پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی، از دنا و تارا تا اطلس و ری‌را

  اگر قصد خرید یک خودروی ایرانی دارید و به دنبال بیشترین امکانات و آپشن‌های ممکن هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.  

شنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳:۳۷ |

امکانات و تجهیزات خودرو یا اصطلاحاً آپشن برای خریداران ایرانی اهمیت زیادی دارد تا جایی که مثلاً اگر خودرویی سانروف نداشته باشد با اقبال مواجه نمی‌شود! البته خودروسازان داخلی به دلیل بازار انحصاری و بدون رقیب، دهه‌ها به این موضوع بی‌توجه بودند و مهم‌ترین آپشن‌هایی که در محصولات خود ارائه می‌کردند صرفاً شیشه‌بالابر برقی و کولر بود! بااین‌حال، وقتی پای خودروهای چینی با آپشن‌های رنگارنگ به کشورمان باز شد، خودروسازان ایرانی مجبور شدند محصولات خود را به امکانات مدرن‌تر و بیشتری مجهز کنند. علاوه بر این، برخی امکانات ایمنی مثل ایربگ و کنترل پایداری هم به‌اجبار قانون در خودروهای داخلی نصب شدند. ازاین‌رو، امروز در برخی خودروهای ایرانی و خصوصاً مدل‌های گران‌قیمت می‌توانیم لیست آپشن‌های نسبتاً قابل‌قبولی را ببینیم. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم با پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی آشنا شویم.

۷-سورن پلاس XU۷P

هرچند سورن پلاس یکی از ارزان‌ترین سدان‌های ایران‌خودرو محسوب می‌شود اما از امکانات نسبتاً قابل‌قبولی برای خودرویی با این قیمت بهره می‌برد. این خودرو که مدتی است به پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری XU۷P مجهز شده، ۴۷۰ میلیون تومان قیمت دارد که این رقم در بازار به حدود ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. البته در سورن پلاس نباید انتظار دیدن امکانات عجیبی را داشته باشید ولی با توجه به قیمت، خودروی نسبتاً مجهزی محسوب می‌شود. لیست امکانات و آپشن‌های سورن پلاس عبارت است از:

  •     ترمز ABS و EBD
  •     سیستم ترمز کمکی
  •     سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  •     کنترل پایداری
  •     کنترل کشش
  •     دو ایربگ
  •     فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترلی
  •     سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب
  •     نمایشگر لمسی
  •     دی‌لایت
  •     آینه‌های جانبی تاشو برقی
  •     پنجره‌های برقی جلو و عقب
  •     صندلی‌های پارچه‌ای
  •     سنسور و دوربین دنده عقب
  •     سیستم پایش باد تایرها
  •     تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو
  •     نمایشگر MFD بالای داشبورد با کامپیوتر سفری
  •     راهنمای تعویض دنده

۶-پژو ۲۰۷ اتوماتیک

پژو ۲۰۷ از سال ۱۳۸۹ در کشورمان حضور دارد و طی این سال‌ها ایران‌خودرو رفته‌رفته به لیست امکانات آن مواردی را اضافه کرده است. البته این خودرو در نسخه‌های مختلفی تولید می‌شود که در اکثر آن‌ها امکانات کامل ارائه می‌شود ولی دراین‌بین، تیپ ۵ که از داشبورد ۲۰۶ استفاده می‌کند، از برخی امکانات مثل نمایشگر لمسی و کروز کنترل بی‌بهره است درحالی‌که در نسخهٔ TU۳ هم ترمزهای عقب کاسه‌ای و رینگ‌ها فولادی هستند. لیست امکانات و آپشن‌های پژو ۲۰۷ در کامل‌ترین نسخه‌ها عبارت است از:

  •     ترمز ABS و EBD
  •     سیستم ترمز کمکی
  •     سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  •     کنترل پایداری
  •     کنترل کشش
  •     دو ایربگ
  •     ترمز جلو و عقب دیسکی
  •     فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی
  •     سیستم تهویه اتوماتیک
  •     نمایشگر لمسی
  •     دی‌لایت
  •     تنظیم برقی آینه‌های جانبی
  •     پنجره‌های برقی جلو و عقب
  •     روکش صندلی چرم و پارچه‌ای
  •     سنسور و دوربین دنده عقب
  •     سیستم پایش باد تایرها
  •     راهنمای تعویض دنده
  •     کروز کنترل
  •     سقف شیشه‌ای
  •     رینگ آلومینیومی


۵-سایپا اطلس G

اطلس نسخهٔ فیس‌لیفت کوییک محسوب می‌شود که چند ماه بیشتر از عرضهٔ آن به بازار نمی‌گذرد. سایپا قصد دارد این خودرو را در سه تیپ مختلف به بازار عرضه کند که شامل تیپ پایه S با کمترین امکانات، تیپ میانی G و تیپ بالایی E اتوماتیک با بیشترین امکانات می‌شود. بااین‌حال، فعلاً فقط تیپ G برای فروش ارائه شده و هنوز خبری از دو تیپ دیگر نیست. اطلس G اما از لیست امکانات قابل‌توجهی برای خودرویی در این کلاس بهره می‌برد که آن را در جایگاهی بالاتر از کوییک قرار می‌دهد. لیست امکانات و آپشن‌های اطلس G عبارت است از:

  •     ترمز ABS و EBD
  •     سیستم ترمز کمکی
  •     سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  •     کنترل پایداری
  •     کنترل کشش
  •     دو ایربگ
  •     فرمان هیدرولیک D شکل با دکمه‌های کنترلی
  •     سیستم تهویه نیمه اتوماتیک
  •     نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  •     دی‌لایت
  •     تنظیم برقی آینه‌های جانبی
  •     پنجره‌های برقی جلو و عقب
  •     صندلی‌های چرمی
  •     سنسور و دوربین دنده عقب
  •     سیستم پایش باد تایرها
  •     راهنمای تعویض دنده
  •     کروز کنترل
  •     سانروف
  •     شیشه دودی عقب
  •     چراغ‌های خودکار
  •     پورت USB شارژ موبایل


۴-شاهین پلاس اتوماتیک

شاهین پلاس در حال حاضر گران‌ترین و مجهزترین محصول سایپا به‌حساب می‌آید. نسخهٔ اولیهٔ شاهین که با پیشرانه M۱۵ توربو و گیربکس دستی عرضه شد، هرچند امکانات نسبتاً قابل‌قبولی داشت اما از موارد مهمی مثل کروز کنترل بی‌بهره بود. سپس سایپا در نسخهٔ اتوماتیک CVT، این کاستی‌ها را برطرف کرد و در جدیدترین نسخهٔ سدان پرچم‌دار خود یعنی شاهین پلاس که به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ME۱۶ و گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز است، سه آپشن جدید شامل تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو و شیشه‌های دودی عقب هم اضافه کرده است. لیست امکانات و آپشن‌های شاهین پلاس عبارت است از:

  •     ترمز ABS و EBD
  •     سیستم ترمز کمکی
  •     سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  •     کنترل پایداری
  •     کنترل کشش
  •     دو ایربگ
  •     ترمز جلو و عقب دیسکی
  •     فرمان برقی چرمی با دکمه‌های کنترلی
  •     سیستم تهویه اتوماتیک
  •     نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی
  •     دی‌لایت
  •     چراغ‌های خودکار
  •     آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن
  •     پنجره‌های برقی جلو و عقب
  •     صندلی‌های چرمی
  •     تنظیم صندلی راننده ۶ جهته برقی
  •     گرم‌کن صندلی‌های جلو
  •     سیستم پایش باد تایرها
  •     سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  •     راهنمای تعویض دنده
  •     رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی
  •     سانروف
  •     کروز کنترل
  •     شیشه دودی عقب


۳-دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال

دنا پلاس یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین سدان‌های ایران‌خودرو محسوب می‌شود. این خودرو در نسخه‌های مختلفی مثل تنفس طبیعی، توربو و توربو اتوماتیک تولید می‌شود که بیشترین امکانات در نسخهٔ توربو اتوماتیک ارائه می‌شود. همچنین مدتی است ایران‌خودرو نسخهٔ آپشنال دنا پلاس توربو اتوماتیک را با چند آپشن بیشتر مثل سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای به بازار فرستاده است. همین امکانات قرار است در دنا جوانان هم ارائه شود. لیست امکانات و آپشن‌های دنا پلاس در کامل‌ترین نسخه عبارت است از:

  •     ترمز ABS و EBD
  •     سیستم ترمز کمکی
  •     سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  •     کنترل پایداری
  •     کنترل کشش
  •     چهار ایربگ
  •     ترمز جلو و عقب دیسکی
  •     فرمان برقی D شکل با دکمه‌های کنترلی
  •     سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب
  •     نمایشگر لمسی
  •     دی‌لایت
  •     چراغ خوشامدگویی
  •     آینه‌های جانبی تاشو برقی
  •     آینه داخلی الکتروکرومیک
  •     پنجره‌های برقی جلو و عقب
  •     صندلی‌های پارچه‌ای
  •     دسته دنده و غربیلک فرمان چرمی
  •     سنسور و دوربین دنده عقب
  •     سیستم پایش باد تایرها
  •     سنسور نور و باران
  •     تنظیم برقی ۸ جهته صندلی‌های جلو
  •     سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  •     راهنمای تعویض دنده
  •     رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی
  •     سانروف
  •     کروز کنترل


۲-تارا V۴ LX

تارا هم در کنار دنا مجهزترین سدان ایران‌خودرو محسوب می‌شود. این خودرو هم مثل دنا، در نسخه‌های مختلفی شامل V۱ دستی، V۱P دستی، V۲ اتوماتیک و V۴ LX اتوماتیک عرضه می‌شود که طبق رسم ناخوشایند خودروسازان داخلی، نسخه‌های اتوماتیک از آپشن‌های بیشتری برخوردار هستند. دراین‌بین، تیپ V۴ LX علاوه بر برخورداری از آپشن‌های بیشتری مثل سنسور پایی در صندوق و گرم‌کن صندلی‌های جلو، در طراحی داخلی هم تغییراتی را تجربه کرده و دکمه‌های شیشه‌بالابر از روی کنسول به روی درها منتقل شده‌اند. لیست امکانات و آپشن‌های تارا در کامل‌ترین نسخه عبارت است از:

  •     ترمز ABS و EBD
  •     سیستم ترمز کمکی
  •     سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  •     کنترل پایداری
  •     کنترل کشش
  •     چهار ایربگ
  •     ترمز جلو و عقب دیسکی
  •     فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی
  •     سیستم تهویه اتوماتیک
  •     نمایشگر لمسی
  •     دی‌لایت
  •     چراغ خوشامدگویی
  •     آینه‌های جانبی تاشو برقی
  •     آینه داخلی الکتروکرومیک
  •     پنجره‌های برقی جلو و عقب
  •     صندلی‌های پارچه‌ای
  •     دسته دنده و غربیلک فرمان چرمی
  •     سنسور و دوربین دنده عقب یا خطوط داینامیک
  •     سیستم پایش باد تایرها
  •     سنسور نور و باران
  •     تنظیم برقی ۶ جهته صندلی‌های جلو
  •     گرم‌کن صندلی‌های جلو
  •     سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  •     راهنمای تعویض دنده
  •     رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی
  •     سانروف
  •     کروز کنترل
  •     باز شدن در صندوق با سنسور پا


۱-ری‌را

و درنهایت به مجهزترین و پرآپشن‌ترین خودروی داخلی حال حاضر کشورمان می‌رسیم. ری‌را که عنوان اولین کراس‌اوور ملی را یدک می‌کشد، به‌تازگی برای فروش عرضه شده است و با قیمت یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان، گران‌ترین خودروی ایرانی محسوب می‌شود. ری‌را از امکانات فراوانی بهره می‌برد که بسیاری از آن‌ها را اولین بار است که در یک خودروی ایرانی می‌بینیم. ری‌را با این لیست کامل امکانات، می‌تواند در برابر رقبای چینی پرشمار خود حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. لیست امکانات و آپشن‌های ری‌را عبارت است از:

  •     ترمز ABS و EBD
  •     سیستم ترمز کمکی
  •     سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  •     سیستم کمکی حرکت در سراشیبی
  •     ترمز پارک برقی با اتوهلد
  •     کنترل پایداری
  •     کنترل کشش
  •     چهار ایربگ
  •     ترمز جلو و عقب دیسکی
  •     فرمان برقی چرمی با دکمه‌های کنترلی
  •     سیستم تهویه اتوماتیک
  •     نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی
  •     صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی
  •     نورپردازی داخلی
  •     دی‌لایت
  •     چراغ خوشامدگویی
  •     آینه‌های جانبی تاشو برقی
  •     آینه داخلی الکتروکرومیک
  •     پنجره‌های برقی جلو و عقب
  •     صندلی‌های پارچه‌ای
  •     دسته دنده و غربیلک فرمان چرمی
  •     سنسور و دوربین دنده عقب یا خطوط داینامیک
  •     دوربین ۳۶۰ درجه
  •     سنسور پارک جلو
  •     سیستم تشخیص نقاط کور
  •     سیستم پایش باد تایرها
  •     سنسور نور و باران
  •     سیستم صوتی با ۹ بلندگو
  •     تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده و ۴ جهته صندلی سرنشین جلو
  •     گرم‌کن صندلی‌های جلو
  •     سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  •     راهنمای تعویض دنده
  •     رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی دورنگ
  •     سانروف
  •     کروز کنترل
  •     در صندوق برقی با سنسور پا
  •     شارژر بی‌سیم گوشی
  •     پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان
  •     شیشه‌های عقب دودی


پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی، از دنا و تارا تا اطلس و ری‌را
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۲۶۹۶

ارسال: شنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳:۳۷

به روز شده: شنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶:۱۹

کلید واژه‌‌ها: خودرو داخلی، دنا، تارا، ری‌را، سورن پلاس، پژو ۲۰۷، کوییک، اطلس، شاهین پلاس،

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: پدال

بازدید: ۱۳۲

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.