۲۰۱۳ - ۲۰۱۶ . نسل سوم - IS250

لکسوس   ::   IS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

لکسوس زیر مجموعه لوکس‌ساز تویوتا محسوب می‌شود و خودروهای آن همواره با برندهای خوش‌نام آلمانی رقابت تنگاتنگی داشته‌اند. بسیاری از کارشناسان خودرو، مهم‌ترین ضعف لکسوس در مقابل بنز و ب‌ام‌و را در طراحی فاقد اصالت آن می‌دانند. اما لکسوس مدتی است رویه خود را تغییر داده و با تزریق چاشنی جذابیت به پیکره خودروهایش، در زمینه طراحی نیز توانسته برای رقبای پرادعای آلمانی قدعلم کند. یکی از شاهکارهای جدید لکسوس، نسل جدید مدل IS است. مدل IS نخستین‌بار در سال ۱۹۹۸ معرفی شد.
نسل جدید در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد و در واقع نسل سوم این سدان لوکس محسوب می‌شود. لکسوس IS جدید در سه مدل IS۲۵۰،IS۳۰۰ و IS۳۵۰ عرضه می‌شود. با توجه به قوانین جدید گمرکی، تنها ضعیف‌ترین مدل IS، یعنی نمونه IS۲۵۰ توانسته وارد کشور شود. در طراحی IS جدید، از محصول اسپرت لکسوس، یعنی LFA الهام گرفته شده است. لکسوس IS جدید به عنوان کوچک ترین سدان لکسوس شناخته می‌شود و رقبای خوش آوازه‌ای همچون بنز c کلاس و ب‌ام‌و سری۳ جدید را در مقابل خود می‌بیند.

طراحی خارجی

نسل سوم لکسوس IS می خواهد دوباره در حوزه سدان های اسپرت با نام های بزرگی همچون مرسدس بنز و ب‌ام‌و رقابت کند. باید بدانید، ISهای جدید لکسوس به طور کلی تغییر کرده اند. لکسوس IS جدید به عنوان کوچک ترین سدان لکسوس شناخته می‌شود و رقبای خوش آوازه‌ای همچون بنز c کلاس و ب‌ام‌و سری۳ جدید را در مقابل خود می‌بیند. خودرویی که با ظاهر بسیار مدرن و نسبتا عجیب و غریبش، سر هر بیننده‌ای را به سوی خود بر می‌گرداند.

مهم‌ترین ویژگی IS جدید، طراحی زیبا و بسیار مدرن این خودرو است که اتفاقا ذات ژاپنی و رگه‌های مشترک با هموطنان سامورایی‌اش، به خوبی در ظاهر آن موج می‌زند. جلو پنجره بسیار بزرگ با آب و تاب زیادی طراحی شده و از سبک جدید لکسوس در طراحی جلو پنجره پیروی می‌کند. طرحی که به نوعی به شناسنامه محصولات لکسوس تبدیل شده است. اما جالب‌ترین و عجیب‌ترین بخش طراحی این سدان کوچک را باید در طراحی چراغ‌های جلو جست و جو کرد. اما در مجموع طراحی بدنه این خودرو بسیار چشم‌نواز است و این لکسوس جذاب هنگام تردد در خیابان سرهای زیادی را به سوی خود می‌گرداند.

طراحی داخلی

کابین این خودرو مانند سایر محصولات لکسوس، بسیار لوکس و با کیفیت است. با لمس پوشش‌های داخل کابین، به سرعت به جایگاه برند لکسوس در زمینه کیفیت ایمان خواهید آورد. سراسر کابین با چرم نرم و باکیفیت پوشانده شده و قطعات فلزی با روکش‌های مات و براق، در جای جای کابین، جلوه اسپرت IS را دو چندان کرده‌اند. صندلی‌های اسپرت و در برگیرنده این خودرو بسیار راحت هستند و در نمونه سفارشی، با چرم پرفراژدار روکش شده‌اند، که در مقابل جذب بو مقاوم است. از دیگر نکات جذاب کابین می‌توان به طراحی کلاسیک دریچه‌های سیستم تهویه و ساعت آنالوگ روی کنسول جلو اشاره کرد.

شاید جذاب‌ترین آپشن کابین IS جدید، صفحه کیلومتر شمار از نوع الکترولومینسنت باشد. این صفحه کیلومتر شمار از یک دایره تشکیل شده که با روشن شدن خودرو روشن می‌شود. توسط دکمه‌ای که روی فرمان تعبیه شده، می‌توان این دایره بزرگ را از چپ به راست و برعکس حرکت داد تا بتوان در صفحه نمایش‌های کنار این دایره، وضعیت خودرو را مشاهده کرد. حالت‌های رانندگی این خودرو، به وسیله دکمه دایره‌ای شکل روی کنسول وسط، در سه حالت نرمال، اسپرت و اکونومی‌ تنظیم می‌شود، که در هر یک از این حالت‌ها، رنگ صفحه کیلومتر و عقربه‌ها، هم‌چون محصولات جدید ب‌ام‌و تغییر می‌کند.

فرمان بسیار خوش دست است و برای راحتی در پیاده و سوار شدن از خودرو، فرمان تغییر حالت می‌دهد. طراحی شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان به مراتب از بنز و ب‌ام‌و جذاب‌تر است. هم‌چنین برای مدل F اسپرت، تریم طرح فیبرکربن برای کابین قابل سفارش است. هم‌چون ب‌ام‌و و بنز که از سیستم‌های iDRIVE و COMMAND برای کنترل سامانه‌های خودرو بهره می‌برند، لکسوس نیز سامانه مخصوص خود را دارد، و توسط ماوس روی کنسول میانی می‌توان تمام تنظیمات را در مانیتور ۷ اینچی انجام داد.

فضای کابین نسبتا مناسب است، اما محدود بودن فضای پا و سر در ردیف عقب، در مقابل رقیبی هم‌چون ب‌ام‌و سری ۳ جدید کمی ‌به چشم می‌آید. البته قابلیت تاشدن صندلی‌های عقب، امکان استفاده از فضای بیشتر برای قرار دادن بار را فراهم می‌کند. همچنین صندلی‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و از نظر راحتی هیچ مشکلی با آنها احساس نمی‌شود. این خودرو هم‌چون بنز Cکلاس به سقف پانوراما مجهز نیست و از یک سانروف کشویی و تاشو با محافظ بهره می‌برد.

لکسوس IS۲۵۰ F Sport

بعضی از خودروسازان بزرگ، نمونه‌های اسپرت و تقویت شده خود را تحت عنوان یک کد ارایه می‌دهند. به طور مثال برای بی‌ام‌و کلمه M وجود دارد مثل M۳ و یا M۶ و برای مرسدس‌بنز AMG وجود دارد. در حقیقت این نسخه‌ها نمونه تقویت و تیونینگ شده نمونه‌های استاندارد هستند و از نظر عملکردی و قیمتی تفاوتی زیادی با آن‌ها دارند. این مورد در لکسوس با نام F Sport شناخته می‌شود. نامی که از سال ۲۰۰۶ متولد شد و برای اولین بار روی مدل IS و در آمریکای شمالی استفاده شد. در قدیم به اشتباه تصور می‌شد که F مخفف Fast و یا Flagship است اما بعده‌ها لکسوس اعلام کرد که F نمایانگر پیست مسابقات لکسوس در شهر اویاما (Oyama) ژاپن به نام Fuji Speedway است و نسبت به نسخه استاندارد نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از نظر فنی و علکردی نسبت به آن در سطح بالاتری قرار دارد .

سپر جلو در مدل F اسپرت حجیم‌تر و عضلانی‌تر است. هم‌چنین مه‌شکن‌های ۲ طرف سپر در مدل اسپرت حذف شده‌اند و جلوپنجره جلو پوشش لانه زنبوری دارد و ۲ حفره کوچک در ۲ طرف جلوپنجره خودنمایی می‌کنند. که همه این موارد در کنار رینگ‌های فوق‌العاده زیبای خاکستری‌رنگ دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مدل F اسپرت جذاب‌تر از مدل معمولی به نظر برسد.

همچنین سیستم تعلیق مدل F Sport کمی اسپرت تر شده و اگر حالت رانندگی را به Sport+ تنظیم کنیم (مدل استاندارد اصلاً Sport+ ندارد)، تعلیق کمی خشک تر و اسپرت تر شده و هندلینگ خودرو را بهبود می بخشد. همچنین چند تغییر بسیار کوچک دیگر در ظاهر و داخل خودرو اعمال شده تا ظاهر آن کمی خشن تر و جدی تر از حالت معمولی باشد و روی بعضی قسمت ها از جمله زیر غربیلک فرمان F Sport حک شده است.

مشخصات فنی

در حالت کلی لکسوس IS سه مدل دارد: یکی مدل IS۲۵۰، دیگری IS۳۵۰ و در آخرIS۳۰۰h . مدل IS۳۵۰ به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری مجهز شده که می تواند حداکثر ۳۱۰ اسب بخار و ۳۷۶ نیوتن متر را به چرخ های عقب منتقل کند. اما با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور، این خودرو تنها در نمونه IS۲۵۰ وارد کشور می‌شود. گویا تویوتا پیشرانه IS۲۵۰ را دقیقا برای بازار ایران طراحی کرده است. چرا که این موتور تنها ۱ سی سی از حداکثر حجم مجاز تعیین شده در این قانون کوچکتر است و دقیقا ۲۴۹۹ سی سی حجم دارد. با این حساب این موتور را باید یک شش سیلندر اصطلاحا شاتون کوتاه دانست. موتوری که با قدرت تولیدی ۲۰۴ اسب بخار (در نمونه های جدیدتر ۲۱۲ اسب بخار) و گشتاور ۲۵۰ یا ۲۶۰ نیوتن متر برای نمونه های ارتقاء یافته تزریق مستقیم، می تواند توان مناسبی را در اختیار گیربکس شش سرعته اتوماتیک این خودرو قرار دهد. مصرف سوخت لکسوس IS۲۵۰ نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی ۹.۷ لیتر می‌باشد.

باید گفت درست است که این میزان نیروی تولید شده نسبت به ۳۲۸i که دارای موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توئین توربو شارژ است و می تواند ۲۴۵ اسب بخار را تولید کند بسیار کم است، و مطمئناً لذت و قدرتی که این آلمانی مشهور می دهد بسیار بیشتر از IS است ولی مشکل بنزین ما است که کیفیت مطلوبی ندارد و می تواند برای توربوها دردسر ساز شود. به زبان ساده در کشور ما با چنین سطح کیفی بنزین موتورهای تنفس طبیعی بازدهی بهتر و شرایط نگهداری راحت تری دارند و شاید این یک مزیت همین موتور ۶ سیلندری IS۲۵۰ باشد. البته به نظر می رسد که به زودی شاهد جایگزین شدن این پیشرانه با مدل ۲ لیتری توربو ۲۴۰ اسب بخاری مشترک با مدل NX ۲۰۰T در مدل ۲۰۱۶ سری IS باشیم. این مجموعه با قدرت بیشتر و مصرف کمتر سوخت با یک گیربکس هشت سرعته هماهنگ شده است و بهتر می تواند با رقبای توربو آلمانی قیاس شود.

جعبه دنده ۶ سرعته تیپ‌ترونیک تکنولوژی قدیمی‌تری نسبت به ۲ خودرو دیگر دارد، اما مشکلی در زمینه تعویض دنده‌ها با IS۲۵۰ احساس نمی‌شود. حالت‌های رانندگی در ۳ برنامه ECO، NORMAL و SPORT تنظیم می‌شوند و در هریک از این حالت‌ها، رنگ زمینه صفحه کیلومترشمار عوض می‌شود.

صدای خارج شده از اگزوزها در دورهای پایین و حالت درجا بسیار کم است و داخل کابین تقریبا به گوش نمی‌رسد. اما با فشردن پدال گاز و دورگرفتن خودرو، صدای اسپرت و گوش‌نواز چاشنی رانندگی اسپرت می‌شود. سیستم تعلیق و کمک فنرها در حالت عادی بسیار نرم و راحت است و در بعضی مواقع نرمی فرمان باعث می‌شود تا در حرکات خود بیشتر دقت کنید. چسبندگی خودرو آنچنان خوب است که به راحتی می توانید هر حرکتی را با هر سرعتی انجام دهید و مطمئن باشید که خودرو مانند میخ به زمین چسبیده است.

جمع بندی

در مجموع باید گفت که لکسوس IS۲۵۰ با چهره ای کاملا به روز شده با بازار آمده است. نمای خارجی، طراحی داخلی، بهبود سیستم های تعلیق، فرمان و تجهیزات ایمنی از جمله تغییرات لکسوس جدید هستند. در پاسخ به رویه رو به رشد استفاده از تجهیزات الکترونیکی پیشرفته در اتومبیل های لوکس امروزی، لکسوس نیز سعی داشته تا از این قافله عقب نماند. با این همه، بخشی که تغییر قابل توجهی در آن دیده نمی شود موتور و انتقال قدرت IS می باشد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های لکسوس، گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب آن است، که در ایران توسط شرکت ایرتویا عرضه می‌شود. اما از هزینه‌های بالای جانبی نمی‌توان گذشت.


در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.