۲۰۰۵ - ۲۰۰۷ . GLI

تویوتا   ::   کورولا

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

به جرات می توانیم بگوییم موفق ترین خودروی تولیدی کمپانی تویوتا از ابتدا مدل پرطرفدار کرولا بوده، خودرویی که ۲ بار جایگاه پرفروش ترین خودروی دنیا ا به خود اختصاص داد. از سال ۱۹۶۶ که روی خط تولید قرار گرفت تا همین لحظه در ۱۱ نسل روی خط تولید این کمپانی شهیر بوده است، در سال ۷۴ و ۹۷ میلادی پرفروش ترین خودروی دنیا شد و در سال ۲۰۱۳ هم رکورد فروش این محصول از ۴۰ میلیون دستگاه گذشت؛ عددی که پشتش حرف هایی است برای گفتن؛ رضایت مشتری، کم مصرف بودن، سواری راحت و نرم و تمامی معیارهایی که تویوتا با شعار مشتری مداری ۱۰۰ درصد در این خودرو لحاظ کرده است. اتوموبیل مورد بررسی رقبای بزرگ و معروفی چون نیسان sunny و هوندا سیویک معروف را دارد که تا به اینجای کار در رقابت با این دو محصول هموطن خود بسیار موفق بوده، تویوتا در کشورهای بسیاری خط تولید دارد و محصول مورد بحث نیز در کشورهای مختلف به تولید می رسد، در نسل های مختلف طبیعتا پلتفرم و شاسی های متفاوتی داشته که آنها نیز مانند ب ام و با کد E شناخته می شوند، اتوموبیل مورد بحث از نسل دهم و با اتاق آن با کد فنی E۱۴۰ شناخته می شود.

تویوتا به دلیل اتاق های بسیار خوب و داشتن پیشرانه های بسیار با استحکام و قدرتمند، چندین سال است در مسابقات مختلف اتوموبیلرانی در سراسر دنیا نتایج بسیار قابل قبولی داشته است. برای مثال، این کمپانی همان کمپانی است که محصول بسیار قدرتمند خود را با نام سوپرا و انجین معروف 2JZGTE به بازار عرضه کرد که در مسابقات درگ و دریفت و... در دنیا خود را به خوبی به اثبات رساند، در مسابقات اتوموبیلرانی کشور نیز چند سالی است که پای برند منطقی و ایده آل باز شده و شاهد موفقیت مدل های مختلف آن در گونه های متفاوت مسابقات اتوموبیلرانی هستیم.  

 تویوتا کرولای نسل دهم از سال 2006 تا 2012 میلادی روی خط تولید قرار داشت و یک بار نیز دستخوش عمل جراحی فیس لیفت توسط کمپانی تویوتا قرار گرفت. این نسل بسیار موفق بود چرا که چهره ای متفاوت تر و بهتر از نسل قبل داشت و بیش از 450هزار دستگاه از آن به فروش رسید. طراحی اتوموبیل مورد بررسی بسیار ساده و شیک است، قوس ملایم در بدنه و سادگی اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند، پس از آن در نمای جلوی خودرو جلو پنجره کرومی و امتداد خط آن روی در موتور خودرو و چراغ های بزرگ و طراحی هماهنگ و منطقی قسمت عقب با جلو و هماهنگی این دو قسمت با هم یکی از فاکتورهای مورد توجه قرار گرفتن این اتوموبیل خوش فروش است.

داخل خودرو همانند طراحی بیرونی آن بسیار ساده و زیباست . طراحی و ترکیب چرم کرم رنگ و چوب بسیار زیبا و مناسب اتوموبیل است چرا که این اتوموبیل اصلا برای مسابقه و فعالیت های این چنینی طراحی نشده است. همانطور که می دانید تویوتا کرولا یک خودروی اکونومی و خانوادگی استف اگر به خطوط بالا توجه کرده باشید در تمامی این سال ها دلیل بالای فروشش فقط همین مورد بوده ولاغیر. درون اتوموبیل فقط یک بوست کنترلربرقی APEXI دیده می شود و همینجا لازم است بگوییم این برند یکی از بهترین بوست کنترلرهای دنیاست که همه چیز را تحت کنترل خود قرار می دهد؛ از بوست کنترلرهایی است که همزمان بوست توربو را با سرعت و دنده خودرو تعریف و هماهنگ می کند و به دلیل اینکه این اتوموبیل تک دیفرانسیل و انتقال قدرت روی چرخ های جلوست و قطعا با توجه به این قدرت پیشرانه هرزگردی آن بسیار استف پس به همین دلیل در دورهای پایین بوست پایین به دلیل عدم هرزگردی و در دنده های بالاتر بوست همینطور بالا می رود که بسیار به این خودرو کمک شایانی را در مسابقات شتاب می کند.

پیشرانه استاندارد این اتوموبیل به کد 1ZZ شناخته می شودکه با مدل قدرتمندتر 2ZZ تعویض شده. در همین ابتدا باید گفت پیشرانه 2ZZ نیز روی این اتاق ست آپ شده اما کرولاهای مجهز به این پیشرانه به کشور ایران وارد نشده اند، سری 2ZZ دومین نسل پیشرانه های ZZ تویوتاست. این پیشرانه ها یکی از خصوصیاتشان دوربالای آنهاست و در عین قدرتمند بودن، اکونومی بودنشان زبانزد خاص و عام و است. پیشرانه اتوموبیل مورد بررسی در حالت استاندارد 4 سیلندر خطی به حجم 1796 سی سی و یک پیشرانه تنفس طبیعی است، قطر سیلندر در کورس پیستون آن 82 در 85 میلی متر است و نسبت تراکم آن 11.5 به 1 در نظر گرفته شده است.2ZZ از آن جمله پیشرانه هایی است که کمپانی یاماها آن را بهینه سازی کرده به همین دلیل نام یاماها روی در سوپاپ آن قید شده است.

پیشرانه 2ZZ مانند پیشرانه های نسل جدید تویوتا VVTI نیست بلکه VVTLI به شمار می رود که علاوه بر سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها، لیفت و درجه میل سوپاپ عوض می شود تقریبا سیستمی شبیه به VTEC که در انجین های هوندا وجود دارند، برای مثال میل سوپاپ تا یک دور موتور مشخص 250 درجه با لیفت 7 و در دورهای بالا 285 درجه با لیفت 11.5 تغییر میکند، همانطور که گفتیم از دسته موتورهای HIGHREV یا دوربالاست که توان خودش را از دور خوردن زیاد به دست می آورد.

 تویوتا کرولا به دلیل طراحی خانوادگی اش ارتفاع ارتفاع زیادی تا زمین دارد که این البته به طراحی خودرو باز می گردد و چهره اش هم کلا استاندارد است.مزیت بزرگ برند تویوتا خودرویی بسیار نرم و راحت است. عملکرد بسیار خوب سیستم تعلیق، قدرت بالا و سیستم ترمز خوب و در نهایت ایمنی بالای آن خیال شما را از داشتن یک خودروی شهری و مسابقه ای قدرتمند راحت می کند.

 

 

در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.