آرایش جدید رقیب سرسخت ب ام و X۶

آئودی Q۸ و SQ۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ رونمایی شدند

  آئودی Q۸ به عنوان پرچمدار شاسی بلندهای این برند لوکس آلمانی نزدیک به ۵ سال عمر دارد. به همین جهت این برند تصمیم به معرفی آئودی Q۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ گرفت تا این خودرو را در مقابل رقبا بروز کند. البته در حال حاضر تنها نسخه استاندارد و آئودی SQ۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ رونمایی شده و نسخه قدرتمندتر RS Q۸ قرار است در آینده نزدیک رونمایی شود.  

دوشنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶:۳۸ |


آئودی Q۸ با وجود اینکه در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده، اما هنوز دیزاین کابین و ظاهری آن در سال ۲۰۲۳ مدرن به نظر می رسید. اما آئودی تصمیم گرفت برای رقابت با ب ام و X۶ ۲۰۲۴ هرچه سریعتر دست به کار شود و به همین جهت SQ۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ و Q۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ را رونمایی کرد.

طراحی ظاهری
تغییرات از نمای جلو آغاز می شود. جاییکه جلوپنجره یک تکه این دو خودرو فریم هشت ضلعی دارد. در دو گوشه سپر نیز ورودی های هوای بزرگ جدیدی تعبیه شده که حتی در نسخه معمولی آئودی Q۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ هم دیده می شوند. چراغ های جلو از نظر گرافیک درونی کاملا نسبت به نسخه قبل فیس لیفت تغییر کرده اند. آئودی Q۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ دارای چراغ های LED بسیار قدرتمندی به صورت استاندارد بوده که به صورت آپشنال می توان آنها را با LED ماتریکس HD تعویض کرد که نوربالای آن لیزر است. این چراغ لیزری آئودی به صورت اتوماتیک در سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت به بالا فعال می شود. ضمن اینکه گرافیک چراغ ها نیز قابل شخصی سازی بوده و از نمایشگر مالتی مدیا می توان گرافیک دلخواه را برای آنها انتخاب کرد.

آئودی Q۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ در بخش عقب دارای تکنولوژی OLED برای چراغ ها بوده که مشابه با سدان A۸ و همچنین کراس اوور Q۵ است. این تنها شامل چراغ خوشامد گویی و بدرقه و راهنمای داینامیک نشده، بلکه از نظر ایمنی هم کاربرد دارد. زمانیکه خودروی عقبی به فاصله ۲ متری آئودی Q۸ می رسد، تمامی چراغ های LED عقب روشن می شوند تا به خودروی عقبی هشدار برخورد داده شود.

آئودی Q۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ دارای سه رنگ جدید برای بدنه شامل قرمز چیلی، آبی آسکاری و طلایی بوده و پنج طرح رینگ با قطر از ۲۱ تا ۲۳ اینچ برای این خودرو قابل سفارش است.

مشخصات فنی آئودی Q۸ فیس لیفت ۲۰۲۴
آئودی Q۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ در اروپا با تریم ۵۵ TFSI عرضه می شود و از یک موتور ۳ لیتری بنزینی Otto سایکل بهره گرفته است. این موتور شش سیلندر قادر به تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور بوده و این اسیووی لوکس را قادر ساخته طی ۵.۶ ثانیه از حالت به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

همچنین یک نسخه دیگر به نام ۴۵ TDI برای این خودرو قابل سفارش بوده که به پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور بوده و این اسیووی را قادر ساخته طی ۷.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن نیز ۲۲۶ کیلومتر بر ساعت است. یک پله بالاتر نسخه ۵۵ TDI بوده که از همین پیشرانه ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور گرفته شده است. این نسخه قادر است طی ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مشخصات فنی آئودی SQ۸ فیس لیفت ۲۰۲۴
نسخه اسپرت تر و قدرتمندتر SQ۸ ۲۰۲۴، دارای موتور هشت سیلندر ۴ لیتری دو توربوشارژ بوده و قادر به تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور است. این نسخه قادر است طی ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این اسیووی هشت سیلندر قدرتمند برای کاهش آلایندگی می تواند چهار سیلندر را در شرایطی که به آنها نیاز نباشد از مدار خارج کند و در شرایطی که به آنها نیاز باشد تنها در یک میلی ثانیه وارد مدار می کند.

آئودی SQ۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ دارای رینگ های ۲۱ اینچی با تایر ۲۸۵/۴۵ بوده و به صورت آپشنال می توان رینگ ۲۲  و ۲۳ اینچی نیز برای این خودرو سفارش داد. برای متوقف کردن این هیولا نیز دیسک ترمز ۴۰۰ میلی متری در جلو و ۳۵۰ میلی متری در عقب قرار گرفته است. تمامی مدل های این خودرو نیز به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک کواترو مجهز شده است.


آرایش جدید رقیب سرسخت ب ام و X۶
آئودی Q۸ و SQ۸ فیس لیفت ۲۰۲۴ رونمایی شدند
گزارش

کد محتوا: ۲۲۶۰۹

ارسال: دوشنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶:۳۸

به روز شده: دوشنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۱۷

کلید واژه‌‌ها: آئودی، ب ام و، فیس لیفت

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۳۲۳

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.