۲۰۰۷ - ۲۰۱۴ . نسل دوم

آئودی   ::   TT

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۳۵۳میلی متر

طول

۴۱۷۷میلی متر

عرض

۱۹۶۶میلی متر

کلاس بدنه

اسپرت

وزن

۱۴۲۵کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۱۹۸۴سی.سی

حداکثر توان خروجی

۲۱۱اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۴۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۶ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۷/۲لیتر در صد کیلومتر

آئودیTT خودروی اسپرت دو درب شرکت آئودی است که نسل اول آن در سال ۱۹۹۸ به بازار عرضه شد و تا کنون سه نسل از آن تولید شده است .آئودی TT همواره جزء پر فروش ترین خودروهای این برند بوده است. ترکیب هنرمندانه طراحی اصیل و تجربه ای از جدیدترین دستاوردهای تکنولوژی در سومین نسل از آئودی TT به خوبی نمایان است.
آئودی TT جز آن دسته از خودروهایی بود که زمانی وارد بازار ایران شد و بعد از مدت کوتاهی وارداتش متوقف شد. این خودرو در زمان عرضه مورد استقبال جوانان قرار گرفت، ولی بعدها به علت ضعف در شبکه خدمات، TT محبوبیت خود را از دست داد و امروز به عنوان ماشینی بد فروش از آن یاد می شود. حال که گروه صنعتی رامک خودرو، نماینده رسمی آئودی در ایران شده است، احتمالا بازاری را برای جوانان مرفه زنده می کند. آمدن نسل آخر TT که با شناسه ۸S از سال ۲۰۱۴ عرضه شده است، می تواند حال و هوای خودروهای اسپرت را دگرگون کند. این روزها در بازار، خودروی اسپرت واقعی به طور انبوه وارد نمی شود. مسلما با ورود آئودی TT دو لیتری که ۲۳۰ و ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید می کند، برای خیلی ها جذاب است. این خودرو در کنار امکانات جذاب و دست داشتنی، به سیستم چهار چرخ محرک هم مجهز است و از جعبه دنده S Tronic برای انتقال قدرت اسفاده می کند. TT در سه نسخه کوپه، رودستر و کوپه TTS عرضه می شود.

طراحی خارجی
 
روندی که کمپانی آئودی در طراحی TT پیش گرفته است، تا حدی به استراتژی طراحی پورشه در مورد مدل ۹۱۱ شباهت دارد، که طی این سال‌ها، سبک طراحی آن ثابت مانده است و اصالت خود را حفظ کرده است. در واقع TT نسبت به سایر مدل‌های آئودی، تغییرات ظاهری کمتری داشته و از سال ۲۰۰۷ و تا قبل از معرفی مدل ۲۰۱۵، با یک استایل ثابت و نسبتاً بدون تغییر روی خط تولید رفته است، هرچند که در مدل‌های جدیدتر، جزئیات ظاهری مانند فرم سپرها یا طراحی چراغ‌های LED جلو و عقب تغییر کرده‌اند. به همین خاطر TTهای مدل ۲۰۰۷ هنوز هم قدیمی یا کسل‌کننده به نظر نمی‌رسند و گویی چهره آن‌ها، هنوز هم جذابیت و محبوبیت خاص خود را دارد.

ائودی TT رودستر یک نسخه هنرمندانه از مدل کوپه است که صندلی‌های کوچک خود در عقب را از دست داده و صاحب یک سقف اتوماتیک شده که قادر است به شکلی جادویی در پشت خودرو پنهان شود. وزن کلی این سقف ۳۹ کیلوگرم است که ۳ کیلوگرم کمتر از سقف نسل قبلی شده است. عملکرد این سقف واقعاً شگفت‌انگیز است؛ در واقع تنها ظرف ۱۰ ثانیه می‌تواند باز و بسته شود و این کار را می‌تواند در حال حرکت و تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز انجام دهد. استفاده از موقعیت پایین صندلی‌ها و ارتفاع بالاتر درها باعث شده تا در هنگام رانندگی سقف‌باز، شرایط مطبوعی ایجاد گردد. همچنین در این حالت، یک منحرف‌کننده باد بین صندلی‌های بالا می‌آید تا اثر آشفتگی بیشتر کاهش یابد. در نتیجه، در اینجا کابریولتی داریم که می‌توانید در سرعتی مانند ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، بدون آن که مجبور شوید فریاد بزنید، با کسی صحبت کنید. وقتی سقف بالای سر شما قرار دارد، سر و صدای بیشتری در سرعت‌های بالا نسبت به مدل کوپه تجربه خواهید کرد، ولی باز هم احساس می‌کنید که به شکلی مناسب از فضای اطراف ایزوله شده‌اید.

طراحی داخلی

کابین آئودی TT برخلاف سادگی و فرم یکپارچه ای که دارد از جذابیت بالایی برخوردار است، طراحی داخلی این خودرو در نوع خود جالب است. غربیلک فرمان اسپرت و معروف آئودی که به صورت سه پایه‌ای است در کنار آمپرهای کیلومترشمار، دور موتور و دریچه‌های سه‌گانه هوا در وسط داشبورد، همگی به خوبی حس یک خودروی اسپرت را به سرنشینان القا می‌کنند. وجود تریم‌ها و پدال‌های اسپرت آلومینیومی، جلوه‌ای هماهنگ و چشم‌نواز را به وجود آورده است.

ترکیب صفحه کیلومتر و نمایشگر اصلی برای سیستم اطلاعات MMI و یکی شدن آنها یکی از راه هایی بود که شرکت آئودی را قادر به تولید چنین کابین ظریفی کرد. هرچند این موضوع می‌تواند بسیار بحث‌برانگیز نیز باشد به طوری که این نمایشگر تقریباً توسط سرنشین کنار راننده دیده نمی‌شود و یک شرایط «غیردموکراتیک» در داخل خودرو ایجاد می‌کند. روی این نمایشگر رنگی و چند‌منظوره، کلیه اطلاعات رانندگی، وضعیت سیستم‌های اتومبیل، اطلاعات سیستم صوتی و مولتی مدیا و همچنین نقشه‌های سیستم نویگیشن ‌نمایش داده می‌شود. همچنین ظاهر و رنگ صفحه این نمایشگر نیز با توجه به انتخاب حالت رانندگی (مثلا وضعیت Sport) تغییر می‌کند.

صندلی‌های TT نیز با وجود اسپرت بودن، از راحتی قابل قبولی برخوردار بوده و طراحی آن‌ها مناسب با بدن انسان است. آئودی همواره در ساخت خودروهای خود از بهترین مواد و ادوات به منظور بهبود و ارتقای سطح کیفیت استفاده می‌کند. این مسأله درتریم داخلی و به خصوص روکش چرمی صندلی‌ها و رودری‌ها به وضوح قابل مشاهده است.

از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی که در مدل فول آپشن این رودستر آئودی وجود دارد می‌توان به سیستم استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌ها، گرمکن صندلی، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی و تیره‌شوندگی خودکار، سیستم نویگیشن، بلوتوث، قابلیت اتصال USB و AUX، سیستم صوتی سفارشی‌ Bang & Olufsen، سنسورهای پارک جلو و عقب، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم هوشمند بازه نور، سیستم شست‌وشوی چراغ‌های جلو، ترمز پارک الکترونیکی، کروز کنترل، سیستم گرمایش گردن سرنشینان، سیستم کمک پارک و همچنین سیستم نورپردازی فول LED چراغ‌ها (با سیستم هوشمند تنظیم بازه نور MATRIX) اشاره کرد.

مشخصات فنی

کمپانی آئودی چند مدل موتور برای TT طراحی و تولید کرده است اما آئودی TTهای وارد شده به کشور در چند سال اخیر از نوع چهار سیلندر دو لیتری به همراه توربوشارژر هستند، که می‌توان آن‌ها را از لحاظ میزان تولید قدرت و گشتاور با رقبایی چون ب‌ام‌و Z۴ مقایسه کرد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۲۳۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن‌متر را تولید کند. این نیرو قادر است TT را در مدت ۵٫۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. ائودی TT از شتاب و چالاکی مطلوبی برخودار است در واقع به لطف استفاده از سیستم انتقال نیروی دائم به چهار چرخ موسوم به کواترو (Quattro)، در کنار پیشرانه مجهز به توربوشارژر، TT به خودرویی چند منظوره و با شتابی بالا تبدیل شده است. با نشستن پشت فرمان مدل رودستر TT، در یکی از بهترین شرایط رانندگی قرار گرفته که دلیل آن پایداری و فرمان‌پذیری خوب خودرو می‌باشد به طوری که باید بگوییم فرمان کلاسیک TT سالهاست که طرفداران خودش را دارد.

کیفیت سواری هنوز هم اندکی سفت است، البته برخی معتقدند که این خصیصه متعلق به کلاس خودروهای اسپرت است. اما در TT با وجود سیستم سفارشی تعلیق مغناطیسی (Magnetic Ride AUDI) و قابلیت تنظیم عملکرد آن (در حالت دینامیک یا Comfort) می‌توان سواری نرم‌تر و بی‌تکان‌تری را تجربه کرد که البته در حالت داینامیک نیز عملکردی کاملا سفت و اسپرت را به نمایش می‌گذارد.

آئودی TT توانسته ۴ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا کسب کند. سنسورهای پارک عقب به صورت استاندارد برای TT در دسترس هستند اما دوربین عقب و سیستم هشدار نقطه کور به صورت آپشن در اختیار خریداران قرار می گیرند. همچنین سیستم های ایمنی هشدار برخورد از جلو و تغییر مسیر هم برای این خودرو تعبیه نشده اند.

جمع بندی

خریداران مدل کروک شاید بخواهند به BMW Z۴ یا مرسدس بنز کلاس SLK فکر کنند اما باید قبول کنیم که آئودی TT جدید، ماشین راننده هاست؛ قبول، خطاهایی دارد اما در اکثر موارد در سطح خیلی خوبی قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که این بار هم مشتریان جوان، استقبال خوبی از این اتومبیل اسپرت دو‌نفره داشته باشند، البته به شرط آنکه محدوده قیمت و وضعیت خدمات پس از فروش آن نیز بتواند نظر و رضایت مشتریان را جلب کند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.