آگهی‌های برگزیده نمایش همه آگهی‌ها
موردی برای نمایش یافت نشد.

برترین خودرو های ساخت برند SRT

  SRT یکی از بزرگ ترین شرکت های دنیای خودرو سازی محسوب می شود که همیشه در اوج قرار داشته است. اگر می خواهید با برترین خودرو های این برند آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.  

سه‌‌شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵:۱۵ |

شاید تا به حال نام برند SRT را شنیده باشید. این نام مخفف Street & Racing Technology است. این برند یک شرکت آمریکایی است که زیر مجموعه شرکت کرایسلر آمریکا است و با هدف ساخت مدل های خاص و با  شمار کم به میدان رقابت با شرکت‌های هم رده و قدرت مندی هم چون M و AMG  وارد شد. شاید در ابتدا هدف این شرکت ساخت خودرو مستقل بود اما  مادر این برند یعنی کرایسلر نظر دیگری داشت. این تفکر این بود که SRT مشغول تیون و مجهز سازی خودروهای مطرح  ساخت برند های زیر مجموعه کرایلر شود از این رو SRT  کار خود را بر روی خودروهای شرکت‌های دو و جیپ  آغاز  کرد. خودروهای ساخته  شده  توسط SRT  آن  قدر بی‌نظیر بودند که نام  این  شرکت را در عرضه  تولید های فوق  قدرتمند  تا ابد  جاودانه  کرده است. در این مطلب قصد  داریم  به برترین خودروهای ساخته‌شده  این برند از ابتدای کارش تا کنون بپردازیم.

۱. Dodge Neon SRT-۴

با اینکه این شرکت  قبل از سال ۲۰۰۰  تأسیس شد  اما اولین  خودروهایش در سال ۲۰۰۲ ساخته  شد. شاید اولین ساخته ‌های SRT  آن‌ چنان ‌که  باید چنگی به دل  نمی ‌زد  ولی  با این‌ وجود SRT  تلاش بیشتری به  کاربرد  تا این‌ که  در سال ۲۰۰۳ با یک خودرو حیرت‌انگیز برای رکورد شکنی وارد کار شد. درست است خودرو انتخابی یک خودرو ارزان‌ قیمت و نه‌ چندان مطرح  بود. یک ۴ سیلندر معروف به NEON. این خودرو یک خودرو کوچک  بود  که  یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر داشت. SRT برای این ‌که یک خودرو حیرت ‌انگیز بسازد مهندسان اصلی  سازنده این خودرو از دو را  نیز به ‌صف کارکنان خود پیوند دارد. نتیجه کار یک خودرو اسپرت شده  بود. موتور این خودرو  تغییرات  کار آمد  داشت که یکی از این تغییرات به بحث  موتور آن  برمی ‌گشت. برای موتور این خودرو یک  توربو شارژ در نظر گرفته ‌شده بود. یکی دیگر از تغییرات مثبت این خودرو تغییر رینگ‌ های این خودرو بود. استفاده از رینگ‌ها فولادی آلیاژی در یک خودرو سطح  پایین کار جالبی به نظرم رسید. درنتیجه تمام این تغییرات این خودرو توانست در سال ۲۰۰۶ رکورد سریع ‌ترین خودرو ۴ سیلندر جهان را بشکند. نتیجه سرعت این خودرو کوچک ۳۶۳ کیلومتر بر ساعت بود. این رکورد بی ‌نظیر پای این خودرو را به مسابقات نیز باز کرد. این خودرو آغاز گر تاریخ پرشکوه SRT بود.

۲. Dodge Viper SRT-۱۰ and SRT Viper

یکی از محصولات بی ‌نظیر ساخت دوج  وایپر بی ‌نظیر است. این خودرو بی ‌نظیر اولین اسپرت سرعتی ساخت دوج بود که شکل و شمایل خوب و دوست ‌داشتنی داشت. در سال ۲۰۰۴ زمانی که موتور V۱۰ روی این خودرو قرار گرفت SRT نسبت به این خودرو علاقه  خاصی پیدا کرد به همین خاطر پای این خودرو  را به  کارگاه  خود باز کرد. اولین دوج  وایپری  که از کارگاه SRT بیرون آمد یک موتور ۱۰ سیلندر داشت که حجمی  معادل ۸.۳ لیتر داشت این موتور به‌ صورت تنفس طبیعی کار می ‌کرد و می ‌توانست ۵۰۸ اسب بخار خروجی تحویل دهد. اما این پایان کار نبود چرا که SRT علاقه‌ ای به رها کردن این خودرو نداشت به همین خاطر در سال ۲۰۰۸ دوباره به سراغ این خودرو رفت و این بار با اعمال تغییرات جدی در زمینهٔ ظاهر و تعلیق خودرو وایپر دیگری، به نام خودش ساخت. در سال ۲۰۱۰ SRT احساس کرد که این توان برای وایپر که برند خودروهای دوج  در آن زمان  بود کافی به نظر نمی ‌رسد به همین خاطر در همان سال با تقویت موتور به ‌وسیله سوپر شارژها توانست قدرت خروجی آن را به ۶۰۰ اسب بخار برساند. تغییرات گذرا بر روی وایپر تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت تا این‌ که درنهایت در همین سال یکی از کامل ‌ترین خودروهای وایپر تاریخ توسط SRT روانه  بازار شد. این خودرو درزمینهٔ وزن به‌ شدت بهینه ‌شده بود. ظاهر جذاب ‌تری به خودش گرفته بود اما بزرگ ‌ترین تغییرش به موتور بی‌ نظیرش برمی‌ گشت. SRT که تقریبا از ۲۰۱۰ به  بعد جزو  بزرگ‌ ترین تولید کنندگان موتورهای قدرتی جهان نام‌ گرفته بود موتور اختصاصی خودش را روی این خودرو سوار کرد. این موتور بازهم یک ۱۰ سیلندر بود البته با این خودرو داستان ۱۰ سیلندرهای دوج و SRT نیز به پایان رسید. این موتور غول ‌پیکر حجمی برابر ۸.۴  لیتر داشت  که در کنار خود این بار سیستم توربو نیز به چشم می‌آمد. توان خروجی این موتور حیرت‌انگیز به ۶۴۰ اسب  بخار می ‌رسید. اما سرانجام SRT در سال ۲۰۱۷ به تولید وایپرهای نسخه SRT برای همیشه پایان داد و خود را بر روی محصولات عضلانی دوج متمرکز کرد.

 ۳. Dodge Ram SRT-۱۰

قبول کنیم که در سال ۲۰۰۴ تنها دیدن خودروهای گران ‌قیمت با یک موتور ۱۰ سیلندر باعقل جور درمی‌آمد. اما SRT به ‌کلی این قاعده را در سال ۲۰۰۴ به هم‌ ریخت. همان‌ طور که می‌ دانید SRT در بین سال‌ های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ علاقه عجیبی به دست ‌کاری در وانت ‌های ساخت رم داشت. به همین خاطر SRT یک وانت رم  را به کارگاهش برد. یک  موتور ۱۰ سیلندر ۸.۳ لیتری روی آن گذاشت. البته این تنها تغییرات این  خودرو  نبود. چون جلوی خودرو بیش‌ از حد سنگین بود پس بهترین سیستم کمک ‌فنر و تعلیق دنیا درآن زمان را در این وانت به کار گرفت. به علت نفس‌ گیر بودن موتور روی کاپوت خودرو یک محفظه ورودی هوا طراحی کردند که  تا آن روز برای یک وانت سابقه نداشت. از رینگ‌ های ۱۹ اینچی پیست استفاده شد. درنهایت عجیب ‌ترین و البته سریع ‌ترین وانت تاریخ تا آن زمان ساخته شد. این وانت قدرتمند به ‌راحتی می‌ توانست ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۴.۹ ثانیه بپیماید. با این‌ که این خودرو یک خودرو بی‌ نظیر بود اما با توجه به تقاضای فروش  پایین و البته تیراژ کم خود کارخانه تنها ۲ سال در مجموعه SRT دوام آورد.

۴. Chrysler Crossfire SRT-۶

این خودرو بسیار عجیب است. این خودرو هیچ رگه و ریشه آمریکایی ندارد نه در پلتفرم و نه در بخش موتور. این خودرو تنها ۶ سیلندر ساخته‌ شده توسط SRT است. این خودرو در اصل ساخته خود کرایسلر نبود بلکه ساخته شرکت آلمانی کار من بود. کار شرکت کارمن مونتاژ خودروهای کرایسلر و پورشه  بود که  متأسفانه در سال ۲۰۰۸ بر شکسته  شد. این خودرو  توسط این کارخانه  بر اساس پلتفرم خودروهای مرسدس تولید شد. البته این تنها قسمت آلمانی این خودرو نبود بلکه قسمت اصلی یعنی زیر کاپوت این خودرو نیز ساخته دست آلمانی ‌ها بود. یک موتور ۶ سیلندر با حجم ۳.۲ لیتر که می ‌توانست ۳۳۰ اسب بخار توان تولید نماید. این خودرو با این ‌که پتانسیل خوبی داشت اما به خاطر مشکلات کارمن باعث شد تا آن ‌طور که باید به هدفش نرسد. درنهایت در سال ۲۰۰۷ این خودرو از چرخه تولید SRT خارج و درنهایت در سال ۲۰۰۸ با ورشکستگی کارمن به ‌طور کلی از دور خارج شد.

۵. Chrysler ۳۰۰C SRT

کرایسلر در آغاز هزاره  جدید دیگر از رمق افتاد. دیگر آن  تاب توان همیشگی را نداشت. در همین حین بود که موتور بی ‌نظیر خود منسوب به Hemi را ساخت ولی با این ‌حال هرگز نتوانست از آن طور که باید استفاده کند. یکی از خودروهای خوب کرایسلر که هیچ ‌گاه در خود  کارخانه به ‌جایی نرسید همین خودرو عضلانی ۳۰۰C است. SRT که دید چنین  پتانسیل در حال هدر رفتن است در سال ۲۰۰۵ به سراغ  این خودرو رفت. در ابتدا یک پک ظاهری  برای آن عرضه کرد و سپس در اقدامی به سراغ  موتور این خودرو رفت. موتور اصلی این خودرو یک نمونه Hemi بود. یک موتور ۸ سیلندر با حجم ۵.۷ لیتر. اولین حرکت جدی SRT این بود که حجم این موتور را افزایش دهد به همین خاطر حجم  موتور را به ۶.۱ لیتر رساند. درنهایت این موتور توانست ۴۲۵ اسب بخار توان تولید نماید. در سال ۲۰۱۴ تغییر در موتور یک‌ بار دیگر نیز اتفاق افتاد. این بار حجم موتور را  به ۶.۴ لیتر رساند و در نتیجه  قدرت موتور به ۴۷۰ اسب بخار رسید. به لطف این تغییر و همچنین تغییرات گسترده در ساختار بدنه این خودرو به لطف یک موتور قدرتمند توانست ۰ تا ۱۰۰ را در زیر ۴ ثانیه عملی سازد. در پایان در همان سال ۲۰۱۴ نیز پایان کار این خودرو در SRT  فرا رسید.

۶. Dodge Magnum SRT-۸

نام خودروهای عجیب در لیست خودروهای SRT کم  نیست. این خودرو نمونه استیشن همان خودرو کرایسلر ۳۰۰ بود که  وارد شرکت SRT شده بود. البته این خودرو آن‌ قدرها که باید نتوانست مانند دیگر خودروهای ساخت SRT پرفروش باشد. درنهایت نیز از این خودرو تنها ۴۱۳۰ عدد  فروخته شد. اما این خودرو در بخش ظاهری تغییری نداشت به ‌جز همان موتور ۶.۱ لیتری Hemi که می ‌توانست برای این خودرو ۴۲۵ اسب بخار توان تولید کند. در نهایت این خودرو بیش ‌تر از ۲ سال نتوانست در این شرکت دوام  بیاورد.

۷. Dodge Challenger SRT۸

از اینجا به بعد داستان تمامی خودروهای این لیست درباره تازه ‌واردها یا به ‌روز شده‌ است. چلنجر به‌ نوعی افتخار این روزهای دوج است. این خودرو بی‌ نظیر جدید ترین عضلانی حال حاضر جهان محسوب  می ‌شود. این مدل قبل از مدل فوق ‌العاده هلکت روانه بازار شد. نامش را SRT۸ گذاشتند. در سال ۲۰۰۸ همان موتور ۶.۱ لیتری Hemi نیز روی این خودرو  قرار داده شد. در سال ۲۰۱۱ همان موتور تقویت‌ شده Hemi را روی این خودرو سوار کردند. به لطف این موتور این خودرو می‌ توانست ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۴.۵ ثانیه طی نماید. در نهایت امر با ورود  یک اسطوره  یعنی چلنجر هلکت این خودرو دوست‌ داشتنی در سال ۲۰۱۴ از دور خارج شد.

۸. Dodge Challenger SRT Hellcat

 بالاخره به آنچه می‌ خواستیم برسیم رسیدیم. یکی از معرکه‌ ترین خودرو های حال حاضر جهآن‌ که توسط شرکت SRT ساخته ‌شده است. خودرو بی ‌نظیر چلنجر هلکت در ظاهر یک عضلانی تمام‌ عیار است. البته سادگی در ظاهر این خودرو کاملاً قابل‌ مشاهده است اما این سادگی در تمام خودروهای عضلانی به چشم می آید. خودرو چلنجر هلکت دراندازهِ و هیبت نیز از سدان های معمولی یک سر و گردن  بزرگ‌ تر است. این خودرو بی ‌نظیر در ظاهر خود از فیبر کربن  بی‌ بهره نمانده. استفاده از قطعات فیبر کربن در این خودرو باعث شده تا اندکی وزنش کم ‌تر شود. البته استفاده از رینگ‌ های آلیاژی ۲۰ اینچی در این خودرو زیبایی بی ‌نظیری از نمای جانبی به آن بخشیده است. درزمینهٔ رنگ نیز SRT برای این خودرو ۹ رنگ در نظر گرفته است که همگی خاص همین مدل هستند. اما موتور همان‌ جایی است که  افسانه جدید برای SRT آغاز می ‌شود. تا قبل از این ‌که SRT دست به تولید موتور بی ‌نظیر هلکت بزند وابستگی شدیدی به موتور Hemi داشت. این موتور ساخت کرایسلر بود و دو مشکل اساسی داشت. اول این ‌که به خاطر پلتفرم اختصاصی و البته قدیمی قابلیت توسعه کمی داشت و دوم اینکه به ‌شدت آلاینده بود به همین خاطر SRT تصمیم می‌ گیرد تا دست به تولید موتور اختصاصی خودش بزند. نتیجه کار این شرکت موتور بی‌ نظیر هلکت است که توان بالایی را به خودرو های این شرکت هدیه می‌ داد. اولین خودرویی که به این موتور مجهز شد مدل ۲۰۱۵ چلنجر بود. این موتور یک موتور ۸ سیلندر است که حجمی برابر ۶.۲ لیتر دارد. البته در کنار این موتور یک سوپر شارژ نیز قرار دارد. نکته قابل ‌توجه این است که این موتور دو نوع  دارد نوع  پایه آن ‌که می‌ تواند ۷۰۷ اسب بخار توان تولید نماید اما نوع دیگر یک نمونه تقویت‌ شده است که می ‌تواند ۸۰۰ اسب بخار توان تولید نماید. به لطف این موتور بی‌ نظیر این خودرو سنگین ‌وزن می ‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها به لطف این موتور بی‌ نظیر این خودرو سنگین‌ وزن می ‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۳.۶ ثانیه طی نماید. نکته منفی که در چلنجر هلکت به چشم می آید سیستم حرکتی RWD آن است. البته نکته منفی دیگری درباره موتور از یاد بردیم. این موتور مصرف سوخت بالایی دارد. با وجود یک باک حجیم ۷۰ لیتری در این خودرو  رنج عملی حرکت این خودرو  با سرعت‌ های ترکیبی کم ‌تر از ۴۵۰ کیلومتر است که این یعنی شما به ‌طور مکرر نیاز دارید تا یک جایگاه سوخت بیابید. این خودرو بی ‌نظیر یکی از بی ‌نظیر ترین خودرو های ساخته ‌شده در جهان است و از سال ۲۰۱۵ تا الآن در کارگاه ‌های SRT حضور دارد.

۹. Jeep Grand Cherokee SRT Trackhawk

جیپ به ‌عنوان  یکی از شرکت‌ های برادر SRT علاقه عجیبی در استفاده از نام این شرکت در خودروهای خود دارد. یکی از خودروهایی که همیشه نام SRT روی آن حک‌ شده است جیپ گرند چروکی ترک هاواک است. این خودرو بی‌ نظیر در ابتدا با موتور Hemi عرضه می‌ شد. یعنی همان موتور ۶.۱ لیتری که می ‌توانست ۴۲۰ اسب بخار توان تولید کند. قضیه استفاده از موتور های کرایسلر در این خودرو تا سال ۲۰۱۷ ادامه پیدا کرد تا در نهایت در سال ۲۰۱۸ اتفاق مثبتی برای این خودرو افتاد. خودرو جیپ اولین خودرویی غیر خودرو های دوج  بود که به موتور هلکت مجهز می‌ شد. این خودرو  بی ‌نظیر از سال ۲۰۱۸ تا حال توسط  شرکت SRT تولید می ‌شود.

۱۰. Dodge Challenger SRT Demon

اما این‌یکی قوی ‌ترین خودرو تولید شده SRT تا به امروز است. این خودرو نه ‌تنها قوی ‌ترین بلکه سریع‌ ترین خودرو این شرکت نیز هست. اما دلیل این قدرت بی‌ نظیر این خودرو چیست؟ این خودرو بی‌ نظیر علاوه بر اینکه از یک موتور هلکت استفاده می‌کند به یک سوپر شارژ ۲.۷ لیتری نیز مجهز شده است. در نهایت قدرت تولیدی این موتور در حدود ۸۴۰ اسب بخار است. این خودرو قدرتمند می‌ تواند به ‌راحتی هر چه  تمام ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۲.۳ ثانیه طی نماید. این خودرو قدرتمند توان عجیبی دارد که به‌ راحتی می‌ تواند آن را در صدر قدرتمند ترین خودرو های  حال حاضر جهان قرار دهد.


برترین خودرو های ساخت برند SRT
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۷۳

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵:۱۵

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳:۰۳

کلید واژه‌‌ها: جیپ، داج، داج چلنجر

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۱۵۷۲

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.