دیودهای تولید کننده نور یا LEDها وعده نور بیشتر و مصرف انرژی کمتر و جلوگیری از اتلاف گرما و حرارت را دادهاند. از این لامپها مدتی است در چراغهای عقب و راهنمای گروهی از اتومبیلهای جدید استفاده میشود و تکنولوژی این سیستم روشنایی به گونهای پیوسته در حال ارتقا کیفی و کمی بوده و طبق شواهد موجود میرود که ظرف چند سال آینده تکنولوژی غالب در صنعت روشنایی باشد.
LED ها فضای کمی را اشغال میکنند علاوه بر آن نور زیاد و گرمای کمی تولید میکنند و مزیت دیگر آنها این است که قابلیت شکل پذیری و آرایش به هر نحوی که طراحان مایل باشند را دارند؛ در یک حباب هالوژنی از طریق اتصال به جریان برق و گرم کردن بیش از حد رشته فیلامان از جنس تنگستن که در گاز هالوژن قرار دارد و کاملا عایق کاری شده، نور تولید میشود.
ایراد بزرگ این تکنولوژی این است که کم تر از پنج درصد نیروی برقی که مورد استفاده قرار میگیرد تبدیل به روشنایی میگردد و الباقی به صورت گرما از بین میرود. بر خلاف لامپهایی که در اثر گرما تولید نور میکنند، در LED ها از ولتاژ برق و واکنش به آن ایجاد میشود. در این تکنولوژی نور تولیدی از طریق تحت تاثیر جریان برق قرار دادن مواد که در این مورد تراشه سیلیکونی بوده و به عنوان دیود مورد استفاده قرار میگیرد و یا یک هادی که در آن الکترونها فقط در یک جهت حرکت میکنند، نور و روشنایی ایجاد میشود.
بروز تغییر در ولتاژ دو طرف دیود باعث تحریک شدن الکترونها شده و حرکت الکترونها، فوتونها یا ذرات نوری را به وجود میآورند. این تکنولوژی تا حدود زیادی مدیون اصلاحات و پیشرفتهایی بوده که در زمینه تراشهها به وجود آمده است. خروجی LED ها یا همان پرتو نور آن سفید تر و روشن تر از انواع دیگر بوده و در این دوره کوتاه پیشرفت خیره کنندهای داشته به طوری که میزان روشنایی آن از ۱۵لومن (واحد تابش) در سال ۲۰۰۱ یعنی زمانی که آئودی کار تحقیقاتی روی LED ها را آغاز کرد تا به امروز به ۶۰ لومن رسیده است. طبق گفتهها تا زمانی که سایر خودروسازان ازین تکنولوژی به طور گسترده در تولیدات خود استفاده نکنند قیمت آن کماکان بالا خواهد ماند.