خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
روغنهایی که دشمن سیستمهای الکترونیکی خودرو میشوند
یکی از چالشهای تولیدکنندگان روغنموتور، یک استارت راحت و بیدردسر در هوای سرد است. اما یکی از این چالشها، انتقال نیروی برق زیادی است که در حرکت اولیه موتور و از طریق روغن به بدنه خودرو و پس از آن به سایر تجهیزات الکتریکی موتور منتقل میشود.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
برترین خودروهای بریتانیایی در طول تاریخ
چهارشنبه، ۹ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
۱۰ ابرخودرو جدید، با بالاترین قیمت ها در طول تاریخ
سهشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
نسل نو مزدا ۳ هاچ بک
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
بررسی کوتاه نیسان ماکسیما ۲۰۲۰؛ جذاب، سریع و کم فروش
سهشنبه، ۲۶ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
رندرهایی جالب از تبدیل خودروهای شاسی بلند به سدان
شنبه، ۷ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نسل جدید رنج روور رونمایی شد
لندروور رسماً نسل جدید شاسیبلند پرچمدار خود یعنی رنجروور را معرفی کرده است.
پنجشنبه، ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴:۵۵ |
این شاسیبلند مجلل انگلیسی با برخورداری از ظاهری آشنا اما مدرنتر و همینطور جدیدترین تکنولوژیها، قصد دارد مسیر موفق پیشینیان خود را ادامه دهد. نسل جدید رنجروور روی پلتفرم جدید MLA-Flex لندروور ساخته شده اما همچنان در دو نسخه کوتاه و کشیده ارائه میشود و بسته به تیپ، در مدلهای چهار، پنج و هفتنفره قابل خریداری خواهد بود. طراحی بیرونی رنج روور جدید طراحی بیرونی رنجروور جدید استایل باوقار نسل قبلی را تکامل داده و به بلوغ رسانده اما همچنان همهچیز را در نهایت سادگی حفظ کرده و از شلوغکاریهای بیشازحد که این روزها زیاد در طراحی خودروها میبینیم اجتناب کرده است. به همین دلیل، خودرو همچنان ساده و شیک به نظر میرسد اما درعینحال، ویژگیهای جدیدی مثل چراغهای عقب نوآورانه و دستگیرههای در مخفی هم در آن به چشم میخورند. به لطف بهسازیهای کوچکی مثل همین دستگیرهها، ضریب درگ رنجروور به ۰.۳۰ رسیده که برای چنین خودروی بزرگی چشمگیر است. در نسل جدید رنجروور از سیستم تعلیق بادی با طرح پنج اتصالی جدید در عقب استفاده شده که از سیستم ناوبری برای تشخیص مسیر پیش رو و انجام تنظیمات مناسب استفاده میکند. آنتیرول بارهای الکترونیکی هم بهراحتی سواری خودرو کمک میکنند. به گفته لندروور، این آنتیرول بارها سریعتر از نمونههای هیدرولیکی واکنش نشان میدهند. نسل جدید رنجروور همچنین به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم مجهز شده که میتواند زاویه چرخهای عقب را تا ۷.۳ درجه تغییر دهد تا قدرت مانور خودرو بهتر شود. این سیستم دایره چرخش خودرو را به زیر ۱۱ متر میرساند. همه نسخههای رنجروور بهصورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک با قفل فعال دیفرانسیل عقب مجهز هستند که میتواند گشتاور را از چرخی به چرخ سمت دیگر انتقال دهد. پیشرانههای رنجروور جدید نسل جدید رنجروور در آمریکا در ابتدا فقط در دو مدل عرضه میشود. مدل پایه P۴۰۰ نام دارد و به پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ هیبریدی خفیف مجهز است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما باید سراغ مدل P۵۳۰ بروند که پیشرانه ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربوی بامو X۷ M۵۰i را قرض گرفته است. این موتور ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخها تحویل میدهد تا خودرو ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. اروپاییها اما امکان خریداری مدلهای دیزلی D۳۰۰ و D۳۵۰ را هم خواهند داشت که هردو به یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی مجهز هستند. این مدلها همانطور که از نامشان مشخص است، به ترتیب ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند. علاوه بر این، لندروور دو نسخه پلاگینهیبریدی بنامهای P۴۴۰e و P۵۱۰e را هم برای رنجروور جدید تدارک دیده است. این نسخهها هردو به پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی بنزینی، موتور الکتریکی ۱۰۵ کیلوواتی در گیربکس و پکیج باطری ۳۸.۲ کیلووات ساعتی مجهز هستند. نسخه پلاگینهیبریدی اول ۴۴۰ اسب بخار قدرت دارد اما مجموع قدرت دومی به لطف پیشرانه بنزینی قویتر که بهتنهایی ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، به ۵۱۰ اسب بخار رسیده است. این نسخه قویتر ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. طبق تخمین لندروور، هردو نسخه هیبریدی رنجروور میتوانند حداکثر تا ۱۰۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کنند که این عدد در دنیای واقعی حداقل ۸۰ کیلومتر خواهد بود. این نسخههای هیبریدی فعلاً فقط در اروپا ارائه میشوند و آمریکاییها برای خرید آنها باید تا سال ۲۰۲۳ صبر کنند. همچنین گفته شده در سال ۲۰۲۴ نسخه تمام الکتریکی رنجروور هم ارائه خواهد شد. داخل رنجروور جدید در داخل نسل جدید رنجروور خریداران از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۳.۷ اینچی به همراه نمایشگر لمسی ۱۳.۱ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهرهمند خواهند بود. علاوه بر این، برای سرنشینان عقب دو نمایشگر سرگرمی ۱۱.۴ اینچی روی پشتی صندلیهای جلو در نظر گرفته شده و مدلهایی که به صندلیهای عقب اجرایی مجهز باشند، از یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی روی زیر آرنجی میانی هم برخوردار خواهند بود. اما کابین یک رنجروور غیر از برخورداری از تکنولوژیهای روز، باید مجلل هم باشد. برای تحقق این مهم، لندروور سیستم صوتی مریدیان ۱۶۰۰ واتی با ۳۵ بلندگو را در نسخه اتوبیوگرافی ارائه میکند که از قابلیت مقابله با سروصدا برای ساکتتر کردن کابین هم برخوردار است. علاوه بر این، حتی دو بلندگوی ۲۰ واتی هم در هرکدام از چهار پشتسری صندلیهای جلو و عقب نصب شده تا صدایی شبیه به هدفونهای سطح بالا را ایجاد کند. قیمت رنجروور جدید نسل جدید رنجروور در تیپهای SE، HSE، اتوبیوگرافی و SV به بازار عرضه میشود. علاوه بر این، لندروور نسخه ویژه فرست ادیشن را هم برای مدل اتوبیوگرافی ارائه کرده که از ویژگیهایی مثل رنگ بیرونی طلایی مات برخوردار است. قیمت پایه رنجروور جدید در آمریکا از ۱۰۴ هزار دلار در مدل P۴۰۰ SE آغاز شده و در بالاترین نسخه یعنی P۵۳۰ فرست ادیشن کشیده به ۱۶۳,۵۰۰ دلار میرسد. نسخه پرچمدار SV هم سال ۲۰۲۳ در آمریکا عرضه خواهد شد و فعلاً قیمت آن اعلام نشده است.
کد محتوا: ۲۲۳۹۲
ارسال: پنجشنبه، ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴:۵۵
به روز شده: پنجشنبه، ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰:۳۷
کلید واژهها: لندروور، رنج روور
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۸۹۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.