۲۰۱۱ - ۲۰۱۳ . كاين نسل دوم

پورشه   ::   کاین

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۷۰۵میلی متر

طول

۴۸۴۶میلی متر

عرض

۱۹۳۹میلی متر

کلاس بدنه

شاسی بلند

وزن

۲۰۳۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۶عدد

حجم موتور

۳۵۹۸سی.سی

حداکثر توان خروجی

۳۰۰اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۳۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۷/۵ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۹/۹لیتر در صد کیلومتر

پورشه اصالتا یک اسپرت ساز است حتی اگر خودرویی مانند کاین تولید کند. کاین که پرفروش ترین محصول پورشه است، یک خودروی شاسی بلند خانوادگی با ویژگی های اسپرت به حساب می آید. تولید کاین به عنوان تنها شاسی‌بلند کمپانی پورشه در سال ۲۰۰۲ شروع شد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های این کمپانی تبدیل شد. کاین ۲۰۱۱ برای اولین بار در سال ۸۹ وارد ایران شد و از همان بدو ورود استقبال بسیار خوبی از این شاسی بلند محبوب در ایران به عمل آمد. کاین در سه مدل شش سیلندر، S( هشت سیلندر)، توربو (۸ سیلندر توربو) و GTS هشت سیلندر با ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به مدل S، البته به تعداد محدود) وارد ایران می‌شود و مدل S به عنوان محبوب‌ترین مدل کاین در کشور شناخته می‌شود.

طراحی بدنه

طراحی کاین کاملا اسپرت و جوان پسند است. همچنین اصالت در طراحی این خودرو موج می‌زند و با نگاهی گذرا به بدنه این خودرو، به یاد کوپه‌های اسپرت پورشه منتهی با قد و قواره‌ای بلندتر خواهید افتاد. پروژکتورهای LED جلو و هواکش‌های بزرگ روی س‍پر نمایی متفاوت برای کاین رقم زده‌اند. شیب شیشه عقب نیز در نوع خود جالب است هرچند که طراحی قسمت عقب کاین، نسبتا ساده است ولی چراغ‌های LED طیفی عقب و سراگزوزهای دوبل، به همراه اسپویلر بالای شیشه عقب، زیبایی خاصی برای این قسمت به ارمغان آورده‌اند. گلگیرهای جلو و عقب حالتی ورم کرده دارند و آینه‌های جانبی همانند خودروهای اسپرت، توسط پایه‌ای روی درب ها قرار گرفته‌اند، که این مسئله دید اطراف را بهتر از قبل کرده است.

فضای کابین و امکانات رفاهی

طراحی کابین یکی از نقاط قوت کاین نسبت به رقباست. کیفیت بسیار بالای قطعات به کار رفته در کابین کاملا قابل لمس است و فضای داخلی به طور هنرمندانه‌ای طراحی شده است. دریچه‌های تهویه هوا فرم کلیشه‌ای سایر خودروها را ندارند و به صورت عمودی طراحی شده‌اند و از جنس آلومینیوم هستند. طراحی کنسول وسط مشابه پانامرا است و شلوغی بیش از حد آن سرنشین را گیج می‌کند. ولی ترتیب قرارگیری دکمه‌ها مشخص است و پس از مدتی به آنها عادت خواهید کرد.

بر خلاف اکثر خودروها محل قرارگیری شیفترهای تعویض دنده روی فرمان است ولی با سفارش فرمان Sport Design، این شیفترها به پشت فرمان انتقال می‌یابند. طراحی کیلومتر شمار هم بسیار هیجان انگیز است و در کنار فرمان خوش‌دست حس رانندگی با یک خودروی اسپرت را به بیننده منتقل می‌کند. همچنین اگر اهل پیست و مسابقه هستید، با سفارش شما سیستم کرنوگراف جایگزین قطب‌نمای دیجیتالی روی داشبورد می‌شود.

سیستم صوتی BOSS به هراه ۱۴بلندگو، ساب و آمپلی‌فایر به صورت استاندارد روی کاین عرضه می‌شود. البته در صورت پرداخت مبلغی بیشتر می‌توانید از سیستم صوتی BRUMSTER لذت ببرید. همچنین دو عدد مانیتور به همراه هدفون بلوتوث نیز برای سرنشینان ردیف عقب قابل سفارش هستند.
طراحی دستگیره‌های تعبیه شده روی کنسول وسط و رودری‌ها جالب توجه است و در مسیرهای ناهموار به کمک سرنشینان می‌آیند. این دستگیره‌های زیبا به همراه رودری‌های ضخیم و صندلی‌های قطور نمای جالبی برای کابین رقم زده‌اند. صندلی‌ها بسیار بزرگ، راحت و دربرگیرنده هستند و فضای پا و سر سرنشینان عقب به لطف ابعاد بزرگ مناسب است و سرنشینان قدبلند در ردیف عقب کاین احساس راحتی بیشتری نسبت به BMW X۶ می‌کنند. فضای بار کاین جادار بوده و از BMW X۶ بیشتر است ولی به پای لکسوس XL۵۷۰ نمی‌رسد. در صورت نیاز به فضای بار بیشتر، صندلی‌های عقب قابلیت خواباندن را دارند. همچنین در صندوق بار به صورت برقی باز و بسته می‌شود.

مشخصات فنی

کاین S از یک موتور هشت سیلندر به حجم ۴.۸ لیتر بهره می‌برد. این قلب تپنده می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار در دور ۶۵۰۰ تولید کند و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر را به هر چهارچرخ منتقل کند. این شاسی‌بلند دو تنی ظرف ۵.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعتش ۲۵۸ کیلومتر در ساعت است. مصرف ترکیبی کاینS با وجود موتور حجیم حدود ۱۰.۵ لیتر است که مقرون به صرفه است.

در نمونه کاین توربو، پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری مجهز به توربو شارژ است و قادر است ۵۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۷۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۲۵۰-۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ پورشه کاین مدل توربو برابر ۴.۴ ثانیه است این شتاب فرای تصور است به نحوی که می توان گفت کاین توربو با وزنی معادل ۲۱۷۰ کیلوگرم یارای رقابت با سدان و کوپه های اسپرت را دارد. این در حالی است که مصرف سوخت ترکیبی این شاسی بلند تند و تیز تنها ۱۱.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.
کاین از جعبه دنده هشت سرعته تیپ ترونیک بهره می‌برد، ولی جای خالی جعبه دنده PDK در فهرست تجهیزات کاین احساس می‌شود. سیستم تعلیق در سه حالت نرمال، کامفورت و اسپرت تنظیم می‌شود. با فشردن دکمه اسپرت گیرباکس، ضرایب دنده کوتاه می‌شود و تعویض دنده‌ها در این حالت ذهن را به سوی خودروهای مسابقه‌ای می‌برد.

سواری کاین نرم و راحت است اما به نرمی RX۳۵۰ (حتی در حالت کامفورت) نیست و البته که خشکی BMW X۶ را ندارد. این خودرو مجهز به سامانه PASM یا مدیریت فعال تعلیق پورشه است. به لطف این سامانه ارتفاع خودرو در سه حالت قابل تنظیم است به طوری که در حالت عادی، ارتفاع کف خودرو تا سطح زمین ۲۱ سانتی‌متر است. در کمترین حالت این ارتفاع به ۱۶ سانتی‌متر و در بیشترین حالت به ۲۷ سانتی‌متر می‌رسد. هندلینگ و پایداری کاین در بین SUV های مطرح جهان بسیار عالی بوده و به لطف سیستم هوشمند مدیریت پایداری پورشه (PTM) و مدیریت شاسی PDCC بهترین فرمانپذیری و پایداری را به ارمغان می آورد.
مهندسان پورشه به لطف سیستم چهار چرخ محرک و سامانه های حرکتی دیگری که در کاین استفاده کرده اند، قابلیت های حرکتی عالی چه در مسیرهای آفرود و چه در مسیرهای شهری برای کاین به ارمغان آورده اند. البته باید گفت که روح کاین به خیابان نزدیک‌تر است تا بیابان!
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.