۲۰۱۱ - ۲۰۱۵ . نسل چهارم - GS250

لکسوس   ::   GS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل


هیچ مقداری ثبت نشده است.

لکسوس GS از سال ۱۹۹۱ میلادی وارد خط تولید لکسوس شد و تا به حال چهار نسل از آن عرضه شده است. هر نسل از چهار نسل لکسوس GS کاملاً از نو طراحی و ساخته شده‌اند و این موضوع در مورد نسل چهارم نیز تکرار شده است. در حقیقت باید گفت که طراحی نسل چهارم GS بسیار شکیل‌تر و چشم نوازتر از نسل قبلی شده است و امضای تازه لکسوس در روح این نسل به خوبی دمیده شده است. این خودرو از سال ۲۰۱۴ برای فروش عرضه شد و جایگزین نسل قبلی گردیده است. این خودرو در دو مدل F- Sport و Platinum تحت مدل ۲۰۱۵ توسط ایرتویا در بازار داخلی عرضه می شود.

طراحی بدنه

لکسوس GS از سال ۱۹۹۱ میلادی وارد خط تولید لکسوس شد و تا به حال چهار نسل از آن عرضه شده است. هر نسل از چهار نسل لکسوس GS کاملاً از نو طراحی و ساخته شده‌اند و این موضوع در مورد نسل چهارم نیز تکرار شده است. در حقیقت باید گفت که طراحی نسل چهارم GS بسیار شکیل‌تر و چشم نوازتر از نسل قبلی شده است و امضای تازه لکسوس در روح این نسل به خوبی دمیده شده است. از مشخصه‌های بارز طراحی محصولات جدید لکسوس، که در GS نیز دیده می‌شود، می‌توان به جلو پنجره امتداد یافته روی سپر، نوار لامپ‌های LED مخصوص روز زیر چراغ جلو و چراغ‌های باریک و کشیده عقب اشاره کرد. در کل نمای ظاهری GS بسیار هماهنگ و لوکس است و از نظر طراحی، ‌ایراد خاصی را نمی‌توان به‌ این خودرو وارد کرد.

فضای کابین و امکانات رفاهی

بدون شک، لقب هیجان انگیزترین و جذاب ترین بخش هر لکسوس را باید به کابین آن اختصاص داد. GS۲۵۰ جدید نیز از‌ این قاعده مستثنی نیست. کیفیت در کابین‌ این خودرو حرف اول را می‌زند و لکسوس در‌ این زمینه توانسته از آلمانی‌ها نیز سبقت بگیرد. با وارد شدن به کابین GS، بوی چرم طبیعی استفاده شده در کابین، اولین نکته‌ای است که جلب توجه می‌کند.

طراحی کابین‌ این خودرو بسیار جا افتاده‌تر و شیک‌تر از قبل شده است. متریال استفاده شده در کابین‌ این خودرو فوق‌العاده با کیفیت است و کیفیت مونتاژ قطعات کابین مثال زدنی است. استفاده از قطعات چوبی در کنسول جلو، پنل درب‌ها و فرمان، جلوه‌ای لوکس به کابین بخشیده است و فرم طراحی دریچه‌های سیستم تهویه و قرار گرفتن ساعت آنالوگ میان آنها، بسیار چشم نواز است. فضای داخلی GS۲۵۰ با توجه به کلاس خودرو و ابعاد مناسب بوده و از جای پای مناسب در ردیف پشت برخوردار است.

صفحه کیلومتر شمار‌ این خودرو از نوع اپتیترونیک است و به سیستم روشنایی الکترولومینسنت مجهز شده است. تنها نام بردن از فهرست امکانات‌ این خودرو، نیاز به فضایی چند صفحه‌ای دارد. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر به تجهیزات‌ این خودرو اشاره کنیم، باید بگوییم آنقدر آپشن دارد که حتی مشکل‌پسندترین افراد را نیز به تحسین وا می‌دارد! فرمان‌ این خودرو برای راحتی در سوار و پیاده شدن، به‌صورت اتوماتیک تغییر وضعیت می‌دهد. هم‌چنین صندلی‌های جلو در ۱۸ حالت مختلف انجام می‌شود. سیستم صوتی GS به صورت استاندارد ۱۲ بلندگو دارد و می‌تواند MP۳، WMA و DVD را پخش کند اما به صورت سفارشی می‌توانید سیستم صوتی مارک لوینسون (Mark Levinson) را نیز روی آن نصب کنید که مجهز به ۱۷ بلندگو می‌باشد و قابلیت LPD و ASL را نیز دارد. سیستم ASL که مخفف Automatic Sound Levelizer است به صورت خودکار و با توجه به سرعت خودرو میزان صدای سیستم صوتی را کم و یا زیاد می‌کند تا همواره سرنشینان از میزان صدای مناسبی بهره ببرند .هم‌چنین در صورت سفارش، پشت سری صندلی‌های جلو نیز به صفحه نمایشگر مجهز می‌شوند.

مشخصات فنی

این خودرو در دو مدل F – Sport و Platinum تحت مدل ۲۰۱۵ توسط ایرتویا در بازار داخلی عرضه شده است که هر دو مدل به پیشرانه مشابه ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه مجهز شده‌اند. لازم به توضیح است که این خودرو در ۴ نسخه، ۲۵۰، ۳۵۰ چهار چرخ متحرک، ۳۵۰ و ۴۵۰ هیبریدی در بازار بین المللی عرضه می شود که در حال حاضر ضعیف ترین مدل GS توانسته است به بازار داخلی راه پیدا کند. پیشرانه GS۲۵۰، ۲.۵ لیتر حجم دارد و می‌تواند حداکثر ۲۰۹ اسب‌بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و ۲۵۳ نیوتن‌متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه را تولید کند و به کمک جعبه دنده ۶ سرعته خودکاری که روی آن به صورت استاندارد نصب شده در عرض ۸.۶ ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و این سرعت را تا ۲۲۵ کیلومتر در ساعت ادامه دهد. همچنین مصرف سوخت لکسوس GS۲۵۰ در شهر ۱۲.۴ لیتر، در خارج از شهر ۶.۹ لیتر و به صورت ترکیبی ۸.۹ لیتر در هر صد کیلومتر است که این میزان سوخت را با استاندارد یورو ۵ می‌سوزاند.

اگر کیت F Sport در این خودرو نصب باشد، چهره آن کمی خشن تر شده و به عنوان مثال سپر جلو تغییر کرده و در آن از خطوط تیز و شکسته بیشتری استفاده شده است. همچنین ورودی هوای جلو تغییر کرده و به جای خطوط موازی افقی، از یک ورودی هوای یک تکه مشبک استفاده شده است. همچنین سیستم تعلیق مدل F Sport کمی اسپرت تر شده و اگر حالت رانندگی را به Sport+ تنظیم کنیم (مدل استاندارد اصلاً Sport+ ندارد)، تعلیق کمی خشک تر و اسپرت تر شده و هندلینگ خودرو را بهبود می بخشد. همچنین چند تغییر بسیار کوچک دیگر در ظاهر و داخل خودرو اعمال شده تا ظاهر آن کمی خشن تر و جدی تر از حالت معمولی باشد و روی بعضی قسمت ها F Sport حک شده است.

به لطف سامانه‌هایی نظیر VSC و سیستم مدیریت کنترل پایداری پویا، این خودرو از هندلینگ و پایداری فوق‌العاده‌ای برخوردار است. هم‌چون سایر محصولات لکسوس، عایق بندی کابین فوق العاده انجام شده است و در دورهای پایین، شاهد سکوت محض در کابین هستیم. صندلی‌ها بسیار نرم و دربرگیرنده هستند و باعث شده‌اند تا از رانندگی‌های طولانی با‌ این سدان لوکس خسته نشوید.

از نظر‌ ایمنی و سامانه‌های کمکی حرکتی نیز، GS۲۵۰ جای هیچ گله‌ای را باقی نگذاشته است. از مهم‌ترین سامانه‌های ‌ایمنی‌ این خودرو می‌توان به سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم نظارت بر خواب‌آلودگی راننده و رادار با موج کوتاه اشاره کرد. از نکات جالب دیگر‌ این خودرو، می‌توان به سیستم استارت خوردن از راه دور اشاره کرد، که در فصول سرد، قبل از سوار شدن، خودرو را برای حرکت مهیا می‌کند.

جمع بندی

در کل GS۲۵۰ را می‌توان خودرویی فوق‌العاده لوکس به همراه آپشن های رفاهی فراوان دانست که از طراحی بسیار جذاب و کیفیت بسیار مطلوبی برخودار است، که با قیمتی کمتر از رقبای آلمانی‌اش (ب ام و ۵۲۸i و بنز E۲۵۰)، انتخاب را برای خریداران سخت کرده است. با توجه به کیفیت بالای خودرو و امکانات فراوان آن در کنار هزینه های پایینتر نگهداری (نسبت به دو رقیب آلمانی) و با توجه به اینکه در حال حاضر واردات خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی به ایران ممنوع است میتوان بیان نمود که لکسوس GS۲۵۰ یکی از بهترین گزینه های موجود بازار خودرویی ایران در کلاس خودش در حال حاضر میباشد.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.