بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
این نیسان روگ یک میتسوبیشی است!
دلیلی کاملا منطقی وجود دارد که چرا نیسان روگ پلاگین هیبرید جدید هیچ شباهتی به دیگر نسخه های این کراس اوور کامپکت ندارد: این خودرو در واقع یک نیسان واقعی نیست!
فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
علت صدای ناهنجار سوپاپ به هنگام گاز دادن چیست؟
قطعات خودرو به هنگام خراب شدن و معیوب شدن می توانند از خود صداهایی را ایجاد کنند که در این مواقع نیاز به بررسی صداهای ایجاد شده به منظور رفع عیب قطعه خاص احساس می شود. زیرا در صورت عدم تشخیص و پیگیری قطعه معیوب، می تواند در کارکرد و روند کاری دیگر قطعات نیز اختلال ایجاد کند که نهایتا نقص فنی خودرو پیامد این وضعیت است.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
چهارشنبه، ۲۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
برترین خودرو اسپرت سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله موتورترند
سهشنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
بررسی کوتاه نیسان ماکسیما ۲۰۲۰؛ جذاب، سریع و کم فروش
سهشنبه، ۲۶ فروردینماه ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
مغایرت افزایش تعرفه واردات خودرو با پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
۱۰ خودروی جذاب جرمی کلارکسون
چهارشنبه، ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
بررسی کوتاه پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۰؛ هاچبک داغ فرانسوی + فیلم
یکشنبه، ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
با احمقانهترین آپشنهای خودرویی آشنا شوید!
اوضاع ویژگیهای لوکس و رفاهی در خودروهای جدید هیچگاه بهخوبی امروز نبوده است زیرا در حال حاضر حتی معمولیترین خودروهای خانوادگی اغلب با تجهیزاتی عرضه میشوند که یک نسل قبل یا اصلاً وجود نداشتند و یا فقط در خودروهای بسیار گرانقیمت ارائه میشدند. اکثر این تجهیزات باعث میشوند که خودروها ایمنتر و جذابتر شده و رانندگی راحتتری داشته باشند؛ اما در کنار آپشنهای بسیار مفید و کاربردی، در برخی از خودروهای امروزی آپشنهایی وجود دارد که کاملاً بیفایده بوده و یا کارایی چندانی ندارند. حال در ادامه این مطلب با تعدادی از این آپشنها آشنا خواهیم شد.
سهشنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶:۴۱ |
افزایشدهنده محدودیت سرعت آخرین باری که با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کردهاید کی بوده است؟ بهجز اینکه در آلمان زندگی کنید، احتمالاً هیچگاه تاکنون با چنین سرعتی رانندگی نکردهاید که این یعنی محدودیت سرعت روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت که روی اکثر خودروهای اروپایی نصب میشود هرگز نمیتواند مانعی برای لذت بردن از رانندگی باشد؛ اما حتی در کشورهایی مثل بریتانیا که حداکثر سرعت مجاز ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت است و اگر با سرعتی بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید دادگاهی میشوید، میتوانید ۲۱۲۰ دلار برای افزایش محدودیت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در خودرویی مثل آئودی RS۶ بپردازید. اگر فکر میکنید این آپشن خیلی احمقانه به نظر نمیرسد، بهتر است بدانید که با پرداخت این مبلغ، محدودیت حداکثر سرعت خودرو به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند؛ یعنی بیش از ۲ هزار دلار فقط برای ۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتر! سیستمهای خودرانی که درواقع خودران نیستند بالاخره یک روز خواهید توانست سوار خودروی خود شده و به کارهایی مثل تماشای فیلم مشغول شوید درحالیکه سیستم خودران کاملاً خودرو را هدایت میکند اما در حال حاضر باید فرمان را در دست گرفته و به مسیر توجه داشته باشید. سیستمهای خودران هماکنون فقط برای انجام کارهای جزئی مثل عوض کردن آهنگ سیستم صوتی مفید هستند. به همین دلیل، احمقانهترین آپشن میتواند پکیج خودران کامل تسلا باشد که بهطور مخفف FSD نام دارد. البته این سیستم بهتازگی از یک آپشن ۱۰ هزار دلاری به اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری تبدیل شده است اما پرداخت این مبلغ هیچ توجیهی ندارد زیرا به گفته مهندسان خود تسلا، سالها با رانندگی کاملاً خودکار فاصله داریم. کنترل لمسی دریچههای تهویه ما در دوره نمایشگرهای لمسی قرار داریم. این نمایشگرها وقتی در ترافیک باشید بسیار عالی خواهند بود و از دکمههای چرخشی قدیمی بسیار بهتر عمل میکنند اما وقتی بهراحتی میتوانید با استفاده انگشتان خود بدون نیاز به برداشتن چشم از جاده جهت دریچههای تهویه را تغییر دهید و این شیوه برای دههها بدون مشکل در خودروها اجرا شده، استفاده از کنترلهای لمسی برای تنظیم جهت دریچههای تهویه یک پیشرفت معکوس بهحساب میآید. آپشن حذف سیستم صوتی و تهویه در خودروهای اسپرت از پورشه ۹۱۱ GT۳ گرفته تا هاچبکهای داغی مثل هوندا سیویک تایپ R بهمنظور کاهش وزن و سریعتر و چابکتر شدن خودرو، معمولاً سیستم صوتی و تهویه حذف میشوند؛ اما این کار تنها حدود ۱۵ کیلوگرم از وزن را کاهش میدهد و ازآنجاییکه هر لیتر بنزین ۷۳۰ گرم وزن دارد، میتوان بجای پُر کردن باک خودرو، تا نصفه در آن بنزین ریخت و از این طریق وزن را کمتر کرد. علاوه بر این، قطعاً شخصی با خودروی کولردار سریعتر از شخصی خواهد بود که پس از چهار بار دور زدن در پیست در خودروی بدون کولر خود در حال پختن است؛ و درنهایت، آیا حذف سیستم صوتی برای کاهش وزن جزئی ارزش این را دارد که در سفرهای طولانی مجبور باشید با گوشی موبایل و هندزفری موسیقی گوش کنید؟ همچنین وقتی پیشرانه زیر کاپوت خودروی شما یک چهار سیلندر توربوشارژ معمولی باشد، لذت بردن از صدای پیشرانه بجای گوش دادن به موسیقی هم معنی نخواهد داشت. لانچ کنترل لانچ کنترل را میتوان یکی از بیفایدهترین آپشنها در خودروهای امروزی دانست زیرا احتمالاً فقط یکبار برای امتحان کردن و یکبار برای نشان دادن به دوست خود از آن استفاده میکنید و بعداً دیگر هرگز کاری با لانچ کنترل نخواهید داشت. کیت پنچرگیری لاستیک احتمالاً تاکنون با لاستیک پنچر در خودرو مواجه شدهاید. این روزها در برخی خودروها بهمنظور کاهش وزن و مصرف سوخت، بجای چرخ زاپاس کیت پنچرگیری گذاشته میشود که از فوم لاستیک و یک کمپرسور باد کوچک تشکیل شده است؛ اما استفاده از این دمودستگاه آنقدر دردسر دارد که باکمال میل حاضریم ۰.۰۲ لیتر مصرف سوخت بیشتر را بهجان بخریم و در عوض یک چرخ زاپاس و یک جک داشته باشیم. ترمزهای کربن سرامیکی در خودروهای خیابانی درست مثل حذف سیستم صوتی و تهویه، استفاده از ترمزهای کربن سرامیکی در خودروهای خیابانی هم چندان کاربردی نخواهد بود. بله این ترمزها قدرت توقف را افزایش میدهند و در برابر اصطکاک مقاومت بیشتری دارند اما اگر نخواهید با خودروی خود به پیست نوربرگرینگ بروید، پرداخت هزینه اضافی برای سفارش این ترمزها هرگز توجیهی نخواهد داشت. حتی پورشه میگوید اگر قصد دارید زیاد با خودروی خود به پیست بروید بهتر است ترمزهای معمولی را انتخاب کنید زیرا دیسکهای کربنی برخلاف شهرتی که پیدا کردهاند، در صورت فشار زیاد دچار فرسودگی میشوند. به گفته این شرکت آلمانی، معمولاً کسانی دیسکهای ترمز کربنی را سفارش میدهند که تمیز کردن رینگهای خودروی خود را دوست ندارند زیرا این ترمزها از خود دوده بهجا نمیگذارند.
کد محتوا: ۲۲۳۴۷
ارسال: سهشنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶:۴۱
به روز شده: سهشنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵:۰۴
کلید واژهها: آپشنهای خودرویی
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۷۷۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.