۲۰۱۶ - ۲۰۱۷ . باكستر S

پورشه   ::   باکستر

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

گذشته پورشه مدل ۹۱۱ آنقدر گران بود که خریدش برای هر عشق ماشینی میسر نبود. اما در سال ۱۹۹۶ مهندسان اشتوتگارتی تصمیم گرفتند برای آنان که بودجه شان به مدل ۹۱۱ نمی رسد، محصولی را عرضه کنند که هم توانایی های مشابه فرزند بزرگ تر را داشته باشد و هم از قیمت مناسبی برخوردار باشد. لذا با الهام از سبک خودروهای رودستر و پیشرانه های باکستر برای این شبه ۹۱۱ نام باکستر برگزیده شد.

با افتتاح نمایندگی رسمی پورشه در ایران، محصولات این برند وارد کشور شدند اما دیری نگذشت که قانون منع واردات ماشین های بالای 2500 سی سی مانع حضور آنها در بازار شد و برای سال ها از لیست ثبت سفارش گمرک حذف شدند.شاید این موهبتی است که خودروسازان به تولید موتورهای کم حجم رو آورده اند، زیرا نکته مثبتش معاف بودن از این قانون گمرک کشور است.  باکستر در حال حاضر نسل سوم خود را از سال 2012 ژنو تا به امروز می گذراند و جالب این که پس از معرفی در نمایشگاه 2012 ژنو تا قبل از سال 2016 با همان موتورهای نسل قبل عرضه می شدندف اما از این سال به بعد به پیشرانه های جدید 4 سیلندر پورشه مجهز شدند.

« توماس هَتِر » در سال 2011 پس از ورود به دفترش و صرف یک فنجان قهوه، طرحی را به قلم آورد که تمام المان های یک پورشه را در خود جای دهد. چراغ های بیضی شکل جلو و عقب، موتوری که پشت سر راننده مخفی شده و ورودی های هوا که در دو طرف درها تغذیه کامل توربو شارژر باکستر را بر عهده دارند. کنتراست زیبای سقف قرمز و رنگ سفید بدنه و البته رنگ مشکی رینگ ها آن چنان خوب درآمده اند که می شود ساعت ها به آن خیره بود.

مه شکن های جلو و عقب هردو به یک شکل در زیر چراغ های اصلی نصب شده اند. دو ورودی دیگر در زیر سپر جلو به غیر از هدف قرار دادن آیرودینامیک خودرو به تعادل دمای دیسک های ترمز می پردازند. لوگوی پورشه  روی دربی قرار دارد که در زیر آن خبری از موتور نیست. آینه های جانبی با پایه های دوبل روی درهای ماشین نصب شده اند که نگارنده را به یاد مدل افسانه ای کاررا جی تی می اندازد.

شیشه عقب هرچند که دید محدودی دارد، اما به زیبایی درون سقف برزنتی باکستر قرار گرفته است. چراغ سوم ترمز به طرز استادانه ای درون در عقب مخفی شده است. لوگوی پورشه به صورت عمودی و با عبارت باکستر در زیر بال عقب حک شده اند. اگزوزهای دوبل به یادگار از برادر بزرگتر در وسط سپر، مهر جذابیت و اصالت این اتوموبیل را می زنند. البته که باکستر خودرویی نیست که با آن به خرید روزانه منزل بروید،اما همین بس که بیش از 274 لیتر فضا برای اسباب شما در اختیارتان می گذارد. امکان جالبی که فراهم شده این که در هنگام در دست داشتن سوئیچ با لمس لوگوی پورشه روی در جلو و عقب کاپوت ها باز می شوند. دقیقا مشابه سیستمی که دیگر برندها با تکان دادن پاها در زیر سپر برای صندوق ها فراهم کرده اند.

به دستگیره ها که نگاه می اندازید فکر می کنید با طرحی ساده به جلو کشیده می شوند، اما سخت در اشتباه هستید زیرا تمام بدنه دستگیره پس از کشیده شدن به سمت بالا می رود و درها باز می شوند. با ورود به کابین تفاوت محسوس کیفیت و طراحی را نسبت به نسل قبل لمس می کنید. ادوات و دکمه ها روی کنسول که در مدل های قبلی پورشه در نگاه اول بیننده را سردرگم می کردند، حالا اندکی کمتر شده اند و به ارگونومی این کابین کمک شایانی کرده اند.

فرمان سه شاخه که دیگر در تمام مدل های به روز این برند به کار می رود در باکستر هم تعبیه شده و ادوات مربوط به سیستم بلوتوث و صوتی تصویری بر روی آن کار شده اند.

تنظیم حالت های رانندگی که شامل نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس می شود در این نسل به صورت یک دکمه چرخشی روی فرمان نصب شده و حس هیجان انگیزتری دارد. در مدل جدید دیگر خبری از سوئیچ نیست و حالا سیستم ورود بدون کلید و کلید استارت در سمت چپ فرمان به رسم تمام محصولات پورشه جایگزین آن شده اند. ورودی های سیستم تهویه همان طرح قدیمی را رعایت کرده اند و در وسط آنها یک ساعت آنالوگ زیبا خودنمایی میکند. شیفتر دنده و دیگر ادوات همان هایی هستند که در پانامرا و کاین هم دیده اید.

وقتی سوار بر چنین خودرویی می شوید بی شک کیلومتر شمار و دورشمار موتور هر لحظه جلوی چشمانتان هستند، پس چه بخشی مهمتر از آن ها؟ سه دایره معروف که دور شمار موتور در میان آنها قرار گرفته، هویت پورشه را گوشزد می کنند، البته که نسبت به سایر اعضای خانواده تغییر محسوسی را تجربه نکرده اند. ارتفاع 1282 میلی متری باکستر و چالش سوار شدن به خودروهای اسپرت خود از لذت های سواری گرفتن از چنین ماشین هایی است. در بسته،کمربند درون سگک، پدال ترمز و یک استارت جانانه! هیولایی که آمادگی کامل دارد تا هرچه در توانش است ارائه دهد.

138 اسب بخار در هر لیتر از حجم پیشرانه و 4/1 اسب بخار به ازای هر کیلوگرم از وزن خودرو، اعداد اعجاب انگیزی هستند، تا قبل از حرکت بدانید با اتوموبیلی در تعامل هستید که کنترل ان از پس هر راننده تازه کاری برنمی آید.

تصویر برداری حرکتی تمام شده و دیگر بهانه ای برای ارام راندن وجود ندارد. در همین مدت کوتاه خیلی سریع با باکستر و امکاناتش ارتباط برقرار کردیم.

345 اسب بخار با یک اشاره طوفان به پا می کند. روی جوی استیک حالت اسپرت پلاس را انتخاب کردیم که جعبه دنده با یک معکوس زیبا ما را به یک مهمانی آتشین فرا خواند. در هنگام شتاب گیری با کمی لغزش در محور عقب مواجه شدیم، اما آنقدر یاغی نبود که از کنترل خارج شود.

جعبه دنده 7 سرعته دبل کلاچ پورش آنقدر دقیق دنده ها را برایم تا 7 هزار rmp پر می کرد که کمتر از 4/7 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت رسیدیم. زمانی که تنها رقیبش در ایران آلفارومئو 4C از خود به جای می گذارد. اما باکستر بر خلاف 4C تاب پیچ های سنگین را فقط تا 1/04 جی دارد پس قرار نیست هندلینگش را با آلفارومئو قیاس کنیم. بدیهی است که با انبوه تکنولوزی های باز دارنده نظیر ترمزهای دیسکی و سامانه های ضد قفل و غیره چنان نیرویی ساخته اند که سریع تر از آن چه که فکرش را کنید متوقف می شوید.بعید می دانم از علاقه مندان به خودروهای اسپرت باشید و سواری خشک آن ها اذیتتان کند. لیکن 718 با ارایش تعلیق مک فرسون استرات از4C شهری تر ساخته شده است.

اگر قول می دهید که با فرزند جدید اشتوتگارتی ها سر سازش داشته باشید، او هم قول می دهد در سیکل های ترکیبی شهر و جاده بیش از 9/5 لیتر را برایتان نمایش نگذارد. اما اگر برخلاف آن برخورد کنید که قطعا با صدای زیبای اگزوزها همینطور خواهد بود، کامپیوتر سفری پورشه می توانداعدادی بالاتر از 15 لیتر را هم ثبت کند.

این مصرف پائین را می توان مدیون مهندسی موتور پیشرفته باکستر بود. پیشرانه نمونه S علیرغم  اینکه 500  سی سی حجم بیشتری دارد، فشار بوست پائین تری را تجربه میکند. قطعا با خود می پرسید چطور؟ در جواب باید گفت مهندسین بخش موتورهای پورشه، برای مدل های باکستر S توربو شارژر هندسه متغیر را تدارک دیده اند تا با نظم توربو روی 16PSI  به 150 اسب بخار بیشتر نسبت به نمونه استاندارد برسند.

باکستر S  در خارج از مرزهای ایران رقیب سرسختی به نام کوروت C7  را در مقابل خود می بیند که از آن ارزانتر، قدرتمندتر، سریع تر و زیباتر است. البته طرفداران هر دو برند می دانند که به سراغ  کدام مدل بروند، اما نکته ای که حائز اهمیت بوده، برتری باکستر در زمینه کیفیت ادوات داخلی نسبت به کوروت است.

اما این جا ایران است و ما به دنبال یک رقیب سرسخت در بازار خودمان می گردیم. آلفارومئو 4C با قیمتی پائین تر تنها گزینه صفر کیلومتر با شتاب زیر 5 ثانیه در سبد انتخاب های شماست. گزینش میان این دو تا حدودی سخت به نظر می رسد. 4C در تمام پارامترهای فنی باکستر را مغلوب می کند، سوای اینکه قیمت پائین تری هم دارد. اما در زمینه امکانات و بازار دست دوم نه تنها حرفی برای گفتن ندارد بلکه جرات ورود به رقابت را هم پیدا نمی کند.

اما با آلفارومئو رانندگی را تجربه خواهید کرد که در کمتر کوپه ای آن را لمس می کنید. لیکن قیاس بین دو نسل باکستر خواهد بود، نسل جدید این اتوموبیل آلمانی بی اغراق بیش از یک پله از برادر بزرگترش بهتر شده زیرا حالا او سریع تر، قدرتمندتر، کم مصرف تر، تکنولوژیک تر و با کیفیت تر شده است.

مسئله جالبی که در روز تست با آن مواجه شدیم مغلوب کردن 911 کاررا توسط باکستر، آن هم در یک ریس حرکتی بود. البته فرصت آن نشد تا بتوانیم این برتری را از صفر کیلومتر هم به چالش بکشیم.

به قیمت اعجاب انگیز باکستر که برسیم پرداخت چنین قیمتی برای اتوموبیلی که اصالت، نام و هویت یک 911 را ندارد  کمی غیر منطقی است.  
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.