۲۰۱۴ - ۲۰۱۵ . RZ

تویوتا   ::   کورولا

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

تویوتا کرولا برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ به خط تولید تویوتا پا گذاشت. در مدت نیم‌قرنی که از ورود این مدل به بازارهای جهانی می‌گذرد همواره حرکت تدریجی و رو به رشدی را از خالقان این خودرو شاهد بوده‌ایم، مهمترین عنوان در کارنامه این خودرو، تبدیل شدن به پرفروش ترین خودروی جهان است. یازدهمین نسل این خودرو به بازار ایران راه پیدا کرده است. در کشور ما نیز این خودرو کاملاً شناخته شده است و علاوه بر آن از پیشینه نیک و درخوری برخوردار است؛ از این مدل در سیستم تاکسیرانی کشورمان نیز بهره گرفته شده و امتحان خود را به‌تمامی پس داده است؛ برخی از مدل‌های دهه نودی این خودرو، مرز یک میلیون کیلومتر کارکرد را نیز در ایران به‌سلامت طی کرده‌اند و این امر به تنهایی گواهی است بر کیفیت بسیار خوب این خودرو. تویوتا کرولا در دو نسخه جهانی و آمریکایی عرضه می‌شود که نسخه موجود در ایران مربوط به بازار اروپا و خاورمیانه است و از طراحی شیک‌تر و زیباتری نسبت به همتای آمریکایی خویش برخوردار است و در ۲ سطح تجهیزاتی XLi و GLi در‌ ایران عرضه می‌شود.

طراحی خارجی

در نمای جلوی خودرو اولین المانی که به چشم می‌آید توازن جلو پنجره کرومی شکل با چراغ‌هاست. پره‌های استیل جلو‌پنجره با ظرافت خاصی در چراغ‌ها فرو رفته که حرکتی مهیج و سهم بزرگی در جذابیت ظاهر کرولا دارد. خطوط برجسته دماغه و روی بدنه که از کنار چرخ‌های جلو شروع شده و تا انتها کشیده شده، بیرون‌زدگی و کشیدگی هماهنگ چراغ‌ها روی بدنه، هواکش پهن در پایین سپر، مه‌شکن‌هایی که در مرکز محفظه‌ای بزرگ جای دارند و چهار LED کوچک که به‌صورت نواری در داخل چراغ‌ها برای چراغ روز یا دی‌لایت به کار رفته‌، همه و همه نمایی اخمو، آیرودینامیک و در عین حال لوکس به کرولا داده‌اند.

نمای ظاهری کرولا جدید مخلوطی از خطوط تیز و نرم است که ترکیبی چشم‌نواز را رقم زده است. در مجموع چهره کرولا، زرق‌وبرق رقبای کره‌ای را ندارد، اما طراحی آن جاافتاده و عامه‌پسند است.

همان طور که در بخش معرفی گفته شد، نسل یازدهم کرولا با دوظاهر مختلف عرضه می‌شود. یک مدل مخصوص بازار امریکا است و دیگری نسخه جهانی کرولا به شمار می‌آید. نمونه وارد شده به کشور ظاهری متفاوت نسبت به مدل عرضه شده در بازار امریکا دارد و  از طراحی شیک‌تر و زیباتری نسبت به همتای آمریکایی خویش برخوردار است.

طراحی داخلی

به لطف ابعاد بزرگ بدنه و طراحی منطقی، کرولا از کابین بسیار جادار و راحتی برخوردار است که به‌راحتی ۵ نفر را در خود جای می‌دهد. کیفیت متریال کابین بسیار مطلوب است و تنها نبود مواردی هم‌چون روکش چرمی‌ صندلی‌ها در مدل‌های پایه توی ذوق می‌زند. طراحی کابین کرولا به دور از هیجان است، اما در عین حال اتاق  این خودرو بسیار بادوام و آرامش‌بخش است و بیشتر افراد میان‌سال را به سوی خود جذب می‌کند.

 کرولا در مدل‌های XLI و GLI (کامل ترین مدل) ارائه می‌شود که هر دو مدل دارای پیشرانه ای یکسان هستند و فقط در امکانات و تجهیزات رفاهی نسبت به هم متفاوت هستند. اما کرولا از نظر سطح تجهیزات و امکانات رفاهی، در مقابل رقیبی هم‌چون سراتو حرفی برای گفتن ندارد و از نبود امکانات ابتدایی در این رنج قیمت، هم‌چون صندلی برقی راننده و  تهویه مجزا برای سرنشینان عقب، حتی در نمونه‌های فول آپشن بی‌بهره است.  این اشکال کرولا در مدل XLI با امکانات پایه، پررنگ‌تر است و نبود مواردی هم‌چون تهویه اتوماتیک، صفحه نمایش، کروزکنترل، سانروف و مه‌شکن‌های جلو، بسیار ناامیدکننده است.

مشخصات فنی

کرولای جدید با موتور ۲ لیتری VVT-i با توان ۱۴۳ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ و گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر در دور ۳۶۰۰ دور بر دقیقه راهی بازار ایران شده است. جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک کرولا  که در مقابل رقبایی که اکثرا مجهز به جعبه دنده ۵ و ۶ سرعته هستند، کمی کسل‌کننده و قدیمی به‌نظر می‌رسد. البته گیربکس مدل‌های اتومات می‌تواند CVTi-S هفت سرعته یا چهار‌سرعته خودکار باشد که در نمونه‌های موجود در ایران از نوع چهار‌سرعته با قابلیت تعویض دستی انتخاب شده است.

اما با روشن کردن کرولا و شروع حرکت با این سدان محبوب ژاپنی، تمام کم‌وکاستی‌هایش را فراموش کرده و به آن علاقه‌مند خواهید شد. جعبه دنده ۴سرعته اتوماتیک از دقت بسیار بالایی برخوردار است و هماهنگی آن با پیشرانه مثال زدنی است. سواری کرولا هم‌چون سایر محصولات خانوادگی تویوتا، بسیار نرم و بی‌صداست و سیستم تعلیق در دفع ناهمواری‌ها و تکان‌های مسیر، عالی عمل می‌کند. رانندگی با کرولا چندان هیجان‌انگیز نیست، اما کشش بالای این خودرو و تعادل خوبش در حرکات بدنه قابل تحسین است.

فرمان کرولا بسیار نرم است و این نرمی ‌زیاد، در مواردی فرمان را گیج کرده است. کرولا با وجود قدرت کمتر از سراتو، پابه‌پای این خودرو شتاب‌گیری می‌کند و ظرف ۱۰.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. همچنین کرولا با مصرف سوخت ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف سوخت مناسبی دارد. با به‌کارگیری حالت ECO در این خودرو، از واکنش دریچه‌های گاز کاسته شده و به شما کمک می‌کند که به نرمی و آرامی با آن رانندگی کنید. همچنین سیستم تهویه مطبوع اصلاح شده این خودرو، توان کمتری را از پیشرانه آن استخراج می‌نماید که این امر هم به نوبه خود مصرف سوخت را در این خودرو بهبود می‌بخشد.

 تویوتا کرولا یکی از‌ایمن‌ترین سدان‌های متوسط بازار است و در این زمینه کارنامه درخشانی دارد. بنابراین نظر به دریافت ۵ ستاره ایمنی از EuroNCAP می‌توان کرولا را خودرویی با ایمنی عالی دانست‌. البته کرولا ۵ ستاره ایمنی هم از موسسه ANCAP استرالیا دریافت کرده است. لازم به توضیح است که نسخه عرضه شده در استرالیا از لحاظ طرح بدنه مشابه با ایران است ولی مجهز به ۸ کیسه هوای ایمنی می‌باشد (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای و زانویی). این در حالی است که نمونه عرضه شده در ایران فقط دارای ۲ کیسه هوای ایمنی (حتی در مدل فول آپشن) است.

جمع بندی

کرولا پرفروش‌ترین خودرو دنیاست و سال‌های زیادی است که خریداران را شیفته کیفیت و استهلاک بسیار پایین کرده است. اگر با فرم جدید طراحی محصولات تویوتا کنار می‌آیید،کرولا انتخاب مناسبی برای مصرف خانوادگی است.البته هنگام برخورد با کسانی که سراتو جدید و النترا دارند،از نظر سطح تجهیزات از خودروی خود نا امید می‌شوید.ولی قدرت موتور مناسب و سواری نرم و کابین جادار کرولا کاملا راضی کننده است. اما با این وجود، هنوز هم برخی از جنبه‌های شک‌برانگیز در آن وجود دارد، مانند امکانات رفاهی کم و حداقلی و یک جعبه‌دنده دمده و منسوخ. اما همه این موارد را می‌توان در قیاس با قابلیت اطمینان ژاپنی این خودرو نادیده گرفت و بعید است که این مسائل خدشه ای به وجه کرولا، که دارنده عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیاست، وارد نماید. ایرتویا تیپ XLI کرولا ۲۰۱۵ را حدود ۱۲۶ میلیون تومان و تیپ GLI آن که نسخه فول آپشن کرولا می باشد با قیمت ۱۴۲.۷ میلیون تومان به بازار عرضه می کند. همچنین شما می توانید مدل های فول آپشن ۲۰۱۶ کرولا را در بازار آزاد با مبلغ ۱۴۶ میلیون تومان تهیه کنید.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.