۲۰۱۴ - ۲۰۱۵ . نسل ششم GTS

مازراتی   ::   کواتروپورته

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۲۳میلی متر

طول

۵۰۹۷میلی متر

عرض

۱۸۹۵میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۹۹۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۸عدد

حجم موتور

۴۶۹۱سی.سی

حداکثر توان خروجی

۴۳۴اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۸۵کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۵/۱ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۱۵/۷لیتر در صد کیلومتر

نسل ششم مازراتی کواتروپورته، سدان لوکسی که پرچمدار و الگوی اتومبیل های تولیدی این سازنده ایتالیایی خواهد بود. مازراتی کواتروپورته در کلاس سدان‌های لوکس و مجل قرار دارد. طراحی بدنه و کابین نسبت به نسل قبل، به کلی دستخوش تغییراتی شده و به مراتب لوکس‌تر و جذاب‌تر از قبل شده است. در نسل ششم کواتروپورته علی رغم تغییرات زیاد، هنوز هم المان‌های سنتی مازراتی در طراحی این خودرو حفظ شده است،که از این موارد می‌توان به جلوپنجره بزرگ با نشان مازراتی، خروجی‌های سه‌گانه هوا روی گلگیرها و نشان مازراتی روی ستون عقب اشاره کرد. این خودرو هم از لحاظ فنی شما را راضی می‌کند هم از نظر ظاهری نگاه دیگران را به سمتتان می‌کشاند. طراحی داخلی و خارجی کواتروپورته جدید آشکارا با نسل قبل تفاوت دارد. در کواتروپورته جدید دیگر خبری از چراغ‌های بیضی ساده جلو و ناهماهنگی با چراغ‌های مربعی شکل عقب نیست. رقیب اصلی این سدان ایتالیایی برندهای معروف آلمانی یعنی مرسدس بنز Sکلاس ، ب‌ام‌و سری۷، آئودی A۸ و یا پورشه پانامرا است. این خودرو در نوامبر سال ۲۰۱۲ تولید و در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد. یکی از اصلی ترین تفاوت‌‌ها در کواتروپورته جدید استفاده از پیشرانه جدید توئین توربو است. مازراتی در ایران توسط شرکت خدمات پس از فروش آرتاتک موتور وارد کشور می‌شود. هم‌زمان با عرضه این خودور در بازارهای جهانی شاهد ورود آن به ایران نیز هستیم.

طراحی خارجی

طراحی کواتروپورته جدید این‌بار به‌دست شرکت معروف پینین فارینا سپرده نشد، بلکه لورنزو روماسیوتی یکی از طراحان سابق پینین فارینا عهده دار طراحی این سدان لوکس بود. تیم طراحی مازراتی گویی با آرامش و وقت فراوان به طراحی کواتروپورته جدید پرداخته‌اند. طراحی کواتروپورته جدید قابل ستایش است. طراحی که می‌توان رگه‌هایی از آن را در محصول جدید مازراتی یعنی گیبلی نیز مشاهده کرد. این دو خودرو شباهت غیرقابل انکاری بایکدیگر دارند. تشخیص این دو مدل از یکدیگر برای افراد عادی چندان آسان هم نخواهد بود.  از نظر ابعاد گیبلی در مقایسه با کواتروپورته، ۲۹ سانتی متر طول کمتری دارد، فاصله بین دو محور آن ۱۷.۳ سانتی متر کوتاه تر است و عرض آن ۲.۵ میلی متر کمتر از کواتروپورته است.

طراحی عقب کواتروپورته نسل ششم به کلی دستخوش تغییرات اساسی شده است. خبری از چراغ‌های مربعی شکل نیست. چراغ‌های عقب برخلاف نسل پنجم که مربعی بودند و یک تکه، به‌صورت کشیده و دوتکه طراحی شده‌اند. چراغ‌هایی که از نظر طراحی هماهنگی قابل قبولی با چراغ‌های جلو دارند. اگر نوشته Maserati را از انتهای خودرو برداریم، به غیر از اگزوزهای دوتایی در طرفین سپر دیگر هیچ وجه تشابهی بین نسل پنجم و ششم کواتروپورته پیدا نخواهید کرد.

طراحی داخلی

کابین کواتروپورته جدید بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل طراحی شده است و هنرمندان مازراتی در این بخش جای هیچ گله‌ای را باقی نگذاشته‌اند. چرم طبیعی فوق‌العاده با کیفیت و فلزکاری‌ها و چوب‌کاری‌های ظریف و گران‌قیمت زیبایی کابین را دوچندان کرده‌اند.

در طراحی داخلی کواتروپورته تا آنجایی که امکانش بود دکمه‌های اضافی حذف شده است. روی کنسول جلو یک صفحه مانیتور بزرگ لمسی نصب شده است که اکثر تنظیمات کابین از طریق آن انجام می‌شوند، که این مورد باعث شده تا از دکمه‌های اضافی و سردرگم کننده در کابین خبری نباشد. صندلی‌های بزرگ و مبل مانند، حداکثر راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند و از کامل‌ترین امکانات نظیر تنظیم برقی، گرمکن و سردکن و ماساژور بهره می‌برند.

طول بدنه نسبت به قبل کشیده‌تر شده است که همین عامل فضای پای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. همچنین صندلی‌های مجزای ردیف عقب که با یک کنسول بزرگ از یکدیگر جدا شده‌اند، حس نشستن روی صندلی‌های جت‌های شخصی را القا می‌کنند. کنسول میانی برای سرنشینان عقب نیز ظاهری جدید پیدا کرده است اما عملکرد ادوات و کنترل‌‌ها هیچ تفاوتی نداشته است.

مشخصات فنی

کواتروپورته جدید در ۳ مدل Quattroporte S، Quattroporte S Q۴ و Quattroporte GTS عرضه می‌شود که مدل های Quattroporte S، Quattroporte S Q۴ دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری مجهز به توربوشارژر هستند که از میان این دو مدل، نسخه Q۴ دارای سیستم چهار چرخ محرک (AWD) می باشد. نسخه مجهز به سیستم AWD دارای شتاب صفر تا صد ۴.۹ ثانیه ای است که ۰.۲ ثانیه نسبت به نسخه کواتروپورته S سریعتر است. حجم دقیق پیشرانه ۶ سیلندر ۲۹۷۹ سی‌سی است. در ۵۵۰۰ دور بردقیقه ۴۰۴ اسب بخار قدرت و در بین ۱۷۵۰تا۵۰۰۰ دور بردقیقه نیز ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

اما مدل GTS از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری که این پیشرانه هم از سیستم توئین توربو برخوردار است بهره میبرد. این پیشرانه ۳۷۹۹ سی سی حجم دارد و توانایی تولید ۵۳۰ اسب بخار در دور موتور ۶۸۰۰-۶۵۰۰ را داراست و در بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه نیز ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. کواتروپورته GTS قادر است ظرف ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و دارای حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت است. لازم به ذکر است که سیستم چهار چرخ محرک (AWD) برای اولین بار در مازراتی گیلبی (Ghilbi) استفاده شده است و این سیستم فقط برای نسخه هایی از کواتروپورته که دارای پیشرانه ۶ سیلندر هستند قابل سفارش است.

در تمامی مدل های کواتروپورته از جعبه دنده ۸ سرعته ساخت ZF استفاده شده است. همچنین حالت های مختلفی از جمله Auto Normal, Auto Sport, Manual Normal, Manual Sport و حالت I.C.E (جهت رانندگی در سطوح کم اصطکاک) برای سبک رانندگی درنظر گرفته شده است. با فعال کردن هر یک از این حالت ها می‌توانید صدای خروجی اگزوز را تغییر دهید و از طرف دیگر سیستم تعلیق Sky Hook مازراتی کواتروپورته به خوبی قادر است میزان نرمی ‌و خشکی سیستم فنربندی و فرمان را تنظیم کند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.