۲۰۰۸ - ۲۰۱۵ . ميتو

آلفارومئو   ::   میتو

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۴۶میلی متر

طول

۴۰۶۳میلی متر

عرض

۱۷۲۰میلی متر

کلاس بدنه

اسپرت

وزن

۱۱۷۰کیلوگرم

تعداد سیلندر

۴عدد

حجم موتور

۱۳۶۸سی.سی

حداکثر توان خروجی

۱۳۵اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۱۵کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۸/۲ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۵/۷۵لیتر در صد کیلومتر

میتو یک هاچ بک شهری کم مصرف دو درب است که در طراحی آن از سوپر اسپرت شاهکار آلفا یعنی مدل ۸C الهام گرفته شده است. این خودرو کوچکترین و ارزان ترین محصول آلفارومئوست که در محدوده ی خودرو های کلاس B جای می گیرد. میتو به خاطر برند آلفا طبیعتا از رقیبانی چون مزدا ۲ و هیوندای i۲۰ گران تر است اما از نظر ابعادی بسیار به آن ها نزدیک است. این خودرو در بازارهای جهانی رقیب خودروهایی چون مینی کوپر آئودی A۱ و سیتروئن DS۴ است اما در ایران آن را می توان در رده قیمتی خودرویی چون مزدا ۳ هاچ بک و هیوندای ولستر به شمار آورد.

طراحی خارجی 

میتو یک هاچ بک شهری کم مصرف دو درب است که در طراحی آن از سوپر اسپرت شاهکار آلفا یعنی مدل ۸C الهام گرفته شده است. فرم چراغ های گرد و ساده عقب که نیمی از آن بیرون بدنه است مطمئنا شما را به یاد فراری کالیفرنیا و ایتالیا خواهد انداخت. تنها خطوط تند و تیز بدنه میتو را در جلو پنجره مثلثی شکل و ورودی های هوای جلوی خودرو می توان مشاهده کرد که اندکی چهره میتو را خشن جلوه داده است.

کابین و امکانات رفاهی

اما به محض ورود به خودرو و مشاهده لایه فیبر کربنی داشبورد، دسته دنده فلزی و صندلی های فراگیر آن فقط یک چیز احساس می کنید و آن عطش سرعت و گاز دادن است! طراحی داشبورد و صندلی ها و به طور کلی فضای داخلی میتو از سبک طراحی ایتالیایی پیروی می کند و حالتی اسپورت دارد. همچنین متریال کابین با کیفیت بوده و با توجه دقیق به جزئیات ساخته شده اند.

تولیدکننده می‌تو ۲۰۱۴ معتقد است سیستم اطلاع‌رسانی Uconnect به خوبی با اقبال خریداران روبرو خواهد شد و در کنار آن نرم‌افزار اختصاصی کرایسلر نیز به خوبی عمل می‌کند. دستورات صوتی به ندرت با مشکل یا خطا همراه می‌شوند و امکان خواندن اس‌ام‌اس، پخش آهنگ از روی دستگاه‌های قابل حمل و نمایش اطلاعات مربوط به مسافت پیموده شده نیز وجود دارد.

همچنین قابلیت استریم صوتی می‌تواند دستورالعمل‌های ناوبری لحظه به لحظه را از روی اکثر اپلیکیشن‌های ناوبری گوشی‌های هوشمند از طریق اسپیکرهای خودرو منتقل کند که وقتی امکان سیستم ناوبری داخلی از سوی سازنده در اختیار شما قرار نمی‌گیرد می‌تواند بسیار مفید باشد.
راحتی داخل کابین برای مسافت‌های کوتاه کاملاً مناسب است ولی طراحی و جنس ضعیف و شکل صندلی‌های برای پیمودن مسافت‌ها و مسافرت‌ها طولانی آزار دهنده است. قرارگیری صندلی‌های عقب به شکلی است که برای چنین خودروی کوچکی مناسب به نظر می‌رسد به شرط اینکه دو فرد بزرگ‌سال با قد متوسط در قسمت عقب بنشینند. در هر صورت باید این خودرو را در کلاس خود و به عنوان یک خودروی کوچک شهری در نظر داشته باشید و توقع یک خودروی مسافرتی را از آن نداشته باشید.

تجهیزات رفاهی این خودرو نیز شامل مواردی از قبیل سیستم اطلاع‌رسانی Uconnect با صفحه نمایش ۵ اینچی و ۶ اسپیکر داخلی، بلوتوث استاندارد، پاور ویندوز، آینه‌های برقی و خروجی صوتی USB، سیستم اطلاع‌رسانی Uconnect با امکان کنترل صوتی، چراغ های LED عقب، کروز کنترل،سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دوگانه درجه حرارت اتوماتیک، فرمان تلسکوپی ۴ جهته، سانروف، گرمکن صندلی، سیستم استارت استاپ و نمایشگر پیشنهاد تعویض دنده می باشد. همچنین برای میتو سیستم صوتی حرفه ای  BOSE Sound و سیستم ناوبری نیز به صورت سفرشی در دسترس است.

از تجهیزات ایمنی میتو هم می‌توان به مجموعا ۷ کیسه هوا، ترمزهای ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC)،سیستم مهار و کنترل ضد لغزش (ASR)،سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سیستم کنترل ترمز در زمان حرکت در پیچ (CBC) اشاره کرد. میتو موفق به کسب ۵ستاره ایمنی از EuroNCAP شده است.

مشخصات فنی

زیر کاپوت جولیتای زیبا، یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۴ لیتری توربو جای گرفته که توان خروجی آن معادل ۱۳۵ اسب‌بخار و گشتاورش نیز برابر با ۲۰۶ نیوتن‌متر می‌باشد. این نیرو از طریق یک جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته دو کلاچه TCT به چرخ‌های جلوی این هاچ‌بک ایتالیایی منتقل می‌شود. همچنین، این خودرو مصرف سوختی معادل ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را، مزه مزه می‌کند که با بهره‌مندی از باک ۴۵ لیتری می‌تواند از پس مسافت های نه‌چندان طولانی هم برآید. البته باید به این نکته هم توجه داشت که ترجیحا نباید در زمان سوخت‌گیری از بنزین معمولی استفاده کرد، بلکه به دلیل پیشرانه توربو آن بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود .

به محض استارت زدن، عقربه های سرعت و دور موتور این خودرو هم شبیه تمام فراری ها تا انتها رفته و برمی گردد! سواری میتو در سرعت‌های بالا نرم و روان بوده و در پیچ‌ها از تعادل نسبتا خوبی برخوردار است و احساس آرامش روانی و امنیت خوبی به شما می دهد. میتوی ۱۱۳۵ کیلوگرمی با استفاده از گیربکس دو کلاچه TCT  می‌تواند در ۸.۲ ثانیه سرعت خود را از سکون کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و بیشینه سرعت آن نیز برابر با ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت است.

یکی از جذابیت های محصولات آلفارومئو سیستم dna آنها است به گونه ای که شما با خرید هریک از خودروهای این شرکت می توانید در حقیقت ۳ اتومبیل در زیر یک سقف داشته باشید. این سیستم با شرایط کاربری بسیار ساده ای در اختیار راننده می باشد: تنها کافیست تا راننده اهرم تعبیه شده در نزدیکی دسته دنده را در حالت مورد نظرش قرار دهد.

– در زمان انتخاب حالت Dynamic، سیستم های کنترل لغزش الکترونیکی با حساسیت نسبتاً پایین تری عمل کرده، موتور و ترمز ها سریع تر و واکنش نشان می دهند، در حالیکه عکس العمل های فرمان مستقیم تر، سریعتر و اسپرت تر است.

– با قرار گرفتن اهرم در حالت Natural، تنظیمات خودرو، به نسبت معمولی‌تر بوده و مصرف سوخت خودرو نیز بهینه تر خواهد شد.

هنگامیکه سطح جاده لغزنده است، بهتر است تا حالت All weather انتخاب شود. این حالت، به شکلی طراحی شده است که تمام دستگاه ها و سیستم های ایمنی الکترونیکی خودرو در این حالت به نسبت شرایط نرمال، با حساسیست بالاتر و سریع تر عمل نمایند.

جمع بندی

در مجموع می‌توان گفت، عملکرد خوب میتو در بزرگراه و هنگام حرکت با سرعت زیاد و آرامش و سکوت حاکم بر کابین، بزرگترین نقاط قوت هاچ بک ایتالیایی محسوب می‌شوند. گیربکس شش سرعته نیز، با انتقال به موقع و مناسب قدرت، راننده را همراهی می‌کند. شایان ذکر است، به اعتقاد کمپانی سازنده مصرف سوخت میتو در سیکل ترکیبی حدود ۵.۶ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی می‌باشد. همچنین توجه داشته باشید که هزینه سرویس‌ها و قیمت لوازم یدکی آلفارومئو میتو نیز نسبت به دیگر رقبا بالاتر بوده و با توجه به اینکه میتو از پیشرانه توربو استفاده می کند بنابراین باید مراقبت های ویژه ای در این مورد مدنظر داشته باشید. مزدا ۳ هاچ بک و هیوندای ولستر از رقبای میتو در ایران به شمار می آیند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.