۲۰۱۴ - ۲۰۱۶ . S500

مرسدس بنز   ::   S CLASS

مشـخصات و آپشـن‌ها نمایش مشخصات کامل

ارتفاع

۱۴۷۹میلی متر

طول

۵۰۹۶میلی متر

عرض

۱۸۷۱میلی متر

کلاس بدنه

سواری

وزن

۱۹۷۵کیلوگرم

تعداد سیلندر

۶عدد

حجم موتور

۴۶۶۳سی.سی

حداکثر توان خروجی

۴۴۹اسب بخار

نوع موتور

بنزینی

حداکثر سرعت

۲۵۰کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا صد

۵ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

۸/۱لیتر در صد کیلومتر

دایملر تاکنون ادعایی نکرده که S کلاس تولیدی آنها بهترین سدان جهان است و با سخاوت این ادعا را به رولز رویس واگذار کرده است. اما چه کسی است که پیشتازی مرسدس بنز را در این عرصه با انبوهی از جدیدترین و بهترین تکنولوژی ها انکار کند؟ درست است که از سال ۱۹۸۶ و با ورود رقبایی چون ب ام و سری ۷ و سپس در سه سال بعد با لکسوس LS حکومت چندین دهه ای بنز به مخاطره افتاد، اما باز هم داستان بهترین بودن بنز ادامه داشت. تا اینکه می باخ برای به زیر کشیدن نامهای اسطوره ای نظیر بنتلی و رولز رویس دوباره احیا شد. به هر حال این تجربه سرانجام خوشی برای بنز نداشت و با فراموشی دوباره برند می باخ، دوباره بنز کلاس اس تاج پادشاهی سواری های فوق لوکس را بر سر گذاشت. حالا انتظارها از بنز جدید بسیار بالاتر است.

طراحی خارجی و داخلی

در نگاه نخست به S کلاس ۲۰۱۴ جذابیت نمای بیرونی آن، بیش از همه جلب نظر می کند به طوری که با نگاه اول به این خودرو به راحتی می‌توان به ذات لوکس و تجملاتی‌اش پی برد. هم‌چنین استفاده از چراغ‌ها و پروژکتورهای LED در مدل ۲۰۱۴، ظاهر S کلاس را به مراتب لوکس‌تر کرده است. در کل می‌توان گفت تمام اجزای بدنه دست به دست هم داده‌اند تا نمایی رویایی از S۵۰۰ به وجود بیاورند.

کابین S کلاس جدید،در نگاه اول هر بیننده‌ای را شوکه می‌کند. تجمل در فضای کابین S کلاس حرف اول را می‌زند و در این قسمت هیچ نقطه مشترکی با نسل قبلی یافت نمی‌شود. تمام صندلی‌ها، داشبورد و پنل‌های درب‌ها با چرم طبیعی و فوق‌العاده با کیفیت پوشانده شده‌اند که در کنار چوبکاری لاک خورده و فلزکاری ظریف و براق در جای جای کابین، زیبای خیره کننده‌ای را به نمایش می‌گذارند. در واقع می توان گفت فضای داخلی s۵۰۰ مانند یک دفتر کار لوکس است.

هنگام بستن درب ها، سیستم مکش درب ها به کمک سرنشینان آمده و درب های سنگین به راحتی بسته می‌شوند. فرمان این مدل به صورت دو شاخه طراحی شده که تا به حال روی هیچ خودرویی دیده نشده است. در کابین S کلاس ۳۰۰ لامپ LED کار گذاشته شده است که در ۷ رنگ مختلف تنظیم می‌شوند.

امکانات فوق العاده مرسدس بنز S۵۰۰

صندلی‌های این خودرو سطح جدیدی از راحتی و آرامش را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. هر صندلی به ۱۴ بالشتک هوا برای ماساژ سرنشینان مجهز شده است که این ماساژورها در قالب ۶ برنامه مختلف تنظیم می‌شوند. همچنین در این مدل، علاوه بر صندلی‌ها، زیرآرنجی‌ها (روی رودری‌ها و بین صندلی‌ها) نیز به گرمکن مجهز شده‌اند. همچنین مابین صندلی‌های عقب یخچالی تعبیه شده است. روی کنسول وسط صندلی‌های عقب که قابلیت جمع شدن را نیز دارد، دکمه‌های تنظیم سیستم تهویه هوای مجزای عقب و ماوس جهت تنظیم مانیتورهای عقب قرار دارد.

ظرفیت ردیف عقب Sکلاس دو نفر است که هر نفر صندلی اختصاصی با تنظیمات مجزا برای خود دارد. ۵ حالت مختلف برای تنظیم صندلی‌های عقب در نظر گرفته شده است و هر کدام از آنها به حالت نیم تخت در می‌آیند. سیستم تهویه مطبوع پیشرفته در این مدل برای هر ۴ سرنشین به صورت مجزا و در سه حالت Focous، Medium و Diffuse تنظیم می‌شود و حتی در زیر نور خورشید هم دمای کابین را ثابت نگه می‌دارد. علاوه بر سیستم تهویه مجهز به سنسور گرد و غبار، این مدل به سیستم جدید عطر پراکنی فعال نیز مجهز شده است که با ۴ رایحه مختلف، هوای مطبوعی را برای کابین به ارمغان می‌آورد.

سیستم صوتی S کلاس از یک سامانه حرفه ای صوتی و تصویری Burmester با یک ساب ووفر با صدای ۳D Surround تشکیل شده است. دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی (نمایشگر مرکزی و نمایشگر پشت فرمان) تمام اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیارش قرار می‌دهند و هریک از سرنشینان عقب نیز از یک مانیتور TFT مجزا بهره می‌برند.

سیستم شیشه و آینه‌های این خودرو کاملا پیشرفته است. آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه‌های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن، چراغ‌های روشنایی روی آینه‌ها و سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی از جمله تجهیزات این خودرو در سیستم آینه است. همچنین تنظیم برقی تمام پنجره‌ها، بخار زدای اتوماتیک شیشه‌ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، شیشه‌های سولار، پرده عقب، سقف پانوراما سفارشی و پرده برقی کناری، سیستم شیشه این خودرو را به یکی از سیستم‌های بسیار تحسین برانگیز تبدیل کرده است.

مشخصات فنی

S۵۰۰ از موتور ۸ سیلندر ۴۶۶۳ سی‌سی بهره می‌برد که قدرت آن ۲۰ اسب بخار از قبل بیشتر شده و ۴۵۵ اسب بخار قدرت در کنار ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین جعبه دنده ۷سرعته پیشرفته خودکار در سه حالت اکونومی، اسپرت و معمولی تنظیم می‌شود و عملکرد بی نقصی دارد. همچنین ذکر این نکته لازم است که در این خودرو خبری از دسته دنده معمولی نیست و جای آن کنار فرمان است.

اکثر S کلاس‌های وارد شده به کشور از نوع دیفرانسیل عقب بوده و تعداد نمونه‌های دو دیفرانسیل یا ۴MATIC وارد شده از انگشتان دست کمتر است. فرمان پذیری و هندلینگ این خودرو با وجود ابعاد بزرگ بدنه و طول زیاد، بسیار عالی است و به سختی می‌توان آن را از مدار خارج کرد. در سرعت‌های بالای ۱۲۰ کیلومتر، ارتفاع خودرو در جهت تعادل بیشتر، ۲۰ میلی‌متر کاهش می‌یابد و به لطف کمک فنرهای ایرماتیکی (AIRMATIC) کوچکترین تکان آزار دهنده‌ای داخل کابین احساس نمی‌شود. در واقع سیستم تعلیق Sکلاس نرم تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید.

این هتل چهار چرخ تقریباً ۲ تنی ظرف ۴.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و حداکثر سرعتش روی ۲۵۰ کیلومتر محدود شده است. این در حالی است که مصرف سوخت S۵۰۰ در شرایط استاندارد، تنها ۸.۶ لیتر در یکصد کیلومتر اعلام شده است که رقمی تحسین برانگیز با توجه به کلاس این خودرو به حساب می‌آید. وزن این ملکه زیبا ۱۹۵۵ کیلوگرم است و با ابهت خاصی در جاده‌ها می‌خرامد. مصرف سوخت جاده‌ای این خودرو ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و همین رقم در مصرف شهری به ۱۲.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. ظرفیت باک این ماشین ۹۰ لیتر است.

ایمنی

تنها نام بردن از آپشن‌ها و سامانه‌های ایمنی Sکلاس جدید نیازمند چندین صفحه مطلب جداگانه است. اما از مهم‌ترین موارد می‌توان به سیستم Pre safe با قابلیت جلوگیری و تشخیص تصادف در سرعت‌های بالای ۵۰ کیلومتر، دوربین‌های سه بعدی برای کنترل فاصله عرضی، کمربندها و نشیمن صندلی‌ها مجهز به ایربگ، سامانه دیسترونیک پلاس با قابلیت تنظیم فاصله با خودرو جلویی، سامانه دید در شب پیشرفته، سیستم نور بالای هوشمند، سامانه حفظ خطوط حرکتی و … ایمنی سرنشینان را به طور کامل تعیین می‌کنند. نکته جالب اینجاست که راننده توانایی از مدار خارج کردن همه این سامانه‌ها را ندارد و فقط می‌تواند بعضی از آنها را خاموش کند!

جمع بندی

اگر چه این خودرو بیش از هر چیز با قیمت نجومی‌اش، سر زبان‌ها افتاده اما نباید منکر این شد که آپشن‌ها و کلاس کاری‌اش، بیش از این حرف‌ها می‌ارزد. در اصل بنز S۵۰۰ مدل ۲۰۱۴ گران‌ترین خودروی رسمی کشور است. ماشین‌های دیگری هم هستند که با رقم‌های بالای ۶ میلیارد تومان در ایران معامله می‌شوند اما چنین اتومبیل‌هایی با مجوز خاص به صورت تکی وارد کشور شده‌اند و مالکان آنها، چند برابر ارزش واقعی این ماشین‌ها آنها را به فروش می‌رسانند. با قیمت نزدیک به سه میلیارد تومانی S کلاس، شاید بتوان دو خودرو مجلل و عالی دیگر خرید،که البته شاید هر دو آنها روی هم، به‌اندازه S کلاس آپشن نداشته باشند! طراحی ظاهری خاص و تعداد بسیار محدود S کلاس جدید در ایران هم عاملی شده تا افراد تمایز طلب را به هر قیمتی به سمت خود جلب کند. این خودروی مرسدس بنز، با خودروهای دیگری مقایسه می‌شود که از خاندان «مازراتی» و «لکسوس» و «پورشه» و … هستند.
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.