” در آورده بود. شرکت DAF در مسابقات قهرمانی دنده عقب (بله قبلا چنین مسابقاتی برگزار می شد) در هلند به قهرمانی رسیده بود و مهم ترین دلیل آن این است که جعبه دنده های CVT امکان حرکت دادن خودرو با همان سرعتی که خودرو به سمت جلو حرکت می کرده را در حالت دنده عقب مهیا می کنند. در پایان جعبه دنده های CVT تبدیل به یکی از اجزای اصلی خودروهای امروزی شده اند و از آن جا که هزینه ساخت و پیچیدگی کمتری به نسبت جعبه دنده های معمولی دارند، توسط بسیاری از خودروسازان مورد استفاده قرار می گیرند و به نظر می رسد تنها راه لذت بخش کردن رانندگی با این دست از جعبه دنده ها ورود فن آوری های جدید و نوینی است که توانسته یک جعبه دنده کارا و هوشمندی همچون e-CVT تویوتا به وجود می آید.
کد محتوا: ۲۰۶۸۴
ارسال: پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۴۷
به روز شده: پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۳
کلید واژهها: تویوتا، کرولا هیبریدی، لکسوس
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۲۴۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.