۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ . پانامرا

پورشه   ::   پانامرا

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

پانامرا اولین خودروی سواری چهار در پورشه است. در حقیقت کمپانی پورشه پس از گذشت ۷۸ سال از تاسیس این شرکت نخستین سدان لوکس خود را پس از چند مرحله به تعویق انداختن در سال ۲۰۰۹ تولید کرد. هرچند که ایده ساخت یک پورشه چهاردر لوکس به اواخر دهه ۸۰ میلادی بازمی گردد و حتی نمونه ای کانسپت (مفهومی) براساس مدل ۹۱۱ با فرم بدنه چهاردر ساخته شد و به نمایش درآمد. اما پس از آن پروژه، ساخت نخستین سدان پورشه به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه این کمپانی اشتوتگارتی نخستین سدان لوکس خود را با نام پانامرا، اولین بار در آوریل ۲۰۰۹ و در جریان سیزدهمین نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش گذاشت. پانامرا در شرایطی وارد کشورمان شد که به دلیل مشکلات «مرسدس بنز» و «ب.ام.و» جهت ادامه فعالیت در ایران به سرعت توانست بازار مستحکمی در داخل کشور برای خود دست و پا کند.

طراحی خارجی و داخلی

با نگاهی به این خودرو حتی اگر لوگوی آن پوشانده شود به «پورشه» بودن آن پی خواهید برد. در نخستین نگاه پانامرا را خودرویی تنومند و قلدر خواهید یافت که نگاه ها را به سوی خود جلب می کند. با آنکه پانامرا نه تنها زیبایی بصری دیگر خودروهای لوکس گران قیمت را نداشته اما در مواجهه با این خودرو، آن را بسیار زیباتر و جذاب تر از تصاویرش خواهید یافت؛ به طوری که بدون شک نه فقط در خیابان های تهران که در آنها پانامرا خودرویی خاص و کمیاب شمرده می شود، بلکه در بازارهای جهانی نیز این خودرو بیش از رقبایی چون مرسدس S-Class و بی ام و سری هفت، نگاه ها را به سمت خود می چرخاند.

پانامرا به عنوان یک فست بک مجلل، لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی را همراه با کیفیت بی نظیر و مثال زدنی، در اختیار خریداران خود قرار می دهد هرچند که سواری نسبتا خشک و صندلی های اسپرت آن شباهت زیادی به یک اتومبیل لوکس ندارند! در روزگاری که بنز و ب‌ام‌و سعی دارند تمام تنظیمات داخلی را به ترتیب به سیستم‌های اینفوتینمنت command و iDrive بسپارند، پورشه در مدل پانامرا برای هر عملی کلید مخصوص آن را کار گذاشته است. این کلیدها روی کنسول میانی و در اطراف و کناره‌ها به انجام وظیفه می‌پردازند.

داخل کابین از فضای مناسبی برخوردار است و چهار سرنشین بزرگسال با قد ۱۸۰ سانتی متر به راحتی می توانند در این خودرو نشسته و هیچگونه تنگی جا را احساس نکنند. هرچند فضای پای صندلی های عقب و به طور کلی راحتی سرنشینان ردیف عقب نسبت به ب.ام.و سری ۷ به مراتب در درجه پایین تری قرار دارد که باتوجه به شخصیت ذاتی پانامرا، این موضوع چندان دور از انتظار نخواهد بود.

مشخصات فنی

پانامرا در بازارهای جهانی در محدوده گسترده ای از انواع پیشرانه ها و محدوده بسیار گسترده تری از انواع تجهیزات رفاهی و آپشن های قابل سفارش عرضه می شود. رنج قدرت پیشرانه های این خودور در بازارهای جهانی از ۳۰۰ اسب بخار (نسخه شش سیلندر) تا ۵۰۰ اسب بخار (نسخه ۸ سیلندر مجهز به توربو) را شامل می شود که تقریبا تمامی نسخه های پانامرا (صرف نظر از دو نسخه هیبریدی و دیزلی) وارد کشور شده و در بازار خودرو ایران موجود هستند.
پانامرا ۴S با قرارگرفتن در میان دو نسخه پانامرا شش سیلندر (Panamera V۶) و پانامرا توربو به نوعی نقش برادر وسطی خانواده پانامرا را در ایران بازی می کند. پانامرا ۴S دارای موتور ۸ سیلندر و حجم ۴۸۰۰ سی‌سی است که می تواند قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار تولید کند. حداکثر سرعت پورشه پانامرا ۴S معادل ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند در مدت ۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این مدل علی‌رغم داشتن موتوری ۸ سیلندر سوخت کمی مصرف می‌کند، طوری‌که به طور میانگین در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱۱.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند.

در نمونه پانامرا توربو، پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری مجهز به توربو شارژ است، و قادر است ۵۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۷۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۲۵۰-۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. این مدل علی رغم وزن ۱۱۰ کیلوگرمی بیشتر نسبت به مدل ۴S، اما به کمک لشگر بیشتر اسب های زین شده در زیر کاپوت خود، می تواند ظرف مدت ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حق که مدل توربوی پانامرا یکی از پرشتاب ترین خودروهای بازار داخلی به شمار می رود.
پانامرا ۴S و توربو از گیرباکس ۷ سرعته انحصاری پورشه (PDK) بهره می‌برند. این گیرباکس دابل کلاچ گشتاور تولیدی را به هر چهار چرخ با تقسیم الکتریکی نیرو (AWD) منتقل می‌کند. مهندسان پورشه به هیچ وجه از تجهیز پانامرا به گسترده ترین سامانه های مدیریت حرکتی دریغ نکرده اند. به طور مثال می توان به سامانه های «مدیریت پایداری پورشه»، سامانه «مدیریت کشش»، سامانه «ثبات ضدلغزش»، سامانه «ترمز اتوماتیک دیفرانسیل» و همچنین تکنولوژی PCCB (ترمزهای سرامیک – کامپوزیتی پورشه) اشاره نمود که در کنار ترمزهای دیسکی خنک شونده غول پیکر چرخ های جلو و عقب، ترمزگیری مطمئنی را برای راننده مهیا می سازد. هم‌چنین سامانه PTM یا همان سامانه مدیریت پویایی محورها، به توزیع بهتر نیروی خودرو بین چرخ‌ها در حالت‌‌های مختلف رانندگی کمک می‌کند و از این نظر، پانامرا جدید قابلیت‌‌های حرکتی، هندلینگ و فرمان پذیری عالی در سطح کوپه‌‌های اسپرت پورشه نظیر پورشه ۹۱۱ دارد.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.