۲۰۱۲ - ۲۰۱۶ . نسل نهم

هوندا   ::   آکورد

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۶۵میلی متر

طول

۴۹۳۵میلی متر

عرض

۱۸۵۰میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۵۸۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۲۳۵۶سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۷۳اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۴۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۷/۸ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۷/۸لیتر در صد کیلومتر

محبوبیت هوندا در ایران به دهه ۹۰ میلادی و مدل های خاطره انگیز سیویک و آکورد بازمی گردد. حالا مدتی است که شرکت فامیلی موتورز دوباره پای این برند محبوب را به ایران باز کرده است و مدل های آکورد و سیویک را در سبد محصولات خود دارد. آکورد به عنوان یکی از پرفروش ترین سدان های خانوادگی امریکا شناخته میشود. این سدان دوست داشتنی نخستین بار در سال ۱۹۷۶ معرفی شد و تا کنون ۹نسل از آن تولید شده است.

 

در مورد نسل جدید این خودرو باید اعتراف کرد که هوندا این بار رکورد را دگرگون کرده است. طراحی چراغ ها،خطوط بدنه،جاگرچه هوندا در  دسته بندی محصولات خود آکورد را در کلاس D یعنی سدان خانوادگی بزرگ نیمه لوکس قرار داده است اما اگر به ابعاد داخلی و خارجی و فاصله محورهای ان در مقایسه با سایر برندها بنگرید درمی یابید که آکورد در حد و اندازه یک خودرو لوکس بزرگ کلاس E است. آکوردی که پای نهمین نسلش توسط شرکت فامیلی موتور به جاده های ایران باز شده است, حاصل چهار دهه تلاش توام با موفقیت هونداست. به طوری که هر ساله در رده بندی پرفروش ترین سدان های خانوادگی امریکا در بین 5 خودروی پرفروش قرار می گیرد. آکوردهای وارد شده به ایران نیز ساخت کارخانه هوندا در اهایو  امریکا هستند.لو پنجره و اجزای دیگر،در عین پایبند بودن به استایل همیشگی آکورد  جلوه ای بسیار زیبا و با وقار به این ژاپنی غرب زده بخشیده است.

نسل جدید آکورد از طراحی ظاهری شیک و هماهنگی برخوردار است، و از این جهت می توان آن را یک پله بالاتر از سه خودروی دیگر قرار داد. در چراغ های کشیده جلو از لامپ های LED استفاده شده است و چراغ های کشیده عقب ، ناخودآگاه بیننده را به یاد هیوندای جنسیس و بنز E کلاس می اندازد.

آکورد طوری طراحی شده که به این زودی ها از مد افتاده و قدیمی نمیشود و از طرفی حس لوکس را به خوبی به بیننده منتقل می کند. طراحی کابین آکورد نیز بسیار زیبا و هماهنگ است طراحی جذابی دارد. کیفیت مونتاژ و متریال کابین، از چرم صندلی ها گرفته تا چوبکاری های روی کنسول جلو و پنل درب ها، در سطح بالایی قرار دارد. طراحی کنسول جلو به چهار بخش تقسیم شده است و استفاده از دو صفحه نمایشگر در این بخش نظر بیننده را به خود جلب می کند. مانیتور بالایی اطلاعات سیستم GPS و بعضی اطلاعات سیستم صوتی را نمایش می دهد و مانیتور پائینی به طور مستقل تنظیمات سیستم صوتی را انجام می دهد. برخی تنظیمات خودرو با یک شبه جوی استیک در کنسول مرکزی انجام میشود و کار کردن با ادوات و دکمه های آکورد به هیچ عنوان گیج کننده نیست. صفحه کیلومتر شمار کیفیت و گرافیک جذابی دارد و شدت نور آن قابل تنظیم است. فضای کابین بسیار راحت و جادار است و 5 سرنشین را به راحتی در خود جای می دهد . صندلی های جلو به صورت برقی تنظیم می شوند و به گرمکن نیز مجهز شده اند. از سقف پاناروما در آکورد خبری نیست و تنها به یک سانروف بسنده شده است. آکورد در چهار تیپ  تجهیزاتی EXA،LXB،DX،EXB عرضه می شود. که مدل EXB به عنوان نمونه فول آپشن از فهرست کامل امکانات بهره می برد. صندلی ها در این مدل پوشش چرمی دارند و پوشش دور فرمان نیز چرم دست دوز است.

در مدل های پایه اما، آکورد از نبود مواردی همچون سانروف ، مه شکن و سنسور عقب رنج می برد. آکورد در دو مدل 4 سیلندر 2 و 2.4 لیتری و یک مدل 6 سیلندر 3.5 لیتری در بازارهای جهانی عرضه می شود. در ایران اما تنها نمونه 4 سیلندر 2.4 لیتری حضور دارد.

این پیشرانه به سیستم کنترل زمان بندی متغیر سوپاپ ها یا iVTEC مجهز شده است و از میل بادامک دوتایی در سرسیلندرها بهره می برد. توان این پیشرانه 4 سیلندر به 173 اسب بخار میرسد و قادر است در دور 4000 ، 230 نیوتون متر گشتاور تولین کند . پیشرانه آکورد با دکمه قرمز رنگ استارت که بی شباهت به خودروهای فراری نیست روشن می شود.

همچون تیانا ، آکورد نیز در ابتدای حرکت کمی کند و تنبل نشان می دهد، اما هنگام شتاب گیری در دورهای بالا ذات قدرتمند خود را نشان می دهد و راننده را به شدت به خود علاقه مند می کند.

آکورد پایداری مناسبی در پیچ ها دارد  و به سیستم کنترل پایداری VSA و ترکشن کنترل TC مجهز شده است. سامانه HSA نیز در مسیرهای شیب دار به کمک خودرو می آید و تعادل خودرو را حفظ می کند. تعلیق جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک مستقل است. همچنین آکورد از استرس بار استاندارد نیز بهره می برد. سواری آکورد نرم و کم تکان است. فنرها نه مواج و شناورند و نه خشک و اسپرت. فرمان نیز در سرعت های بالا سنگین می شود و به ایمنی هرچه بیشتر کمک می کند. در سمت چپ فرمان دکمه سبز رنگی قرار دارد که سیستم مدیریت هوشمند سوخت هوندا ECON را فعال می کند. این سیستم با توجه به اطلاعات در یافتی از حالت رانندگی و شرایط محیطی ، شرایط فنی را در راستای کاهش مصرف سوخت تنظیم می کند.

جعبه دنده آکورد از نوع 5 سرعته اتوماتیک است و عکس العمل مناسبی دارد و کاملا با پیشرانه هماهنگ است. در حالت D3 دنده های 1 تا 3 به کار گرفته می شوند. این حالت برای مسیرهای پر پیچ و خم بسیار مناسب است و در حالت L تنها دنده 1 برای حرکت آهسته به کار گرفته می شود.

آکورد از ایمنی فوق العاده ای  برخوردار است و از 8 عدد ایربگ بهره می برد. این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه euroNCAP و 5 ستاره ایمنی از موسسه امریکایی NHTCA امریکا شده است. نمونه های وارد شده توسط شرکت فامیلی موتور از مدل های مونتاژ شده در اوهایو امریکا هستند. آکورد فول آپشن به لحاظ قیمت فاصله زیادی با کمری و تیانا دارد و در کنار رنو سفران جای می گیرد.

طراحی:

در کابین،سرنشینان جلو و عقب هردو فضای خوبی برای راحتی پایشان دارند و صندلی های عقب این سدان یکی از بهترین ها در این کلاس است. طراحی ستون های جلو آکورد به گونه ایست که میدان دید مناسبی را در اختیار راننده قرار می دهد. از مهمترین آپشن های آکورد در مدل فول یعنی EXB می توان به صندلی و فرمان چرمی، دوربین دنده عقب،صفحه نمایش 8 اینچی، سیستم صوتی permium با حافظه 16 گیگابایتی و صفحه نمایش جداگانه به همراه 7 بلندگو و یک ساب ووفر،سیستم کنترل پایداری،سیستم Eco Assit برای مدیریت مصرف سوخت، مکانیسم ANC برای کم کردن صدای داخل کابین، سیستم HSA برای حرکت سریع در سربالایی ها و سیستم TPMS به عنوان نشان دهنده ی فشار باد لاستیک ها اشاره کرد.

تجربه رانندگی:

هوندا برای اولین بار از فناوری های مدرنی مانند Earth Dreams در پیشرانه های خود استفاده کرده است که باعث کاهش مصرف سوخت و آلایندگی می شود. گیربکس 5سرعته تیپ ترونیک این خودرو نیز طوری طراحی شده است که هماهنگ با پیشرانه 2.4 لیتری آن به کاهش مصرف سوخت کمک کند. در عین حال میتوان دسته دنده را در حالت D3 قرار داد تا گیربکس فقط دنده های 1 تا 3 را برای حرکت برگزیند که بیشتر برای حرکت در مسیرهای پر پیچ و خم که نخواهیم دنده ها بیهوده سبک شوند کاربرد دارد. در مجموع هوندا موفق شده است که بین یک سواری راحت و فرمان پذیری نسبتا اسپرت توازن کاملی ایجاد کند. از دیگر ویژگی های نسل جدید آکورد می توان به جوش دادن فولاد و آلومینیوم به یکدیگر در فریم جلوی خودرو و استفاده از فولاد بسیار مقاوم در شاسی در جهت بالا بردن بالا بردن هرچه بیشتر ایمنی اشاره کرد.


در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.