تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
شیوه صحیح تعویض دنده خودرو در جهت افزایش عمر موتور چگونه است؟
یکی از اقداماتی که عمر موتور و گیربکس را افزایش میدهد، نحوه تعویض دنده خودرو است که می تواند ضربه سنگینی به خودرو وارد کند.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
برترین خودرو های ساخت برند SRT
سهشنبه، ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
با ب ام و آلپینا B7 مدل ۲۰۱۷ آشنا شوید
پنجشنبه، ۲۲ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کراس اوور دو درب بوگاتی با قدرت ۱,۰۰۰ اسب بخار
چهارشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
برای اولین بار در تاریخ
تیونینگ تویوتا سوپرا توسط تیونر اختصاصی بامو
یکشنبه، ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
قدرتمندترین اسب هیبریدی تاریخ
فراری SF۹۰ Stradale رونمایی شد + فیلم
دوشنبه، ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
با احمقانهترین آپشنهای خودرویی آشنا شوید!
اوضاع ویژگیهای لوکس و رفاهی در خودروهای جدید هیچگاه بهخوبی امروز نبوده است زیرا در حال حاضر حتی معمولیترین خودروهای خانوادگی اغلب با تجهیزاتی عرضه میشوند که یک نسل قبل یا اصلاً وجود نداشتند و یا فقط در خودروهای بسیار گرانقیمت ارائه میشدند. اکثر این تجهیزات باعث میشوند که خودروها ایمنتر و جذابتر شده و رانندگی راحتتری داشته باشند؛ اما در کنار آپشنهای بسیار مفید و کاربردی، در برخی از خودروهای امروزی آپشنهایی وجود دارد که کاملاً بیفایده بوده و یا کارایی چندانی ندارند. حال در ادامه این مطلب با تعدادی از این آپشنها آشنا خواهیم شد.
سهشنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶:۴۱ |
افزایشدهنده محدودیت سرعت آخرین باری که با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کردهاید کی بوده است؟ بهجز اینکه در آلمان زندگی کنید، احتمالاً هیچگاه تاکنون با چنین سرعتی رانندگی نکردهاید که این یعنی محدودیت سرعت روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت که روی اکثر خودروهای اروپایی نصب میشود هرگز نمیتواند مانعی برای لذت بردن از رانندگی باشد؛ اما حتی در کشورهایی مثل بریتانیا که حداکثر سرعت مجاز ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت است و اگر با سرعتی بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید دادگاهی میشوید، میتوانید ۲۱۲۰ دلار برای افزایش محدودیت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در خودرویی مثل آئودی RS۶ بپردازید. اگر فکر میکنید این آپشن خیلی احمقانه به نظر نمیرسد، بهتر است بدانید که با پرداخت این مبلغ، محدودیت حداکثر سرعت خودرو به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند؛ یعنی بیش از ۲ هزار دلار فقط برای ۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتر! سیستمهای خودرانی که درواقع خودران نیستند بالاخره یک روز خواهید توانست سوار خودروی خود شده و به کارهایی مثل تماشای فیلم مشغول شوید درحالیکه سیستم خودران کاملاً خودرو را هدایت میکند اما در حال حاضر باید فرمان را در دست گرفته و به مسیر توجه داشته باشید. سیستمهای خودران هماکنون فقط برای انجام کارهای جزئی مثل عوض کردن آهنگ سیستم صوتی مفید هستند. به همین دلیل، احمقانهترین آپشن میتواند پکیج خودران کامل تسلا باشد که بهطور مخفف FSD نام دارد. البته این سیستم بهتازگی از یک آپشن ۱۰ هزار دلاری به اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری تبدیل شده است اما پرداخت این مبلغ هیچ توجیهی ندارد زیرا به گفته مهندسان خود تسلا، سالها با رانندگی کاملاً خودکار فاصله داریم. کنترل لمسی دریچههای تهویه ما در دوره نمایشگرهای لمسی قرار داریم. این نمایشگرها وقتی در ترافیک باشید بسیار عالی خواهند بود و از دکمههای چرخشی قدیمی بسیار بهتر عمل میکنند اما وقتی بهراحتی میتوانید با استفاده انگشتان خود بدون نیاز به برداشتن چشم از جاده جهت دریچههای تهویه را تغییر دهید و این شیوه برای دههها بدون مشکل در خودروها اجرا شده، استفاده از کنترلهای لمسی برای تنظیم جهت دریچههای تهویه یک پیشرفت معکوس بهحساب میآید. آپشن حذف سیستم صوتی و تهویه در خودروهای اسپرت از پورشه ۹۱۱ GT۳ گرفته تا هاچبکهای داغی مثل هوندا سیویک تایپ R بهمنظور کاهش وزن و سریعتر و چابکتر شدن خودرو، معمولاً سیستم صوتی و تهویه حذف میشوند؛ اما این کار تنها حدود ۱۵ کیلوگرم از وزن را کاهش میدهد و ازآنجاییکه هر لیتر بنزین ۷۳۰ گرم وزن دارد، میتوان بجای پُر کردن باک خودرو، تا نصفه در آن بنزین ریخت و از این طریق وزن را کمتر کرد. علاوه بر این، قطعاً شخصی با خودروی کولردار سریعتر از شخصی خواهد بود که پس از چهار بار دور زدن در پیست در خودروی بدون کولر خود در حال پختن است؛ و درنهایت، آیا حذف سیستم صوتی برای کاهش وزن جزئی ارزش این را دارد که در سفرهای طولانی مجبور باشید با گوشی موبایل و هندزفری موسیقی گوش کنید؟ همچنین وقتی پیشرانه زیر کاپوت خودروی شما یک چهار سیلندر توربوشارژ معمولی باشد، لذت بردن از صدای پیشرانه بجای گوش دادن به موسیقی هم معنی نخواهد داشت. لانچ کنترل لانچ کنترل را میتوان یکی از بیفایدهترین آپشنها در خودروهای امروزی دانست زیرا احتمالاً فقط یکبار برای امتحان کردن و یکبار برای نشان دادن به دوست خود از آن استفاده میکنید و بعداً دیگر هرگز کاری با لانچ کنترل نخواهید داشت. کیت پنچرگیری لاستیک احتمالاً تاکنون با لاستیک پنچر در خودرو مواجه شدهاید. این روزها در برخی خودروها بهمنظور کاهش وزن و مصرف سوخت، بجای چرخ زاپاس کیت پنچرگیری گذاشته میشود که از فوم لاستیک و یک کمپرسور باد کوچک تشکیل شده است؛ اما استفاده از این دمودستگاه آنقدر دردسر دارد که باکمال میل حاضریم ۰.۰۲ لیتر مصرف سوخت بیشتر را بهجان بخریم و در عوض یک چرخ زاپاس و یک جک داشته باشیم. ترمزهای کربن سرامیکی در خودروهای خیابانی درست مثل حذف سیستم صوتی و تهویه، استفاده از ترمزهای کربن سرامیکی در خودروهای خیابانی هم چندان کاربردی نخواهد بود. بله این ترمزها قدرت توقف را افزایش میدهند و در برابر اصطکاک مقاومت بیشتری دارند اما اگر نخواهید با خودروی خود به پیست نوربرگرینگ بروید، پرداخت هزینه اضافی برای سفارش این ترمزها هرگز توجیهی نخواهد داشت. حتی پورشه میگوید اگر قصد دارید زیاد با خودروی خود به پیست بروید بهتر است ترمزهای معمولی را انتخاب کنید زیرا دیسکهای کربنی برخلاف شهرتی که پیدا کردهاند، در صورت فشار زیاد دچار فرسودگی میشوند. به گفته این شرکت آلمانی، معمولاً کسانی دیسکهای ترمز کربنی را سفارش میدهند که تمیز کردن رینگهای خودروی خود را دوست ندارند زیرا این ترمزها از خود دوده بهجا نمیگذارند.
کد محتوا: ۲۲۳۴۷
ارسال: سهشنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶:۴۱
به روز شده: سهشنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵:۰۴
کلید واژهها: آپشنهای خودرویی
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۷۳۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.